November 2010 mama's --- deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Coco, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    DEBBY
    en zat hij er vanmiddag bij??
    heeeeeeeeeeel veel succes voor Ryan z'n eerste zwemles morgen!!!
    ik verdenk mezelf er dan altijd meteen van dat ik het vergeten ben dus ik heb er vandaag nog maar 1 op de post gedaan.
    ludwi dacht ook dat hij jouw naam voorbij had zien komen maar ja.. misschien straks dubbel dan. ;)

AAPJE
    jouw kaartje was ik dus wel echt vergeten dus die is ook vandaag de post op gegaan.

KRAAMHULP
    denk dat ik haar maar gewoon een merci en een bos bloemen geef .... en een kraambdankje. geb.kaartje heeft ze al gekregen.
    heb ook foto gemaakt van haar met Rhody dus die krijgt ze ook mee.

LUUKSKE
    das wel apart.. had ik nog nooit van gehoord dat de (kinder)optocht eerder was dan de carnaval zelf. maar kom je wel lekker op tijd in het sfeertje
    die kleine van die vriendin is echt een poppetje.... zooo klein! gewoon eng om vast te houden. vinden ze nu zelf ook wel hoor.. de papa durft de luier niet eens te verschonen.

HIER
    vandaag toch een dagje Rhody bijvoeden met nutrilon.. hij is gisteren en vandaag afgevallen ipv aangekomen.. niet veel maar toch niet de bedoeling natuurlijk.
    waarschijnlijk maar 1 of 2 dagen bijvoeden dan zit het wel weer goed.
    wat ik wel raar vind is die vuistregel van terug op het geb.gewicht nu ik het vergelijk met Evi (van die vriendin)
    zij woog 2520 en is minimaal afgevallen en inmiddels bijna terug op dat gewicht..
    Rhody woog 5065 en weegt nu 4590. dus een pond kwijt geweest en nu nog maar langzaam aan het aankomen. en ook weer beetje afgevallen.
    maar dat zou betekenen dat Evi al bijna naar buiten mag (volgens mijn kraamhulp wel pas bij 6 pond) en Rhody nog niet...
    ik zou het zelf eerder met Rhody durven dan met Evi eigenlijk..
    Maar ja, dat zal wel aan mij liggen..
    hoef ook nog niet perse naar buiten maar zat me even te bedenken over het principe.
    nou ik ga nog even op zoek naar een flinke emmer Unico Plus..
    ownee.. ik ga een klein ventje voeden hoor ik nu...

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nou hier al vanaf vrijdagnacht zieke kindjes, spugen spugen en spugen :( vandaag naar de ha geweest want ze hielden niks binnen (ors). Zitten tegen uitdroging aan, Devin erger als Carmen. Als de domperidon niet helpt of ze zijn morgen nog steeds duf dan word t naar het zkh voor opname :( Laatste 2 flesjes van 15cc gingen en bleven er gelukkig wél in.

3. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ahhhhh tis zielig...
    heel veel beterschap voor hen allebei patroeschka!

en bedoel je de gewone avond fles? 15 cc ??
    of bedoel je toch 150 cc ?

4. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @wendy, ja hier is de kinderoptocht echt een week van te voren. donderdag dus "oud wijver bal", hubbie gaat wel, ik niet.
    vrijdag is scholierencarnaval, zaterdag een soort Limburgse avond, zondag grote optocht, maandag is in de wijken zelf veel te doen, en dinsdag is "appelesiene sjmiete" (sinasappelen gooien), dit is vooral voor de kids. en dan als afsluiter heb je het Masker begraven!

@parouschka, hopelijk is een ZH opname niet nodig!!

5. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Luukske dat klinkt gezellig hoor die carnaval!
    ik sla het dit jaar maar over denk ik.. ;)

nou kraamhulp zou vandaag laatste dag hebben maar ze is maar een half uurtje geweest om alles af te ronden; haar zusje is vannacht bevallen dus ze gaat daar verder kramen.
    ze belde vanochtend of ik een ander wilde voor de laatste dag vandaag maar daar had ik niet zo'n behoefte aan.
    ze kwam vanaf het zh in goes net en had haar kindjes ook even bij; Yinthe en Yentle hihihi.. grappig hoor.. noem je de naam Yinthe, kijken er ineens twee meisjes om!
    de nieuwe baby van haar zusje heet trouwens Evi... ook toevallig, net als de kleine van mn vriendin die vorige week geboren is..

