Sem heeft dat ook gehad. Door z'n arm gezakt met te snel willen kruipen. Hij gebruikte z'n arm ook niet meer en aan- en uitkleden was heel hard huilen. Maar ook gewoon naar bed gebracht en de volgende ochtend werd hij wakker in dezelfde positie als dat ik hem naar bed had gebracht. Dokter meteen gebeld en uitgelegd en assistent dacht aan een gebroken arm, we konden pas in de namiddag terecht...!!! Nog een keer gebeld en toen konden we een half uur later al terecht. Zijn elleboog bleek ook uit de kom te zijn, na wat getrek en geduw en gehuil bij Sem zat het allemaal weer goed. Komt dus vaker voor!
Hoi dames! Ik kan hier komen melden dat ik precies zoals bij Mila, na 15 maanden zonder pil en 5 iui's gisterenochtend (verschillende malen haha) positief getest heb Ben dus voorzichtig weliswaar maar wel heel gelukkig!!! Nog niets verklappen op facebook zo of morgen bloedproef en volgende week woensdag al naar de gyn
WAAAAAAAAAAAAAAA!!! SUPER INEKE!!!! Ik ben zooooooooo blij voor jullie!!! PROFICIAT!!!!!!!!!!!!!!! Juij, nu zijn we terug samen zwanger . ik ga volgende week voor een echo. Normaal ben ik dan 11 weken 3dagen.
@ mijn zwangerschap: ik ben niet misselijk maar wel extreeeeeeeeeeeeeeem vermoeid. Zo erg dat ik me vragen begin te stellen. Tegen 17u kan ik gewoon niet meer en moet ik gaan zitten omdat er precies lood in mijn armen en benen zit. Ik functineer nog amper. Dit nu al een aantal weken aan een stuk. Moet ik me extra laten onderzoeken? Ik vind dit eigenlijk niet meer normaal...
@grietje, ik heb dat extreme ook gehad bij beide zwangerschappen....maar ben nooit misselijk geweest! schijnt met je HCG te maken te hebben!
Hoe gaat het met jullie kindjes qua praten? Luuk zit nu op zo'n 50 woorden die hij kan zeggen. Verder komen ze vandaag voor een aangepast bed. Ik vind het meer confronterend dan alle andere hulpmiddelen die we hebben. Mijn kleine mannetje moet ineens in een heel groot bed! We krijgen nu echt zo'n soort ziekenhuisbed. Heel praktisch, maar voelt diep in mijn hart toch niet zo leuk.... (lelijk beukenhouten ding, met van die grote hekken aan de zijkanten)
Luuk kan overigens nog steeds niet zelfstandig zitten en lopen natuurlijk al helemaal niet. Ik ga ook zo met de leverancier bespreken of een loophulp een optie is. Dat ziet er zo uit: ZoefZoef We mogen bijna wel een aanbouw aan het huis gaan maken voor alle spullen
@ Grietje: Slik je al een multivitamine voor zwangere vrouw? Ik zou het wel even aankaarten bij verloskundige/dokter. Als jij het niet normaal vindt en je er druk om maakt dan is het een probleem en dan moet er toch even naar gekeken worden, even bloed prikken denk ik. Hoe is het verder met je, de thuissituatie..? Is het niet zo dat je daar over in de war zit en dat je daar letterlijk moe van wordt? Vanochtend met R. nog een keer bij de huisarts geweest. Hij heeft een lichte vorm van hypospadie (kleine afwijking aan zn piemeltje). Op het CB hebben ze zich er nooit druk om gemaakt want hij plast goed en heeft er geen pijn of last van. Maar ze hadden me de laatste keer toch geadviseerd om er ook maar eens door de huisarts naar te laten kijken. Op zich heeft de huisarts me wel gerust gesteld. Voor nu is alles goed. Maar hij heeft het wel over een eventuele operatie in de toekomst gehad. Afwachten dus hoe alles groeit en ontwikkelt... Verder mist R. zijn grote broer hoor. J. gaat nu sinds een maand hele dagen naar school. Soms komt R. met een heel zielig pruillipje vragen waar J. is. En als we langs zn school fietsen als we boodschappen gaan doen gaat hij helemaal zitten roepen en zwaaien.
Coco en luukske: bedankt voor jullie reactie! Coco: ja, ik denk dat ik me alles onbewust eigenlijk wel heel erg aantrek... Op mijn werk is het ook heel druk. Mijn man heeft vandaag nog een gesprek gehad... Misschien komt het toch og vlug goed... Ik kan van mezelf gewoon niet echt verdragen dat ik zo moe ben. Het huishouden blijft staan, ik heb geen fut om te koken of te eten. Zelfs douchen vind ik een opgave... En niet qua gevoelens, echt fysiek niet kunnen... En ik probeer constant mezelf te zeggen dat ik er niet mag aan toegeven maar het is te sterk. Ik neem wel omnibionta pronatal, dus vitamines zou ik wel genoeg moeten hebben... Vandaag gaat het relatief goed. Volgende woensdag heb ik een echo en dan bespreken ze ook mijn bloed dat ik onlangs heb laten prikken... Het kan altijd dat mijn schildklier niet vlug genoeg werkt. Ik hoop gewoon dat ik vlug weer mijn fitte zelf ben want ik vind mezelf zo lastig nu. Heb alweer zin om te slapen.
