November 2010 mama's --- deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Coco, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Luukske: Ja, als het de tweede keer al zoveel beter ging dan komt het wel goed denk ik hoor.
    Ik weet nog dat ik bij J. de eerste keer bijna de hele ochtend erbij ben geweest. Is dat bij jullie niet?

R. gaat nog niet naar de psz. Heb nog niks gehoord. Volgens mij is het hier nog steeds vanaf 2,5 jaar maar weet het niet zeker.

2. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @coco, ik ben bewust niet de hele ochtend geweest, mocht wel blijven, maargoed....het komt vast wel goed.
    hier was het eerst ook 2j 3mnd, maar het is niet super druk dus hij mocht met 2 komen.

3. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Luukske: komt vast goed! Is natuurlijk ook wennen hé.
    Hier juist het omgekeerde..ze zwaaide al naar me van, ga maar weg mama...en toen ik Lianne op moest halen wilde ze niet meer mee naar huis..Dus onder de arm mee genomen ;) haha

Hebben nu ook eindelijk bericht van Denise haar school. Ze kon officieel november al naar de basisschool, maar door te grote groepen moest er een nieuwe klas worden gestart met een nieuwe juf en dat kan pas na de kerstvakantie. 14 dec. mag ze al gaan kennismaken met haar juf en de kindertjes die ook allemaal starten in januari. Gelukkig kon ze nog even door blijven gaan op de peuterzaal. Toch nog even wat afleiding.

4. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    herinner me ineens dat ik hier niet een foto van onze trouwdag heb geplaatst, na onze trouwdag op 31 aug. De meesten hebben vast al wat gezien op facebook, maar voor degenen die dat niet hebben:

Fotoshoot-085.jpg

5. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Fijn dat dat kan op de psz. Hadden wij hier ook, omdat J. een maandje voor de zomervakantie 4 werd, hebben we hem 4 weken langer op de psz kunnen houden, zodat hij na de zomervakantie kon starten met de basisschool. Vond ik ook erg fijn toen.
    IK had inderdaad op FB al een foto va jullie trouwdag gezien, maar niet deze geloof ik.
    Moooiii...

6. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Jootje: Jullie zagen er prachtig uit!

Luuk gaat in april naar de PSZ. Duurt dus nog wel even.

Zondag met Luuk op de Spoedeisende Hulp gezeten. Hij begon die nacht om kwart voor 4 te krijsen en hield niet meer op... Hij had zo'n pijn... Buikfoto gemaakt en echo om te zien of zijn darmen niet gedraaid waren, maar dat was gelukkig niet zo. Ze denken nu dat hij obstipatie heeft ondanks dat hij elke dag ontlasting heeft. Zondag en gisteren een klysma gehad. Afgelopen nacht heeft hij heel goed geslapen. We zullen zien hoe het komende nacht zal gaan...

7. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Marleen: vreselijk, als je kind zo'n pijn heeft. Je staat ook zo machteloos.
    Hoop dat de klysma's helpen. sterkte!

8. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @jootje, super foto!! echt mooi!!
    en super dat de kids graag naar school willen.

@marleen, hopelijk is het dat geweest met Luuk....echt akelig als je je kindje zo ziet huilen....dat gaat je door merg en been.
    ik zag op FB een mooi filmpje van Luuk in zijn eigen "bolide"!!

@psz, Mika hebben we eraf gehaald....ze vonden hem "te klein" om mee te doen aan de sint/kerst festiviteiten, dus we werden vriendelijk verzocht hem thuis te houden....MAAR we moeten wel het volle pond betalen elke maand.....grrrr....op die manier heb ik er al geen zin meer in. ben gisteren dus met hem naar de peutergym geweest, was super leuk!

9. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Luukske: Dus hun bedoeling was om hem in december weg te houden, maar jullie wel betalen en dan mocht hij daarna weer terug komen? Schandalig!
    Gaan jullie nu op zoek naar een andere psz of laat je het zo? IK vind het maar raar hoor. Als hij toegelaten wordt of de psz dan mag hij toch deelnemen aan alles. Dat ze 2 te jongen vinden, oke, maar dan moeten ze gewoon de hele leeftijdsgrens vergogen naar 2 jr 3 mnd of 2,5 bijvoorbeeld, en niet kindjes buitensluiten voor bepaalde activiteiten...
    Heeft Luka ook op die psz gezeten?

R. heeft momenteel weer een fase waarin hij weer vaak 's nachts wakker wordt. Hij wil dan bij ons liggen. Na een sloke drinken wil hij meestal wel weer terug naar zn eigen kamer, maar soms slaapt hij ook een halve nacht tussenin bij ons. Ik heb het idee dat hij zn eigen bedje te klein vindt worden of niet meer leuk vindt. Als hij 's avonds bijvoorbeeld onder de douche is geweest, dan loopt hij daarna in zn blootje naar onze kamer of die van zn broer, klimt op bed en gaat onder de dekens liggen en dan is hij helemaal gelukkig. Denk dat we maar snel voor een peuterbed gaan kijken.
    Liggen jullie kindjes nog in het ledikantje?

