November 2010 mama's --- deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Coco, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    debby
    ja joh en ze is het niet waard.... ja vind het zeker weer spannend... zeker nu een collega van een kennis net te horen heeft gekregen dat het niet goed was op de 20 wkn echo...
    is de 2e waarbij ik hoor dat het echt fout is... (vorig jaar wuppie) dat het kindje af moet komen.. :(
    we gaan naar egypte! zomaar een weekje maar we zijn er ECHT aan toe!
    ahhh de 11 mnd prikjes zeker al? yinthe krijgt ze pas als ze bijna 12 mnd is ivm de vakantie
    owen nog geen 8.5 kg? en hoe lang is hij?
    Yinthe weegt ook 8.5 kg *bloos*

zometeen mijn meisje naar de oppasbuuf... en ik met Diva naar puppycursus.. lud moet werken.. hellup!!
    gelukkig neemt hij mijn twingo'tje mee naar z'n werk zodat ik zijn grote auto mee kan nemen voor de bench en het comfort! hhahaha
    ik baal ZO dat dat ooievaarverhaal maar een fabeltje is... :(
    deze zws schiet echt niet op... krijg iedere keer in de loop vd dag zo veel last van misselijkheid en hoofdpijn :( blehhhh
    laat het maar snel een jaar verder zijn!

babyp hoe is het met jouw zws ??
    en jennifer natuurlijk?

marleen, hoest met jullie???

en de rest van de dames!!! ???

ps.. nog lang niet alle beebjes staan op de site.. nog dames die hun oogappeltjes er bij willen hebben??
    (zie link in mijn onderschrift)

2. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    goeiemorgen meiden,

@lot, leuk het dolfinarium! maar is idd wel aan de prijzige kant als je het volle pond moet betalen.

@peertje, 11 maanden alweer...over een maandje gewoon al baby af met 1 jaar! zou idd ook zo nog wel 1 erbij willen, maar het lichamelijke van een zwangerschap minder...
    wat een flinke tante, hier ook geen 8,5 kilo, en zal met 11 mnd echt geen 9 kilo zijn....

@debby, mooi manneke! en wat een hilariteit met dat schaap!

@wendy, zoals de anderen al zeiden, energie steken in de belangrijke zaken en personen.
    spannend weer de 20 wkn echo! wanneer heb je hem precies?
    waar moet ik je de foto's naartoe mailen?

@patrouschka, je bent goed op weg met afvallen, knap hoor!
    en wat een lekkere kindjes heb je! echt liefies!

@mrsnuke, Jay heeft ook zoon mooi koppie, die felle oogjes en krijtwitte haren!!

@honeyy, het zoontje van miza bleek na de bevalling een verlamming aan 1 armpje te hebben, is hier ook aan geopereerd en het lijkt nu wat beter te gaan want er was spierspanning...

@all, mijn geverfd muurtje met lijstje is klaar, zal binnenkort even spammen.
    verder vanavond weer werken, heb 4 daagjes vrij gehad, maar gisteren toch ook een cursus gehad...blehhh....
    vrienden van ons hebben zondag een dochter gekregen, Julia, dus binnenkort weer op kraamvisite, ben benieuwd of mijn eierstokken ook weer gaan rammelen haha....na de ervaring van schoonbroertje en schoonzusje met hun moppie zijn mijn eierstokken wel stil komen te liggen, haha....ze hebben een echte huilbaby, ze heeft de afgelopen weken niet meer dan 1,5u per dag geslapen en alleen maar gebruld!!

3. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Luukske jeetje wat vervelend dat je zwager en schoonzus een huilbaby hebben en ze weten niet waar het door kan komen. Misschien een osteopaat bezoeken vind echt dat die kunnen helpen in veel gevallen.

