Je moet uitgaan van je eisprong en dan 2 weken later kan je testen. Op het moment dat je dat doet, dan zou je 4 weken zwanger zijn . Hier kan je je laatste menstruatie invullen en deze geeft dan aan wanneer je uitgerekend bent. Online biologische klok
Nou nu kom ik inderdaad uit op 9 november heb nu op twee sites berekend dus dat zal wel kloppen Ik mag dus ook bij de november 2010 mamas leuk!!
Gezellig! 9 November dus , je kunt de agenda quoten en dan jezelf toevoegen (en quote even weghalen).
Welkom Tjilpje! Ik zag wat onduidelijkheid over de datum, maar dat is nu opgelost Ik zit met een "probleem". Ik was vorige week verkouden en nu hoest ik ontzettend veel. Ik heb astma en daardoor is het een stuk erger dan gemiddeld als ik verkouden ben. Hierdoor al 5 nachten heel slecht geslapen. Normaal gesproken heb ik goede medicijnen, maar die mag ik nu dus niet. Ook hoestdrank mag niet (het is zo'n vervelende vastzittende hoest en ook kriebelhoest). Ik heb het nu ook steeds benauwd. Erg vervelend! Ik ben nu maar aan het stomen geslagen in de hoop het wat losser te maken.
Ik ben hier niet zo vaak, kan het moeilijk bijhouden... Marleentje, ik heb ook astma, maar ze hebben mijn medicijnen gewoon aangepast. Nu heb ik meds die wel mogen en ook heel goed helpen! Tjilpje, welkom, gefeliciteerd met je zwangerschap! Zag ook iemand die 3 weken en 3 dagen zwanger is...jeetje, wat heb je vroeg positief getest zeg! Spannend nog! Van harte! Mvm, ik heb haar gister gehad, met 4 weken en 5 dagen en de test was duidelijk positief! Ze was heel verrast, want ze had me gewaarschuwd dat hij nog negatief zou kunnen zijn. Ik mag daarom dit weekend (met 5 weken) al beginnen!!! Meiden, doe er aub aan mee, want dankzij de vrouwen die dit doet, ben ik zwanger geraakt. Ik heb ook 4x pregnyl moeten spuiten, en als niemand mee zou doen, dan was ik niet zwanger geweest! Debby, fijn dat het nu goed gaat! Ik zie je banner trouwens heel slecht, hebben dat er meer, of ben ik de enige?! Vervelend dat je zo misselijk was, wel een extra bevestiging he! Fem, wat goed dat je zo geminderd hebt met roken!...nu straks doorzetten he?! Je kindje zou je dankbaar zijn! babyproject, blijf je lekker hangen hier?! Haha, net zo gezellig toch! Je kan zomaar een paar dagen later bevallen! Ik ben het nu echt ff kwijt! Hier gaat het verder prima! Liefs Loesie
Fem: goed dat je aan het minderen bent. Zelf nooit gerookt, maar ik zie aan mijn broer hoe moeilijk het is om te stoppen. Heel veel succes ermee. Geldt natuurlijk ook voor jou babyproject Peertje: leuk weer een knaltest en dit ook nog eens een 'officiele' Jootje: Avonddienst, wauw, je kan mij om 22.00 al opvegen @moe: jullie dus ook. Ik heb halverwege de middag een dip. Daarna gaat het meestal wel tot een uur of 21.00. Dan is het echt op. Fem: Nu al kleertjes gekregen, maatje 50/56 zo lief, leuk Ilona en Tjilpje, welkom en gefeliciteerd Marleen: ik zou nog een keer langs de dokter gaan. Er zijn vast nog andere medicijnen die je wel kan gebruiken. En anders een hoestdrankje zonder alcohol.Ik dacht dat Bisolvon geen alcohol bevat, maar dat zou ik nog wel even navragen... DebbyK: ik blijf gewoon 4 dagen werken. We hebben nu 2 dagen kdv, 1 dag mama, 1 dag oma, 1 dag in de twee weken opa en 1 dag in de twee weken papa. Gaat nu helemaal soepel en als opa en oma dit kunnen volhouden gaat het prima. Balans is voor mij helemaal goed nu. Hier gaat het redelijk. Heb 'eindelijk' weer een keer lekker gewerkt (concentratie was een probleem sinds positieve test), ondanks het misselijk zijn. Is bij trouwens vooral 's middags. Nog 1 dagje werken en ik heb weer weekend. Hoop dat het vrijdag ook nog een beetje lekker weer is, heb zin om met zoontjelief naar buiten te kunnen.
