November 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babyproject, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Morgen ,

Ineke ,jij ook ,dan weet je idd.wat voor angst ik soms heb en dan ook niet te weten vanwaar het komt.
    Nu heb gisteren mijn darmen helemaal geledigd en nu ziet en voeld men buik aan als een 7maander en prikkelig van gas.
    Jij ook sterkte hierin!

Meeks ,mooi banner ,was al aan't denken waar vind ik 1 met een 2 ling maar je hebt hem gevonden!

Kitty en alle anderen dank je ,vanmorgen onder de douche moeten overgeven de hele tijd ,goh plezant dat dat was...
    Ergens geeft het me een gerustheid maar toch ben zo bleek en slap.
    Zou ook moeten strijken maar echt geen fut of zin.

Daarbij twijfel ik om de gynè op te bellen voor medicatie voor men beroerd voelen en of ik nogeens mag gaan (hij maakt er geen probleem over)maar dan denk ik de 9e ga ik ook al ,wil gewoon hartactiviteit zien :):(

Hou jullie op de hoogte!

2. Meeks

Meeks Actief lid

10 mrt 2010
    155
    0
    0
    Allereerst:

@ Lilalien: Ik sluit me compleet bij je man aan, die twee houden het zeker wel vol! Ik ben enorm voor je aan het duimen! ;)

@ Alle nieuwe zwangeren: GEFELICITEERD!!!

@ Alle mensen die ziek zijn: Beterschap, i know how you feel (een klein beetje....:))

@ Moontjee: Gefeliciteerd met de trouwplannen en de ondertrouw!

@ Liesbeth: DUBBEL GEFELICITEERD!! :D:D Al een beetje van de schok bekomen? Ik nog maar net... kreeg gister ineens de geniale ingeving: "Oh hemel.... HET ZIJN ER ECHT TWEE!! :$ " Dus ik ben er denk ik nog niet helemaal aan gewend. Ik loop wel de hele tijd met een grote grijns op m'n gezicht, dus iedereen zal wel denken dat ik aan de drank zit ofzo.... :)

@ Travelgirl: Hoe gaat het nu met je? Ik hoop wat beter, ondanks het onzekere afwachten... en die 2 cm op 7 weken lijkt me erg overdreven.... onze twee waren 1,8 op 8 weken en 3 dagen... in ieder geval veel sterkte meis *knuf*

@ DebbyKoops: Mooie echo!!!! :D

@ Lynnami: IK DUIM OOK VOOR JE!!! ;)

@ Rosa08: Gefeliciteerd met de frummel! :D

@ Hartediefje: Welkom welkom en gefeliciteerd!

@ (.)(.): Het valt nog mee, maar een schampschot erlangs onder de douche o.i.d. is wel lastig ja... ze worden wel steeds groter, in mijn geval een bijkomend voordeel!!! :D

@ Sport: Mensen, ik ben nog te moe om de ene voet voor de andere te zetten, laat staan te denken aan sport. Nou was het sowieso al niet mijn favoriete bezigheid, maar goed, nu moet ik er helemaal niet meer aan denken ;)

@ Moe: Zie Sport :p

@ Werk: Ik heb het vrij moeilijk op m'n werk. Ik heb een staand beroep, werk net op een nieuwe locatie en mijn collega's zien mij liever gaan dan komen. Ik krijg nu ook elke keer vrij aangeboden (dan bellen ze op "Ja we hebben je morgen eigenlijk niet nodig, wil je lekker thuisblijven?") en dan zeg ik ja, terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet wil. Maar ja, de keus is snel gemaakt als je kan kiezen tussen op je werk zijn en genegeerd worden of lekker thuis je eigen dingen doen. Maar ik heb besloten dat ik vanaf volgende week dinsdag (want tot die tijd ben ik nu dus vrij!) géén vrije dagen meer aanneem maar gewoon ga werken! En ik ga een gesprek aanvragen of ze soms een onderliggende bedoeling hebben met dat hele gebeuren (overplaatsing, niet laten werken, etc.). Het lijkt wel wegpesten. Maar deze dame is niet zo makkelijk weg te pesten, zeker niet als ze voor 3 moet werken! :p

@ Stijve nek: Ja....hier ook...al 4 dagen.... AUW!

