November 2010 mama's --- deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Coco, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Oooh, en even lachen:
    Marjolein kwam vanmiddag thuis van het kdv, zag de flink teruggesnoeide bomen in de achtertuin: "ow neej, boom, stuk... blaadjes nou?"
    Ik kwam niet meer bij!!!

2. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Nelly: Gefeliciteerd met jullie goede echo :) Toppie! nu lekker gaan genieten :)

Die praatjes zijn super hé. Denk wel eens, moet ik opschrijven om ze niet te vergeten.

Lianne zegt altijd als ze nog een keer hetzelfde wil: 1 ding... 1 ding schommele, 1 ding koek...en niet ik maar mij. dus niet ik ook, maar mij ook. schattig vind ik dat.

Nelly: wat wil je weten over mijn kids? ;) haha

3. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    wat zijn die echo foto's toch altijd wonderlijk hé!

coco: was het niet zat hoor, maar had even genoeg aan mezelf. Zit lichamelijk even niet zo heel lekker...

4. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Jootje: O, niks heel ernstigs hoop ik...?
    Sterkte dan maar en hopelijk ben je snel weer de oude.

@ Nelly: Gefeliciteerd met de goede echo!

Over die uitspraken. R. praat nog niet genoeg om grappige dingen te zeggen. Zijn allemaal nog losse woordjes of 2-woorden-zinnen.
    Maar J. had vorige week wel wel een grappige. Hij had een beetje 'ruzie' gehad met een jongetje op school. Dus achterop de fiets was hij erover aan het vertellen, het zat hem nogal hoog.
    Zegt ie: "Ja, en dan moet je hem je kont laten zien". Duurde even voordat ik begreep wat hij bedoelde, maar hij bedoelde poepie laten ruiken, hahaha.

5. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Nelly: Fijn dat je echo goed was. Altijd weer een geruststelling.

Gisteren is Luuk 2 jaar geworden. Het was een erg leuke dag. Luuk heeft enorm genoten. Hij heeft de hele dag in zijn stoel zitten stralen. Gisteravond was hij daar wel weer erg overstuur van (overgeven, 2 aanvallen, tig keer naar boven geweest) en dat is altijd zo jammer... Het is misschien dan toch allemaal wat teveel voor hem.

6. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Coco: nee hoor, niks ernstigs gelukkig..maar wel lastig.
    Heb last van mijn evenwicht.
    gaat ene dag wat beter dan de andere maar moet het gewoon rustig aan doen. Werk ook maar een aantal uurtjes per week, en probeer dat per week wat op te bouwen. Bedrijfsarts dacht aan ziekte van meniere.

Marleen: van harte met Luuk zijn 2e verjaardag..Fijn dat hij zo'n leuke dag heeft gehad. (met een ietwat minder leuke afsluiting)

pff als ik zo denk, jeetje onze kindjes worden al 2! wat gaat de tijd toch snel vinden jullie niet?

7. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @nelly, super echo!! geniet er lekker van!!

ik borduur met de borduurmachine, alles wat je maar kan bedenken, van labeldoekjes, lakentjes, shirtjes, naamslingers, handdoeken etc etc....zo leuk om te doen!

@marleen, gefeliciteerd met Luuk, jammer dat hem dat net wat te veel is.

@coco, Mika praat ook zo weinig, enkele duidelijke woorden, laat staan zinnetjes, hihi....maar dat komt wel.
    en heerlijk die kinderlogica!!

@jootje, denk maar even aan jezelf als het even niet lekker gaat!

@all, hier weinig nieuws....vrijdag ben ik zelf jarig, en dan over 3 weekjes de mannen. heb gelukkig wel al alles in huis, ook meteen voor 5 dec ingeslagen, dus daar hoef ik me niet meer druk over te maken.
    verder nu een beetje uren aan het uitbreiden, komende 2 weken 3x4 uur, en dan 3x5 uur....dat zijn mijn min.contract uren, en daar houd ik het even bij, want heb hubbie thuis zitten met een burn-out (3 jaar geleden ook gehad), hij werkt nu 2 ochtenden van 4 uur...dus das even minder, maar omt wel weer goed! gelukkig merk ik steeds minder van de Pfeiffer!

8. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    COCO
    haha ja sorry had ff zin om flauw te zijn... ;)
    maar probeer wel weer wat vaker te komen... tot nu toe lukt het ;) al 2 keer binnen een week tijd hahaha
    'vroeger' was het 2 keer per uur...

LOT23
    wat leuk naar die musical! is het nog goed gegaan met niet ziek worden?
    ieder dag naar school.. pfffff dat is zeker wennen!
    moet straks eerst nog eens zien te wennen dat yinthe 2 keer naar psz zal gaan

LUUKSKE
    ja joh heeft het nog gekriebeld?? hihi ja het heeft ook wel wat he.. zwanger zijn en kraamperiode enzo.. heerlijk!
    das lekker druk idd zo 2 dgn na elkaar jarig zijn! wow!
    vier je het wel tegelijk dan of niet?
    jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa maak me maar weer jaloers met je borduurmachine ! ;)

hey JOOTJE was je er ook EINDELIJK weer een keer! ;) haha grapje he!

NELLY
    dank je wel!
    ja is ff druk enzo maar ja.. komt vast wel weer goed ;)
    zou wel fijn voor de meiden met allemaal eigen kamertje! hoop voor jullie (en voor de meiden) dat het lukt!
    fijn dat je een goeie echo had!
    leuk ook de foto's erbij! al kan ik het er niet helemaal uit halen hahha ben d'r al helemaal uit ;)
    hahahaha wat lief van marjolein over die boom! snap dat dat heel komisch over kan komen hihihi

JOOTJE
    oh das ook schattig!
    Yinthe zegt altijd 'keer' maar dan op een HELE schattige manier en dan kijkt ze er ook veel te snoezig bij *zucht*
    he wat balen van je evenwicht! dat is heel vervelend zeg! :( hopelijk is het iets wat snel voorbij gaat

Hier alles oke.. mn ouders zijn er nog maar die gaan morgenmiddag naar huis... daarna moet ik het weer zelf zien te klaren... met beetje hulp van Ludwi voor zover hij er toe in staat is maar daar reken ik maar niet te veel op want hij is wel een eind opgeknapt maar nog lang niet de oude..
    krijg alleen zelf wel veel last van mijn rug en buik nu met al dat gesjouw.. :(

9. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @wendy, gekriebeld heeft het idd wel even, maar nee....ik ben nu serieus aan het denken wanneer ik me zou laten helpen...wrs als Mika naar school gaat, dus over een 2 jaar...dan is hij wat zelfstandiger etc. ik heb nog steeds last van die heftige bloedingen etc...

hoe gaat het met hubbie?

we vieren de verjaardagen idd samen, Mika heeft er toch nog niet echt besef van dat het niet zijn eigen verjaardag is.
    ik heb de vrijdag kinderfeestje van Luka (bowlen en bioscoop, daarna frietjes eten), zaterdag groot feest (dan is Luka ook echt jarig), zondag kunnen ze dan spelen met hun nieuwe speelgoed, en maandag is Mika jarig.
    als Mika wat ouder is zullen we het wel apart moeten doen, want 2 partijtjes op 1 dag(kinderfeest) zal niks worden...en ze willen natuurlijk ieder hun aandacht;)

10. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw
    Hoi!

Leuk weer wat oude bekenden te zien! :)

Bedankt voor de felicitaties trouwens!

Hier ook al een tijdje niet van me laten horen. Weer druk en stress hier.
    Waardoor mijn nek vast is komen te zitten. Ben gisteren een eerste keer naar de kiné geweest en die heeft wel wat kunnen loswerken.

Moest ook enkele dagen thuisblijven omdat ik volgens arts volledig gespannen stond.

Volgende week nog een echo! Joepie! Misschien weten we dan ook het geslacht. Banner klopt trouwens niet helemaal meer, ben een week vroeger gezet.

