@ travelgirl: sterkte voor de komende tijd. Ik hoop dat voor jou snel de tijd komt dat je een goede zwangerschap zult hebben. Liefs!!
He meiden, ik heb even een vraagje. Omdat ik pas over 5,5 weken de eerste echo krijg en ik eigenlijk niet meer wil wachten, zit ik erover te denken om zelf bij een echobureau een echo te laten maken. Toen ik zwanger was van mn zoontje hebben we tussendoor ook 2 keer pretecho's laten maken (toen met 17 en 23 weken). Op de site van dit echobureau staat dat het vanaf 6 weken kan. Zouden jullie dit doen? Ik wil zo graag het hartje zien kloppen... Het kost trouwens 35,- voor 10 minuutjes en dit heb ik er heel graag voor over. De beste tijd voor een echo - Echopraktijk Drechtsteden
@Coco; ik laat ook eerder een echo maken bij een pretechobureau. Bij de vk krijg ik pas een echo met 11/12 weken, maar dit keer wil ik niet zolang wachten. Bij dit bureau kost het ook 35. Ik kreeg het advies om m`n verzekeringsbewijs mee te nemen, misschien kan het vergoed worden. Dat zou je kunnen informeren, scheelt je weer geld!
Hi Coco. Kan me goed voorstellen dat je ongeduldig bent. Ik had al moeite met wachten tot 6w2d Ik zou het lekker doen!! Ik zou het trouwens wel doen met ongeveer 6 1/2 week, om iets meer zekerheid te hebben dat ze het hartje kunnen zien.
Ik heb net gebeld naar het echobureau maar ik krijg de voicemail. Straks nog eens proberen. Ik zal vragen of het woensdagavond uitkomt.
heb net huisarts gebeld, voel me zo beroerd en krijg echt niks door mn keel. en met die diarree erbij ben ik alweer 1 kilo afgevallen, wat erg veel is voor mij. ze bellen me voor 14.00u trug. en zie zo tegen werken op he, mn mams zei al als het niet goed moet je ziek melden, heel vervelend maar je moet aan je kindje denken.
@Coco; ik heb al een afspraak staan voor volgende week vrijdag. Ik ben dan 8 weken en 3 dagen. Het kan vanaf 7 weken maar wil even wat meer zekerheid dat je het hartje goed kan zien en dat het kindje al ietsje groter is. Ik heb een afspraak gemaakt met 5 weken. Maar moet zeggen dat ik al een beetje de kriebels heb! Nog 7 nachtjes!
Travel ik sluit me aan bij alle dame hier het is oneerlijk ,hard en hoop dat je snel dat wonder wel mag hebben! Luukske ik heb op 13/02 ook beginnen bloeden van men vmk nr4. En ik dacht zoal alle mythes zeggen niet onmiddellijk zwanger te worden maar niets is minder waar en dan nu nogwel 2 st.uks net zoals jij.
Dan zou ik opteren voor zeker 6,5 weken coco dan ben je zeker dat het hartje klopt ,bij sommige op 6 weken bij anderen komt het net op een dag na dat het begint te kloppen en als het dan net niet klopt maak je je zorgen voor kapot (zie mij maar)!
Meeks ,hier ook een rollercoaster van emoties vooral omdat ik geeneens weet of we 2 extra erbij gaan aankunnen ,ze zijn meer dan welkom begrijp ons daarin niet verkeerd maar met mijn ziekte is het nu al verdomd zwaar om de dag door te komen zwanger zijnde erna is het even eer mijn lichaam zijn oude ik aanneemt en dan bij bv.ga ik niets afvallen dus dan loop ik zeer lang als een walrus rond. Heb dus de gyne opgebeld rond 10 uur en hij zei me de dingen die ik zelf al wist en via het net kon opzoeken. Mediciatie geeft hij liever niet ,ik moest maar rustig aandoen en het was normaal die 1e trimester. BAHA ben dan neergelend op de zetel tot een uur geleden en ben nog ondersteboven zo mottig en als ik lang rechtsta duizelig. Ik ga dit weekend ook nergens mee naartoe ik heb schrik dat ze het dan doorhebben iedereen en we willen pas uitleg geven eens de echo in orde is. Mijn grootmoeder is weer enorm ziek,ze is al even op de sukkel maar ik heb zo het vermoeden dat ze haar nu laat hangen en ik hoop haar met dit nieuws een sprankeltje licht te kunnen geven ,als ze er niet meer zal zijn tegen het nieuws komt of bij de geboortes het zal mij zwaar vallen want ik ben grotendeels door haar opgevoed.
