November 2010 mama's --- deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Coco, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
  2. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Hè bah meis dat is niet leuk. Het is ook zwaar natuurlijk met yinthe erbij kom je ook minder aan je rust toe. Dikke knuffel voor jou! En gewoon lekker hier uiten hoe je je voelt hoor!

3. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Kom later ff reageren. Owen wil niet slapen...

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

@wendy: wat een schatje! Supercute en zo slim!! En wat was ze groot bij geboorte, zeker gezien je termijn.

@peertje: herkenbaar! Gaat hopelijk snel over... Hier lijken we de goede kant weer op te gaan. Maar als ik m'n zus moet geloven wordt het pas beter als ze 4 worden?? :(

Jennifer liep een beetje te sukkelen, was opeens moeilijk met eten.. Maar het tij lijkt gekeerd. Ze is weer vrolijk, eet weer goed. Ben zo verliefd! Ze heeft sinds kort al wel 4 tandjes ;)

Eten jullie kindjes al mee 's avonds? Wij vinden het maar lastig. Qua eten zou het kunnen, maar qua tijd lukt het bijna nooit. En als ze te moe is, dan wil het eten ook niet. Dus nu eet zij rond 5 uur en wij zodra ze op bed gaat.. Hoe doen jullie dat?

Met de BIB gaat alles goed. Vandeweek zo bewegelijk dat ik supermisselijk werd en voor het eerst tijdens deze zwangerschap heb gespuugd ;) wel veel last van harde buiken, dus probeer rustiger aan te doen, maar moet nog 3 weken werken... Volgende week krijg ik van de VK een extra echo om de groei te bekijken. Ben benieuwd.. Als deze baby groter is dan Jennifer, gaat het niet passen hoor!

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

@debby en patroeschka: sterkte!

6. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    #1466 wendy2010, 7 jan 2012
    Laatst bewerkt: 7 jan 2012
    nou zeg wat is dat.. bijna volle maan zeker?
    (edit ja maandag ;))

hier dus ook een 'ik wil nie slapen meisje' ..
    het duurde even maar inmiddels slaapt ze al weer een poosje.

owww babyp hier ook af en toe een beweging van bib die me heelmaal zeeziek maakt.. bleh! hahaha maar gelukkig niet hoeven spugen.
    ben benieuwd naar jullie groeiecho!

yinthe eet idd al een poosje met ons mee. ontbij lunch en avond ook. tussendoor ook trouwens.. haha
    of ze eet gewoon fruit mee tussendoor en anders een fruithapje.
    de potjes wil ze niet eens meer trouwens. alleen de bruine bonen met ham. die krijgt ze dan ook als het een keer niet uit komt of als wij iets eten wat ze niet mag / kan mee eten. maar dat komt niet zo vaak voor.

oproepje:
    weet iemand van jullie waar ik aan een soldatenpakje kan komen voor de kleine man????

groen of desert kleur, maakt niet uit..

7. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Sorry dat ik zo lang niet gereageerd had. Kreeg geen melding meer van nieuwe berichten dus dacht dat het hier heel rustig was.

@Wendy: He, wat rot dat je zo'n last van de zwangerschap hebt. Dan worden het nog lange weken.. Ik hoop dat het gevoelsmatig toch op gaat schieten en dat beebje wat eerder komt. Het wordt echt een flinke kerel zo te zien...

@Debby: Balen dat Owen nog steeds niet echt goed wilt eten wb. brood en stukjes. Heb je nog ondersteuning van logo?

@Coco: Heerlijk dat je een goede doorslaapnacht hebt gehad. Gaat het nu nog steeds goed?

@Luukske: Altijd leuk, voor een koopje shoppen!

@Peertje: Vermoeiend, een jengelende Tess... Zal vast een fase zijn, maar is wel lastig nu.

@BabyP: Luuk eet gewoon met ons mee qua tijden. Hij gaat meestal rond 19.15 uur á 19.30 uur naar bed. Wij eten zelf om 18.00 uur en dan eet hij dus gewoon mee.

8. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ook even een update over ons:
    Luuk doet het op dit moment goed, naar omstandigheden. Hij ontwikkelt zich nog steeds (heel langzaam, maar er is ontwikkeling). Hij is nu ook niet ziek, dus eet goed en is goed gegroeid. Hij krijgt happen boter om meer calorieen binnen te krijgen en dat vindt hij erg lekker. Zodra hij de verpakking al ziet wordt hij helemaal enthousiast. In een paar dagen eet hij een hele boterverpakking leeg.