Rhody was vergeleken met gisteren 140 gr aangekomen dus dat gaat de goede kant op. kraamhulp zei net nog dat hij al wel mee naar buiten mag ook al is hij nog niet op zijn geb.gewicht.. hij heeft vet genoeg en houdt z'n temp goed vast dus had het ook wel gek gevonden als hij nog niet mocht.

patrous
    hoe gaat het vandaag met de kids?

6. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    luukske; hoe is t nu met je knie??!

wendy; ik dacht ook altijd dat t ging om op temp houden als ze mee naar buiten mochten...maar goed, ze veranderen de "regeltjes' ook wel vaak;) lees dat je van j ekraamhulp wel gewoon mag! :D

patroeschka; ah beterschap, hopelijk knappen ze snel weer op!

debby: heo was de zwemles???

7. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ahhhhhhhh mn kleine meisje loopt zo goed al!
    vorige week ging het nog errug wiebelig en heel langzaam maar nu rent ze al bijna de huiskamer door!
    wat gaat het snel ineens met mn prinsesje!

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nou geen zkh opname gelúkkig. Carmen knapt al ietsje op die eet ook al weer iets. Devin drinkt zo'n 10 a 15 cc per keer want meer houdt ie niet binnen. Zitten nog steeds aan de domperidon want anders lukt t zeker nog niet. Ha vond Devin vandaag al weer ietsje opgeknapt vergeleken met gisteren en vond de opname niet meer nodig. Helaas werden we vanmiddag door de juf van Justin gebeld dat ook Justin ziek is.. overgeven en koorts. Ik ben echt kapot nu. :(

9. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat een ziekenboeg bij jullie Patroes! Gelukkig is een opname voorlopig niet meer nodig!

Zwemles was super!! Oh wat deed hij het goed, deed alles mee en is totaal niet bang, ***trots***. De juf zei ook dat hij het heel goed heeft gedaan!!!! Hij had ook zoveel plezier.

En gisteren het 10-minuten gesprek op school gehad (heb dit even gekopieerd van een e-mail aan mijn vriendin, anders blijf ik hetzelfde verhaal schrijven), maar we hebben weer het een en ander op onze weg gekregen....

Alle ziektekiezen zijn de deur uit, maar de volgende 'grote stappen' staan alweer voor de deur. Volgende week dinsdag hebben we een afspraak bij de KNO arts voor Owen. Hij is zoveel verkouden en heeft heel veel last van zijn oren (ze zijn eigenlijk nooit zoals ze moeten zijn als ze gezond zijn), dat we deze verwijzing van de kinderarts hebben gekregen. Verder belt de kinderarts nog een week later voor het gewicht van Owen, omdat hij nu normale voeding heeft (althans, Nutrilon 3, dat is voor 10-12 maanden). En we lopen nog bij de logopediste met Owen, omdat hij ook nog niet praat. Het eten begint wel te lukken, hij is DOL op worteltjes, boontjes, macaroni en pannekoeken en patat lust hij ook. En ook brood gaat steeds beter ***trots***. Hij eet nu 'al' een halve tot hele boterham tussen de middag.

Met Ryan gaat het ook allemaal heel goed, op school heeft hij het erg naar zijn zin en hij heeft vandaag zijn eerste zwemles gehad. Wat een feest en wat heerlijk om hem bezig te zien in het water. Hij kon alles heel goed meedoen en was nergens bang voor, hij had er zoveel plezier in, echt genieten!!!

