volgens mij ligt dat er aan wat voor niveau je doet.. ik had maar vbo, daar hedden we geen frans maar bedankt voor de vertaling! hihihi
IK heb wel franse les gehad vanaf de eerste klas, maar ik wist ook de vertaling niet hoor, al kon ik het wel een beetje uit je verhaaltje opmaken. Maar ik heb wel frans laten vallen in de vierde, vond het zo'n moeilijke taal, alleen maar onvoldoendes. Maar wel gaaf dat Mila tweetalig wordt opgevoed!
honeyy: goed van esmee!!!! ja dan mag je t wel zeggen hoor!!!! ineke: oo wat goed zeg!!! vind dat zo knap heh, 2talig opvoeden!!! wendy: ja idd nu je t zegt! zal wel druk zijn!
Hier ook tweetalige opvoeding (schoonfamillie is hoofdzakelijk franstalig) Maar nog geen 1ste franse woordje. Dus super van Mila!!! * Wij krijgen idd Frans vanaf het vijfde leerjaar (basisschool is van 6jaar tot 12jaar, dus 6 leerjaren) en daarna, in het secundair onderwijs (ook 6 jaren: van 12 tot 18j) krijgt iedereen elk jaar Frans (ik deed talen en dan was dat 3u/week). in 'mijn tijd' kregen we ook verplicht Duits vanaf 16j denk ik. Omdat die taal in een klein deel van België wordt gesproken. Nu mogen studenten kiezen tussen Duits en Spaans. Daarna is er keuze volgens wat je in het hoger onderwijs of de universiteit gaat doen. Mijn frans werd plots veel beter toen ik mijn partner leerde kennen
Heel goed van Mila inderdaad! Ik heb zelf op het gymnasium gezeten en heb daardoor 6 talen gehad (Nederlands, Engels, Frans, Duits, Latijn en Grieks). Er is maar weinig blijven hangen
hoi meiden, kom even lang waaien.. hier gaat alles oke voor zover dat kan nog even een foto droppen van mijn kleine grote ventje oh jah en had vorige week een tattoo laten zetten
Leuke foto Mrs. Nuke! Onze nieuwe hoekbank is net bezorgd en ik ben er erg blij mee! De restyling van onze woonkamer is nu helemaal klaar.
middag... net mijn bedje uitgerolt, ben ziek Hoofpijn, hoor bijna niks, snotterig, en ook nog eens diarree. Bah! Ineke: goed zeg van Mila.Vind Frans een mooie taal, maar wel erg moeilijk. Heb het volgens mij de in de 1e 3 klassen van de havo wel gehad, maar is weinig van blijven hangen Honeyy: goed hoor van esmee! Hier ook een meisje dat eigenlijk alleen nog maar loopt. Kruipen is er eigenlijk niet meer bij. Lianne kan nu ook al gewoon zelf gaan staan vanuit zit(zonder hulp of vasthouden aan iets) mrsnuke & Marleen: oehhh lekker, een nieuwe bank! Lijkt altijd zo mooi als je weer wat nieuws in je kamer hebt hé! hoekbank lijkt mij ook wel wat foto's ?? Mooie foto van Jayson. Hij lijkt zo groot! en je tattoo vind ik mooi en sierlijk Ik wil ook nog steeds maar stel het steeds uit
marleen: footttoooooo??!!!!!! mrsNuke: super mooie tattoo! wil ook nog zoiets, maar weet niet hoe! want t moeten er wel gelijk 3! lief die foto van jayson! echt ventje al heh! jootje: ah bah, beterschap!!!!
@Wendy, ik zie alleen maar een heeeeeleboel foto's van de Sinterklaas intocht . @Aapje, nog gefeliciteerd met Yara's eerste verjaardag. @Nachten, ik moet zeggen dat mijn man meestal eruit gaat om de fles te geven, maar vaak moet ik toch even naar de wc en ben ik vaak ook wakker... @Irene, leuk weer even van je te lezen, hoe gaat het? @Peertje, bleghhh de ziekenboeg bij jullie houdt nog niet op. Hier is dat virus gelukkig nog niet geweest, alhoewel wij redelijk dichtbij wonen . Houd het maar lekker daar dus @Ineke, wat goed van Mila! En wat goed dat je moeder Frans tegen haar praat. Ik spreek ook geen woord Frans (hmmm, misschien een paar ). @MrsNuke, leuke foto! @Marleen, binnenkort nieuwe foto van de bank ? @Jootje, beterschap! Heb je hulp voor de meiden?