@ Mannenreactie: Ondanks dat t voor mij een beetje moeilijk peilen is (hij zit 6000 km verderop) kan ik met enige zekerheid zeggen dat hij er net zo blij mee is als ik.... ze laten het alleen nooit zo uitbundig merken ;)

@ Wat te doen met je vrije dag: Ik heb besloten vandaag iets leuks voor de twins te kopen. Het zal het eerste worden wat ik voor ze haal.... iets heel kleins, niet noemenswaardig, maar omdat IK het zelf heb gekocht en als allereerste..... nah ja, tis misschien dom, maar goed, het is ff leuk om te snuffelen :)

Iedereen een goede dag zonder misselijkheid, WC-knuffelen en moeheid.... ik hoop er wel op in ieder geval ;)

3. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    @fem de intake was beetje saai;) gewoon wat gegevens verzamelen
    @kitty2 ja ik moet vaak braken ja.. niet normaal;)
    @ meeks Dankje!!
    meiden sorry jullie schrijven zoveel ik kan het niet bijhouden :(
    liefs

4. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    @meeks : nou das ook niet aardig van je collega's... komt idd over alsof het een negatieve bedoeling heeft... is dat omdat je zwanger bent????

5. Meeks

Meeks Actief lid

10 mrt 2010
    155
    0
    0
    Oh en @ tranen: wanneer houdt dat emotionele gedoe nou eens op? Ik loop de hele dag met waterlanders achter m'n ogen...

6. Meeks

Meeks Actief lid

10 mrt 2010
    155
    0
    0
    @ Wenndy: Nee die reactie kreeg ik ook al voordat ik aankodigde zwanger te zijn.... er zit zoveel meer achter, het is gewoon een te lang verhaal om uit te leggen... misschien als ik ooit nog eens een aanval van typeritus heb, dat ik het hier neerknal, maar voor nu.... ik maak mezelf alleen maar overstuur als ik er nu weer aan denk...
    :)

7. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Lynn: Ik had je verhaal niet gehoord, maar wat een verhaal zeg... Bij deze wil ik jullie heel veel sterkte toewensen en succes met het zwanger worden, en natuurlijk BLIJVEN!

@ Rosa: Gefeliciteerd met je mooie echo!

@ Hartediefje: Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier. Wat een verhaal van je dochtertje zeg... echt erg...
    Hopelijk kun je nu wel nog een beetje onbezorgd zwanger zijn.

@ Kitty: Ja, daar heb je ook wel gelijk in. Als je een goede echo hebt gehad met 10-11 weken is de kans dat het goed blijft gaan wel ietsje groter...
    Maar toch vind ik het jammer dat ik hem niet ietsje eerder heb, kan eigenlijk niet wachten.

8. Travelgirl

Travelgirl Actief lid

9 jun 2009
    108
    0
    0
    Noord-Holland
    Lieve meiden, gistermiddag/ avond ben ik niet meer online geweest, uiteindelijk is het een heel verdrietige dag geworden.

Na het bezoek aan het Echocentrum, waar bleek dat het vruchtje eruit zag als een 5,5 week zwangerschap ipv 8 weken, hadden we al een sterk vermoeden dat het echt mis zat. Ook al zou het vruchtje nog verder gaan groeien, dan had het al een enorme groeiachterstand hebben en wat zou dat voor onzekerheden met zich meebrengen??

Het bloedverlies bleef overdag aanhouden, einde dag leek het minder te worden en kregen we weer wat hoop. Maar rond 18:45 uur ging ik voor de zoveelste keer naar de toilet en bij het afvegen kwam een stolsel mee van 10 cm lang. Dit was voor mij het moment, dat ik zeker wist dat het voorbij was. De eerste tranen rolde over mn wangen... Het heeft niet zo mogen zijn, de natuur heeft het laten eindigen.

Volgende week donderdag 8 april, heb ik nog de echo, om te kijken of alles schoon is.

We zijn erg verdrietig, maar kunnen het gelukkig goed relativeren, omdat het vruchtje gelukkig nog niet volgroeit was als een 8 weken zwangerschap, dan was het zeker weten veel en veel moeilijker geweest. Nu weet ik dat dit vruchtje nog geen kloppend hartje heeft gehad,dat geeft dat mij een rustiger gevoel.