Nelly: super, zo'n goede echo!!! Trouwens, wordt jij ook opgevolgd voor je schildklier? Ik ook...

Ik schrijf later nog wat meer hoor, ga eerst mijn nek wat laten masseren!

11. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @all: tenx voor de felicitaties. Ondanks de goede echo, durf ik nog steeds niet vol van mijn laatste zwangerschap te genieten. Ik hoop dat ik dit kindje ook zo vroeg als Evelien (met 13 weken al) kan voelen, want dan weet ik pas echt dat het goed zit. Nu is het maar afwachten tot de controle bij de vlos.
    Maar goed. Ik heb gelukkig op enorme vermoeidheid na amper klachten, dus dat is wel fijn.

@jootje24: aah, klinkt ook schattig, dat "mij". En typisch he, dat "een ding".
    Ooh, ik zie dat Denise binnenkort naar school mag! Wat worden ze ineens groot he... Spannend!
    Beterschap voor je fysieke toestand! Mijn broertje heeft waarschijnlijk ook de ziekte van Meniere. Een paar maanden terug kreeg hij zo'n aanval, dat hij heel duizelig was, trillerig en moest overgeven. De gek was nog in de auto gestapt en naar mijn ouders gereden... Hij wist echt niet wat hem overkwam.
    Heb je er medicijnen voor gekregen?

@Coco: haha, logisch toch, je kont laten zien! *proest*

@Marleen1979: veeeeeeel te laat, maar nog gefeliciteerd met Luuks verjaardag! Heerlijk dat hij zo heeft genoten, maar erg jammer, dat het 's avonds zo mis ging.

@luukske: ooh, een borduurmachine, gaaaaf! Ik heb laatst een naaimachine gekocht, maar ik kan er nog niet mee werken. Binnenkort even een adresje zoeken voor naailes.
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Leuke dag gehad?
    Beterschap voor je mannetje en jezelf ook.
    Poeh, de komende maanden een strakke planning met de verjaardagen.

@wendy2010: hoe zijn de dagen zonder hulp gegaan?

@grietje77: tja, probeer je rust te pakken... Makkelijk gezegd he...
    Heel veel beterschap met je nek.
    Hier een trage schildklier, die was in het begin van de zwangerschap van Marjolein ontdekt. Inmiddels zijn mijn meds flink opgehoogd en is het te doen. Ik heb er bij de internist wel op gestaan dat ik iedere 4 weken controle wil i.p.v. om de 6 weken, omdat de vorige zwangerschap niet goed gegaan was. Geen idee of het aan mijn schildklier lag, maar dat wil ik in ieder geval uitsluiten.

12. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Zo. Ik ben een paar dagen geleden vast aan de slag gegaan voor Marjoleins verjaardag.

Bekijk bijlage 282657
    De uitnodigingen krijg ik als het goed is vandaag in de bus (we vieren haar verjaardag de 17e) en de taart heb ik zover al klaar, dat ik hem over een paar weken bij de H-ema kan bestellen.

Bekijk bijlage 282658
    En dit is een pijn-aan-mijn-ogen-knalroze taart met op iedere zijkant nog een Woezel en Pip plaatje.

't Was een heel geklooi om alles naar mijn zin geknipt/gekopieerd/geplakt te hebben, maar ik ben wel trots op het resultaat!

Oh, als trouwens iemand de plaatjes (zonder naam/tekst) wil hebben, laat maar weten.

Liefs,
    Nelly

13. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Nelly , gaaf zeg de woezel en pip , zou graag het plaatje ontvangen ;)

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik zal mijn man vanavond even vragen of hij de plaatjes online kan zetten op zijn site, dan kun je die gewoon downloaden. Ik dacht dat ik dat zelf ook kon, maar manlief heeft weer het een en ander veranderd aan het netwerk, dus nu ben ik de weg kwijt! *lol*

15. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Nelly: gaaf zeg! Mooi gelukt!

