Nee, is te hoog, maar ze wil er wel steeds op. Dan gaat ze ervoor staan en tilt ze 1 beentje omhoog en kijkt ze me vragend aan Ik laat haar gewoon dr gang gaan op de bank. Staan, springen... Ze is een heel voorzichtig meisje, dus valt niet gauw. En anders, tsja, dan valt ze maar. Ik zorg er altijd voor dat er niks in de buurt staat waar ze tegenaan kan vallen (zoals een salontafel). Ze kan overigens wel heel goed zelf van de bank af, netjes omdraaien op haar buik en laten glijden. Ze kan wel op de salontafel klimmen, via haar stoeltje, maar dat heeft ze maar 2 keer gedaan en toen was de lol er kennelijk alweer af.
Coco hier doet Carmen dit al een tijdje bij opa en oma daar is t net iets lager als hier. Vanmiddag klom ze op dr stoffen stoeltje zo op de salontafel :s , bank redt ze hier nog nét niet. En ja hoor. Devin heeft 39,4 houdt t dan nooit op hier.
Hier klimt owen Ook vraag op de bank. Maar hij laat zich er ook netjes af glijden. Dat hebben we hem vroeg geleerd. Op zijn buik en voorzichtig glijden. Wat een gave bellypaint!! En een superleuke naam.
Hier druk druk druk met de jongens. Ryan kan 5 maart al terecht bij de kinderfysio en logopediste en volgende week dinsdag moeten we met owen naar de kno arts. En Ryan zwemt nu iedere dinsdagmiddag. Hij vindt het helemaal te gek.
NOu, ik heb de salontafel aan de kant geschoven en laat R. vanaf nu ook maar zn gang gaan op de bank. Hij kan er nu ook zelf af, door zich eraf te laten glijden. Maar ze vinden het maar al te leuk om samen tikkertje te doen op de bank, ik hou mijn hart vast... @ Patroeschka: Alweeer,,, beterschap voor Devin. @ Wendy: Heb je het kaartje al binnen? Leuk?
Straks naar CB voor 14 maanden controle. Ben echt benieuwd hoeveel hij gegroeid is. Lang geleden dat hij is gewogen/gemeten, want ik ga eigenlijk nooit naar die tussentijdse weegmomenten.
hey meiden, hier toch een paar dagen carnaval gevierd met mijn mannen....Mika heeft het goed volgehouden, en sliep daardoor wrs ook goed, want hij is 2x om 9u wakker geworden en 1 dag 11 uur!! @nelly, balen meis dat je een cretage hebt moeten ondergaan... @nony, gefeliciteerd....hopelijk vind je snel het huisje van je dromen met de kids! @babyp, gave paint, en super naam!! @wendy, lekker dat Y graag in de wagen zit, Mika houd ik niet lang in de wagen, die wil alleen maar lopen. @debby, ben benieuwd hoe het met Owen en Ryan gaat. @peertje, gaat het nu een beetje? hebben ze de galblaas laparoscopisch verwijderd of met een grote snee? @patrouschka, bij jou is het ook steeds op en af met zieke kids...hier ook....Mika is al een aantal weken verkouden. @all, even een foto spammen van onze dombo: Bekijk bijlage 225584
Had de foto al gezien op fb, maar echt super! Nog meer mensen trouwens met fb die mij nog niet hebben?
