November 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babyproject, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Weer een paar nieuwe zwangeren erbij gezellig!! Gefeliciteerd meiden en welkom.

Wij gaan geen nekplooimeting en zo doen. Ik hoor niet in de risicogroep en zou als het een slechte uitslag zou zijn, me niet prettig voelen in de verdere zwangerschap.
    Maar ik begrijp het ook wel, als iemand er juist wel voor zou kiezen. Iedereen heeft er zo zijn eigen gevoelens bij.

Voor ons zou het downsyndroom geen enkele twijfel brengen, zo'n kindje is net zo welkom als elk andere.

2. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Dank je en hopelijk jij morgen goed nieuws!

Heb niet zo zeer schrik om de bv maar om de reacties ,toen bij de dochter was het al erg van geef jij nu nog .....:$

en dan 2 aan de boob :p

Alleen 1 ding ik ben heilig aan mijn slaap en ik had het geluk de dochter te voeden en om 22 uur slapen leggen en ze werd pas 4-5 uur wakker in de morgen enkel de tijd tussen dan en opstaan voor de zoon viel soms tegen want dan heb je zo'n hazeslaapje en die zijn meestal brekers

3. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Oh ja melk! Lekker! Ik kan liters op, haha.

4. Lilalien

Best gezond melk maar ook niet overdrijven erin hoor ;)

5. Nienie

Nienie Actief lid

26 sep 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ syndroom van down: ik denk niet dat ik dat weg laten halen, dat is ook een kindje en een levend wezen. Maar als de papa vrijdag zegt dat ie er niets mee te maken wil hebben, ga ik er nog wel een keer over nadenken. Alleen een kindje opvoeden is zwaar, maar een kindje met syndroom van down nog zwaarder. Maar ik neig naar de kant dat ik het gewoon laat komen hoor!

6. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Mmmmmmm koude melk!! Lekkerrrrrr :p

Oh ja, ik ging naar bed he ;)... Ga NU echt!

Trusten voor iedereen

7. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ik ga ook naar bed.
    Trusten meiden, tot morgen!

8. Lilalien

Zeer moeilijke vraag want bij ons is niet de kans op down maar op miskraam zeer hoog 1/3 en bij meerling 1/2
    handicaps ook hoger.

Zowieso vinden wij als koppel dat het ongeboren leven indien het een kans maakt om echt te leven we het alle kansen bieden.
    Zolang het voor kind en moeder gezond blijft.

9. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2449 kartvelibaia, 30 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2010
    @ kartvelibaia: Haha, hoezo, niks te doen. Maar wel grappig om te weten. En ik zit dus een paar jaartjes onder het gemiddelde.
    Hoe kom jij trouwens aan je forumnaam? Dat evrzin je toch niet zomaar?

@ coco

Ons beebje word een halfbloedje van georgisch en nederlandse bloed!
    kartveli baia betekend: georgische baby:D vandaar........

meeks en luuske, wat een dag voor jullie!!! woowwwwiieeee:D ben heel blij voor jullie!

zora en ano ook gefeliciteerd met de mooie echo's...

10. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hee dames... Ik ben zeker de enige die nog wakker is. Kom net uit mn werk en heb even lekker een gehaktbal opgewarmd, heb nog een beetje trek. Even bijlezen, maar ga niet op alles reageren hoor.

Haha, dat was mij idee.... goed idee he! :)

@ Travelgirl: Jammer zeg, van je bruinverlies steeds. kan wel begrijpen dat dat je extra onzeker maakt.

@ Chris: Gefeliciteerd en welkom hier!

@ kartveli baia: Haha, weer wat geleerd. Ik dacht al dat het wel iets zou betekenen, want zoiets verzin je niet zomaar he...

Zo, ik ben were op de hoogte, mn balletje is op, mn oogjes vallen bijna dicht... ik ga naar bed.
    Morgenochtend komt de MvM mevrouw, lekker weer een testje doen.
    Hopelijk slaapt mn zoontje lekker door, kan ik zelf ook een beetje uitslapen.
    Welterusten allemaal!

11. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    goeiemorgen meiden,

allemaal lekker geslapen?
    ik lag er om 21 uur in....was kapot na die emotionele achtbaan van gisteren....

@meiden die vandaag een echo hebben, veel kijk en luister plezier!

@nieuwe zwangeren, gefeliciteerd!!

we hebben een flinke groep hier met November mama's!!
    zijn dus vruchtbare weken geweest....haha....

