Luuk krijgt nu 2 weken soyavoeding. De eerste week ging het goed, sinds zaterdag gaat het weer een stuk minder. De laatste voeding is net weer niet goed gegaan. Weer alles er uit in een paar hele grote golven. Ik weet ook even echt niet meer wat ik er nu mee aan moet.
marleen wat ontzettend jammer dat het nu toch weer zo bergafwaarts is gegaan met deze voeding en idd goed dat je morgen gaat bellen. iedereen bedankt voor het welkom terug! ik vind het heerlijk weer in NL! was zo warm daar! en nu hier die lekkere frisse lucht om in te ademen.. zalig!
marleen wat ontzettend balen dat het weer achteruit gaat qua voedingen. Heb je al gebeld? Sterkte! Wendy super dat jullie genoten. patroeschka beterschap!
@debby, Mika is nog geen 5 haha....Luka is wel 5!! en wordt zelfs al bijna 6....ze mogen in Belgie vanaf 4 jaar zwemmen, maar Luka heeft gewoon de kracht niet, dus vandaar dat we nu pas zijn begonnen! @coco, ik kan wel breien, heb de sjaal inmiddels al af! ben nu bezig met een sjaal voor Luka, want is lastig een bijpassende jongens sjaal te vinden bij een paarse jongens winterjas.... @wendy, ik zou niet zo tegen de wamte kunnen...weet nog dat ik vorig jaar blij was toen we eerder uit Kroatie zijn teruggekomen, was toen 20 weken en vond het afschuwelijk... @Marleen, zoooo balen dat het weer minder gaat met Luuk....hopelijk kunnen ze je in het ziekenhuis weer helpen, want dit is toch niet normaal....het is voor Luuk vervelend, en voor jullie ook belastend....dikke knuf!! @all, heb gisteren dus een sjaal gebreid, en ben nu bezig met een 2e... verder hebben we flink vlees ingeslagen, 25 kilo bief/ossehaas/entrecote/gehakt etc....hubbie's oom heeft een rund laten slachten, en we nemen dat elke keer 1/16 deel over!! heerlijk vers, daar kan een slager niet aan tippen!!!
Ik heb gisteravond een mail gestuurd naar de kinderarts. Ze is telefonisch heel lastig te bereiken en als ik haar mail neemt ze contact op met mij. Althans, dat is de bedoeling, want ze heeft nog steeds niet gebeld Vanmorgen kreeg ik geen lucht of water door de sonde dus die heb ik eruit moeten trekken en een nieuwe erin moeten doen. Daarna Luuk een klein beetje pap gegeven, maar dat was er na een paar minuten weer uit. Besloten om even over te gaan op ORS, want anders ben ik bang dat hij uit gaat drogen. Ben momenteel alleen maar aan het zorgen en aan het wassen en dweilen met die enorme hoeveelheden die hij spuugt. @Patrouschka: Voel je je al wat beter? @Luukske: Crea hoor, zelf sjaals breien. @wendy: Die frisse lucht en regen ben je zo weer zat hoor
Heeft ze nu al wel gebeld marleen?? Jemig dit is toch niet normaal?? arm knulletje! Vind t zo zielig voor hem Hier gaat t al ietsje beter (met para's.) straks naar het CB voor de prikjes :s
Nog steeds geen dokter gebeld. Ik heb wel een mail gekregen dat ze me vanmiddag belt, maar de middag is lang... Om 12.30 uur heb ik Luuk 30cc melk gegeven en ook dat is er meteen uitgekomen. Hij ligt nu aan de pomp en ik laat er druppelsgewijs (100 cc per uur) ORS in lopen. Je moet wat he.... @Patrouschka: Gelukkig dat het iets beter gaat.
En Marleen? weet je nu al wat? dit kan zo toch niet doorgaan?? Hier prikjes gehad. Devin 8815 gr en 75 cm en Carmen 8820 gr en 74 cm. Scheelt niks dus (kan ook niet anders, ze krijgen t zelfde hihi).