@babyproject: mooi buikje! Komt de bellypaint op het geboortekaartje? Begrijp ik nou dat Charlie de naam voor jullie meisje wordt? Stoer! @Coco: haha, ook een klein aapje in huis, die overal op klimt. Toch wel schattig, maar ze zien echt geen gevaar he. Lekker saunadagje gehad? Wij zijn eigenlijk ook nog nooit samen weggeweest zonder kinderen. Wel een keer wezen uit eten. Nope, hier geen facebook. Wel hyves, maar daar doe ik ook niet zoveel mee. @Debbykoops: pfff, wat een geregel en gedoe met je jongens. Hopelijk hebben ze er wel wat aan! Heel veel succes. Super dat Ryan zwemmen zo leuk vindt! @jootje24: heerlijk, zo'n knuffelkontje. En een stiekem mama knijpen, foei! Hihi... @luukske: aaah, wat schattig, je kleine Dombo! @MrsNuke: ik zie in je handtekening dat je ook een miskraam hebt gehad. Was je ver? @nony: aaaah, wat schattige foto! Was ze net naar de kapper geweest? Super dat de hypotheek gaat lukken. Had je de kijkafspraken al gehad? @Patroeschka: beterschap voor Devin. @peertje: ik heb even gemist waarvoor je afspraken hebt bij het ziekenhuis. In ieder geval succes! Oh, galblaas, lees ik in een reactie. Alles goed gegaan? @wendy2010: de Zoom duowagen heb ik toen ook een tijdje naar gekeken, erg mooi en klein opvouwbaar. Ik vond naast elkaar alleen wat praktischer en makkelijker rijden. Maar goed, nu ligt de duowagen al keilang onder de trap te verstoffen. In mijn vlindertopic (linkje in mijn handtekening) kun je o.a. lezen van ons bezoekje aan de gyn vorige week vrijdag. Niet dat ik dat hier niet wil vertellen, maar op een gegeven moment weet ik niet meer wat ik waar heb verteld of overspoel ik een topic met mijn ellende. Wat akelig die uitval die je hebt. Poeh, wat nu als het gebeurt als je je kleine in je armen hebt? Hopelijk is het snel over! Balen dat je schoon?ouders geen respect tonen. Hier ook niet zo'n "begripvolle" schoonouders...
Hier klimt Marjolein ook op een van de banken, die is net wat lager (lees: enorm doorgezakt). Je moet dat koppie gewoon zien als ze op de bank gaat staan springen en wippen. Zo ondeugend en uitdagend... Ze gaat wel netjes in zijn achteruit de bank af. Gisteren zat ik heel even achter de laptop en hoorde ineens een doffe plof. Haha, lag madammeke dus ineens languit op haar buik naast de bank. Ze was er gewoon afgerold. Erg grappig, die verbaasde reactie. Alleen gaat het nu even wat minder met haar gezondheid. Ze heeft al een paar maanden af en aan last van een verkoudheid en loopoortjes, maar zondag kreeg ze er koorts bij. Maandag even naar de huisarts geweest en nu heeft ze een oorontsteking. De antibiotica lijkt wel wat aan te slaan, maar ze is er nog wel wat vervelend onder. Haha, boos dat ze wordt als het spuitje (drankje) leeg is. Qua tandjes schiet het bij Marjolein niet echt op. Bovenin heeft ze de middelste vier snijtanden en de twee voorste kiezen. Onderin heeft ze nog maar twee snijtandjes in het midden. Kijkt wel heel schattig.
@nelly: wat lief en attent dat je op iedereen reageert. Onze meid gaat inderdaad Charlie heten! Maar we zijn halverwege de zwangerschap nog van naam geswitcht. Eerst wilden we voor Annabel gaan! Vonden Annabel uiteindelijk alleen minder goed passen bij Jennifer, omdat Annabel op z'n Hollands wordt uitgesproken en Jennifer op z'n Engels. Vind Jennifer op z'n Hollands niet zo mooi Wat heeft Marjolein nog weinig tandjes idd! Schattig! Jen was ook laat, kreeg er opeens heel veel tegelijk. Misschien dat Marjolein daarom ook koorts heeft? Of kwam dit puur door de oorontsteking? Hopelijk gaat het snel beter met jullie kleinste meisje. Die ondeugende blik zie ik al meteen voor me Hoe gaat het met je andere meiden?