Zo... ik ben ondertussen ook weer op m'n bank geploft. Die vermoeidheid hè.... die kan soms opeens de kop op steken. Toen ik vanmiddag met de kids en het vriendinnetje thuis kwam van de kinderboerderij had ik het helemaal gehad. Eigenlijk een beetje een te druk dagje gehad. 's Ochtends al de hele ochtend op een neefje gepast en toen 's middags een vriendinnetje van m'n oudste te spelen.. Niemand weet nog dat ik zwanger ben, dus ik kon die afspraakjes ook niet zomaar af gaan zeggen. Morgenochtend nog even er tegen aan: Buurjongetje bij school afleveren en taxi rijden voor de psz. Daarna ga ik er hier thuis toch echt tegen aan want door die lamlendige moeheid heb ik nog niet veel gedaan deze week. Wanneer hebben jullie allemaal de Verloskundige gebeld? Ik loop het een beetje uit te stellen tot volgende week. Voor mijn gevoel ga ik echt te vroeg bellen als ik nu al bel. (Slaat nergens op hoor) De test die ik vorige week had was niet zo heel knallend en nu begin ik soms opeens te twijfelen. Zal ik er toch nog één gaan halen?? Wat een 'muts' ben ik ook! Bij de vierde zwangerschap moet ik toch beter weten...... Ik ben ook echt aan 't verzinnen hoe ik het tegen de kids ga vertellen. Aan de ene kant wil ik nog een tijdje wachten aan de andere kant lijkt me het ook heel leuk om het ze al te vertellen. Ik wil het eigenlijk op een speciale manier vertellen met een kadootje (hint) ofzo en dat ze het dan raden. Iemand een ideetje?
hallo,, Ik mag me ook melden hier. Als het goed is is de uitgerekende datum 14 november. Ik had net even gekeken naar die link die debby hier had laten zien. Daar geeft ie aan dat ik 5 weken zwanger ben en hier 3 weken. En mijn test zie album was zo duidelijk en dat terwijl ik vlak ervoor nog heel veel gedronken heb. Maar ik ga morgen eerst de vk bellen. Krijg als het goed is eeerder een echo aangezien het de vorige keer mis is gegaan.
Alle zwangeren gefeliciteerd!!! Kitty, wat vreselijk dat je bij 12 weken een miskraam hebt gehad. Kwamen jullie erachter met de 12 weken echo? Peertje, ik zit ook te twijfelen om dit kindje al bij het kdv in te schrijven. Er zijn bij ons ook wachtlijsten. Deden ze niet vreemd zo vroeg in de zwangerschap? Fem, succes met stoppen met roken! Met een baby in je buik gaat het vast lukken. Marleen, wat vervelend dat je nu geen sterke medicijnen mag. Hopelijk heeft het stomen geholpen! Eliza, je kids zijn toch 6 en 7? Dan is mss iets van een informatief boekje met mooie foto's / plaatjes van een zwangerschap (als kado) wel leuk. En dat boek kun je later ook weer gebruiken om van alles over de zwsch uit te leggen. Onze dochter is bijna 3 jaar. En vindt babies helemaal leuk. Zelf werk ik 3 dagen, Dochterlief gaat 2 dagen naar oma (en soms is mijn man thuis ivm onregelmatig werk) en op de woensdagen naar het KDV. Oja, ik ga het pas op mijn werk vertellen als ik 12 weken ben, of ik moet echt heeeeeeeel misselijk zijn. Mijn duo-collega is ook zwanger (13 weken) zullen ze leuk vinden Zelf wil ik me ook graag aanmelden bij MvM, maar dit pas na een goede echo. Kan je je nog aanmelden na 8 weken? En tot wanneer kan je meedoen? Bij de zwsch van mijn dochter heb ik het niet gedaan omdat ik toen zo ziek was, ik hoop dat het nu beter met mij blijft gaan. Tot nu toe alleen last van flinke moeheid, sterk reukvermogen en stekende borsten
Wauw, wat gaat het ineens hard meiden!!!! @ Alle nieuwe meiden; Van harte gefeliciteerd allemaal!!! En welkom natuurlijk!!! Geen puf om uitgebreid te reageren, heb af en toe wel wat krampjes maar verder niet veel eigenlijk, ben ik weer bang dat het misgaat ofzo... ben in staat om elke dag een test te doen ter geruststelling........ , stom he??? Ben heeeeeeeeeeeeeel soms een klein beetje misselijk, maar als ik wat eet is het gelijk weg, de mueslirepen zitten alweer in mn tas in ieder geval.... Ohhh, ben zo moe (sorry voor mijn egoklaagzang hier ben verder best wel leuk hoor, haha)
je kan je nog aanmelden na 8 weken hoor en volgens mij tot week 16 ofzo. Ik wacht deze keer ook tot de echo. Bij mijn eerste zwangerschap had ik me gelijk opgegeven bij 5 weken. En moest toen afbellen vond dat niet zo fijn dus ik wacht ook nog even.
