November 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babyproject, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Het is goed dat ze er zo snel bij waren de 1e 48 uur zijn zeer cruciaal erin!
    Trek je daar in op Wendy ,sorry was vergeten te feliciteren voor je man en je mooi cadeau voor hem (hoofd is soms een zeef).

2. Kitty2

Kitty2 Bekend lid

27 dec 2007
    622
    0
    0
    Nederland
    @ wendy; veel sterkte met je moeder. Zal wel een grote schrik zijn geweest!

@ Lilalien; wat een mooie banner heb je nu! Veel sterkte met je misselijkheid...

@ Misselijkheid; de vorige keer begon de misselijkheid na 12 weken af te zakken. Ongeveer bij 15/16 weken was het over. En het begon weer na de 7 maanden...

@ Hier; vandaag na een uurtje op het werk te zijn geweest, me toch maar ziekgemeld. Heb het meteen verteld en gelukkig is mijn leidinggevende erg begripvol. Ze was natuurlijk blij voor me dat het nu weer raak is. En ik mocht meteen naar huis. Morgen ben ik ook nog vrij. Dan zien we maandag wel weer..
    Vind er eigenlijk helemaal niks aan om me ziek te moeten melden, maar als het niet anders kan.. Dan moet het maar. Zo hebben ze ook niks aan mij.

@ Alle meiden met een echo o.i.d. vandaag; veel succes!!!

3. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    @ kitty: ja was behoorlijk schrikken.. maar de schrik was, als het goed is, groter dan de kwaal.. nou ja.. dat hopen we dan.. we weten het nog niet zeker tenslotte...

@ lilalien : ... ben je vergeetachtig? ben jij zwanger ofzo ???? ;)
    nee is nie erg.. hij vond het helemaal geweldig.... zie hem er ook al helemaal mee lopen met ons beebje er in straks.. hihihiihi..

morgen echo zie ik... ? spannend!?
    succes alvast.. !

voor alle anderen die vandaag (of morgen) een echo oid hebben: veel succes!

4. MoedertjeB

MoedertjeB Actief lid

1 mrt 2010
    495
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wendy veel sterkte met je moeder hoop dat ze er snel weer bovenop komt.

@ all, ik heb mijn echo foto in mijn fotoalbum gezet.

5. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    @wendy, wat vervelend nieuws, ik hoop dat je snel wat meer te horen krijgt.

@hier, nog 1 dag en dan eindelijk de echo, 5 weken op moeten wachten. en nu slaan de zenuwen enorm toe.pffff.
    vanmorgen leidinggevende opgebeld, verteld dat het echt nog niet ging. ze had zelfs al mn diensten t/m weekend al opgelost. (waar heb ik mij weer druk om gemaakt) ze vroeg dat als ik morgen meer wist van de vk of dat ik haar even wilde bellen, terwijl ze altijd vrij is op vrijdag. en zei ook dat ik even met de vk moet overleggen of dat ik toch nog even terug moet na de ha. ze was toch eigenlijk heel begripvol, terwijl ze soms een hele koele kikker kan zijn.

6. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Carlo ,maar goed dat ze zo begripvol zijn op je werk ,verzorg je toch maar goed!

Kitty dank je!

Wendy ,ja best vergeetachtig ,heb dat niet zo graag want er rust veel op mijn kwa regelen enz.in ons gezin ,het uitwerken gaan is voor mijn man uitbesteed;)

Moedertje B mooi die echo!

Morgen idd.echo ik tel de minuten af hoor........;

Nu wastijd ,alles met tussenpauzes of ik hang boven de wc.

7. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Carlo ik wou dat ik antwoord had voor je maar bij mijn zoon ben ik niet zo beroerd geweest.

Tjilpje gefeliciteerd met jullie goede echo en een mooi kloppend hartje.

Nony super dat jullie het heerlijk hebben gehad, hoop dat jullie goed nieuws krijgen vanmiddag, succes.