Hier weer even een berichtje van mij. Aan het eind van de middag belde de kinderarts. Ze wilde hem in eerste instantie opnemen, maar na overleg hebben we toch besloten het nog even thuis aan te kijken, want de ORS blijft er wel goed in dus hij droogt niet uit. Ze denkt aan een virus en ik denk ook dat dat het is, want hij spuugt normaal wel veel, maar niet dat hij helemaal niks kan binnen houden. De dienstdoende arts is wel op de hoogte dus als hij vanavond de ORS eruit gaat spugen en we vertrouwen het niet dan kunnen we bellen en wordt hij meteen opgenomen. Morgen hebben we een afspraak op de poli in het WKZ en dan ziet de kinderarts hem. Rond 18.00 uur ging het ineens slechter met Luuk. Hij krijste het uit en was niet te troosten, had echt pijn. Weer overleg gehad met het WKZ. Na een half uur en een aantal grote boeren zakte het gelukkig weer. Nu maar hopen dat hij de nacht een beetje goed doorkomt.
Marleen; he, wat balen dat het niet echt goed gaat! ga voor je duimen dat Luuk zn voeding binnen houd En de nacht goed doorkomt!! Misschien heb ik het gemist, maar wat is ORS? Patroeschka; hebben ze last van de prikjes gehad? ben je beetje opgeknapt? Luukske; dat heb je snel gedaan zeg!! ik kan echt niet breien! zie altijd genoeg kleuren wol enz. maar denk dat er niets van terrecht komt.. (a) Ja, ik ook op FB Wendy; heerlijk genoten dus? En je was niets vergeten voor Yinthe? Coco; Esmée doet 2 slaapjes, zo tussen half 10 en half 11 en tussen half 2 en half 3. Nou, gister was ik zo boos!. nu nog als ik er aan denk! had m'n medicijnen besteld en omdat mn oma na de dokter moest een briefje meegegeven want die wou ze wel ophalen. Komt ze thuis, zegt ze dat ze ze niet mee kreeg omdat ik ze nog in huis had. Ik na de apotheek gebeld want dacht oma zal het wel weer verkeerd gedaan hebben wat ze toen toch allemaal zeiden! Het begon ermee dat ik het niet kreeg omdat ik geen recept heb. Waar ik dus als reactie op gaf, dat het volgens de neuroloog niet nodig is ivm dagelijks gebruik.. Kreeg ik als antwoord dat het niet hun probleem was dat ik het dagelijks moet gebruiken.. daat viel me mond al van open en werd ik nogal boos op! Toen wist ze me ook nog te vertellen dat ik de tramadol ( zware pijstillers ivm iedere dag ong. migraine en ibroprufen niet mee mag, paracetamol imuum voor ben ) al in sept opgehaald heb. Wat niet waar was, want die heb ik maar 1 keer gehad en dat was toen ik ontslagen was in het ziekenhuis.. waarop ik weer antwoorde dat ik m'n medicijnen echt nodig heb en nog maar tot zondag heb vanwege mn hersen infarct en dus niet zomaar voor de lol slik.. nou wat ze toen toch zeiden!!! het was niet hun probleem dat ik een infarct gehad heb en hun kunnen er ook niets aan doen.. vorige x kon ik mn medicijnen wel ophalen zonder recept maar toen wouden ze me helpen, dus met andere woorden nu niet meer.. ik was zoo boos dat ik de hoorn er gewoon opgegooit heb! ook overstuur natuurlijk want ik heb ze nodig! mn moeder gelijk na de neuroloog gebelt. Ik was zo overstuur dat ik gewoon niets meer wist! de naam van de neuroloog niet meer, medicijnen niet meer etc.. die vond het schadalig en ging er glijk achter heen..nu truwens noggeen medicijnen.. lang verhaal, maar het is eruit toch niet normaal zo?? grr
@Honey: erg raar inderdaad dat ze zulke dingen tegen je zeggen bij de apotheek. ORS is een oplossing van suiker en zout in water. Dit helpt goed tegen uitdrogen. Luuk heeft de hele dag verder geen andere voeding gehad. Ik heb hem wel een beetje pap gegeven, maar dat kwam er meteen uit en daarna nog een keer 30 cc melk geprobeerd en dat kwam er ook meteen uit dus de rest van de dag alleen ORS aangeboden.
honeyy zo dat is wel een slechte manier van met mensen om gaan zeg! bah! heeft je moeder nog iets kunnen bereiken? marleen hoe is het vannacht gegaan met Luuk??? succes vandaag in het wkz!!