Verder hebben we een procedure gestart om aangepaste spullen te krijgen. Confonterend, maar wel handig straks. We krijgen waarschijnlijk iets zodat hij mee kan op de fiets (kar o.i.d.), een aangepaste wandelwagen en een kinderstoel en evt. ook nog autostoeltje. Luuk kan nog steeds absoluut niet zitten dus hij heeft veel steun nodig. Hij hangt nu voornamelijk in zijn wipstoel en dat is niet ideaal. Morgen komt er iemand bij ons thuis langs.

Verder van de week gebeld met een moeder die een kindje van 2 heeft, ook met een energiestofwisselingsziekte. Wat is het toch heftig... Ik was behoorlijk van slag na het gesprek. Dat jongetje zit nu in de fase dat hij achteruit gaat. Hij kon praten, maar nu niet meer. Het is zijn hersenen al aan het aantasten en dat was ook te zien op de MRI. Meteen denk ik dan: Wanneer is Luuk aan de beurt.. Hoe lang kunnen we hem nog bij ons hebben? Ik hoop zo dat het niet zo snel zal gaan bij hem.

9. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Marleen: als ik jou verhaal lees, word ik verdrietig. Op zich natuurlijk goed dat Luuk zich nog lekker aan het onwikkelen is,en vooruit gaat, maar aan de andere kant die onzekerheid hoe het allemaal zal gaan verlopen.
    En dan alle aangepaste dingen die jullie moeten aanschaffen.

Ik blijf gewoon maar hopen dat Luuk nog heeel lang vooruit zal gaan.

Ik wil nog even zeggen dat ik diep respect heb voor de manier hoe jullie hier mee omgaan. Je bent zo sterk!

10. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    wendy: wat een leuk filmpje van Yinthe :)

babyp: hier eet Lianne al een poosje gewoon met ons mee. ontbijt, middageten en rond 17:30/18:00 warm eten.

11. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @marleen, wat goed van Luuk....alleen is zo'n andere situatie wel weer confronterend!

@wendy, kun je zelf niet een militairen pakje maken? denk dat die hele kleine maat moeilijk zal worden.

@zieke/hangerige kindjes, beterschap.

@mee eten, hier ook al lang, alleen redt Mika het soms qua tijd niet, en we eten best wel vroeg(17u), maar dan geef ik hem gewoon al rond 16-16.30u.

@all, gisteren op de HAP gezeten met hubbie, we waren in de keuken groenten aan het snijden, en ik stoot per ongeluk tegen zijn arm, en hij heeft het mes in zijn hand zitten....flink bloed natuurlijk, meteen mijn s-ouders gebeld, die zijn bij de 2 mannekes gebleven en ik met hubbie dus richting ZH...flink wat hechtingen gekregen, en volgende week maandag mag ik ze verwijderen....

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Oei Luukske, erg pijnlijk. Viel het uiteindelijk wel mee (ondanks de hechtingen)?

Marleen, het moet ontzettend moeilijk zijn om dit te horen van die moeder. Geniet iedere minuut van jullie mannetje, en knap dat ie voor uit gaat in zijn ontwikkeling!

Hier een zieke Devin, morgen maar even langs de ha als ie nog koorts heeft. Had nu 38.9 en al een paar dagen erg jengelen en huilen. (vandaar dus..)

13. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    marleen
    meid wat confronterend zo'n telefoontje.. dat is niet leuk nee.
    maar het gaat niet bij allemaal zo snel toch!!??
    we blijven allemaal hopen en duimen dat Luuk veel langer vooruit gaat juist en dat er dan op tijd medicijnen zijn die hem helpen.
    maar snap wel echt dat het moeilijk is om positief te blijven soms.. denk echt veel aan jullie en zelfs ludwi vraagt regelmatig naar luuk.

luukske.. dat is ook nie lief van jou dat je je man steekt! ;)
    nee das flauw, je zult vast heel erg geschrokken zijn! hopelijk heeft hij er niet te veel last van.

ik zelf zo'n pakje maken.. das nog lastiger! haha kan niet omgaan met een naaimachine... maar heb inmiddels begrepen dat er basissen zijn die ze wel verkopen, zelfs rompertjes e.d. dus ik denk dat het goed zal komen!

hier vandaag een 'goede' dag gehad.
    de nacht is trouwens ook mee gevallen. heb er wel een half uur over gedaan gistrenavond om in bed te komen (gaan liggen doet echt pijn en het wilde maar niet lukken, steeds opnieuw moeten proberen) maar toen ik eenmaal lag ben ik snel in slaap gevallen en tot 6.30 uur dus daar was ik heel blij mee!

vandaag naar tilburg geweest, broertje gaat naar afghanistan dinsdag dus nog ff een keer afscheid nemen.. dit was echt de laatste keer dat ik hem zie voorlopig.

verder weet ik het ff niet meer...
    fijne avond!

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wowie rustig hier zeg!

