November 2010 mama's --- deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Coco, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Misschien een vreemde vraag, maar hoe trek jij dit? Breng je de kinderen ook wel eens weg om een nacht door te kunnen slapen of misschien je man een nachtje? Ik zou allang voor pampus liggen :D

2. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Owen is weer een apart verhaal hierin, maar hij drinkt 's ochtends 200, 's middags een cracotte en weer 200 en 's avonds 200. En dan vaak 's nachts nog een keer of een paar keer 100. Tussendoor wil hij nog niets anders drinken, hooguit een paar slokjes, maar nog niet zoveel om het mee te rekenen. En die 200 drinkt hij ook niet altijd helemaal op...

3. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    job is 6,5 isa is 4,5, ja das dan een vroegertje!;)
    hier verschilt t, meestal als ik thuis ben dan gaat ar tussen 7.30-8.00 weg, als ik werk moet ie soms ook de kids wegbrengen naar school. maar hij is meestal pas om 18.00-18.30 thuis of nog later:D

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    De kids gaan een paar dagen in de week naar een gastouder, dan tank ik bij ;) en in principe doe ik de nachten (man werkt nu 70 a 80 uur in de week) omdat ik nog thuis ben. Als de kids thuis zijn, pak ik mn rust waar ik kan. Dus dat half uurtje dát t rustig is (of zelfs maar een kwartiertje) ga ik op de bank rusten.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    C en D krijgen nu nog

6.30 papfles 210
    9.15 rijstewafeltjes en diksap (zo'n 80 cc)
    12.00 ieder anderhalf broodje
    12.30/13.00 fles 150
    15.00 fruithap en diksap (of thee proberen) zo'n 80 cc
    17.00 groentehap
    18.30 fles 180

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Thee ben ik nét gisteren mee begonnen (gewone thee heel licht) maar dat blieven ze nog niet echt. Maar de aanhouder wint toch? ;p en als ze een jaar zijn mogen we voedingsmiddelen uit gaan breiden (kan niet wachten ;) )

7. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Luuk had dus vandaag een dag zonder sonde en ik wilde even vergelijken wat jullie kids drinken. Daar gaat Luuk zonder sonde lang niet aan komen. Vanavond hebben we melk via een spuitje in zijn mond gespoten en toen ging het wel redelijk.

@Patrouschka: Jouw kids eten/drinken inmiddels ook erg goed zie ik. Ik kan me nog herinneren dat D. eerst slecht at, maar dat is dus helemaal bij getrokken.

Luuk heeft vandaag zelf op:

50 cc pap
    2 x 70 cc vruchtensap ingedikt
    halve boterham met soyaboter en leverpastei
    1 banaan met 3 schepjes melkpoeder er doorheen en wat extra water
    Iets minder dan een half potje groentehap (voor 12 maanden met bruine bonen)
    210 cc melk met een spuitje in zijn mond

Voor Luuk zijn doen is dit erg goed!

8. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    nou ik vind t idd netjes!!!!!!! hopelijk blijft de stijgende lijn gaan!

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Idd Marleen, goed van Luuk! :) misschien een idee om nog wat water toe te voegen aan je potje eten? dan krijgt ie nog weer wat vocht er bij?

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij mij gaan ze ineens tussen de middag moeilijk doen met drinken en de avondfles. Is dat normaal?

11. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    dat had tess met die leeftijd ook, vooral de middagfles, dus toen ben ik overgestapt op gewone melk en toen ging t weer goed...maarja t kan er bij horen, gewoon blijven aanbieden!

12. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @patrouschka, hier gaat het 's middags ook minder, misschien 80cc...

@peertje, lijkt me wel een handige beker!

@marleen, wat goed van Luuk qua hoeveelheden...

@tuitbeker, ik zweer bij de Tupperware beker, is wel duur in aanschaf maar toch... had hem voor luka ook, en heb nu alleen voor Mika een nieuwe tuit besteld, en daar doet hij het prima op. de beker belandt regelmatig op de vloer en lekt echt niet!

@schema van Mika:

's ochtends: 2 sneetjes brood en 200cc melk
    tussendoor: rijstwafeltjes of fruit
    lunch: 200cc gewone melk of diksap
    tussendoor: fruit of rijstwafeltje
    avondeten: gewoon alles wat de pot schaft!
    voor het slapen: 200cc melk

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Luukske, krijgt Mika bij de lunch geen brood dan? (of pap evt)?

14. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    gisteren na de crematie zijn we bij mijn ouders blijven eten...
    toen we naar huis reden kwamen we lang het reeshof zwembad.. enorm druk.. meeste zullen wel gehoord hebben inmidels wat er gebeurd is (?) 5 mnd oud meisje zeer ernstig gewond.. meisje is vandaag overleden..
    wat een emotionele dagen zo zeg!

hey wat een mooie schema's allemaal hier!
    en zeker wat luuk betreft!

voor de andere kindjes: die 's ochtens en 's avonds die melk krijgen; is dat nog wel gewoon uit een fles?

15. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    #875 Coco, 2 nov 2011
    Laatst bewerkt: 2 nov 2011
    Hier drinkt R. nog heel regelmatig aan de borst dus ik weet niet wat hij daarmee precies binnenkrijgt. Daarnaast een beetje dikap en slappe thee, maar meneertje heeft liever gewoon de borst, en dat krijgt hij dus voornamelijk.
    Alleen 's avonds voor het slapengaan krijgt hij een papfles met koemelk. Heb geen zin meer om dat elke keer te gaan kolven, vandaar dat we daarmee dus zijn overgestapt op volle koemelk.

Schema hier ongeveer:
    8 uur boterham
    9 uur bv
    (slapen)
    10/11 uur fruit
    12/12.30 uur boterham + fruit of rauwkost + slokje bv
    (slapen)
    15 uur fruit of ander tussendoortje en diksap of thee
    17.30 warme maaltijd, met de pot mee + toetje slokje bv
    19.30 papfles biobim + 200 ml koemelk
    (slapen)
    En dan 's nachts nog een keer of 3 bv :(

Als ik overdag werk ongeveer hetzelfde schema, maar dan iets meer koemelk en minder bv, omdat ik steeds minder vaak kolf.
    Als R. 1 is, stop ik denk ik helemaal met kolven.

Pff..... het slapen hier... wordt er zo moe en vooral moedeloos van. Vannacht 7 keer eruit geweest. 3 keer omdat J. aan het roepen was 4 keer eruit geweest vor R. Om 5.10 uur kwam R. voor de vijfde keer en toen is mijn man eruit gegaan en eruit gebleven, ik kon niet meer.
    Het is heel even wat beter gegaan met het slapen van hem maar de laatste weken gaat het elke nacht weer slechter.
    Van de 11 maanden is hij al 10 maanden aan het nachtbraken, hoe ik het trek is me een raadsel maar dat ik nog niet onderhand ben ingestort....
    Ben zo jaloers op jullie (de meeste dan) doorslapende kindjes. Al zou hij maar af en toe 4 of 5 uurtjes achter elkaar slapen, dan ben ik al blij.
    Ik weet nog dat ik maanden geleden klaagde dat hij 's nachts nog één keer kwam, maar daar verlang ik nu echt naar terug. 3 of 4 keer is hier nu de gewoonte, bah!

Zo, ik ben het weer even kwijt.

16. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Echt, is dat meisje overleden. Wat erg zeg!

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ohh hoe kon dat gebeuren dan??

Vandaag lekker geshopt met mn mams, heerlijk zeg! :)

18. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Wendy: Ja, R. krijgt de papfles 's avonds uit de fles. En als ik werk en mijn man is er, dan krijgt hij de afgekolfde bv overdag ook nog uit de fles. Nog nooit eraan gedacht om dat uit een beker te gaan doen.

J. heeft trouwens ook heel lang nog 's avons een papflesje gekregen. Eigenlijk tot ver na zn tweede verjaardag, misschien al bijna 3, weet het niet precies meer.

19. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hier trouwens mijn vriendin geweest vanavond om de jongens te knippen. Het was echt een drama bij R. Halverwege het knippen zijn we maar gestopt en hebben we de tondeuse eroverheen gedaan, standje 4. Dat was ook geen succes, maar in ieder geval minder gevaarlijk. Wat een gekrijs zeg, zo zielig.
    Maargoed, we kunnen er weer even tegenaan en hij heeft echt een heerlijk kort koppie. Nu alleen maar hopen dat het nu niet heel binnenkort gaat vriezen, hihi.

20. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Coco: Al haren geknipt? Jammer dat het niet zo goed ging.. Luuk heeft nog amper haar, dus de kapper kan nog wel even wegblijven :)

Hier even een trotse mama. Ik wil het toch even met jullie delen. De sonde is er nog steeds uit en dit is wat Luuk vandaag gegeten heeft:

320 cc pap ('s morgens en 's avonds)
    190 cc sap
    80 cc extra vocht in voedsel toegevoegd met 3 schepjes melkpoeder
    1 hele banaan
    1/2 peer
    1/2 boterham
    1/3 potje bruine bonen Olvarit (dus ongeveer 85 gram)

Goed he! (voor Luuk zn doen dan ;))
    Het is wel heel intensief, want hij eet maar hele kleine beetjes per keer, dus het ik bied het de hele dag aan, maar hij eet in ieder geval en doet ook echt zn mondje goed open.

Deel Deze Pagina