Mijn buik ziet er gelijk weer een stuk minder zwanger uit en mn borsten zijn niet meer gespannen.

Ook komen gelijk zoveel gevoelens op je af, gelijk mn ouders in tranen gebeld, die moet ik nu ook teleurstellen, gelukkig hebben zij alle begrip en zijn heel meegaand.

Verder ga je gelijk denken, wanneer kan ik weer zwanger worden en hoelang gaat dit duren en zou het dan wél goed gaan? Weer die wachtweken in, bah. We zijn er zo aan toe om een lief klein babietje op de wereld te zetten, we weten de namen al, hoe we het kamertje willen inrichten, welke wandelwagen etc. ect.

Ik zal het hierbij laten, ik wil jullie lekker laten genieten van jullie zwangerschap en jullie vooral niet in onzekerheid brengen. Geniet van jullie mooie momenten!!!

Ontzettend bedankt voor al jullie lieve berichtjes en steun!!! Het was heel erg fijn om met jullie te kunnen kletsen en alle verhalen te kunnen volgen, je raakt gewoon zó betrokken bij iedereen.

Ik zal af en toe nog wel even spieken op het november forum, maar wil proberen het nu achter me te laten, hoe moeilijk het ook is.

Heel veel liefs X

9. Chris1980

Chris1980 Lid

7 jan 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

wat wordt hier ontzettend veel geschreven zeg... hhaha ben net een dik half uur bezig geweest met bij lezen.

Alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd!!!

@ Stinkende flessen van MvM; wat ik als aanrader kreeg is de nieuwe flessen zonder dop in de schuur zetten voor een nachtje. Dan is de ergste geur van dat conserveringsmiddel er wel af en gaat t ook minder erg stinken na een dag verzamelen. Wie weet hebben jullie iets aan die tip.

Hier alles goed. Begin het gevoel te krijgen dat ik aan het dichtslibben ben. Zo'n loom zwaar gevoel. Kan nog 2 broeken aan en verder wat jurkjes. Verder nergens last van behalve zere borsten en ik slaap echt immens slecht. Per nacht zo'n 4 a 5 uur.... das echt zo vervelend. Iemand hier ervaring mee? Of een goede tip die er voor zorgt dat de luiken voor 8 uur dicht zijn, dat lijkt me nl zo lekker gewoon even lekker lang slapen... maar ja verder geen klachten als misselijk of zo dus ik ben al blij zat.

Ik lees t bij meer mensen terug maar wat gaat de tijd langzaam zeg. Niet normaal. Heb op 4 mei mijn 12 weken echo, pffff

Voor iedereen geniet van de aankomende vrije dagen en vooral veel genieten van het wonder in onze buik!

Chris

10. Meeks

Meeks Actief lid

10 mrt 2010
    155
    0
    0
    @ Travelgirl: heel veel sterkte gewenst

11. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Travelgirl: Oh, dus toch... wat erg. Heel veel sterkte meid!

12. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    @Travelgirl. Ach meid wat een verdriet. Heel veel sterkte de komende tijd. Ik hoop voor jullie dat het snel weer raak is en dat je dan kunt genieten van een goede zwangerschap.

13. Paint

Paint Actief lid

27 feb 2007
    392
    0
    0
    Travelgirl, meid ik wil jullie veel sterkte wensen de komende tijd.
    Het is echt niet niks wat je meemaakt.

14. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Travelgirl heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!!
    knuf

15. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Amalia, fijn dat je een goede echo hebt gehad meis! Dat geeft je toch iets meer rust vind ik altijd.

@Lynnami, wat fijn om te lezen dat jullie de kracht hebben gevonden om het nog een keer te proberen! Ik ga een kaarsje voor jullie branden en duimen dat jullie nog een keer zwanger worden en dat het baby'tje blijft zitten!!!

@Carlo, ik denk dat het voor een man nog minder tastbaar is. Het kindje groeit in ons en wij voelen het voor het eerst schoppen. Mijn man is gelukkig wel heel lief en blij en schreeuwt het van de daken, maar kan me voorstellen dat dat voor iedere man helaas weer anders is. Ik weet nog dat toen mijn man Ryan voor het eerste voelde schoppen, dat het voor hem toen pas iets tastbaarder werd. Heb hem dat ook gevraagd na de bevalling en hij zei dat het heel moeilijk was, omdat het baby'tje in mijn buik groeide. Pas nadat Ryan was geboren, was het voor hem ook werkerlijker.