Ik zat te twijfelen tussen Nijntje en Woezel en Pip, maar hier wordt het toch Nijntje.

Gebruik je daarvoor de hema 3D fototaart?

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Yup. De 3D fototaart vanille. Voorheen koos ik de "gewone" slagroomfototaart, maar ik vond zo'n vierkant taartje ook wel wat hebben. Zelf hou ik niet zo van slagroom, dus dat kwam nog mooi uit ook. Ik ben benieuwd naar het resultaat en of hij smaakt. Nog ruim drie weken wachten...

Ik had vanmiddag de W&P-plaatjes en trouwens ook plaatjes voor een Sesamstraattaart al ge-upload, maar met het downloaden gaat er iets fout. Manlief is nu sporten en ik hoop dat hij het vanavond nog kan fixen...

Hier heeft Marjolein vandaag voor het eerst een plasje op het potje gedaan. Ze stond op de badkamer met haar pamper aan "passsj" te zeggen en naar het potje te wijzen. Dus hoppakee, potje op de grond, pamper uit, kind erop. En ze had geplast!!! *trots*

Ooooh, mijn series zijn al begonnen...

Ik zal later nog een plaatje van de Sesamstraat-taart posten die Annabel met haar tweede verjaardag had. Ik weet zo even niet meer wat Evelien voor taart had...

Doei!

17. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Nelly , leuk hè , hoe die kids zich ontwikkelen . Op het potje! Helemaal zelf aangegeven, trotser kun je dan niet zijn :)

Vind het verschil ook zo leuk. Denise was enorm lui,hebben we heel wat kadootjes en stickers voor versleten. Ze was met ruim 2,9 jaar eindelijk van de pamper , met toch geregeld ongelukjes. En nog steeds moet ik haar nog wel eens richting wc sturen. Lianne is het tegenovergestelde. Is overdag zindelijk dus zonder pamper. Er hoeft maar een drup mis te gaan dan loopt ze alsof haar broek vol poep zit,haha.

18. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Emmarijn: voor Evelien had ik voor haar tweede verjaardag ook een Nijntje taart gemaakt.

@jootje24: ik geloof dat mijn man de boel weer gefixt heeft. Zometeen even testen en dan stuur ik je het linkje via pb.

Ik heb de plaatjes van de taarten die ik "ontworpen" heb voor de verschillende verjaardagen van onze meiden in mijn album gezet.
    Tot nu toe is het me aardig gelukt om verschillende thema's te gebruiken. Sesamstraat, Mickey Mouse Clubhouse, Jip & Janneke, Woezel & Pip, Nijntje en een lieveheersbeestjes-achtig iets.

Als er nog meer liefhebbers zijn, laat maar even via pb weten, dan stuur ik een linkje terug, waar je de plaatjes kan downloaden die je kan gebruiken voor bijv. een taart.

Groetjes,
    Nelly

19. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @jootje24: wauw, Lianne overdag al zindelijk, super!
    Annabel was met 2,5 zindelijk. Die hebben we op het laatst een beetje gestimuleerd met een stickerkaart, gewoon omdat ze dat leuk vond. Maar dat was eigenlijk niet echt nodig.
    Evelien is nog maar net zindelijk, met 3 jaar en 5 maanden. Plassen deed ze al heel lang op de wc of het potje, maar haar poepie wilde ze perse in de pamper blijven doen. Ze heeft begin dit jaar enorm last van verstopping gehad, waar ze nu nog medicijnen voor krijgt. Vorige week had ze haar cake-jes kaart vol en sindsdien poept ze zonder problemen overal op de wc. Trots dat ze was op haar zelfgemaakte cakejes!
    Tja, en Marjolein... 't Zou wel heel mooi zijn als ze zindelijk is voor nummer vier zich meldt. Maar goed. We zien wel hoe het loopt. Ieder kindje is anders. We gaan in ieder geval niets forceren.
    Ik ben trouwens die vijf jaar luiers onderhand wel beu hoor...

20. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @jootje24: je hebt een pb-tje!

Deel Deze Pagina