hey coco! hier iig wel hoor! we hebben het zondag gehouden, sint was er met 4 pieten, was erg leuk! mn ouders, schoonouders, zwager en kids, broer waren er ook allemaal, gourmetje, genieten! vooral toen de kadotjes kwamen, yinthe wist niet waar ze het had en bij jullie? ook fijne avond gehad?
Ja hier ook een leuke Sinterklaasavond gehad. Wij hebben het gewoon op de woensdag zelf gedaan, einde van de middag, zodat we alle tijd hadden om na het uitpakken nog even te spelen met hun gekregen cadeautjes. Hier kwamen er om 17.00 2 Pieten, met een zak vol cadeaus. J. werd er een beetje verlegen van maar R. daarentegen had de grootste lol en kwam helemaal los.
Gisteren was R. jarig. HIj heeft een leuk feestje gehad. Er staan wat foto's op mijn FB. NU zijn alle kindjes 2, allemaal peutertjes...
Ja mijn meisje is van 1 november. Ook echt een peuter. Al gad ik het idee dat ze daarvoor ook al ee peuter uit probeerde te hangen. Maar nu officieel. Kleine kindjes worden groot!
@all, nog gefeliciteerd met R!! @sinterklaas, hier woensdag sint gevierd, kids flink verwend met duplo en lego. alleen een domper....mijn moeder is opgenomen in het zh ivm de COPD, ze hebben vrijdag vocht afgetapt, maar ze is nog steeds ontzettend kort, dus voor lopig nog in het zh... verder hier alle 4 de griep gehad, ik het ergste....Luka en hubbie een beetje en Mika begint nu flink...
@coco, ze krijgt nog steeds amper lucht...gisteren longfunctie test gehad, en die was niet zo best....dus voorlopig wel ziekenhuis denk ik zo....
@ Luukske: Hoe is het nu met je moeder? Ik heb gisteren het peuterbedje weg gedaan. R. sliep er zo verschrikkelijk slecht in de laatste weken, hij wilde er niet eens meer in met naar bed brengen. Dus dan mocht hij op het grote bed slapen en als wij naar bed gingen legden we hem voorzichtig terug. Maar elke nacht stond hij binnen een half uur weer naast ons bed. Dus we hebben een hoop nachten gehad dat hij gewoon de hele nacht tussenin lag. Maar ik werd het zat, al die gebroken nachten met een draaiend ventje tussenin. Wij hebben zelf een boxspring en ik dacht, ik ga het gewoon eens proberen; bovenste matras van mijn kant en de kant van mijn man eraf, en die 2 matrassen op elkaar in R. z'n kamer. EN gelukkig, hij valt weer rustig in zn eigen bed in slaap om 20uur. HIj komt nog wel 's nachts, zo de tweede helft van de nacht, tegen de ochtend, maar dan hebben we zelf in ieder geval de eerste heft van de nacht lekker kunnen slapen. En ik moet zeggen, ons bed ligt nog lekker ook op alleen het onderste matras en dekmatras. Is net wat harder maar we slapen er heerlijk op! Het is nu alleen zo laag natuurlijk. In januari gaan we een echt bed kopen voor R.
O, en ook de kinderstoel is weg van tafel, wilde R. ook niet meer in zitten, dus hij zit nu op zn knietjes op een grote stoel te eten. En hij wil niet meer in de buggy, alleen maar zelf lopen.... HIj wordt zo groot ineens, wil alles zelf doen, net als de grote mensen.
Goede middag!! Hoe gaat het met alle peuters? Coco; jaaaa phoe gaat hard. Esmée klets de oren van je hoofd en alles zelf doen.. mag wel iets langzamer gaan...
@coco, hier zijn die gebroken nachten gelukkig voorbij...maar heeft ook lang geduurd hier. het gaat idd wel erg snel nu...Mika wil gelukkig wel nog in de buggy, maar weer niet in de autostoel! hij ziet dat Luka die stoel heeft vanaf 3 jaar, en daar wil hij steeds in... en we hebben de tripp trapp al een hele tijd omgebouwd tot gewone stoel, want met die beugel ervoor wilde hij niet meer. @honeyy, hoe bevalt je nieuwe baan!! leuk zeg!! en jullie moppie is echt een meisje-meisje!! geweldig!! @all, iedereen fijne dagen!! ik moet helaas alle dagen werken, heb zaterdag mijn laatste van dit jaar, en dan 8 dagen vrij....ben er wel aan toe, loop een beetje op mijn tenen.