Devin had geen koorts meer, wel even ha gebeld en moest t tot morgen aan kijken. Hij was vandaag weer te spreken dus denk niet dat ik morgen heen hoef.

Carmen zegt al méér dingen, ze kan nu bah, beh van geitjes, dan (dank), bal, mama, papa, din (devin) echt leuk hoor en zo lief spelen dat zij kan!

Voor de rest weinig te melden, Devin moet binnenkort naar het audiologisch centrum (vorige afspraak vergeten oops) om zijn oortjes nog eens te checken.

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoe zitten jullie met de avondfles? Vind t eigenlijk wel 'tijd' worden om deze te gaan afbouwen. Ik heb t idee dat Carmen dit wel kan, die drinkt nu misschien nog 100cc, maar als t aan Devin ligt, drinkt ie zo dik 150 weg maar dan zit ik al boven de 600cc aan melkprodukten :s dus vanavond heb ik Carmen 90cc gegeven en Devin 100. Maar hij mopperde flink toen ie t op had.. Nu aankijken of ze de nacht doorkomen ;)

16. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    yinthe drinkt 's avonds ook steeds minder..
    sommige avonden tikt ze zo nog 250 cc weg maar vanavond heeft ze bijvoorbeeld maar zo'n 120 cc op.. ze 'gooide' haar fles aan de kant zo van 'ik hoef nie meer' .....

dat is het enige wat ze nog drink uit de fles..
    rest van de dag drinkt ze gewone melk uit een bekertje of appelsap of jus 'd orange ofzo..

17. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    joepie!!!
    het gaat steeds beter nu!
    gekneusde rib blijkt toch geen gekneusde rib te zijn want de pijn is sinds gisteren aanzienlijk minder!
    waarschijlijk gewoon een spier daar door het hoesten ofzo... of door 'slechte actie' van de fysio...
    ben zo blij!!!!
    heb vannacht zelfs even op die zij kunnen liggen!

minder leuk is dat broertje weer weg is maar ja.. dat is nou eenmaal zo...

verder deze week veeeeel doen voor de kids... over 3 weken kan de kleine man er zomaar zijn... en hoogstwaarschijnlijk is hij er binnen 4 wkn zoiezo! en anders toch zeker 5 wkwn.. phoe!

net als vorige keer bij Yinthe heb ik ook nu mijn ZH tas nog niet klaar staan.. hij is nog niet eens van zolder gehaald!

zijn er dames die zin hebben om nog een keer te meeten met elkaar ?????

18. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    hi meiden...

Ik kom af en toe weer mee lezen met jullie...als het mag?

Zoals sommige van jullie wel weten ben ik weg bij mijn man, sinds 10 november zit ik in het appartement van mijn broertje (die stond leeg)
    Ik kon de thuis situatie niet meer aan, voelde me niet meer fijn thuis.
    Daarbij kwam ook nog dat het bedrijf van mijn man failliet is verklaard...

Ik zit nu goed met de kindjes en het gaat mij ook goed. Merk dat ik weer rustig in mijn lijf zit en daar worden de kindjes ook rustig van....echt een wereld van verschil.

Vorige week is kleine mannetje voor het eerst een nachtje blijven slapen bij man, kleine meisje voorlopig nog niet.Ik ga vanaf februari weer 3 dagen werken want moet alles nu alleen doen...

Hoop dat alles hier goed gaat, heb de laatste maanden niet mee gelezen...

liefs nony

19. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    wendy: haahah leuk filmpje!
    gelukkig is je rib over en heb je lekker geslapen, scheelt een hoop heh! ja de tijd gaat snel!!! nog even en je hebt weer een kleine beeb!!!

babyp: ja t gaat nooit over!:D
    hier eet tess ook eerder, omdat ze t niet red totdat wij gaan eten...na t eten is ze gezellig en dan zit ze er vaak bij als wij gaan eten(en krijgt ze nog wat vlees toegeschoven)

marleen: wat fijn dat luuk vooruit gaat, wel heftig om ook andere verhalen te horen:(

luukske: auw! das geen handige actie!

patroeschka: devin weer opgeknapt? wat bedoel je met avondfles? die van 19.00?? uitproberen is t beste denk?!

nony: goed om te horen dat je tot rust bent gekomen, hoop dat t je goed gaat samen met je kids!

20. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    heeeey nony!
    wat fijn dat je rust heb in je hoofd en lijf nu!
    de omstandigheden zijn niet ideaal natuurlijk maar ja... bij elkaar blijven is dan helemaal geen optie dus wat heet niet ideaal.

ik hoop dat je weer heeeeeel gelukkig zult worden en snel je draai kunt vinden in je 'nieuwe leventje'...

en vind het persoonlijk heel erg leuk dat je hier weer mee wil komen lezen/schrijven!

liefs!
    wendy

Deel Deze Pagina