@babyproject: ben je trouwens niet bang voor meelezers? Anders vraag ik een van de moderators even of ze jullie naam uit mijn berichtje halen. Dat kan ik nu namelijk niet meer bewerken... Aaaah, wat leuk dat jullie de naam Annabel overwogen hadden! Wel erg typisch hoor, want voor Marjolein vond mijn man Jennifer ook erg mooi. Maar dan krijg je inderdaad dat Nederlands/Engels verschil in uitspraak. De koorts van Marjolein komt denk ik wel gewoon van de oorontsteking. Op doorkomende tandjes reageert ze anders en heeft ze (tot nu toe) geen koorts bij gehad. Met onze andere twee meiden gaat het ook goed. Annabel gaat sinds januari naar school en ze vindt het hartstikke leuk. Dat meiske is echt een spons, wat leert ze veel! Ze zit in groep 1/2 en mocht al na 3 weken een werkboekje maken van groep 2. Later hoorde ik van de juf dat ze ook al een citotoets rekenen had gedaan, omdat ze al zo goed met het werkboekje gewerkt had. En dat ze die test ook goed had gemaakt. Normaal nemen ze die test af na 4 maanden onderwijs. Wow... Ze blijft me verbazen. En onze Evelien, tja... Ik ben twee en ik zeg nee. En denk maar niet dat je dat niet hoort. *zucht* Die meid heeft een stem... Maar ondanks dat ze supereigenwijs is, is het ook een heerlijke knuffelkont. Alleen het zindelijk worden heeft ze niet zo'n zin in. Voor het bad doet ze wel een plas op het potje of op de wc, maar verder geeft ze er niet zoveel om. Ik zet er ook geen druk achter. Ik wacht gewoon tot ze een keer op het potje poept en dan ga ik wel "trainen" met haar. Ieder kindje in zijn eigen tempo. Gisteren heb ik voor het eerst weer met mijn meiden boodschappen gedaan met de bakfiets. Toch wel weer een gesjouw hoor, drie kids in en uit de bakfiets en het winkelwagentje. Geen van de meiden wilde zo'n kinderkarretje. Gelukkig had ik niet veel boodschappen nodig, want met drie kids in/op het winkelwagentje past er ook niet veel meer bij. Wel lekker veel bekijks, hihi...
Marjolein heeft een beetje rare volgorde in het krijgen van tandjes. Ze begon in oktober netjes met de eerste twee tandjes middenonder en toen twee middenboven, daarna twee kiesjes boven en vorige maand kreeg ze de twee buitenste snijtandjes middenboven. Vorige week leek haar tandvlees bij de bovenste twee hoektandjes wat harder, maar tot nu toe is er niets doorgekomen. Annabel was op een gegeven moment een kleine dracula. De buitenste twee snijtandjes bovenin waren eerder doorgekomen dan de middelste twee. Dat zag er echt raar uit. Evelien kreeg haar tandjes geloof ik wel "volgens het boekje".
Leuk dat het met je meiden zo goed gaat. Annabel klinkt als een slim meisje dat ze het nu al zo goed op school doet! Met 3 kids naar de supermarkt! Haha, kan me voorstellen dat jullie behoorlijk wat bekijks hadden met een winkelwagen vol Ik kom zelf uit een meidengezin: eerst 4 meiden en als laatste een jongen. Mijn moeder had op een gegeven moment ook 3 meiden tussen de 0 en de 4 jaar. Poeh, als ik die verhalen van haar soms hoor! Maar altijd wel heel gezellig! Mijn neefje is ook een tijdje een kleine dracula geweest, maar dat kwam vooral door z'n grote hoektanden. Wel vreemd, maar al gauw zag je het niet meer. Jen laat zich niet zo snel in dr mond kijken, maar zag een tijdje terug 2 buitenste snijtanden onder en wilde toen checken of ze er stiekem nog meer had bovenin en toen had ze er dus nog 2 en ook 2 kiezen! Van 4 tandjes ging ze opeens naar 8 + 2 kiezen Ben benieuwd wanneer de kiezen onder en de hoektanden komen en dan is het voorlopig klaar toch? Is het trouwens altijd zo dat de 2 tandjes middenboven zo ver uit elkaar beginnen? Komt dat vanzelf goed als er meer tandjes komen? Of moet ik alvast gaan sparen voor die beugel? Oh en nee, meelezers heb ik volgens mij niet. Nou ja, eentje, maar die zegt verder niks tegen anderen.