Coco: schattig dat J en R zo om elkaar geven! Super toch... Die afwijking komt wel goed hoor, zelfs een operatie ... Schijnen ze niet zoveel last van te hebben... Marleen: luuk praat best veel zeg, dat doet T nog niet hoor. Hij spreekt veel, een echte waterval maar veel is onverstaanbaar en hij begin nu net wat na te zeggen. Woordjes zoals' mama, papa, auto, kraan en tractor kan hij wel en zegt hij ook juist. Ook mel(k) en banaan lukt. Maar er is nog een lange weg te gaan. Idd wat moeilijk van dat bed maar toch leuk dat luuk al een groot bed krijgt?
@Grietje: Fijn dat je vandaag een iets betere dag had... Wel erg vervelend voor je.... Luuk zegt nog lang niet alles duidelijk hoor, maar hij zegt bijv wel Elmo, haasje, aardbei, appel, haartjes, arm, Bumba, Nijntje, hoofd, teen, neus, aap, kikker en ook veel dierengeluiden zoals Iejaaa (ezel), wafwaf, beh en boeh. Zo is er nog een hele lijst met woordjes, maar deze zegt hij het best (en papa, mama, opa en oma natuurlijk)
@Marleen: Luuk kan al veel woorden zeg! Jen begint steeds meer te praten. Ze praat meer na, maar praat ook meer onverstaanbare dingen. Ze praat tegenwoordig vaak in zinnen van 2 woorden "mama buik" etc. Soms roept ze mijn man bij z'n voornaam! Zo raar Wat erg om die hulpmiddelen te zien. Lijkt me zo confronterend... Bah, je kleine ventje in zo'n groot bed... Gaat verder alles wel goed met hem? Geen pijn oid? Nog nieuwe onderzoeken gedaan? Ik had me helemaal nog niet gerealiseerd dat hij nog niet kon lopen... Dom...
Grietje: extreem moe lijkt me niet fijn. Misschien dat het in de 2e semester beter gaat? Hebben ze je bloed ook getest op ijzer? Ik zou het zeker aankaarten! Sterkte! Hopelijk ben je snel weer wat fitter.
Hoi meiden, Af en toe volg ik jullie, maar het ontbreekt me aan reageren... Sorry! Voor nu heb ik even een paar pagina's teruggelezen. 't Is weer een hele tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen, dus tijd voor een upje. @Grietje: jeetje wat een heftige situatie eind vorige maand... Maar gefeliciteerd met je zwangerschap. Balen dat je zo ontzettend moe bent. Hier een trage schildklier. Die was ontdekt toen ik in het eerste trimester zat van de zwangerschap van Marjolein. @Ineke1983: net zwanger! Gefeliciteerd! Met Marjolein gaat alles goed. Ze heeft een halfjaar geleden flink last gehad van loopoortjes, twee korte AB-kuurtjes van de huisarts gekregen en uiteindelijk nog eentje van 6 weken via de KNO-arts. Volgende maand hebben we een controle-afspraak bij de KNO-arts, maar ondanks haar verkoudheid nu zijn haar oortjes (nog) vrij rustig. Onze gup is trouwens een flinke tante. Ze woog half juni 12 kilo en was 83 cm. Nu zit ze in maatje 92 en woog ze laatst met zomerkleertjes aan 13,5 kilo op onze eigen weegschaal, 't gaat echt snel! Qua tandjes schiet het niet op. Ze heeft vier tandjes onder, vier tandjes boven en de eerste vier kiezen. Ik vraag me af of ze voor haar tweede verjaardag een compleet kindergebitje heeft... Praten doet Marjolein al echt goed. Het valt me niet zo op met die andere twee kletstantes in huis, maar een vriendin (kleuterjuf) maakte er laatst een opmerking over. Ze praat (en doet) ook echt alles na. Veel of weinig lettergrepen, maakt haar niet uit. Meestal ook vrij duidelijk. En als we het niet snel genoeg snappen, maakt ze het met haar vingertje of stem wel duidelijk. Als ik zie hoe Marjolein op de bedden van haar zussen klimt (en springt en alles doet wat niet mag), zou ze best al uit haar ledikantje kunnen. Maar dan hebben we dikke kans dat ze de hele bovenverdieping overhoop haalt. We wachten er nog maar mee. Ze krijgt voor haar verjaardag in ieder geval vast een mooi eenpersoons dekbedovertrek (kon ik vandaag niet laten liggen bij Kruidvat). Ik verbaas me ook echt over haar reactievermogen. Als d'r grote zussen in de tuin rakelings langs haar af fietsen, duikt Marjolein een beetje en beschermt haar hoofd met haar armpjes. Echt zo grappig om te zien. En ze moet ook echt alles uitproberen. Op tafel dansen, fiets van Evelien inpikken (kan ze nog lang niet op), verkeerdom op de loopauto, steentjes "bewaren" in haar mond, stiekem toch dat verboden koekje pakken, kraaltjes op de kralenplank van zuslief zetten, rugzak omdoen, in de bakfiets klimmen, op de bank springen, zusjes treiteren, met de poppenbuggy rakelings langs alle meubels door de kamer rennen, plat op de rug in bad liggen, gasfornuis opendraaien (oeps) en weet ik wat nog meer. Maar toch is het wel een schatje hoor! Zindelijkheidstraining beginnen we na haar 2e verjaardag mee. Ze vindt het enorm interessant als haar zussen naar de wc gaan, dus dat zal wel goedkomen. En als afsluiter: wij zijn weer zwanger van nummer vier! Hopelijk gaat het deze keer weer gewoon goed. Begin dit jaar zagen we namelijk met de termijnecho geen hartactiviteit meer en bleek ons ukkie met 11 weken te zijn overleden. Oja, we zijn 4 mei uitgerekend. Komende dinsdag hebben we de eerste echo (8w3d) en de intake. Spannend... Groetjes, Nelly