November 2010 mama's --- deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Coco, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Sterkte Wendy.

2. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @wendy, succes!!

3. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hier trouwens ook een verschil van dag en nacht qua ontwikkeling van de 2 mannen, Luka was (ondanks hij prematuur was) erg snel, liep voor 1 jaar, sprak snel(en echt ABN, terwijl wij dialect praten), fijne motoriek is erg zwak.....bij Mika, meneertje vindt alles prima qua spraakontwikkeling dus houdt het bij papa/mama/bah....enne NEE!
    qua motoriek is hij een stuk sterker....mn de fijne motoriek!

4. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Meeten lijkt me leuk, ligt er voor mij alleen aan waar omdat ik niet zo'n held ben op de weg.

Nony jeetje moeilijke situatie zo wel fijn dat je je rust een beetje gevonden hebt.Mag ik vragen waarom je
    de kleine meid niet naar papa brengt?

Peertje Isa slaapt 1x en dit verschilt van een uur tot 3 uur. Niet zo'n lange slaper sinds ze 1x slaapt, maar 2x doet ze
    ook niet.

Coco Isa drinkt uit een tuitbeker of uit zo'n rietjesbeker van Nuby.

Debby ah oorontsteking beterschap!

Jootje gefeliciteerd met jullie ondertrouw, komt zo steeds dichterbij!

Wendy oh geds spannend, succes in het zh! wauw mooie gipsbuik!

Ik weet even niet meer of ik heb verteld dat ik 1 januari ben uitgegleden en mijn knieschijf uit de kom had, een week krukken gelopen en toen doorgestuurd naar de orthopeed. Ben gister in het zh geweest dacht fijn dat er goed naar gekeken word nou dat pakte voor mij uit wat ik niet had verwacht. ik krijg morgen een mri scan omdat de arts denkt dat mijn knieband die de schijf op zijn plek houd los zit dus moet morgen in het gips. Dit kwam echt rauw op mijn dak en het eerste wat ik dacht was oh hoe moet dat nou met de kindjes en met het huishouden, gelukkig hebben mijn man en ouders me aardig gerustgesteld en zien we wel hoe het loopt, eerst morgen afwachten tot alles is gedaan.

5. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    @ hi lot Ze gaat nog niet haar papa toe, omdat dit volgens de pshygoloog niet nodig is,nog niet.Hij ziet haar minstens 2x in de week en als hij alles op orde heeft gaat ze ook 1 dag in de wek heen.
    Maar is daar van alles nog niet op orde...bedjes traphekje troep....

6. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    @ wendy,,,sterkte in het zh. zo heb ik ook een paar keer met feline gelegen....

feline praat ook nog niet hoor...dus geen zorgen...

laat je nog even weten hoe het was?

7. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    alles was goed!
    was wel even echt spannend hoor.. :(
    normaal word ik 's nachts ook altijd wel 1 of 2 keer wakker van zijn bewegingen, 's ochtends voel ik hem vaak bewegen en flink ook, en tussendoor natuurlijk, maar zeker tijdens de rustmomenten.
    nu had ik vanochtend een poosje op de bank 'gehangen' en vanochtend van alles gedaan en had al wel zoiets van 'wat is hij rustig vandaag' maar meestal als ik dat denk gaat hij daarna zeer actief worden dus dat verwachtte ik nu ook wel en dacht er verdr niet meer aan.
    maar toen ik vanmiddag ff met yinthe op bed ging liggen, waarbij hij normaal helemaal als een wilde tekeer gaat, bleef het alsnog rustig.. toen ging ik me wel zorgen maken.
    zh gebeld, gelijk er naar toe, buuf op yinthe passen.
    in de auto voel ik hem meestal ook heeeeel goed, nu ook niet. dus ik werd alsmaar zenuwachtiger.
    in het zh aan de ctg en het hartje was duidelijk te horen maar hij was wel erg rustig.
    na ongeveer 10 minuten kwam er leven in de brouwerij en begon hij weer zeer actief te worden. dat is zo gebleven gedurende een half uur en toen mocht ik van de ctg af.
    inmiddels weer thuis en hij doet me weer volop pijn en dat is ineens heel fijn!

dus.. dat was mijn middagje @ zh ...

8. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Gelukkig niets aan de hand Wendy!