Hoi meiden, Wat schrijven jullie véél! Ik weet niet of ik dat allemaal bij kan houden hoor, maar ik ga mijn best doen Over de VK, ik ga me morgen maar weer melden, ze zien me aankomen, ik ben daar net weg @ MvM hier is het altijd vol omdat het een kleine regio is hier en ik ga er niet km-ers voor rijden. Ik zou het bij beide zwangerschappen van mijn kindjes ook gaan doen, maar dan moest ik 20 km rijden. Dus ik kan het aangeven en dan bellen ze me wel weer of het vol is of niet. @ Astma, ik heb zelf allergische reacties waardoor ik benauwd word, ik gebruik daarvoor Ventolin en Flixotide (Flixotide weer als het pollen seizoen begint) En dat mag ik gewoon gebruiken van de gyn en HA. @ Kwaaltjes, helemaal nergens last van eigenlijk, beetje moe, maar voor de rest? Ohja vreethonger, als ik eet kan ik niet meer stoppen. Ik ben mezelf achterlijk aan het rekenen over mijn uitgerekende datum, want ik weet niet precies hoelang mijn cyclus was. Ik heb zelf op 1 januari een bloeding gehad na mijn bevalling, maar dat stelde niet zoveel voor en was maar een paar uurtjes, daarna ben ik op 26 januari echt ongesteld geworden, wat ook bijna een week heeft geduurd. Dus ik ga maar van de vierde uit, maar het kan dus ook eerder zijn. Ik had mijn positieve test op zondagavond en dus bij lange na niet met ochtend urine en ik heb nog nooit zo'n positieve test gehad. Maandag ook nog een test gedaan 's middags en ook knal positief. Mijn moeder was hier vandaag, maar ik durfde het niet te vertellen. Ik was zo bang dat ze boos zou worden ofzo. Ik weet wel dat ze er niks over te vertellen heeft en dat wij er blij mee zijn. Het zal voor haar ook wel weer wennen zijn Voor mijn schoonouders reactie ben ik minder bang hahaha, die liepen twee weken na de bevalling al, oh nog één? @ alle nieuwe zwangeren, gefeliciteerd
Hallo november mama's Mag ik mij hier ook komen melden? Gisteren een posi test, dus ik schijn ook een november mama te zijn. Ik denk dat ik op 7 november uitgerekend ben, maar ik moet even afwachten wat de vk erover gaat zeggen. Even een korte intro: Ik ben een mama van twee kindjes; dochter Dianthe van 3 en zoontje Raphaël van bijna 1. En nu dus zwanger van ons derde kindje. Ik ben (bijna, nog drie weken...) 30 jaar oud en ik woon in Vianen (bij Utrecht). Omdat ik weet dat dit de allerlaatste keer is dat ik zwanger zal zijn, wil ik er heel bewust van gaan genieten. Ik hoop hier lekker over mijn zwangerschap te kunnen kletsen. Leuk dat er meer mama's zijn die voor de derde (of vierde) keer zwanger zijn. Liefs, Magickwings
@ Jannne; ja we kwamen er achter met de 12 weken echo. We hadden bij 8 weken ook een echo gehad, toen was alles nog helemaal goed. Maar we gaan er niet van uit dat het weer gebeurd. Het voelt nu ook veel beter! @ Ano; welkom! @ Magickwings; ook welkom! @ MvM; doen veel van jullie mee? Ik las van iemand hier dat je je na de 8 weken ook nog op kan geven? Ik zou best mee willen doen, maar wil liever eerst een echo afwachten. Mocht het wel weer mis gaan, lijkt het mij zeer vervelend om af te moeten bellen. @ Verloskundige; ik denk dat ik volgende week even bel. Zal ik ze eens verrassen daar haha! @ Fem en Babyproject; veel succes met het stoppen/minderen van het roken! Jullie kunnen het! En je weet waar je het voor doet he? En Fem; ik wil het liefst ook elke dag een test doen. Maar ik ga dit weekend echt mijn laatste testen halen en dan geloof ik het (hoop ik) wel... Nou meiden, iedereen een fijne dag toegewenst. Ik ga werken, wordt weer een lange dag. Ben er morgen weer!