Ik wilde inderdaad ook een tattoo met beide jongensnamen en dan in een rondje. Dus boven de ene naam en de andere onder zeg maar. Als een cirkel is oneindig en mijn liefde voor mijn kinderen ook.
debby: nou van mij mag ie weg! maar oke, dan stuur ik m wel naar duitsland! inmiddels gaat ie hier weer goed! trouwens alles oke bij de KA toch?!
Ja ik ook zoals iedereen (eender welke richting) vanaf m'n 11de Frans, dan op m'n 13de Engels bij en nog Duits gehad vanaf m'n 16de omdat ik talen deed en dan na m'n studies spaans, maar dat heb ik maar 1 jaar gedaan omdat het te moeilijk te combineren was met m'n werk heel jammer want ik vond het superleuk! Misschien dat ik het ooit weer oppik... Grietje super dat jullie T ook 2talig opvoeden MrsNuke, leuke foto's!
Debby: Vanmorgen waren de kids bij mijn ouders, Vanmiddag was mijn vriend vrij, dus gelukkig sta ik er niet alleen voor. Denise en Lianne zijn trouwens ook niet fit! jou gedachten achter de circeltattoo vind ik erg mooi! ik zou zeggen: doen!
Oh ja, alles was prima bij de ka. Ze was zeer tevreden, hij is behoorlijk aangekomen in gewicht, maar dat komt ook door de extra voedingen (2!). Dus die gaan afbouwen (als dat lukt ) en dan als de "Red Bull" voeding op is, dan overgaan op Nutrilon 3. Dus al met al gaat alles goed. Nu nog heerlijk 8 uur achtereen slapen, heeeeerlijk!!! Daar ga ik vannacht maar van dromen .
Vorig jaar wisten we NU dat we morgenvroeg om 7u sowieso in het ziekenhuis moesten zijn... hele nacht toen weeën gehad en toch nog verder ingeleid geweest... wat een raar gevoel!!! Heb trouwens gisteren deze dagen eens nagelezen hier en stond alweer vol tranen... En alhoewel de 2 weken die zouden volgen heel zwaar waren (en dat is een understatement) zou ik het zo opnieuw willen doen... Morgen wordt mijn meisje al 1 jaar *trots* Werden jullie daar ook zo emotioneel van?
coco dacht het ook wel wat de betekenis zou zijn, maar je weet maar nooit he marleen pffff die talen allemaal door elkaar! snap ik dat niet alles blijft hangen! lekker hoor een nieuwe bank/inrichting! zit ie lekker??? mrsnuke jaaaa gave tat hoor! maar dat had ik al gezegd he jootje wat goed van Lianne dat ze al zo kan gaan staan! beterschap voor jou!!!! Ineke ik had dat de avond voor yinthe's verjaardag ook.. nog even de 'laatste babyfoto's' maken van haar enzo... maar ze was de volgende dag nog net zo schattig dus weinig veranderd eigenlijk hihihihi ik heb alleen engels en duits gehad op school.. duits vond ik verschrikkelijk, zodra ik die kon laten vallen heb ik dat gedaan! nu wel al heel lang een cursus frans liggen, vind het een geweldig mooie taal, maar het komt er maar niet van om hem uit te lezen..(en luisteren) yinthe wordt trouwens ook tweetalig opgevoed... : tilburgs en zeeuws debby klinkt mooi dat idee voor die tat! idd een oneindige cirkel... gaaf hoor! dan is de url misschien veranderd? eerst kreeg je alleen yinthe dan te zien.. dan maar even zo:
Ja, ik heb dat ook wel hoor. Hier duurt het nog wel 2 weken maar ook emotionele gedachten als ik aan die tijd terug denk.