November 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babyproject, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Line77

Line77 Bekend lid

20 okt 2008
    582
    0
    0
    Ik lees veel over misselijkheid en als ik dat lees ben ik blij dat ik dat niet heb. Maar die vermoeidheid kan wel nekkend zijn. Mijn man is vandaag maar de premiere van Mary Poppins, dus ik moet het alleen doen en wat normaal goed gaat is nu zo ontzettend vermoeiend. Ik denk dat ik zo de kinderen in bed stop, mijn bed verschoon en dan mijn bed ook in duik...
    Sorry voor het ego berichtje

2. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Carlo:
    *De planning is om thuis te bevallen. Ik ben bij de eerste ook thuis bevallen en dat ging prima. Hij was er binnen 3 uur vanaf de eerste wee.
    *We willen weten wat het geslacht is van de baby.
    *Ik ga flesvoeding geven. Bij de eerste heb ik borstvoeding gegeven, maar dat was één en al ellende (4 maanden veel pijn bij elke voeding) Ik ga dus niet nog een keer zo tobben en ga voor de fles.

3. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Line ,toch niet erg ik heb ook dankzij manlief tot 12 uur kunnen rusten anders had ik vanmiddag tot daarnet niet kunnen verven.

Hier was de 1e op 4u55 tijdspanne
    en de 2e op 2uurtjes (water brak en 3x persen was ze er op geen 5 minuten...
    Denk mocht mijn water nu zelf breken ik misschien het ZH geeneens zal halen:)

4. Annemieke82

Annemieke82 Actief lid

15 mrt 2010
    158
    0
    0
    Zeeland
    Hallo allemaal,

druk weekend achter rug, met veel afspraken en werken, dus nog geen tijd gehad om te reageren.

Waar bevallen?
    Ik heb geen keus, het moet in het ZH gebeuren, omdat die te ver weg is van ons huis. Vind het wel prima, geeft me een veilig gevoel.

Geslacht?
    Het maakte mij niet uit, maar manlief wilde het graag weten. Nu vind ik het wel leuk om het eerder te weten, i.v.m. spullen. Mijn voorgevoel zegt een meisje.

BV of FV?
    Ik zie er zwaar tegen op (hééél gevoelige tepels), maar ga de eerste weken in elk geval proberen om BV te geven. Het ligt eraan hoe dat verloopt wat ik daarna doe.

@Natas: bij mij is mijn buik ook veel minder opgezet de laatste dagen. Mijn stoelgang is ook weer goed op gang gekomen. Hopelijk heb je morgen goed nieuws! Succes!

@Wendy: gefeliciteerd met je vriendin! Mijn vriendin is ook zwanger, al 23 weken.

@all: dikke knuffel!

5. Doobie

Doobie Actief lid

17 sep 2008
    422
    110
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    Betuwe
    Hallo allemaal,
    Zo, weer effe bijgelezen.. Weer een aantal mooie echo's gezien. Leuk ook om te lezen hoe een ieder haar bevalling ziet..
    Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, ik wil weten wat het wordt en ik wil flesvoeding geven.

Verder stress ik al de hele dag.. Morgen om 09.00uur is het zover.. Ik ga ontdekken of we echt papa en mama gaan worden.
    Ik vind het ontzettend spannend, kan nu al weer rekenen op een migraine-aanval na de echo.

In elk geval zal ik misschien morgen en anders dinsdag even laten weten hoe het is gegaan!
    Succes andere echomeiden! En next time!

6. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, had vanmiddag een heel verhaal getypt, stopt de pc er opeens mee:(
    Ik ben de helft nu weer kwijt...;)

Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen. Misschien dat ze dat ook wel gaan zeggen dat dat moet i.v.m. onbekende medische gegevens over mijn man's familie. Mijn moeder is ook geadopteerd en heeft geen gegevens.

Ook wil ik graag weten wat het word. Dan kun je de babykamer in stijl inrichten en spulletjes kopen!

Ik weet niet zo goed of ik bv wil gaan geven. Ik wil na de bevalling weer zo snel mogelijk weer normaal zijn en alles kunnen eten en afvallen. Met de fles worden ze ook groot. Maar het is wel heel bijzonder. Ik heb nog een paar maanden om over na te denken:)

Morgen de 1e echo. Is het bij 7w2d ook inwendig of hoeft dit niet altijd zo te zijn? Als het nou niet hoeft, moet ik dan een volle blaas hebben? (het is nog allemaal zo onbekend voor mij..)

Bij wat voor een bmi moet je in het ziekenhuis bevallen? Had ik nog nooit van gehoord. (ben dan ook nog niet naar het intake gesprek geweest)

7. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Meiden met een echo morgen....SUCCES!!!!!!!!!

8. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    @Kartvelibaia. Ik denk dat het wel een inwendige echo is. Blaas moet dan leeg zijn. Op zich vond ik het prettiger, veel beter beeld dan uitwendig. Nogmaals succes!!

9. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

-beval je in het ziekenhuis of thuis, en waarom?
    Ik wil bevallen in het Geboortehotel, vorige bevalling ook gedaan en is goed bevallen.
    -wil je weten wat voor geslacht het word/is?
    Ja, we willen het allebei heel graag weten. Ik vind het erg fijn om te weten wie er in mij zit.
    -geef je borstvoeding of flesvoeding.
    Vorige keer 1 dag bv gedaan en dat was een ramp. Overgestapt op fv en dat ging meteen goed. Toch wil ik weer bv proberen!