@nekplooimeting, weet niet of we het doen....
    we hebben bij onze zoon een shit zwangerschap gehad, waarin we met 28 weken te horen kregen dat hij wrs Down zou hebben, en we konden dan nog een VWP laten doen...jaja, dat kindje was gewenst en natuurlijk wilden we geen onnodig risico lopen op een vroeggeboorte door die VWP....

uiteindelijk is zoonlief, kerngezond geboren, wel met 32 weken....maar geen DOWN.....meiden ik kan jullie zeggen dat dat de meest zware maand van ons leven was....

dus nu willen we het ook niet weten, het kindje is gewenst, en daar doen we het voor!

12. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    en t kan me niet snel genoeg gaan;)

13. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    wij vinden het wel erg moeilijk zou ons kindje down hebben..
    mijn zusje in verstandelijk gehandicapt(niet erfelijk)
    ze heeft zuurstof te kort gehad bij haar geboorte.. en ik zie hoe zwaar mijn ouders het al met haar hebben.. en een kindje met down is nog veel zwaarder..
    begrijp me niet verkeer ik wil niet ego overkomen.
    maar ik weet het gewoon nog niet.
    ik hoop in iedergeval dat ons kindje gewoon lekker gezond is(net als iedereen dat hoopt)
    liefs

14. MoedertjeB

MoedertjeB Actief lid

1 mrt 2010
    495
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik laat weer geen NPM of combinatie test doen, ik vind de zekerheid die je hebt gewoon te klein.
    En mocht het een kindje met Down zijn, zullen we er net zoveel van houden.
    Maar ook stel dat het een gezond kindje is, het zou bij de bevalling bij wijze van ook zuurstofgebrek kunnen hebben, heb je ook kans op een gehandicapt kindje.
    Ik zou het dan ook nooit weg laten halen.

15. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    nee je hebt gelijk, maar ik vind het gewoon heel moeilijk, maar ik hoop met heel me hart dat niemand van ons die keuze van wel of niet houden hoeft te maken en dat we allemaal een mooi gezond kindje krijgen

16. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    wanneer hoor je in de risico groep?

17. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    @nekplooimeting, ook ik zit niet in de risico groep en wij hebben besloten geen test te doen. we willen het sowiezo houden om de zelfde beweegredenen als andere hier benoemen.

net bloed wezen prikken voor vk volgende week. ik heb al vaker bloed geprikt zonder problemen maar sinds ik zwanger ben vind ik het doodeng, ben blij dat ik het weer gehad heb.

@misselijk, ik voel me steeds beroerder, gister na het avondeten flinke braakneigingen gehad, heb zelfs boven de wc gehangen, maar er kwam verder niks. 's avonds heel erg buikkrampen en diarree gehad (ik heb prikkebare darm syndroom met chronisch diarree). en vanmorgen weer net zo beroerd opgestaan, ik voel me echt alsof ik hartstikke ziek ben.

18. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Goedemorgen meiden!

Bedankt voor de felicitaties met onze goed echo, we zijn echt helemaal happy. Nu op naar echo 2 op 13 april. Gister kwam mijn zus een bosje bloemen brengen en vrienden een heel leuk groot knuffelschaap met een fleece dekentje in zijn armen. Zo leuk!!!

Meeks; Wij hebben in het ziekenhuis al de folder meegekregen voor de combinatietest. Volgens mijn arts hebben we geen extra risico's door de ICSI en ik ben nog jong, dus we gaan die testen niet doen.

Moontjeee: Mocht ons kindje down hebben of iets anders zullen wij er niet voor kiezen het weg te laten halen. Ieder ongeboren kindje heeft recht op leven. Laatst zag ik op televisie ouders die een kindje met een hazenlipje weg lieten halen. Echt vreselijk. Nee, daarvoor hebben wij te hard gevochten voor deze kleine frummel. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het niet makkelijk zal zijn en we erg verdrietig zouden zijn mocht er iets niet goed zijn met ons kindje.

Chris: Van harte gefeliciteerd en welkom hier!

Fem; Sterkte met de misselijkheid. En alle andere misselijke mama's en mama's die moe zijn ook sterkte!

Vanmiddag om half 1 komt MvM langs. ben benieuwd. Potje urine staat al in de koelkast haha.

19. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    misschien heel hard, maar ik denk dat ik het niet zou houden. ivm de zorg die zo'n kindje nodig heeft. ben bang dat ik dan niet goed genoeg meer aandacht aan mijn jongens zou kunnen geven.
    maar je weet niet wat je doet tot je er voor staat.

20. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hier ook weer goed misselijk, bleghhh.
    en ik vind de tijd zo langzaam gaan pfff nog 16 dagen tot de echo. dat is echt lang.

ga weer ff bankhangen, kids naar school en mijn rayantje naar het kdv. ff bijtanken dus.

Deel Deze Pagina