November 2010 mama's --- deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Coco, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Haha nee dat lukt dus echt niet. Ze kan wel zelf dr jas half uit doen als die open is. Dan gaat ze mokken hihi. Ja het is een hele pittige hoor. Hier zegt ze ook nog geen goede woorden, naja ok mama en papa en mooi en die en ja en ow ow (owjee), haha. Ze zegt mauau (poes) en haf haf (hond) en kakak (eend) en kgggggr (auto), tetin (devin), ba (bal), bah (vieze luier of iets anders een pluisje ofzo), taan (staan), titten (zitten) en ze begrijpt echt al veel. bijv 'we gaan je jas pakken, dan gaan we met de auto mee.' dan gaat ze al richting jas en wijst naar de auto buiten en zegt die. of 'zullen we liedjes opzetten, kunnen we lekker dansen' zegt ze 'ja' hihi en kruipt naar de stereo. etc. Ze kan ook al blokjes van 5 of 6 hoog stapelen. Vind t echt reuze knap. Kan t mij van J iig niet herinneren dat die zo vlot was. (hoeft ook niet hoor). En als ze dus boos is of ze wil iets niet dan fronst ze haar wenkbrauwen en tuit haar mondje. Zo schattig. :)

2. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @coco, als ik elastiek in de broekjes heb, zal ik wel een fotootje spammen van de broekjes.

@jucade, hier moet ik ook echt niet zeggen dat ik ga werken, want dan kan hubbie niks meer met Mika....echt krijsen, hij heeft sowieso een behoorlijk temperament....dacht dat Luka een pittige was, maar die is eerder lief, haha....

@all, vandaag een rustig dagje, gisteren veel gedaan....

3. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    hier een meisje die al in 86 zit en op gaat naar de 92. Alleen het nadeel is dat broekjes maat 86 echt wel heel ruim om haar middeltje zitten vaak. heb nu 2 skinny jeans gehaald bij de prenatal en die dan aardig aangesnoerd in het middeltje. Lijken het in ieder geval niet van de wijde tenten ;) Mijn lief shirtjes en vest binnen gekregen. Best leuk moet ik zeggen, maar zonder tegoedbon had ik het niet gekocht.

Dat pittige herken ik maar al te goed. Je moet Lianne eens zien als ze boos is! pfff alles vliegt door de lucht en er komt een gegil uit dat keeltje van der..pff!
    Denise zegt ook vaak: Lianne, je moet niet zo boos naar mij kijken! haha
    Dick mag haar eigenlijk ook nergens mee helpen, tis altijd mama!
    Wat betreft aankleden, hier alleen nog maar gepruts met sokjes die ze aan wil trekken, en verder vind ze schoenen die haar mijlen te groot zijn (lees die van papa en mama) errug leuk ;)

Wendy: joh wat jammer van de bv. Maar je hebt het geprobeerd en dat is al heel wat. Je kunt trots zijn dat hij toch heeft gekregen, al is het minder lang dan je had gehoopt. Genieten is ook erg belangrijk, dat kun je beter doen dan tobben over de voeding en kolven. Maar snap best dat het je verdrietig maakt.

oww jee, nu ben ik de rest van jullie geklets vergeten....

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Waren vanmiddag pas om 17.00 terug uit t zkh, t liep uit. Waardes zagen er goed uit. Moesten eigenlijk donderdag terugkomen om te kijken hoe t dan gaat met t voetje. Ze vertelden wel dat als ze ziekig of koorts zou krijgen dat we dan moesten bellen. Ik zei nog 3x dat ze wel warm aanvoelde (maar ik weet t ook aan t zkh dat t zo warm was) en we gingen naar huis. Je raadt t al. Ik vertrouwde het na t avondeten toch niet, ze kreeg rode wangen en begon te hangen. En jawel 39 koorts. Meteen weer gebeld. Moesten naar spoedeisende hulp wéér bloedgeprikt, arm meiske :( en gefrummel aan dr voetje. Ze waren bang dat er misschien een acute ontsteking was ontstaan óf dat t slechter ging met haar voetje. Maar de waardes waren wederom goed.. als ze morgen of zondag weer of nog steeds 39+ heeft, moeten we weer meteen langkomen om bloed te prikken ze kunnen er zeif nog niet de vinger opleggen waarom ze nog warm voelt bij dr voetje terwijl ze geen onstekingswaarden heeft en waarom t dan nog dik is. En ook niet waar ineens de koorts vandaan komt. (kan dus van wat anders zijn, kids hebben wel vaker ineens koorts en dan is t weer weg dus..) al met al zijn we weinig wijzer geworden, behalve dan dat de koorts niet samengaat met haar voetje. Nu moeten we sowieso maandag weer langskomen om t voetje te laten controleren.

5. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    hey dames!

we zijn gisteren naar de efteling geweest, was erg leuk, en vannacht in tilburg geslapen, vanmiddag terug en toen meteen weer klaar maken voor etentje bij s.ouders en daar zijn we net van terug.. druk dus allemaal maar wel alles toppie..
    kom straks even terug voor meer reactie op jullie hoor !

maar efteling was super! yinthe heeft erg genoten en wij dus ook.. en opa (mijn vader) ook want die was er ook bij >>

fijne avond/fijn weekend!!

6. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    jootje24
    das lekker op tijd dat je die bon nu pas gebruikt hebt.. ;) hahaha komt me wel bekend voor hoor, had van Yinthe d'r kraamfeest ook nog een bon waar ik in .. december jl pas wat voor gehaald heb.. hihi
    mijn meissie zit nu in 74/80....

peertje
    nog gefeliciteerd met Job dan! lekker druk met al die feestjes hoor! :) leuk dat hij zo verwend is...

debby
    ah zielig, hoe gaat het nu met Owen???

coco
    wat gaaf dat je nog bv geeft! lekker hoor!
    goed bezig geweest in de tuin zeg.. wauw..

luukske.. knap zeg dat je al ao veel bent afgevallen! keep up the good work!
    en leuk vooruitzicht om een mooi jurkje in de kast te hebben hangen voor straks...

babyproject
    ja heb van alles geprobeerd maar het wil gewoon echt niet meer..
    en moet nu ook aan mezelf denken, wil niet weer zo lang met die ellende aan mn lichaam zitten. maar toch nog wel moeilijk hoor. baal er nog steeds van maar sta er nu wel 100% achter.

jucade
    jeetje lekker driftig kindje dan! maar ken het wel een beetje, vanochtend was het met yinthe ook zo, ging ik ff naar de wc was het zware paniek! maar dat is gelukkig niet altijd zo
    yinthe zegt nog amper iets.. echt jammer, alleen papa, mama, gi en heeeeel vaak 'die' .. pfff beetje saai zo.
    maar aankleden werkt ze hier ook al goed mee, armpje goed door de mouwtjes doen enzo... das wel heel leuk
    wat een raadsel dan he... wat zou er zijn? maar hoop dat het niets ernstigs is en dat het voetje snel weer oke is..
    beterschap er mee!

hier
    nou het is echt wennen aan die kv.. :( BV is toch wel erg makkelijk eigenlijk...
    nu wil ik bijvoorbeeld het liefst de melk voor 24 uur voorafmaken maar waar bewaar ik dat dan in? kan toch moeilijk allemaal flesjes kopen of is dat dan wel de bedoeling?
    enneh.. hoeveel zou hij eigenlijk moeten drinken. hij drinkt nu zo'n 6 a 7 keer op een dag, omdat hij soms in slaap valt tijdens de voeding en dan met geen mogelijkheid meer wakker
    te krijgen is waardoor hij minder op heeft en dan sneller komt voor weer maar een beetje..
    zag op het pak dat hij met zijn gewicht zo'n 5 voedingen van 200 cc zou moeten kunnen hebben maar 200 cc krijg ik er niet in volgens mij hoor.. is nu iedere keer maar 120-150 cc...
    ben het nu aan het proberen te rekken.. tot nu toe slaapt hij nog maar hoop dat hij binnen een uur wakker zal zijn en dan kijken of hij 200 cc kan hebben.
    ben wel overgestapt op omneo nu even want hij had mega veel krampjes en gaf veel terug. iemand zei ook iets over de voeding wat dikker maken maar hoe dan en kan dat zomaar?
    kan iemand mij hier antwoord op geven?

7. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    wendy ik dacht dat voeding van te voren klaar maken niet meer mag om hygienische redenen. Ik heb het eigenlijk nooit gedaan altijd per voeding gedaan. De gegevens op het pak zijn richtlijnen. Als Rhody 200cc niet drinkt zou ik het gewoon bij ong. die 150 cc houden. Weet dat Isa dat ook heel lang heeft gedronken. En als de dan gewoon ongeveer 6 voedingen houd dan komt hij ook aan zijn cc. Als hij meer nodig heeft geeft hij het vast wel aan en als hij stopt met drinken zou ik niet pushen, ook met fv kunnen ze aardig de hoeveelheid aangeven. Wat hier voor de krampjes goed hielp was 10 cc extra water in de fles zo is de voeding minder zwaar voor de darmpjes. Hoop dat je hier wat aan hebt. Bij twijfel bel gewoon de icare lijn voor tips en advies.

8. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    #1928 wendy2010, 25 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2012
    lot: dank je wel!
    ik heb gisterenavond nog gewoon maar 200 gedaan (180/6) gedaan en kijken hoever hij komt en hij heeft het op ongeveer 10cc na alles op en niks terug gegeven.. hij ging om 0.00 uur naar bed en was vanmorgen om 7.30 uur wakker! super zeg! (was zonder de klok te verzetten)
    vanmorgen heeft hij weer bijna zijn hele 200 fles op en ook alles er in gebleven.. ben benieuwd of het zo goed blijft gaan allemaal!

pffff hier staat mijn kolfset nog steeds op het aanrecht.. is zo'n 'goedkope' handkolf van Avent dus die mag gewoon in de prullenbak maar ik kan het nog niet.. stom he?

9. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @wendy, wat een super nachten van Rhody!! en goed dat hij zo goed drinkt...hij komt toch niet boven de 1 ltr uit?
    en wat leuk, de efteling, wij gaan ook, wrs in de mei vakantie...
    jammer van de BV, en als je nog niet van je kolf af wilt....zet hem nog even niet weg....als je in het ritme van de FV zit, vergeet je die kolf....
    voeding vooraf klaarmaken mag idd niet meer, werd 7 jaar geleden wel nog gedaan, was bij Luka iig toen zo, maar ik nam overal mijn thermosflesje met gekookt water mee, en een flesje spa blauw, dus kon overal mijn flesjes klaarmaken, en was niet afhankelijk van een magnetron etc als ik ergens was. heb het bij Mika precies zo gedaan.

@jucade, wat zielig voor Carmen....hoe gaat het nu?

@all, hubbie is even zijn neef helpen in diens friture, ze moeten een toonbank verlengen. Luka is mee, Mika ligt in bedje en ik ben online aan het zoeken voor mooie tuinstoelen, als hubbie een beetje op tijd klaar is gaan we even naar de intratuin kijken of we iets vinden. vanavond weer werken, morgenavond ook, en dinsdag ga ik met mijn collega's kienen, heb er zin in!!

10. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Wendy, zie dat je vragen zijn beantwoord, mocht je nog vragen hebben, schiet maar raak hier ;).

Wat is kienen Luukske? En wat stonden er laatst een leuke foto's op je facebook van de tweee mannen!

Woensdag wordt Owen geopereerd. Ben zooo benieuwd hoe hij daarna is, of we verandering merken. Vannacht werd hij weer om half 1 wakker. De ene nacht (bijna nooit ;)) slaapt hij door, meestal wordt hij wel 1x wakker. Maar inmiddels zijn we er aardig aan gewend. Arnoud is de tuin met de hoge druk spuit aan het schoonmaken, zodat we straks weer lekker in een schone tuin kunnen zitten, heerlijk! Owen ligt op bed en Ryan zit binnen te spelen, buiten teveel lawaai, hahaha. Ryan kan niet wachten tot er nieuw zand in de zandbak zit.

11. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    wendy: wat betreft de voedingen..Toen ik na 3 maanden over ging van bv naar fv dronk Lianne ook niet zo heel veel. Moet eerst heel erg wennen. langzaam aan ging ze wel meer drinken. Kijk gewoon even wat hij op kan...en hoe lang hij daarmee toe kan.
    Ik weet dat ik ook minder gaf dan op de verpakking stond in hety begin. Geen zorgen, komt vanzelf goed!

12. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    oh joh hahaha wist niet eens dat dat niet meer mocht, had nog bij de drogist gevraagd waar zij dat altijd in bewaard en ze zei in eoa fles maar ze doet het dus blijkbaar wel (kleine is ietsje ouder dan Rhody).
    maar goed, ik was er nog steeds niet uit dus heb ook nog niks vooraf klaar gemaakt. nou ik er over na denk... mijn kraamhulp had het er ook over, das wel slecht dan dat zij dat zegt...

Luukske
    nee hoor hij komt niet boven de 1 ltr, dat wist ik nog dat dat niet mag vanwege de niertjes (toch?)
    efteling was erg leuk ja! we zitten er nu over te denken om een abbo te nemen.. dan is het wat leuker omdat je dan wat makkelijker vaker maar korter kan gaan. zo'n hele dag was echt te veel voor Yinthe; zit nu weer al twee dagen met een 'lastig' meisje...
    werk ze !!
    wij hebben toevallig ook deze week al her en der gekeken voor een nieuwe tuinset.. vorig jaar en het jaar d'r voor zijn er 3 stoelen kapot gegaan (1tje toen ik er op ging zitten terwijl ik zwanger was... pfff dat was schrikken!)
    jullie al wat gevonden??

Debby:
    thnx! op dit moment geen vragen. ;)
    kienen is trouwens bingo!!
    wij hebben vanochtend ook al buiten de lunch gedaan! lekker hoor, ludwi had vd week de hele plaats al schoon gemaakt.. fijnnnnn
    ahhh wat spannend voor woensdag! alvast heel veel succes voor Owen!!!

jootje
    ja denk dat het bij Rhody ook ff wennen was. hij krijg al wel 1 x per dag wat nutrilon een hele poos omdat hij niet genoeg aan kwam van mijn melkje dus hij was er niet helemaal onbkend mee maar geloof dat het nu wel goed gaat...
    hij drink nu al flessen van 200cc ....

hier;
    vandaag weer een flink stuk gewandeld met de kindjes... beetje rond wemeldinge gewoon, bij de molens en de hertjes geweest, de jachthaven, en door het dorp zelf. toen we een ijsje wilde gaan halen kwam ik vriendin + man + dochterjte tegen en die gingen ook een ijsje halen dus toen hebben we maar ff met z'n allen op het terras gezeten.. gezellig!
    woensdag was ik ook al gaan wandelen; van huis naar kapelle en terug.. dikke 10 km gedaan.. :)
    vind het wel spannend wat mijn lichaam gaat doen...
    heb nu nog regelmatig buikpijn, was helemaal weg maar is weer terug gekomen.. vloeien is ver over maar nog steeds niet helemaal... heb wel veel meer energie nu.. buik was ook klein vergeleken bij de maanden na de geboorte van Yinthe maar die is weer wat groter geworden nu.. :(
    voordeel van geen bv meer is dat ik nu mag lijnen dus dat ga ik ook zeker doen!
    jammer dat ik het citroenzuurdieet niet mag doen, vanwege mn schildklierprobleem... :(

ik ga ff op de bank hangen nog...
    fijne avond en week allemaal!!!

13. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @debby, idd kienen=bingo!! haha...
    ben benieuwd hoe het met Owen na de ok gaat....succes deze week!!

@wendy, zoooo flink aan de wandel, en afvallen mag nu. citroenzuurdieet ken ik niet.
    we gaan trouwens volgende week maandag naar de Efteling, gisteren afgesproken met hubbie's 2 neven en hun kids, dus dat is leuk voor Luka.

we hebben nog geen tuinset gevonden, ja via internet wel wat gezien, maar we moeten nog kijken in de winkel, en gisteren is er niks van gekomen omdat hubbie was blijven plakken bij zijn neef.

verder vanochtend mijn weegmoment gehad, en ik ben 15 kilo kwijt!

14. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    luukske wat goed!!!! echt goed bezig zeg!!
    ik wil er minstens 7 kwijt.. maar ietsje meer mag ook.. ;)
    vooral mijn buik is te groot nog.. maar weet niet of dat gaat helpen met lijnen.

all
    zijn jullie kindjes ook zo lang van slag als je een dagje weg bent geweest?
    yinthe is nu voor de derde dag al niet te genieten, ik denk door de efteling dag...
    na het kraamfeest was ze ook al 2 a 3 dagen zo..
    beide keren heeft ze 's middags niet geslapen. hebben we wel geprobeerd maar lukte niet, ze vertikte het (rustig plekje opgezocht, flesje erbij, speentje)

15. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @wendy, hier gaat die buik ook echt niet vanzelf, helaas....overal val ik goed af, maar buik blijf ik zien...
    kan het niet zijn dat Yinthe minder wil slapen overdag? bij Luka was het van de ene op de andere dag ook over, en dat was met ruim 1,5 jaar...
    Mika slaapt daarentegen bijna complete dagdelen....en hij heeft een een humeurtje als ik hem wakker maak, soms is het zo erg dat hij huilen een fles pakt, en meteen gaat verder slapen....

@all, vanochtend trouwens verslapen, hubbie werd om 8.30u wakker, en maakte mij wakker...pas toen ik Luka's kleren had klaargelegd zijn hij en Mika wakker geworden...phoe...hubbie heeft Luka naar school gebracht en is meteen door naar zijn werk gegaan....en ik, ik kom niet echt vooruit vandaag....

16. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Luukske: Wow! ik zeg: goed bezig!!! wat een kilo's ben je al kwijt. Super.

Slapen: Lianne is niet snel van haar mik als we een dag weg zijn geweest. Wel slaapt ze minder lekker en minder lang wanneer ze last heeft van sprongetje of tandjes.

17. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    *zwaai!!!!*

wendy:zonde meid, maar wat niet gaat dat gaat niet! leuk de efteling, alleen vind ik er voor die kleintjes niet zoveel aan, behalve t sprookjesbos:D

luukske: wel fijn dat t er allemaal goed uit zag vanbinnen! goed zeg die kilos!!!! toppie hoor!!!!!
    ik wil er nog 8 vanaf, maar ben er nu ff meegestopt...maar van t wknd ging ik shoppen en heb gewoon 2 broeken maar 40 gekocht!!! Das voor mij echt een unicum! kom van 48/50 af!

debby: spannend de operatie! is owen nu weer opgeknapt?

jucade: hoe is t bij jullie?

hier: alles goed!

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier met C naar het zkh geweest. Ze heeft een stukje moeten lopen. Ze zijn er toch niet gerust op en binnenkort krijgt C een mri scan (onder narcose). Kan wrsch niet eens eerder als midden april maar iig woensdag krijgen we de uitleg er van etc.

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    en goh verrassend.. D heeft koorts :s 39.6. Stopt hier nooit denk ik :(

20. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    peertje dat valt best mee hoor!
    Yinthe is ook nog in carnavalfestival, droomvlucht, fata morgana en monsieur cannibal geweest en vooral die laatste vond ze helemaal te gek..
    we zijn trouwens ook nog in de zweefmolenin de speeltuin geweest en in lavenland van de glijbaan en de geluidjestrap, en in het slakkenhuis (baan door lavenland op hoogte)
    treintje was ook nog wel leuk geweest voor dr en de polka marina ook maar die waren dicht. pagode hadden we als laatste optie maar toen wat het sluitingstijd
    oude tuffer, pandadroom en het kleuterhof zijn we vergeten, had ook leuk kunnen zijn ..
    stoomcarrousel misschien ook maar daar gaan we wel een keer in de winterefteling in.. ;)
    de bobbaan was ook dicht, collega heeft zijn kleine die eenmaand jonger is dan yinthe er ook in mee genomen en dat mocht en ze had de grootste lol. yinthe is ook zo'n stoertje dus die zou dat denk ik ook wel heel leuk gevonden hebben hahaha.
    (alleen ik zou het zelf nooit durven proberen als ik niet had gehoord dat die andere kleine er in is geweest, maar nu dat weet durf ik het ook wel aan)

pfff krijg meteen weer zin om te gaan hahahaha

Deel Deze Pagina