Wendy wat vervelend dat je nog steeds last hebt van misselijkheid en hoofdpijn, dan duurt het idd lang. Dus de kleine man is nu al lastig met alle hormonen voor mama haha

4. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Wendy, erg is dat he als je dat hoort als je zelf zwanger bent, dat een 20-weken echo van iemand niet goed is :(. Ik vond het ook altijd spannend. Maar het komt vast goed met die kleine in jouw buik meis! En wat heerlijk even een weekje naar Egypte, hebben jullie ook wel verdiend na alle 'ellende'. Owen is 71 cm. En geniet nog maar van je zw.schap meis, straks denk je, als het voorbij is, had ik maar meer genoten. Bovendien gaat een 2e toch sneller vond ik, omdat je er ook al 1 hebt 'rondlopen'.

@Luukske, wat sneu dat je schoonbroertje en -zusje een huilbaby hebben. Daar gaan je eierstokken inderdaad niet van rammelen ;). Hier begint Owen net door te slapen 's nachts, en als ik dan vanmijn schoonzusje hoor dat zij de nachten weer wakker zijn door ons neefje Ties, nu ruim 2 weken oud, dan gaan mijn eierstokken ook niet meer rammelen. Bovendien was de weg naar de zw.schap zwaar (hormonen prikken) en de zw.schap nog zwaarder, dus ik durf het echt NIET meer aan.

5. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik meld me ook weer even. Ik lees wel altijd mee hoor, maar niet altijd tijd om te reageren op iedereen.

@Wendy: Aan zulke "vriendinnen" heb je inderdaad niks. Hoe staat het nu met je familie en schoonfamilie? Inderdaad spannend, de 20 weken echo. Ik stond er voorheen nooit zo bij stil totdat ze op onze echo ook dingen vonden die niet oke waren. Bij jou is het vast allemaal goed! (daar gaan we gewoon van uit)

@Luukske: Een huilbaby lijkt me erg frustrerend. Luuk huilde ook heel veel, maar ik heb altijd geweten dat hij niet een "huilbaby" was, maar dat er iets anders aan de hand was.

Hier gaat t zn gangetje. Van de week 4 x de sonde er op nieuw in moeten doen dus dat is minder. Luuk is momenteel elke nacht wakker (of twee keer per nacht.) Hij huilt dan heel hard en is niet te troosten. Hij valt soms pas na een uur in slaap en ik heb geen idee hoe het komt... Hij slikt dan ook weer zo raar. De volgende keer maar weer overleggen met de kinderarts.

6. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    debby: hahaha 8.5 kilo is ook niet veel:p maar tess zit gewoon op de middelste lijn, dus ze niet dik voor dr leeftijd hoor! owen is gewoon licht:D

lot: ja ze heeft er gister wel last van gehad, vandaag nog niet,....dus hopelijk blijft t hierbij!

wendy: spannend weer de 20wk echo! wanneer gaan jullie naar egypte dan?

luukske: tess zit gewoon op de middelste lijn, dus niet dik ofzo....en ze heeft ook wel een groeispurtje in de lengte gehad, dat merk ik ook aan dr kleren:D
    leuk kraamvisite! ben benieuwd naar je muurtje!
    oo een huilbaby, dat lijkt me ook erg vermoeiend hoor!

marleen: o wat balen van die sonde....:(
    wat zielig voor luuk dat ie snachts zo moet huilen, wat zou er dan toch zijn heh?!

7. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hier net naar cb geweest. We hebben een kleine boeddha, hahaha. 9670 gram en 70 cm. Maar alles was goed, ze was erg te spreken over zijn ontwikkeling.
    Het enige waar ik wat over te vragen had was het slapen, dat hi'j 's nachts zo vaak wakker wordt. Kreeg ik als tip dat ik hem niet uit zn bedje moest halen en hem proberen in zijn bedje weer in slaap te sussen, geen bv geven.
    Maarja, ik denk dat dat makkelijker is gezegd dan gedaan. Want als hij 's nachts komt huilt hij vaak best hard, en krijg hem dan echt niet stil zonder hem op te tillen. En laten huilen is ook geen optie want we hebben natuurlijk ook nog een zoontje die wel gewoon ligt te slapen.