@Lilalien, ik begrijp heel goed dat je niet altijd heel erg blij bent met twee kindjes in je buik. Het is ook zo'n aanpassing. Gelukkig heb je wel nog ruim 7 maanden om aan het idee te wennen en alle hulp te regelen die je misschien nodig gaat hebben. Ik hoop dat je grootmoeder ook een beetje opknapt. @Travelgirl wat een vreselijk nieuws! Neem vooral de tijd om het te verwerken. Ik geef je een virtuele knuffel... Over mezelf, voel me steeds beter, ben nog wel moe en geen grote eetlust, maar niet meer misselijk. Ik heb gisteren bij de gyneacoloog een prachtige uitwendige echo gehad en daar heb ik een mooi hartje gehoord. Voorlopig moet ik nu even wachten, met 12 weken krijg ik weer een echo. Morgenochtend rij ik naar het bolle buikje in Almere om zwangerschapskleding in te slaan.
nou net terug gebeld. ik krijg medicijnen en kan ze zo ophalen bij de apotheek. meiden ik voel me zo &^*% ben alleen maar aan het huilen. ik ben zo bang dat ik het niet vol houd vandaag.
@ Carlo: Fijn dat je er iets voor krijgt, hopelijk gaat het goed helpen. @ Lilalien: Dat verhaal over oma is hier heel herkenbaar. Mijn oma was in het ziekenhuis komen te liggen en een paar dagen voor mn positieve test is ze in kunstmatige coma gebracht. Hier is ze nooit meer uitgekomen. Op de dag van onze eerste echo is ze overleden. Ik wil je heel veel sterkte toewensen voor je oma. Hopelijk kan ze nog van je twee kleine hummeltjes genieten! Zo, ik heb net het echobureau weer gebeld, afspraak staat voor volgende week zaterdag. Ben dan ongveer 7 weekjes, en ze geven een redelijk grote kans dat ze het beebje en het hartje kunnen zien. Gewoon via mijn buik, want ze doen daar niet vaginaal. Nog 8 nachtjes... zolang kan ik wel wachten denk ik...
meidje probeer veel te slapen wanneer je kunt met nog een gezin is dat moeilijk. Als het een 1e is ok dan heb je geen klein grut nog rondlopen om ogen moeten open te houden. Ik doe wijselijk alles veilig ,nog plasje tv aan ,gsm bij me en dochter die speeld en ze is zo flink om mij toch rust te gunnen.
Jee pff wat vreselijk! Tranen staan me eerder bij dan een lach ze heeft echt veel te verduren gekregen maar nu zelf ik denk dat ze opgeeft ,het deert haar allemaal niet meer. Jij ook knuffel!
Goed zo van je echo! Ja het is niet zo zeer het wachten maar erna 2 voeden ,2 opweg gaan enz.en dat ben ik alleen want mijn partner is soms meer dan 13 uur van huis weg en heb er nog 2 rondlopen. Zal me maar eens gaan informeren naar goede geweven draagdoeken
nee ik heb het voordeel dat ik nog geen kleine rond heb lopen. dit is mijn eerste. zolang ik vrij ben lukt slapen overdag wel beetje maar nu ik moet werken lukt me dat niet. ben zo op die klok aan t letten of dat ik al moet gaan.