Sorry, ik houd het hier even bij, vannacht te vaak wakker geweest. Ik lag er om 20 uur in, manlief was naar een vergadering, dus ik kon even lekker slaap inhalen (dacht ik). Om 20.45 uur was Owen alweer wakker en hij bleef huilen, dus maar een kleine fles gegeven. Toen kwam meneertje om 23.00 uur, weer hetzelfde, om 2.00 uur weer en toen kwam Ryan om 4.00 uur weer en toen weer om 4.30 en later (maar dat heb ik niet eens meer gehoord) om 5.10 uur. Pffff ben KAPOT....

Iemand tips om Owen door te laten/leren slapen???

9. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Waar denk je dat hij wakker door wordt? honger, sprongetje, groeipijn?

(ik had op gegeven moment dat feline een paar keer nacht wakker werd en ik haar dan mee naar beneden nam om een beetje te drinken.Daar raakte ze aan gewend. Dus zat ik op een gegeven moment met de "gebakken peren"....;)
    Dus toen werd het gewoon cold turkey. laten huilen na 5 min naar haar toe trooosten, dan 10 min dan 15.....En dan is het een kwestie van volhouden....)

Sterkte!

10. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Hij heeft nu een oorontsteking en is daardoor vaker wakker. En we laten hem ook altijd eerst ff huilen en geven hem dan een flesje op zijn kamer en doen het licht in de gang aan en niet op zijn kamer.

11. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    hier is het ook een poosje raak geweest, iedere nacht opnieuw (maar dan wel 1, hooguit 2 keer per nacht)
    en dan gingen we haar alleen een speen geven en meteen weer weg. dat was meestal goed. toen ze het niet accepteerde pakte ik haar even op om te knuffelen en wiegen op de arm en dan was het vaak ook weer goed, nog wel ff brullen bij terug leggen maar dat 'negeren' en dan sliep ze weer binnen 5 minuten.

toen ze veel last van haar tandjes had kreeg ze ook nog wel eens een flesje met een beetje sinaspril maar dat is maar 2 keer gebeurd.

hoop dat hij snel weer door gaat slapen!
    succes!

12. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    oorontsteking is ook niet leuk, misschien een zetpilletje voordat hij naar bed gaat?

13. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    wat zijn jullie allemaal tam vandaag?!!!
    of hebben jullie het gewoon druk?
    :)

14. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    wendy: gelukkig loos alarm! maar beter een keer teveel dan te weinig naar t zh! mooie gipsbuik!

jootje: gefeliciteerd met jullie ondertrouw!!! haha ik herken veel hetzelfde als tess! grappig heh! ze worden zo groot nu!

lot: oo bah das wel minder....snap dat t ff rauw op je dak kwam!

nony: fijn dat je eve de tijd hebt om alles uit te zoeken e.d.!

debby: als de oorontsteking over is, zou ik m tocg niet elke keer melk gaan geven(ook al eet owen "anders" dan leeftijdsgenootjes) zo went ie er ook aan en blijf je eruit gaan....tis moeilijk I know!

luukske: en als die hechtingen eruit zijn kan ie alles weer doen??

slapen: tess slaapt ook een paar weken 1x en dan gelukkig wel aardig lang, 12.00-15.00/15.30

vandaag is de nieuwe auto van hubbie gekomen, ford mondeo station, echt een super bak en moooooi, alles erop en eraan!
    hier verder alles goed, het si weer weeeeekend!!!!!

15. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    peertje COOOOOOOOOOl zo'n mondeo!
    echt gaaf hoor! welk kleurtje?
    FIJN WEEKEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEND!!!!

vandaag nog wat spulletjes voor yinthe d'r kamertje gekocht, siergordijntje, rolgordijn en nog wat dingen om te verbruiken in het bouwproject, bloemetjes ter versiering en bla bla bla

ook heb ik een pop voor haar gekocht zodat ze straks mama na kan doen ;)

vanochtend nog aan het geboortebord gewerkt (alleen nog terug aan elkaar schroeven en dan is hij weer klaar)
    en ook nog de regenboog voor yinthe d'r kamertje geschilderd..
    wil zoooooooo graag dat alles dit weekend klaar is!

dan nog een weekje de kamer laten luchten (verflucht) en wat details afmaken en dan gaan we haar denk ik overhuizen!

16. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    zijn er hier nog mensen die het blauwe nestle knuffeltje uit de blije doos niet hebben gebruikt? (of die van felicitas??)
    en die hem af willen staan?
    hier een kindje (van een vriendin) die er nogal verknocht aan is maar ze zoeken een paar reserven...

17. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee meiden!!

zo even bijgelezen, even kijken wat is blijven hangen ;)

Luukske; hoe gaat 't met je man?