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Coco met dat probleem zitten wij ook.. En als Carmen gaat huilen, dan is t krijsen hoor. :s

9. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Luuk huilt ook heel hard, maar Roel wordt daar niet wakker van. Worden jullie andere kinderen daar wel wakker van dan? De meeste kinderen slapen overal doorheen (gelukkig). Ik kreeg Luuk vannacht niet stil en heb hem door laten huilen. Na lange tijd is hij wel weer in slaap gevallen (ik denk ongeveer een uur).

10. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ja op zich wordt J. nooit wakker van R. Hij is een redelijk vaste slaper. Maar ik weet niet hoe dat is als R. lang huilt, heb hem 's anchts nog nooit door laten huilen.

@ Patroeschka: Wat een mooie foto's. Echt 2 hele verschillende kindjes zeg.

11. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Tygo word snachts niet wakker als Isa een keer huilt.

Coco wij hebben dit bij Tygo savonds gehad en nu bij Isa ook maar ik heb toen bij Tygo de tip gekregen, geen melk of sap geven maar evt. water en als dat het niet is erheen, neerleggen met evt speen/knuffel, aai over het bolletje of kusje niets zeggen en dan weer gaan. Dit iedere 10 minuten het vergt de eerste avonden/nachten wat energie en geduld maar bij ons werd het met de dag beter en was hij sneller stil tot hij weer doorsliep misschien werkt het maar oppakken en praten schijnt het verleidelijkste te zijn voor die kleintjes dus dat schijn je niet te moeten doen maar snap dat het heeeeeel moeilijk is succes.

12. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    coco: hihih R. doet t goed dus!
    over t slapen, ik zou m ook geen bv geven snachts, dat is ook een gewenning en dat weten ze dondersgoed, erheen gaan, troosten in zn bed en weer weg. moet je soms wel ff volhouden....hier worden de kids ook niet wakker van tess, terwijl deuren openstaan van hun...alleen is de kans dat zxe wakker worden rond een uur of 6.00 het grootst en dan ga ik wel snel naar tess...maar midden in de nacht niet!

13. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier hetzelfde verhaal als de andere meiden. Ryan wordt ook niet wakker van Owen, tenzij het na 6 uur, dan wil hij wel eens wakker worden, maar ook niet altijd ;).

14. babyproject

babyproject Niet meer actief

@coco: ik vind "geen bv geven 's nachts" wel wat anders dan "laten huilen"... Al zal het voor R. wel wennen zijn. Meestal hebben ze op deze leeftijd geen nachtvoeding meer nodig, maar is het idd meer gewenning. Ze zijn gewend aan een lekkere troost als ze 's nachts wakker worden. Het zal een aardige investering zijn (denk: meerdere dagen tot een week lange lange nachten), maar als het goed is, ben je daarna van de nachtvoedingen af en slaapt je baby ook beter.

Ik weet niet hoe je er zelf over denkt, want veel BV-mama's willen graag nachtvoedingen blijven geven, maar als je wilt dat R. minder wakker wordt, is het idd een idee om er 's nachts mee te stoppen.

Een tip waarvan ik heb gehoord dat het werkt: laat je man de eerste paar nachten R. troosten. Zodra jij het doet, ruikt hij je melk en is er maar 1 manier om te troosten, maar als je man het doet, is de kans groter dat hij zich laat troosten zonder voeding. Het lijkt mij daarbij helemaal niet zo erg als hij R. in de eerste nachten optilt om te troosten...

Ja, het kost echt even tijd en energie, van jullie beiden, maar als het goed is, is het het waard (als je graag wilt).

Succes...

Hier is Jennifer een paar dagen niet lekker geweest: koorts, hoesten, luieruitslag etc. Dus we denken een tandje? Maar ze is dus heel veel wakker geweest 's nachts... Normaal gesproken als ze 1 of 2 keer per nacht wakker wordt, kunnen we haar snel genoeg weer in slaap laten vallen door dr speentje te geven. Soms huilt ze ineens heel hard, met tranen en is heel erg overstuur, nou echt wel dat ik haar dan oppak om te troosten hoor!!!

Anyhow, ben dus even heeeeeel moe geweest door 2 hele zware nachten. Combineer dat met werken en zwangerschap en ik heb weinig puf/energie om ZP uitgebreid te volgen/schrijven. Sorry... Het gaat nu weer goed. Jennifer lijkt lekkerder in haar vel te zitten en ik ook.

