Hihi Wendy, ja Duits vond ik ook vreselijk met die stomme die, der en das... En zoals je zegt, "dialecten" kunnen ook heel erg verschillen he Mijn lieve kleine meid zal morgen een peuter zijn, maar ja, veel verschil met vandaag zal er niet zijn... of ze moest ineens 5 stappen zetten ipv 4 haha
ja das waar Ineke.. zeker met onze ouders... phoe! platter dan plat kan niemand tilburgs 'proaten' dan mijn moeder, en Ludwi z'n ouders spreken super plat zeeuws dus dat is nogal een verschil hihihihi. wij spreken uhhh redelijk abn allebei maar je hoort het natuurlijk wel.. vooral als we erg opgetogen of boos over zijn...HIHIHI maaaaarrrr ik wens je alvast een hele fijne verjaardag van Mila toe!!!!!! enjoy the day en gefeliciteerd!
Gefeliciteerd met Mila's eerste verjaardag (en laat de tranen maar lekker gaan hoor, hoort erbij, had ik ook ). Ik ben moeeeee, Owen vannacht om weet ik veel hoe laat geweest, toen kwam hij om half 6 weer, om half 7 Ryan en om kwart over 7 ging de wekker helaas . Vandaag werken, dus hoop dat het lekker druk is, zodat ik vanavond vroeg op bed kan .
Nou ikke niet hoor ;p Hoeveel slapen jullie kleintjes nog? Carmen gaat al langzamerhand over op 1 slaapje en Devin nog meestal 2 en heel soms nog 3.
@Ineke: Gefeliciteerd met Mila! @Patrouschka: Luuk slaapt alleen nog 's middags van 1 tot 3. De rest van de dag is hij wakker. Hij slaapt 's morgens wel tot 8 of 9 uur en ligt 's avonds om 20.00 uur in bed.
hey meiden, hier een drukke week achter de rug....werk, cursus, workshop etc... @taal, hier praat Luka echt "ABN", terwijl wij als ouders Limburgs praten. verder wonen wij nog geen kilometer van de Duitse grens af, dus hier horen we amper verschil tussen het duits en limburgs.... ik heb zelf frans laten vallen, en mijn duits was zelfs beter dan mijn nederlands.... @slapen, hier is Mika wel vroeg wakker, maar dan door de poepluiers/uitslag en zijn verkoudheid.... overdag doorgaans 2 slaapjes, en dat doe ik bewust...'s ochtends wel maar iets van 45-60 min en 's middags wat langer. @Mila en Sara, gefeliciteerd met jullie verjaardagen!! @wendy, leuke foto! @mrsnuke, mooie foto @debby, wat een mooie gedachte achter de tattoo.... hier ook altijd al een tattoo willen hebben, maar hubbie is er niet zo blij mee!! @all, vandaag zijn we op controle geweest in het UMC Nijmegen met Luka, ivm zijn hypospadie....we hoeven pas over 4 jaar terug!!! de uroloog was super tevreden!! verder maandag de workshop gedaan, en het was echt erg leuk! zal kijken dat ik nog een foto van het resultaat kom spammen.
Gefeliciteerd Mila!!! @ talen: ik ben zelf van West-Vlaanderen: wie iets van België kent, weet dat mijn streekgenoten steevast ondertiteld worden omdat wij 'onverstaanbaar' zijn. Eén studiegenote zei trouwens openlijk ervan overtuigd te zijn dat een West-Vlaamse geen goede logopediste kon worden... ze schrok zich te pletter toen ik haar doodleuk vertelde dat ik "één van hen" was En Ineke: het west-vlaams en het limburgs ligt ook wel heel ver uit elkaar hé Mooie foto's zie ik hier voorbijkomen! Voor wie een poging wil wagen om onderstaande te vertalen: morn hoak twope me minne vint noa de cinema, binst da oes skeetje bie min ma bluft. kikke der ol hjil noar ut é! sjanse dak nie noa skole moe morn, kanne mie ton dervworn hoe ipkallefatern ps: ik vind zeeuws ook zo mooi klinken!
grietje ga je vanavond? en heeft oma tijd? jaaaaa ik vind zeeuws ook leuk klinken! behalve als mijn man het doet want die doet het alleen als ie boos is dus dan is het meestal niet gezellig hahaha maar idd die ondertiteling is standaard!