10. Lieverdje2010

Lieverdje2010 Actief lid

29 nov 2012
    215
    0
    16
    Ik ben momenteel nog bezig met een fulltime studie
    In Nederland,Limburg
    Leuk!! mijn meisje is van 01-11-10!!

11. Lieverdje2010

Lieverdje2010 Actief lid

29 nov 2012
    215
    0
    16
    Ik ben momenteel nog bezig met een fulltime studie
    In Nederland,Limburg
    Mijn meisje slaapt nog in ledikantje. Wel een grote. Is om te bouwen tot peuterbedje. Nog nier gedaan. Ze slaapt heel goed!

12. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ lieverdje2010:
    Leuk, kom je ook met ons meekletsen?

13. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @lieverdje, welkom...nog iemand uit het zonnige zuiden, hihi...

@coco, Mika slaapt al vanaf een maand of 17-18 in zijn juniorbedje, ging prima, alleen gaat hij nu wel eens midden n de nacht spelen...we draaien de lamp tegenwoordig los, dat helpt soms, hihi...maar meestal is het 's ochtends een ravage op zijn kamertje...hij haalt alles uit de kasten, en kan zelfs zijn bed verplaatsen...dat staat vaak midden in de kamer ipv tegen de muur....

14. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Luukske: van de peuter houden in de dec. maand? belachelijk!! en ook nog betalen?
    hadden ze hem gewoon na de december maand moeten plaatsen ipv net ervoor. Ik ging er niet mee akkoord...

Coco: dat wakker worden 'snachts herken ik. En ik krijg haar dan idd ook niet haar eigen bedje in. Dus dan slaapt ze vaak even bij ons in bed en leg haar na 10 minuutjes weer terug. Ik denk dat ik ook maar over ga op een ander bedje. (moet hem alleen nog opknappen, heb een hele leuke oude staan die een lakje verf nodig heeft)

Lieverdje: welkom!! gezellig :)Kunnen wel wat actieve kletsers gebruiken ;)

15. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    oww ja, laatst vergeten te vertellen,
    Lianne is al sinds een dikke maand overdag én 's nachts droog! Overdag was ze al een hele tijd zindelijk, en deed haar dan voor de nacht wel een pamperbroekje aan.Van dat hele pak heeft ze er 1 nat gehad. Dus ben zonder gaan proberen toen de pampers op waren. nog geen enkel ongelukje gehad! Ben zooooo trots op mijn kleine meid. Helemaal uit haarzelf, hebben er niks voor hoeven doen.

16. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @Jootje: Wow, wat goed zeg. Echt supersnel! Was grote zus ook zo vlot?
    R. heeft gewoon nog een luier om. HIj doet wel af en toe een plasje op commando maar hij geeft nog niks zelf aan.
    Grote broer J. heeft zelfs 's nachts nog een luier om met 4,5 jaar. Dus vind het echt superknap van Lianne dat ze nu al helemaal zindelijk is!

17. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @jootje, wat knap!!
    Luka was 3 toen hij zindelijk was...ook helemaal zonder aandringen of oefenen....hij was 2 maanden eerder aan zijn plasbuis geopereerd en wij vonden het dus ook super knap van hem!
    Mika doet zich wel eens af en toe de luier af, maar niks op potje of wc....

@all, dadelijk sinterklaas vieren als hubbie thuis is van zijn werk(zal rond 14u zijn), en we hebben de kado's in de garage neergezet, en we doen het op de hedendaagse manier aankondigen, namelijk met een email, hihi....Luka kan inmiddels lezen, en zit veel op mijn Ipad(nu ook trouwens), en hij hoort aan het piepje wanneer mail binnen komt....dus hubbie of ik sturen gewoon een mail...ben benieuwd wat ze van de kado's vinden!!
    morgen hebben ze vrij, dus dan kunnen ze lekker spelen!

18. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @Luukske: Fijn hoor, morgen vrij.

Hier komen de Pieten rond 16.45 uur. Heb echt zin in vanavond. Ben benieuwd hoe de jongens daarop reageren. Zal wel heel spannend zijn, een echte Piet in huis!

19. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    GOedemorgen meiden.
    Ik ben er dus vanochtend achter gekomen dat R. de slee niet leuk vindt! Het was dus een hels ritje naar school. J. zat lekker op de slee, en R. liep er in een slakkengangetje naast en op een gegeven moment wilde hij niet meer lopen, dus kon ik hem gaan dragen. NOg meer kindjes die sleeën niet leuk vinden? IK ga vanavond wel proberen er samen met hem op te zitten en dat mijn man de slee trekt, misschien dat hij er op die manier aan wil wennen. Zie er nu al tegenop om J. zo weer uit uit school te halen...

Morgen is R. jarig. De laatste van de novemberkindjes.

20. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Heeft iedereen een leuke Sinterklaasavond gehad? KIndjes goed verwend?

Deel Deze Pagina