@Fem, gelijk heb je dat je ziek heb gemeld. Nu lekker genieten van een lang weekend :D.

@Rosa, super dat je een mooie echo hebt gehad meis!

@Hartediefje, welkom en gefeliciteerd. Wat schrikken zeg dat je meisje met 38 weken zw.schap is overleden :(.

@Luukske, ik merk inderdaad ook dat het zwaarder is als je er al 1 of meer hebt. Rusten gaat iets minder makkelijk.

@Kitty, inderdaad, op de echo staat 31 oktober (Ryan's verjaardag 8)). Ik ga zelf nog steeds uit van 1 november en de fertiliteitsarts nog van 2 november. Ik moet over 3 weken naar de gyn en dan zal er wel een definitieve datum worden vastgesteld :D.

@Lilalien, ik zou zeker even bellen en iets vragen tegen de beroerdheid. Ik ben zooo blij dat ik iets kreeg, al helpt het niet 100%, maar het helpt toch iets!

@Meeks, wat vervelend dat ze zo moeilijk op je werk doen :(. Ik vind het goed dat je het gaat vragen! En leuk, iets leuks voor de twins kopen!!!

@Travelgirl, oh nee meis, lees net je verdrietige berichtje :(. Wat ontzettend *$(%($)# dat het zo is afgelopen. Ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd en hoop dat je snel weer zwanger mag zijn en dat het vruchtje dan mooi doorgroeit!

16. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Travelgirl... ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, ik wordt er een beetje stil van, ik vind het zo erg voor jullie..... heel veel sterkte, ik hoop dat jullie snel mogen genieten van een mooie zwangerschap en een nog mooier beebje...

17. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @travelgirl, ik had zo graag willen horen dat jullie net zo'n wondertje zouden verwachten als bij ons....
    is niet makkelijk allemaal, maar ik hoop dat je het een plekje kan geven, en snel opnieuw een goeie zwangerschap mag voldragen...

@all, ben net terug aan het tellen, maar als ik nu nog zwanger zou zijn van die MK in januari, dan zou ik nu 17w3d zijn, dus er zit nu precies 10 weken tussen qua tijd....maar als je na gaat ben ik vrij snel opnieuw zwanger geworden....9 jan de MK, en 9 maart de posi bloedtest...ben hier ook echt dankbaar voor, want ik had af en toe het gevoel dat het wel eens niet meer zou lukken....vraag me niet waarom....door de PCO weet ik dat het moeilijker is, maar niet onmogelijk, en we hebben een zoon van ruim 4, dus dat het gaat, dat wisten we....maar toch....elke dag ben ik gewoon dankbaar dat we dit geluk nogmaals mogen ervaren....

18. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Mooie woorden Luukske. Ik vind het ook een wonder, ook ik heb PCO en Ryan is spontaan geboren. Na een jaar geleden gestopt te zijn en een half jaar in de MMM ben ik weer opnieuw zwanger, het blijft een wonder!

19. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    goedemorgen,

@travelgirl, heel veel sterkte!! *knuf*

@debby, wat is PCO? misschien rare vraag....

vandaag weer werken na 6 dgn vrij geweest te zijn, zie er erg tegenop. moet vandaag om 15.30u beginnen tot 22.30u, maar heb gelukkig stagiaire bij me vandaag dus dat is wel lekker. maar daarbij ben ik de enige die pillen kan delen, moet dus ong. 80 mensen pillen geven en insuline spuiten. poehpoeh.

20. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    PCOS is een aandoening aan de eierstokken. In het kort uitgelegd betekent het dat je heel veel blaasjes op het je eierstokken hebt, maar dat er geen blaasje groeit tot een eitje en dus een eisprong. En daarvoor heb ik hormonen geslikt zonder resultaat en daarna hormonen gespoten (met resultaat ;)), zodat ik een eisprong kreeg. En nu dus zwanger :D. Als je meer wilt weten, vraag het gerust hoor!

Werkse vandaag, hopelijk gaat het goed, ook met de misselijkheid.

Deel Deze Pagina