Het is nu alweer vrij laat (gisteren ging ik rond 21:15 naar bed...), dus zal kijken of ik morgen wat uitgebreider kan reageren.

15. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    luukske
    3 oktober hebben we de 20 wkn echo!
    de foto's mogen naar mijn mail!
    leuk weer op kraamvisite!
    wie weet is dit zo'n mooi en rustig beebje dat je eierstokken toch weer beginnen ;)

lot23
    ja ach... het hoort er bij ? bleh! hahaha maar moet posi blijven toch!
    gisteren bij fysio geweest en die heeft ook mijn bloeddruk gemeten maar die was wel behoorlijk laag en mijn hartslag heel hoog dus ze wil dat ik even naar de HA ga

debby
    vorig jaar was ik ook echt zenuwachtig voor de 20 wkn echo. en toen wist ik niet eens hoe en wat.. haha! maar zal nu ook wel beetje zenuwachtig gaan zijn tegen die tijd ;) maar duurt nog bijna 4 weken dus heb nog even de tijd.
    ja egypte hebben we ook wel zin in! maar 'ellende' valt bij ons wel mee hoor! er zijn wat dingen geweest maar dat wil ik geen ellende noemen als je hoort wat er bij anderen allemaal speelt of gespeeld heeft...
    (maar toch bedankt) en zal ook vast nog wel gaan genieten als ik de kleine man wat beter ga voelen. en verwacht ook wel dat ik rond de 20 wkn tot een week of 32 'rust' zal hebben, dat was tenminste bij Yinthe zo en tot nu toe is het bij deze wel redelijk tot behoorlijk vergelijkbaar

marleen
    mijn ouders zijn vorige week geweest en dat ging op zich wel goed.. duurde wel weer heel lang maar ja ze moeten er dik een uur voor rijden dus dan komen ze zomaar 'ff snel' langs
    ouders van ludwi komen vanmiddag voor het eerst sinds lange tijd. zijn al zeker een maand niet geweest. ben benieuwd hoe dat zal gaan
    ach die Luuk toch.. ahhh wanneer gaat het nou eens beter met hem??? :( is zo verdrietig om steeds die 'slechte' berichten te lezen over hem. hou je het nog steeds vol?
    en hoe gaat het met eten binnen krijgen?

peertje
    we gaan 11 okt naar egypte!

coco
    he wat jammer dat hij snachts steeds wakker wordt. bij yinthe geef ik haar dan d'r speen terug en dan is het weer goed. maar ja, dat werkt helaas niet bij iedere baby he? :(
    heb haar er 's nachts ook nooit uit gehaald, tot nu toe is het ook nog niet zo erg geweest dat dat nodig leek te zijn.
    hoop dat het snel beter zal gaan

hier gisteren met samen met yinthe tegen me aan liggen slapen van 19.00 uur tot 22.30 uur.. heerlijk!
    daarna allebei nog wat gedronken beneden en snel terug naar bed!
    ze is nu net wakker! dus echt een goede nacht gehad allebei! was bij mij ook wel ff nodig hoor!
    (was alleen niet zo gezellig voor ludwi maar hij gunde het me wel gelukkig)

16. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ babyproject: Bedankt voor je uitgebreide reactie. Op zich vind ik het ook helemaal niet erg hoor, die nachtvoedingen. Zolang het 1 of 2 keer in een nacht is. Maar vaak is het wel 3 of 4 keer en laatst zelfs een keer dat hij 6 keer wakker werd in een nacht en ik eruit ben gegaan! Het lukt me gewoon (nog) niet om hem in zn bedje te troosten. Maar ik heb dat ook nog nooit serieus geprobeerd en doorgezet. Het is zo makkelijk om hem gewoon even aan te leggen omdat je weet dat hij (en ik zelf dus ook) meteen daarna weer slaapt.
    Mijn oudste zoontje heeft ook tot 1 jaar nachtvoedingen gehad. Die werd één of twee keer per nacht wakker voor een voeding en verder sliep hij gewoon. Maar R. maakt er nu echt een feestje van af en toe.