Gisteren hebben we Ryan's eerste 10-minuten gesprek gehad op school. Hij is heel lief, altijd vrolijk en vindt alles nog leuk. Alleen, zijn spraak is slecht (dat wisten we al en we stonden al op de wachtlijst voor een logopediste). Maar zijn motoriek is ook niet goed, zowel zijn grove als fijne motoriek. Hij kan niet goed een pen vasthouden en hij struikelt veel (over zijn eigen voeten). Nu heeft Ryan dat eigenlijk al van baby af aan, maar destijds bij het CB en de ha werd er gezegd dat hij erover heen zou groeien (zijn voeten stonden behoorlijk naar binnen). Het is deels bijgegroeid en bijgetrokken, maar niet voldoende. Nu dacht de juf (heel slim!!) dat zijn spierspanning wel eens te laag kon zijn. Wij hebben hierover gepraat en haar gevraagd wat we konden doen om zijn motoriek te verbeteren. Zij zei dat een kinderfysio waarschijnlijk veel kan doen.

Vandaag dus even gebeld met onze logopediste in het zkh (van Owen, waar we erg vertrouwd en bekend mee zijn) en zij adviseerde ook om een kinderfysio in te schakelen en vond het ook heel slim van de juf om dat op te merken, omdat alles, zijn motoriek en zijn spraak, kan samenhangen met een lage spierspanning. Onze voorkeur ging uit naar het zkh, omdat daar de logopediste nauw overleg heeft met de kinderfysio en we dan op 1 dag 2 afspraken konden plannen voor Ryan. Hiervoor hebben we in principe een verwijzing gekregen van de ha, maar de vraag was nog of het echt nodig was om het 2e graads te bekijken. In onderling overleg met elkaar hebben we nu via de logopediste een adres gekregen waar een kinderfysio én een logopediste in 1 centrum samenwerken bij ons in de buurt en we dus ook een afspraak op 1 locatie kunnen plannen. Die ga ik morgen even bellen voor informatie en een afspraak.

Het was wel even schrikken van zijn motoriek en vooral nadat ik gisteravond nog even snel wat gegoogle'd heb en las dat het samenging. Ook heeft Ryan nog regelmatig ongelukjes met plassen en dat hoort ook hierbij waarschijnlijk. Na de nodige tranen vandaag de nodige belletjes gaan we er weer voor!! Het was gisteravond voor mij gewoon even teveel, Owen nog steeds kwakkelend en nu Ryan ook (de logopediste wisten we al, dus dat was geen verrassing, maar de fijne motoriek is natuurlijk ook erg belangrijk voor leren schrijven). Maar alles heeft een plekje gekregen voor nu en nu bellen, bellen en afspraken plannen.

10. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    patroeska
    jemig meid wat zwaar nu!
    beterschap voor alle drie de kindertjes dan...

debby
    wow dat is wel even schrikken ja !
    maar wat fijn en goed dat de juf er zo mee bezig is en zo goed mee denkt.. vind dat eigenlijk ook wel een soort plicht, maar ja, dat wil niet zeggen dat ze het ook allemaal doen en (willen) zien.

super dat hij het zo goed heeft gedaan op zwemles!

11. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh ja Wendy, heb het kaartje binnen hoor! Leuk!!!!

En inderdaad super dat de juf het zo snel heeft opgemerkt!!! Zal ze morgen ook even een compliment geven, want het is wel hun 'taak' maar het wordt niet altijd opgemerkt en opgepakt.

12. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    oke das mooi!
    heb je er nou nog 1 gehad of toch 2 ?

zeker fijn zo'n oplettende juf.. deden ze dat allemaal maar..
    (hier in het dorp is er 1 die daar totaal niet goed in is.. :(, gelukkig gaan onze kindjes straks naar de andere school)

13. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb er toch 1 gekregen. Gisteren :). En gelukkig gaan jullie kinderen naar de andere school. Heb de juf ook gecomplimenteerd.

14. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    patroeschka: wat een ziekenboeg..............:( sterkte!

debby; wat goed dat ryan t zo naar zn zin heeft op zwemles!!!!
    wel even schrikken idd....maar goed dat de juf t opmerkt! en dat je nu zo snel mogelijk met kinderfysio kan beginnen!
    en owen komt er ook wel! hopelijk dat de KNO ook iets kan doen, waardoor je verbetering ziet! komt helemaal goed meis!

15. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    En hoe bevalt het dat je man weer thuis is Peertje? En inderdaad, Owen komt er ook wel hoor ;). Is zo'n heerlijk ventje ook!

16. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    jaa heeeeerlijk! pfff t was maar een week......maar ben erg blij dat ie er weer is;)
    ja zeker te weten!!!!:D

17. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    hey dames...
    hier ff een slecht momentje gehad.
    we hadden gegeten en ik kreeg last van mn rug (had ik al maar toen kreeg ik er nog meer last van) dus ben ff op de stoel gaan leunen. omdat het echt niet lekker voelde ben ik verder naar beneden gezakt om ff op de grond op mn knieeen te gaan zitten.
    ook dat was niet prettig dus ben ik verder gaan liggen, ook op de grond dus.
    maar na een poosje kon ik me niet meer bewegen.. mn armen en benen deden het gewoon niet meer.
    ludwi dacht dat er niks aan de hand was dat ik gewoon nog even wilde liggen maar na een poosje kreeg hij in de gaten dat ik wel erg stil lag en kwam hij ff checken. hij ontdekte dat ik mn armen en benen niet kon bewegen en bijna niet kon praten.
    als hij met z'n vinger in mn benen of rug prikte voelde ik dat nog wel gewoon.
    hij heeft me voorzichtig omgerold en ik voelde iets 'verspringen' in mn rug en toen kon ik langzaamaan mn armen en benen ook weer steeds beter bewegen.
    gelukkig doet alles het nu weer maar mensen.. wat was dat eng zeg! dat hoop ik nooit meer mee te maken.
    laatste dagen ook 's avonds regelmatig extreem koud gehad. raakte maar niet opgewarmd of moest een half uur onder een knalhete douche gaan staan.
    denk wel dat ik morgen even naar de dokter ga hiervoor.
    of zou dat overdreven zijn aangezien dit de eerste (en hopelijk de laatste) keer was dat ik dit heb gehad?
    iemand een idee wat ik heb mee gemaakt?

sorry maar ben er best van geschrokken eigenlijk...

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Jeetje Wendy.. zou t geen hernia kunnen zijn ofzo?? ik heb er geen verstand van maar wat eng zeg!

Hier is Carmen al wat beter(der?) aan het worden. Ze eet nu wat stukjes beschuit en liga en brood en krijgt nog ors. Geen domperidon meer en t blijft er in. Ze moppert/jengelt nog veel en slaapt nog veel (Voor haar doen) en kan amper staan, de schat. Devin is nog steeds echt ziek hoor. Zelfs mét domperidon heeft ie vanmorgen gespuugd en eind vd middag wéér bíjna :( ook had ie weer een diarree luier. Na een half uurtje beneden en huilen en mopperen gaat ie weer naar bed. Ik ga morgen maar weer bellen toch?? Justin is ook echt ziek, die geeft ook over. Gelukkig komt morgen mn moeder helpen en vandaag is sm al geweest.

19. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    wendy; heh getver meid.....dat klinkt niet best! zou zeker morgen even de HA bellen....misschien zat er een zenuw klem ofzo...maar laat dat de dokter maar beoordelen....rustig aan meid!!!

patroes; fijn dat t met carmen de goede kant op gaat! nu devin nog! sterkte!!! en justin ook nog ziek....beterschap daar!

hier: ook een zielig meiske....erg aan t hoesten, slaapt slecht, vanavond spugen....pff hopelijk slaapt ze vannacht beter....ben dr nu al 8x geweest vanaf 18.30.....
    morgen naar de anesthesist voor de opname maandag....ben nog niet zenuwachtig! maar dat komt vast nog wel!:D

20. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @wendy, lekker wandelen met de kleine man, en yinthe zal wel steeds willen lopen, of niet?

@patrouschka, gelukkig geen opname!!

@debby, wij lopen voor luka bij de ergo, gezien hij motorisch ook zwak is, maar we zien wel al verschil tov begin van zijn "schoolcarriëre"(haha). Scrijven doet hij wel erg houterig, maar jongetjes hebben daar meer last van dan meiden.
    En wat goed van owen!!!

Deel Deze Pagina