@Marleen, kan je geen andere medicijnen krijgen voor je astma? Misschien dat net andere medicijnen wel aanslaan? @Abbi, laatste werkdag voor jou en dan weekend . @Eliza, die vermoeidheid klinkt erg bekend. Het komt inderdaad ineens...Ik zou de vk gewoon even bellen, volgens mij kan je vaak voor de eerste intake met 8 weken terecht. Ik wacht sowieso nog even tot ik de echo heb gehad, moet ook even met de arts overleggen of ik dan naar de vk mag of dat ik naar de gyn moet. Misschien is een cadeautje voor de kinderen wel leuk, iets met een baby of zo. @Ano, waarom staat in jouw banner dan 3 weken en 4 dagen zwanger?! Met jouw test verwacht ik ook zeker dat je wel 5 weken zwanger bent en niet pas 3 weken. @Janne, volgens mij kan je kindje heel vroeg inschrijven hoor op het kdv! Daar moeten wij trouwens ook aan denken, dat we dat doen . @Fem, ik heb verder ook niet heel veel last of zo, gisteren misselijk en verder wel heel moe (dat komt ineens opzetten, vaak in de middag). En ik zou ook wel iedere dag willen testen . @MvM, ik wacht ook even tot ik de echo heb gehad, maar ik betwijfel of ze het hier wel doen...volgens mij niet . @Moedertje, ik kan me in jouw geval wel voorstellen dat het erg spannend is om het te vertellen, maar wie weet reageert jouw moeder wel heel enthousiast en is ze juist heel blij?! @Magicwings, welkom hier! Voor mij is het ook de laatste zw.schap (hoop ik ), dus ik ga er ook helemaal voor 300% van genieten!
hoi dames, straks weer werken, dus ff nog een update-tje.... sinds gister middag heb ik wat rozig slijm met afvegen,......tis niet veel, maar toch ga ik me dan weer druk maken.....had doorvoor wel wat moeite met poepen, dus zette wat druk.....maarja....t is echt slijm maar dan niet doorzichtig maar met een rozige gloed.....pfff....hoe onzeker kan je je voelen zeg..... ja je kan altijd meedoen met MvM tot 16wk....dus ook als je na je 1e echo wilt wachten hoor! alle nieuwe zwangeren, gefeliciteerd! de lijst word steeds langer! nou meiden, ik ga er vandoor! tot vanavond! liefs peertje!
@Peertje, maak je maar niet druk om dat rozige slijm! Doordat je zwanger bent, is alles erg doorbloed en door druk kan het zijn dat er een adertje knapt of zo. Niets om je zorgen om te maken! Zolang je geen heftige buikkrampen of zo krijgt en niet veel bloedverlies.
thnx meid,.....en ergens weet ik dat ook...maar toch heh......pfff elke keer naar de wc,hopen dat t niet meer is.....is t ook niet.......maar toch! en dan duurt t nog eindeloos lang tot de 1e echo......