Poeh, ik heb medelijden met je ouders. Vier meiden en een jongen, dat zal een kippenhok zijn geweest! Ik zie met onze drie meiden nu al op tegen de puberteit, al dat maandverband en hormonen. Haha, arme papa... Geen idee hoe het met die spleetjes tussen de tanden zit. De twee tandjes middenboven stonden bij Annabel en Evelien gewoon netjes naast elkaar. Al zei de tandarts bij het zien van Eveliens bekkie, dat die later wel een beugeltje nodig zal hebben. Maar waar hij dat op baseerde??? Volgende week woensdag gaan we naar een nieuwe tandarts hier in de buurt en ik ben benieuwd wat hij van Marjolein zal zeggen. Die heeft een enorme spleet tussen die twee tandjes middenboven en de rest staat ook niet echt netjes in een rij. Zelf heb ik drie jaar met een blokjesbeugel gelopen, dusss... Fijn dat je op het forum vrij kan kletsen, ondanks die ene meelezer. Ik ben ook erg benieuwd wanneer er op school 10 minuten gesprekjes zijn, want ik wil wel graag weten hoe Annabel het doet. Toen Annabel net 3 was, hadden ze op het KDV voor haar moeilijkere spelletjes (5+) aangeschaft, omdat ze te weinig uitdaging had. Dus we waren niet heel verbaasd dat ze op school makkelijk meedraait. Ik maak me meer druk om het sociaal-emotionele vlak. Ze is erg terughoudend in nieuwe situaties en ze is zo gevoelig... Volgende week zal ik de juf eens vragen voor een gesprekje.
yinthe probeert ook zelf op de bank te komen maar dat lukt haar niet. ook beentje omhoog en haar voetje krijgt ze er dan al wel op maar verder optrekken lukt (nog) niet. eraf gaat prima: zoals op buik als op rug kan ze zich er rustig af laten glijden. coco jaaaaa ik heb je kaartje binnen hoor! bedankt!!! weet eigenlijk niet of wij al FB buddys zijn.. haha geen idee met wie ik daar bevriend ben. *bloos* nelly ah das ook zonde dat ie ligt te verstoffen.. zoom is idd erg lekker klein opvouwbaar... stuk groter maar handelbaarder dan mn mutsy 4 rider. die uitvallen hoop ik nooit meer te hebben.. als het gaat zoals het vorige keer ging dan voel ik het aankomen en kan ik Rhody eerst veilig weg leggen... ik hou het goed in de gaten want wil hem echt nie laten vallen babyp ben je nou nog steeds zwanger!??? haha nee ben 5 dgn nie online geweest dus dacht dat ik nu wel babynieuws zou lezen maar niet dus... hier we zijn ma en di in tilburg geweest om te carnavallen. ma middag ludwi mee, ma avond ikke, di middag samen met de kids naar de kénderstoet en di avond ludwi weer weg maar kindjes sliepen vroeg allebei dus ben er ff achteraan gegaan om toch nog ff samen te kunnen carnavallen. kindjes bij mn moeder gelaten.. ging prima maar owwww wat voelde ik me schuldig.. en nog eigenlijk... als ik de keuze opnieuw zou moeten maken zou ik het niet weer doen... pffff zijn er nog mensen die ons geb.kaartje hadden verwacht maar hem nie gekregen hebben???? dan stuur ik hem ff na.. (en sorry)