Marleen oh wat een zorgen. Hoe is het vannacht gegaan? Sterkte bij de ka vandaag! Honey dat is echt niet normaal zeg, heb je nu al medicijnen!?
marleen; hoe is de nacht gegaan? Oke, weer wat wijzer Wendy; nee, nog niets.. de neuroloog zou het uitzoeken en me bellen, maar nog niets gehoord, misschien vanmiddag! ben je bij met je was? Lot; nee, nog niets.. Hoe gaat het met jullie?
@Marleen, hopelijk is de nacht een beetje goed gegaan met Luuk. Het klinkt inderdaad als een virus, als hij de ORS wel goed binnen houdt. @Honeyy, wat belachelijk van de apotheek zeg! En heb je ze vandaag nog nodig (voor het weekend??)
Marleen: hoe gaat het bij jullie? Honeyy: joh, wat een ellende daar bij die apotheek! zo ga je toch niet met mensen om! Breien: knap zeg..ik kan het niet! patroes: lange slanke kids. hebben ze prikjes wat goed doorstaan? Heb vandaag even stofjes gehaald voor een dekbedovertrekje. Leuke paarse kleurtjes (krijg wel weer een beetje hulp van mijn moeder hoor...) straks nachtdienst...bahh..zo geeeeeen zin in! heb vannacht ook niet zo lekker geslapen, Lianne was steeds wakker. Vanmorgen wel wat kunnen uitslapen. Kids waren bij mijn moeder.
@Jootje: Jij ook al zo crea met stofjes aan de slag. Luuk is afgelopen nacht goed doorgekomen. Ik heb hem niet gehoord. Vandaag weer aan de ORS en vanmiddag naar het WKZ geweest. Morgen gaan we weer proberen om half melk / half ORS te geven en dan kijken of het erin blijft. Ben benieuwd. Verder zijn we aangemeld voor het spreekuur bij de chirurg in verband met een PEG sonde. Er wordt dan een gaatje in de maag geweest richting buik en dan komt er een slang uit Luuk zn buik en kunnen we de voedingspomp daarop aansluiten. Hij heeft dan geen slangetje door zijn neus en op zijn wangetjes geplakt. Wel een hele stap, want de kinderarts zei ook dat ze dacht dat Luuk het komende jaar nog niet voldoende zal gaan eten.
marleen hoe is het vandaag gegaan met de 50/50 voeding ?? is wel naar om de 'zekerheid' te hebben dat ie hem nog zo lang nodig zal hebben, maar denk wel dat de PEG sonde voor hem fijner is toch he? hier afgelopen donderdag naar de stad geweest met s. ouders en lud en yinthe, voor en wintergarderobe voor yinthe!! we zijn goed geslaagd en hebben voor yinthe alles van s.ouders gekregen ook nog een leuk broekje voor 'ons Keesje' zoals we haar broertje zolang noemen tot ie er is.. gisteren samen naar vlissingen geweest, markt voor kippetjes en speelgoedwinkel om leuke dingen voor yinthe d'r verjaardag te zien, zodat we daar 'alvast' over na kunnen denken (hihi lekker op tijd he) vandaag nog naar roosendaal .... niieuwe luiertas gekocht, oude was kapot en te klein voor twee pamperkontjes straks en toen we thuis kwamen bleek onze nieuwe kinderwagen (de DUO) te zijn geleverd bij de buurman. toen hij eindelijk thuis kwam hebben we hem gauw hier binnen gezet en bewonderd! wauw!!!!!