Coco; Esmée drinkt thuis uit een rietjes beker of gewone beker. Maar dan gaat er maar een beetje drinken in anders gooit ze het over haar eigen heen ;) bij mn moeder krijgt ze drinken uit een klein flesje. Ze weigerd daar een beker..

Debby; hoe gaat 't met owen? Denk niet dat je doorslapen kan leren. Kan hij niet in een sprongetje zitten? tandjes? je zou indd wat nony zegt kunnen laten huilen.. mja ik ben daar geen voorstander van.. ik vind ene kindje wat huilt heeft honger of er is iets... Esmée heeft dit 2 weken gehad, waarschijnlijk 13 mnd sprong & 2 kiezen erbij! ben er maar in meegegaan. even vermoeiend maar goed..

Nony; welkom terug! Zal me eigen even voorstellen! :) Ben 23 jaar, kom uit brabant en heb een dochterje Esmée van 11-11-10 ;) Hopelijk kan je snel een hypotheek "pakken" fijn dat je in het huisje van je broer kan blijven.. :)

Jootje; gefeliciteerd met je ondertrouw :) Leuk die ontwikkelingen! Esmée loopt als ze haar jasje aankrijgt al na de voordeur.. met sleutels loopt ze na een sleutel gat ;) (achterdur / voordeur) ook drinken heeft ze zelf aan mat dinken.. ;) help ze worden groot :(

avondfles; Esmée krijgt er nog wel 1. maar is maar net wanneer ze zelf wilt.. de ene keer wilt ze hem 200cc en andere keer is het krijsen! nja doen maar wat ze zel wilt. Zonder fles slaapt ze ook door tot 6 uur / half 7..

Wendy; wouw!! wat mooi!!:) ik las ergens dat de kleine man nogal groot is? phoe.. Ze zegt toch wle een paar woordjes? ag ieder kindje doet het op zijn / haar tempo! ze zal voor de 18e echt wel praten ;) gelukkig was alles goed in het ziekenhuis!! beter 1x te veel dan te weinig! :) ik ga even zoeken na het knuffeltj! :)

Gaat er van jullie iemand na de 9 mnd beurs? :)

Hier zoals ik al eerder zei een groot drama gehad.. ;) Esmée die \s nachts rond een uur of 1 klaar wakker was en daarna dus niets meer wou.. 13 mnd sprong? en ook weer 2 kiezen ondekjt! ze heeftnu 8 tandjes en 4 kiezen.. phoe.. ze blijft maar bijten, als ik haar corrigeer dan lacht ze me gewoon uit.. echt moeilijk, hoe hebben jullie dit gedaan? of is esmée de enigste die bijt?

x

18. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    goedemorgen

even vluchtig bijgelezen..
    Wendy: heh bah, wat eng je kindje niet voelen. Gelukkig niks aan het handje, maar kan me voorstellen dat je hem flink geknepen hebt....

Lot: och jee, das ook wel wat! Kan me voorstellen dat je dit niet had verwacht. Hoop dat je herstel wat goed verloopt. sterkte!

Debby: Oorontsteking kan natuurlijk de boosdoener zijn, Lianne slaapt dan ook altijd erg slecht. Wat helpt is om het hoofdeind van het bedje wat omhoog te doen, is er wat minder druk op de oren...en evt zetpilletje (misschien heb je dat ook alwel geprobeerd, maar hielp hier altijd goed)

9 maandenbeurs: Jaaa, ga ik ook heen:)met mijn zwangere zus, mijn moeder en een vriendin van mijn moeder (we gaan op als de huishoudbeurs er ook is )

Bijten: gelukkig niet..

19. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Wendy ik heb denk ik nog zo'n doekje liggen zal eens vragen of mijn man vd week wil kijken, als je er niets over hoort wil je me er dan aan herinneren?!
    Zou wel fijn zijn yinthe naar haar nieuwe kamer kan dan kan ze ook nog even wennen.

Nou de scan gehad en het gips zit erom dus het is even wennen en lastig. Gelukkig is het nu weekend.

20. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    thnx alvast voor het kijken voor die knuffeldingen!

hier gisteren VEEEEEEL gedaan!
    yinthe naar mn s.ouders gebracht van 11.00uur tot 20.00 uur en wij ondertusen aan haar nieuwe kamer verder.. wauw!
    bedje is af, gorijnen hangen, deco materiaal ook al een beetje, nu alleen de kast/commode nog...

ben zo blij!

lot
    idd fijn dat het weekend is.. gips is ech nie handig! :(
    en was er nog iets te zien op de scan? was dat een mri dan ofzo? heb dat ff gemist geloof ik..

Deel Deze Pagina