Dat van mijn man eruit hebben we hier ook eens een weekje geprobeerd. Maar dat hebben we ook opgegeven. Ik hoor mijn man dan tobben en hij krijgt hem niet stil. R. is zo gewend om melk te krijgen dat hij het niet accepteert als mijn man hem 's nachts uit bed haalt en hij niks krijgt. Ik heb dan zoiets van "kom maar op, tiet eruit en hij is weer stil".

Vannacht is het trouwens wel weer aardig gegaan. Hij sliep voor 20uur. Werd wakker rond middernacht en daarna om 3.45 en toen pas om 7.30.

Verder nog een leuk nieuwtje: Mijn vriendin/nicht van mijn man is vannacht bevallen van een dochtertje, alles gaat goed.

17. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    coco heeeeey wat leuk!
    gefeliciteerd!
    hoe heet ze?

snap je wel hoor, soms is hetbeter van niet om 's nachts nog te geven maar soms 'kan' het ook niet anders of is het gewoon te mooi om het niet te doen.
    ben eigenlijk ook best jaloers dat je die mogelijkheid nog hebt. baal er nog steeds van dat mijn BV er niet meer is :(
    geniet er van zo lang het nog kan!

18. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

morgen meiden!

vandaag mogen we weer naar het cb.. ben zo benieuwt... heb niet echt het idee dat jay mega gegroeit is..

knuffies

19. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @lot, mijn schoonbroertje is al met de kleine bij de osteo geweest, helpt ook niet echt...hebben nu andere voeding, HA, omdat de arts dacht aan KMA....

@doorslapen brus, hier slaapt Luka ook echt door als Mika "geluid" maakt, hier het juist andersom, Mika is super snel wakker als Luka wakker is.

@wendy, lekkere vooruitzichten Egypte! geniet ervan!!
    en komen jullie een beetje uit het zoeken van een jongensnaam!

@debby, hier idd ook gespoten, vond het wel een stuk fijner dan de clomid....weet eigenlijk ook niet of ik echt een 3e leuk zou vinden, omdat het toch wel pittig is, mede door een drukke Luka! mocht het zo zijn is hij/zij uiteraard heel welkom, haha....we gebruiken dus nog steeds niks, door die PCO is er geen touw aan vast te knopen wanneer mijn ei komt, ben dus ovu testen gaan gebruiken deze ronde....

@marleen, idd een Huilbaby en een baby waar meer mee aan de hand is, is wel een verschil, en als moeder voel je dat echt wel!

@all, gisteren nog lego gescoord voor 5 december, tijdens de outlet-dag in de stad. toevalling iets dat Luka "vet cool" vindt, en het was afgeprijsd van 60 voor 16 euro! en voor Mika had ik nog een mutsje van kik kid. vorige week had ik al stoere schoentjes van 82 euro voor 10 euro!!
    enne hier flinke eipijn....heb gisteren CB ovu gebruikt en die was posi, dus denk dat deze cyclus wel weer korter zal zijn want zit op CD18 vandaag... verdomde PCO toch, haha....

20. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    mrsnuke
    succes @ CB vanmiddag!
    ben benieuwd hoe groot Jay nu is!

luukske
    das een goeie Lego deal!
    beter!!

we gaan er geloof ik wel uitkomen ja.. hebben er al 1 hoog op het lijstje staan!
    en hebben ook al een leuk geboortekaartje gezien!

en als we daar uit zijn gaan we ook weer aan de knutsel: een naambord en een nieuw bord voor in de tuin (geboortebord)
    heb d'r nu al zin in!

ook gaan we voor Yinthe alvast een prinsessenbed maken..
    deze dagen de kamer leeg maken en meten, dan ontwerpen en binnen kort aan de slag!
    grote kans dat ze er de eerste maanden niet in zal liggen, dat we eerst een ledikantje bij kopen, maar daarna zien we het niet echt zitten om nog een bed te gaan maken dus liever nu alvast.

maar ja.. dan moet mn lichaam het ook toe laten ;)

Deel Deze Pagina