Fijne Kerstdagen voor iedereen. @Luukske: Jammer dat je beide dagen moet werken. Maar geniet in de vrije uurtjes van de gezelligheid en je gezin. Ben je met oud en nieuw wel vrij? Vaak ben ik ook de pineut met de feestdagen (Horeca) maar dit jaar hoef ik alleen oudejaarsdag tot 17uur en misschien nieuwjaarsdag want degene die nieuwjaarsdag werkt is ziek. Maar met de kerstdagen lekker vrij. Slapen met R gaat nu steeds ietsje beter. Gisteren heeft hij de hele nacht doorgeslapen in zn eigen bed, tot 6.45 uur. Vanochtend werd hij om 5.30 wakker. Hij wilde even beneden wat drinken en heeft toen nog 2 uurtjes naast ons in bed gelegen.
Gelukkig Nieuwjaar voor jullie. Leuke jaarwisseling gehad? Wij zijn met ons viertjes thuis gebleven. Ik moest gewoon werken oudjaarsdag, was tot 17.00 uur open. Daarna nog opruimen en met personeel + aanhang wat naborrelen en kletsen. We waren pas 19.00 uur thuis. J. hebben we wakker gemaakt om 23.45 uur. We waren niet van plan om R. ook wakker te maken, maar hebben het toch maar gedaan rond 00.15, het vuurwerk was allemaal zo mooi buiten. Daarna zijn ze allebei gelukkig weer lekker gaan slapen.
@ Luukske: Ik heb het nu ook weer wat rustiger met werken. De afgelopen weken heb ik veel extra uren gemaakt, mede doordat er iemand ziek thuis was. En dat vind ik best pittig, overdag moeder en het huishouden en dan 's avonds nog tot laat aan het werk. Maar nu gelukkig gewoon weer 3/4 dagen in de week ipv 5/6. Verder met R. gaat alles gewoon zn gangetje. Slaapt nog steeds wisselend, dan weer paar nachten spoken, dan weer een paar nachtjes doorslapen. Verder wordt het echt steeds meer een ondeugend bijdehandje. Ik sta er versteld van hoe hij ineens een echt minimens is met een totaal eigen wil en eigen karakter. En hoe hij grote sprongen maakt met kletsen, zinnetjes van 2, 3, 4 woordjes. En elke dag leert hij wel nieuwe woordjes bij. En hij is helemaal gek van dinosaurussen, net als zn grote broer. Het liefst wil hij elke dag Platvoet kijken, haha. En samen met J. met de dino's spelen en dinoboeken lezen, zo lief. Maar ze gaan nu ook af en toe ruzie maken, zoals dat gaat met broertjes. J. behandeld R niet meer als 'een baby' ,maar echt als een broer. Dus als er iets wordt afgepakt wat niet mag, dan hebben ze 'woorden'. Maar zelfs dat is lief en aandoenlijk om naar te kijken. (al loopt het soms ook wel eens uit de hand, dan wordt er geduwd/geslagen...) Hoe is het verder met iedereen? Het is echt rustig hier zeg, jammer.
Haai! Hier gaat alles z'n gangetje. D. Begint eindelijk ook meer te kletsen das gezellig en we begrijpen m eindelijk, scheelt veel frustratie van zijn kant., t is trouwens een echte driftkop pfoeh.. Denken dat een meisje pittiger is daarin? Echt niet d. overtreft c. met gemak daarin! Allebei wel constant verkouden, veel hoesten en dan ook vroeg wakker en s middags niet willen slapen en dan oververmoeid zijn, das niet echt gezellig dan hoor. C. Is een echt meisje meisje verkleden vind ze leuk, vooral de hakjes en oorlellen, liefst zou ze nog nagellak ook op willen haha. Vaak een erg lief, ondeugend maar lief dametje die zo zoet kan spelen.
@ Jucade: ja een driftkopje, dat is R ook wel als hij zn zin niet krijgt. En echt geduldig is hij niet waardoor hij dus redelijk vaak even driftig is. En dat van dat slapen overdag herken ik ook. R. slaapt nu al een tijdje niet meer overdag. Hij wil niet meer. Maar zo eind van de middag, zeg maar dat uurtje als ik met het eten ga beginnen, dan is hij meestal toch een partij chagrijnig en hangerig op precies een moment dat het mij niet uitkomt. Dan wil hij alles hebben en doen wat hij niet mag, en maar zeuren en drammen, pffff. Tijdens het eten gaat het gelukkig wel weer. Grappig dat jij nu zo duidelijk de verschillen tussen jongen en meisje ondervindt. En dat verkleden en tutten, wat schattig zeg...
Lief dat je het vraagt! Ja, mag niet klagen op zich. Ben deze periode wel heel veel aan het kwakkelen omdat m'n immuunsysteem door de CVS niet goed werkt. Ik pik alles op. Maar alle behandelingen die ik in het vermoeidheidscentrum krijg zijn goed! Vooral ergotherapie heb ik veel baat bij. Ik leer echt m'n grenzen kennen en die zijn heel beperkt op m'n werk heb ik het erg naar mijn zin. Ik heb een jaarcontract gekregen laatst. Ik werk 3 dagen in de week van 8 tot 4 met ieder uur 10 min rustpauze.