Wendy jeetje wat schrikken zeg van je moeder,hopelijk krijg je vandaag meer te horen, sterkte!!

Lilalien vervelend dat je zo beroerd ben vandaag, je bent ook wat gespannen natuurlijk dus alles dubbelop.

Hier ook niet echt een topdag, vannacht slecht geslapen dus nu nog moe en na alles wat ik eet of drink word
    ik misselijk.

8. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    moedertje B.. mooie echo! gaaf! gefeliciteerd!

hoest met iedereen? ben beetje misselijk maar is goed vol te houden nu... nog steeds niet hoeven spugen.....

9. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Jeetje Wendy! Heel veel sterkte toegewenst met je moeder... hopelijk weten jullie snel meer en kunnen ze met een goede behandeling starten!

10. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    pffff wat kan een vrouw(meisje:p) zich ziek voelen als ze zwanger is;)

11. Doobie

Doobie Actief lid

17 sep 2008
    422
    110
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    Betuwe
    I know:p;)

12. Annemieke82

Annemieke82 Actief lid

15 mrt 2010
    158
    0
    0
    Zeeland
    Goedemorgen allemaal!

@Wendy: Wat een schrik zeg! Hopelijk blijkt het mee te vallen. Heel veel sterkte in elk geval!

@Tjilpje: Gefeliciteerd met jullie goede echo!

@Natas: Wat leuk dat je de angelsounds nog hebt liggen en ik hoop dat je al iets hoort. Ik weet niet hoe het met jouw darmen is, bij mij rommelt het als een gek daar en dat hoor je ook heel goed. Daarom hoor ik het hartje 's ochtends als ik net wakker ben het beste, anders hoor ik vooral een hoop geblurp en het hartje op de achtergrond. Succes!

@Zieke meiden: Sterkte vandaag!

@Meiden met echo's: Veel succes en natuurlijk (als het goed is) veel plezier!!

@Hier: Blegh, moet weer werken vanavond... Ga ook zitten met mijn baas om samen tot een goede oplossing te komen, voor tijdens mijn zwangerschap. Zijn er nog meiden die ook lichamelijk zwaar werk doen? Hoe gaan jullie hier mee om op het werk? Misschien tips?

Liefs!

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    @ Carlo, het verschilt wanneer die eerste zw.kwaaltjes over gaan. In de regel zou het rond de 12/13 weken minder moeten worden omdat er dan weer dingen in je hormoonhuishouding veranderen. Maar het kan ook eerder, omdat je lijf aan de hcg gewend raakt, of het kan later zakken. Als je echt dikke pech hebt hou je het de hele zwangerschap maar dat komt gelukkig veel minder voor.
    Bij Danique begonnen de kwaaltjes wat minder te worden rond week 13/14, ze waren echt weg in week 17.

@ Ineke, als je denkt dat je uitgedroogt raakt zou ik wat ORS gaan drinken.

@ Wendy, heel veel sterkte en beterschap voor je moeder!

@ Annemieke, ik heb het vanmorgen even geprobeerd met de Angelsounds maar ik heb het hartje nog niet kunnen vinden. Wel m'n eigen hartslag, tig keer :D

14. Annemieke82

Annemieke82 Actief lid

15 mrt 2010
    158
    0
    0
    Zeeland
    @natas: jammer, maar ook heel normaal natuurlijk! Ik hoor die van mezelf ook steeds, maar gaat veel langzamer he? Ik begin nu wel te denken... Zou ik niet wat verder zijn dan ik dacht? Was namelijk aan de pil, dus weet het niet precies.. Het kindje is heel gewenst hoor, mijn verloofde wilde het al heel lang graag en ik ook, maar wilde eigenlijk eerst trouwen en ander werk hebben. Heb mijn SPW4 diploma, dus ben (was) op zoek naar een andere baan. Het was trouwens weer niet zo dat mijn testen heel duidelijk waren in het begin.. Mmm vaag. Pfff nog 2 weken tot echo! Wanneer mag jij weer?

15. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    @annemiek, ik werk 32 uur in een verzorgingshuis, veel lopen, rennen en tillen van mensen en veel steunkousen, vooral die zware tot aan de lies.en daarbij wisselende diensten, ene dag om 6uur op andere dag tot 22.30u werken. het is best heavy. ik weet niet wat jij onder zwaar werk verstaat.
    mijn vriend gaf net aan dat ie morgen aan de vk wil vragen wat verstandig is met mijn werk, hij is bang dat ik niet genoeg na mn lichaam zal luisteren en maar zal blijven doorlopen als t te zwaar word.

16. Annemieke82

Annemieke82 Actief lid

15 mrt 2010
    158
    0
    0
    Zeeland
    @MoedertjeB: Wauw! Mooie echo! Gefeliciteerd!

17. Annemieke82

Annemieke82 Actief lid

15 mrt 2010
    158
    0
    0
    Zeeland
    @Carlo: Ik heb 3 jaar in een woning met verst. gehandicapten gewerkt, 10 pers. En vaak alleen gestaan. Denk dat dat vergelijkbaar is met wat jij doet, is erg zwaar. Nu werk in een heel drukke horecazaak, wij draaien dagelijks rond rond de 100 pers lunch en ook zoiets diner (met zijn 2en en soms nog een stagiëre). Vaak draai ik zowel lunch als diner en we hebben trappen. Betekent met grote zware bladen en borden in het rond rennen en de hele dag staan. Kan bijna niet zitten omdat het te druk is. Voel me dan bezwaard om aan te geven dat het eigenlijk niet gaat. We hebben zelf geen echte pauze alleen 1 of 2 keer p.d. ff 15min eten. Normaal vind ik het niet echt zwaar, maar nu wel! Geen idee wat ik er mee aanmoet. Het enige dat ik kan bedenken is een dag meer werken en dan kortere dagen.

18. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    ja dat lijkt me inderdaad ook zwaar, als je weinig rust momenten hebt. het is inderdaad wel heel belangrijk dat je aan geeft wat je wel en niet kan. en inderdaad misschien verstandig om kortere dagen te gaan werken. als het echt niet gaat dan zal je misschien een bedrijfsarts in moeten schakelen, maar dat is denk ik laatste redmiddel, probeer er eerst maar zo met je leiding uit te komen.

19. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ carlo: Fijn dat ze op je werk toch heel begripvol zijn. Is voor jou een prettige gedachte en ik denk dat je je nu ook minder bezwaard zult voelen als je weer eens dagje af moet laten weten.

@ Annemieke: Hier ook horeca. Maar dan in een cafe. Dagen van 9.00 tot 17.00, 11.00-20.00, 18.00-00.00 of 18.00-03.00. Heel verschillend dus. Doordeweeks is het niet erg druk, maar in het weekend kan dat het wel zijn. En we hebben trappen en ik moet ook met kratten bier en limonade sjouwen. Daarbij werk ik altijd alleen, dus ik kan niet zomaar pauze nemen of iets af schuiven op een ander. Ik eet altijd eventjes tussendoor op de momenten dat het rustig is.
    Maar het is allemaal prima vol te houden hoor. De vorige zwangerschap heb ik doorgewerkt tot 34 weken, maar ga nu tot 36 proberen, dat had de vorige keer ook wel gegaan denk ik, was nog heel fit.
    Ik zit alleen met het kolven in mijn maag. Voel me zo bezwaard als er speciaal iemand heen en weer moet om een kwartiertje in te vallen als ik moet kolven, maar ja.... heb er toch recht op he...

20. Annemieke82

Annemieke82 Actief lid

15 mrt 2010
    158
    0
    0
    Zeeland
    @Carlo: Bedankt. Ik denk dat het wel moet lukken er met mijn baas uit te komen, is ook een vriend van me. Ik laat het nog wel weten. Liefs

Deel Deze Pagina