Ik ga een kleine poging wagen: Morgen ga je met man naar de bioscoop en je schatje blijft bij je moeder. Je kijkt er erg naar uit. Er is kans dat je niet naar school gaat morgen, want je kan je er niet voor opkallefateren. Zoiets????? Haha, grappig om te lezen.
Haha niet leesbaar voor mij ;p Wij kregen gisteren een brief binnen vh audiologisch centrum in Alkmaar of wij as maandag al kunnen komen. Dat zal niet gaan, zo snel kunnen wij dat niet regelen, dus de datum is verzet naar 23 dec dit jaar. Devin heeft toen ie klein was 3 gehoortesten gehad waarvan ze alledrie negatief waren. Toen werden we doorgestuurd en daar bleek alles goed te zijn, wel t ene oor beter als t andere. En met een jaar moesten we weer komen om te checken.
Goede pogingen zeg!!! Vertaling: Morgen ga ik samen met mijn man naar de bioscoop. Terwijl ons schatje bij mijn mama blijft. Ik kijk er erg naar uit! Gelukkig moet ik morgen niet naar school, dan kan ik me voordien goed mooi maken. - Realiteit: We gaan niet naar de bioscoop. Tristan was vannacht tot 4u wakker (twee volle poepluiers na elkaar) Vanmorgen werd ik om 7u gewekt door de wegenwerkers voor ons deur en om 8u werd Tristan terug wakker met alweer een volle poepluier. Waarschijnlijk buikgriep, dus wij blijven mooi thuis
@Grietje: Mijn laatste stukje klopte dus niet van de vertaling haha! Maar wel balen dat jullie niet gaan...
@grietje, jammer dat jullie niet kunnen gaan... @wendy, haha....dan is het idd niet leuk als je de streektaal hoort bij hubbie. @patrouschka, heb je zelf het idee dat Devin minder goed zou horen? wij hebben met Luka toen ook veel extra controles gehad bij de oogarts en kno....alles was goed, maar toen wilde het CB hem ook 2x terug laten komen omdat hij "geen zin" had....heb toen vriendelijk gezegd dat ze een kopie mochten van de ziekenhuisveslagen. @all, straks werken, morgen sint viering op mijn werk, zondag naar de binnenspeeltuin....en morgen de laatste dingen inkopen voor 5 december!
Grietje ik had hem hoor!!! Vie gon tenoavond ouch no de cinema, no Twilight en tevurre no de wok! En d'omi kump ouch no me pupke kieke, ich houp da et goe gie goan... op z'n plat zuid-limburgs dus, maar ik praat gewoon AN hoor hihi wij gaan vanavond dus naar Twilight kijken daarvoor naar de wok hmmmm Mijn mama, omi, komt oppassen, ik hoop dat alles goed verloopt want ik kan niet meteen naar huis komen he! Lorenzo is jarig vandaag! Proficiat!!! We zijn donderdag voor Mila's verjaardag gaan zwemmen met haar en hadden het kinderbad voor ons alleen!!! Om 16u gaan is dus de boodschap en ze vond het supergeweldig! Zelfs de redders kwamen een praatje doen omdat ze ZO aan het lachen en kirren was En om 18u waren we terug thuis en ik moest de hele tijd alles terug beleven en zo emotioneel... mijn hart groeit nog elke dag ♥ Nu ga ik stilaan de borstvoeding afbouwen, smiddags zal ze vanaf morgen groeimelk krijgen, binnen 2 weken smorgens ook en dan na Nieuwjaar geen borstvoeding meer :'( vind het jammer want we doen het beiden nog supergraag, maar ik krijg geen eisprong zolang ik borstvoeding geef, heb PCOS, en hormonen mogen dan niet en we willen graag volgend jaar opnieuw zwanger worden... en als je mijn banner ziet weet je dat dat niet vanzelf loopt... Dus ik denk dat we nu meer hebben aan een brusje dan aan nog 2 maanden langer bv al zal het heeeeeeeeeeeeeeeeeel emotioneel voor me worden...
Gefeliciteerd met je verjaardag Lorenzo! Hier vandaag naar het Pietendorp geweest, wat is dat leuk!! Echt super, volgend jaar gaan we zeker weer .