@Moontje; ook met ingetrokken tepels kun je bv geven. Als je kindje hard genoeg zuigt, kunnen de tepels er vanzelf uit "springen". Ik heb namelijk ook 1 ingetrokken tepel, maar er kwam geen bv uit. Deze keer ga ik een "hoedje" proberen die de tepel vanzelf eruit trekt. Deze moet je een tijdje dragen, zodat de tepel goed naar buiten komt.
    Je kunt het ook altijd even overleggen met je vk, zij/hij zal vast advies voor je hebben.

10. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Rosa: Zo, nog steeds BV aan het geven? Gaat het nu niet teruglopen nu je weer zwanger bent, dat hoor je toch vaak? Ik heb hier mn mannetje precies 20 maanden aan de borst gehad. We zijn nu 2 maandjes gestopt.
    Deze keer wil ik heel graag weer BV gaan geven en ik hoop het ook weer zo lang vol te houden.

Verder wil ik thuis gaan bevallen. Maar dat liep de vorige keer mis. Mijn vruchtwater brak terwijl mn kindje nog niet was ingedaald, dus ik moest toen wel naar het ziekenhuis. Nu wil ik het wel graag thuis gaan proberen.

Het geslacht willen wij ook graag weten. Kunnen we lekker de kamer erop afstemmen, en kleertjes gaan kopen, en namen verzinnen...

Sorry, heb nu even geen tijd om op iedereen te reageren en alles te lezen. Maar wilde op deze vragen even antwoord geven.

Fijne dag iedereen en tot vanavond of anders tot morgen dames!

11. Lilalien

Doobie ,karte en allen die vandaag een echo of intake krijgen succes!!!

Hier goed en wel opgestaan (OEF!)
    Kan ik dadelijk ,heb net ontbeten beginnen aan onze keuken te verven.

Tot straks!:)

12. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    oh okeej bedankt voor je reactie!
    ik hoorde gistere van mijn moeder dat ik met 4 minuten op de wereld was..
    :$ snel!!!!

13. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    ik heb net de huisarts weer gebeld ivm al bijna 2 weken diarree. ik moet toch langskomen om 11.20u. ik vind het nu toch wel griezelig worden. wat kan een huisarts nu nog voor mij doen?zou die mij misschien doorsturen?maal, maal, maal......

14. flappie00

flappie00 Bekend lid

28 dec 2009
    788
    0
    0
    verkoopmedewerkster
    heb je al rossvice stop geprobeert?
    dat wil nog wel is helpen verder kan hij je misschien iets geven wat de dirare stopt vertel wel dat je zwanger bent he

15. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi meiden,

Hier:

* Weet nog niet of ik in het ziekenhuis of thuis wil bevallen, neig naar thuis, maar ben dan ook weer bang dat er iets niet goed gaat, maar heb nog tijd zat om er over na te denken.
    * Ja, we willen weten wat het geslacht is, maar vertellen dat verder tegen niemand.
    * Ik wil proberen borstvoeding te geven, maar als het echt moeizaam gaat heb ik ook geen probleeem met overstappen op flesvoeding. Maar dat is natuurlijk afwachten.

Mieden met een echo vandaag:Succes!

Mijn echo morgen is verzet van 16.20 uur naar 9.30 uur. Vind ik helemaal niet erg hoor. Wel weer spannend hoor pffff.

Carlo: Succes bij de huisarts, hopelijk kan hij/zij je helpen. Lijkt me erg vervelend.

Ik ga straks als ik tijd heb nog even bijlezen, jullie hebben weer zoveel gekletst.

16. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Goeie middag iedereen! Hopelijk heeft iedereen een goed weekend gehad!
    Ik zal later bijlezen, nu echt geen puf!

- Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, ben als de dood dat er iets misloopt...
    - Geslacht willen wij weten, als het mogelijk is, kunnen we de kamer in mooie kleurtjes verven en suikerboontjes en zo al klaarmaken!
    - Ik wil dolgraag borstvoeding geven en hoop echt dat het zal lukken, maar indien het kindje er niet genoeg mee heeft, zal ik wel overstappen op flesjes!

Tot later dames!

17. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Oh ja, succes aan iedereen met een echo vandaag !!!

18. Lilalien

Carlo ik vrees als je arts toch geen risico's wil nemen je denk ik in't zh zal mogen gaan.
    Dan kunnen ze onderzoeken doen en je aan een infuus hangen zodat je toch volledig opknapt met medicatie ed.

De keuken is klaar ,even laten drogen ,dadelijk met zen allen boterhammetjes eten .

Dan de gang beginnen ,mijn vader komt 2 lampen afdraaien die aan de zijkant hangen.

Morgen komt de klusjesman silicone overal vervangen in de badkamer en een kleerkast opknappen aan de zijkant en die slaapkamer verven.

;)

19. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    nou ben net terug, alweer adviezen gekregen om kleine beetjes te eten, kleine slokjes te drinken. dit deed ik allemaal al. maar moet nog 2 dagen proberen. ook word er ontlasting op kweek gezet om uit te sluiten dat het geen parasiet is. woensdag moet ik weer terug bellen, als het dan niet beter gaat word er bloed geprikt en mijn vochtbalans zal dan nagekeken worden. of ik dus niet aan t uidrogen ben.

20. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hoi hoi,

Ik heb net van mijn zus te horen gekregen dat haar dochtertje de wijnpokken (waterpokken) heeft!
    Is dit gevaarlijk voor mij? Ik heb ze dit weekend 2 maal gezien en ze is erg aanhankelijk!
    Ik heb het wel al gehad in mijn jeugd dus ben er immuun voor...

Deel Deze Pagina