goeiemorgen meiden, @kart, zo pril in de zwangerschap kunnen een paar milimeter al veel uitmaken qua termijnmeting, vandaar dat vaak pas wat later, vanaf een week of 9-10, de uiteindelijke termijn wordt bepaald.... ik zag op de foto van de echo ook dat de arts niet helemaal aan het begin van het vruchtjeis gaan staan, en dat was al 1 dag verschil.... als ik kijk naar jouw cyclus zou je dus idd zeggen dat je +7 weken zou moeten zijn, als je zeker weet dat je cyclus rond 28 dagen is.... ik heb zelf pregnyl gespoten, dus wist wanneer mijn eisprong was, en dat klopte dus bij de 1e echo ook niet, zat 6 dagen verschil in, en wist zeker dat dat niet kon....1 week later bleek dus dat ze maar 1 vruchtje hadden gezien, en het er eigenlijk 2 waren....dat vruchtje dat achter lag is uiteindelijk ook afgekomen.... @alle meiden die voor een echo gaan vandaag.....heel veel kijk en luister plezier!!! ik mag komende donderdag weer.....
Goedemorgen allemaal, Hier nog geen positief maar ook nog geen negatief nieuws.. Ik moet nog een weekje geduld hebben.. Gister dus de eerste echo gehad.. Het beebje was erg klein, maar er was hartactie te zien.. Nu moet ik volgende week terugkomen, om te zien of het voldoende is gegroeid en of ik dus echt mama ga worden.. Ik vind het weer spannend... groetjes
@ Natas: Nee, wat erg meid. Heel veel sterkte voor jullie en een dikke knuffel voor jou... Fijn dat er verder wel weer een hoop goed echonieuws voorbij is gekomen. @ kartvelibaia: Wij hebben hier vorige week met de pretecho ook een hele andere datum te horen gekregen. Volgens haar was ik 6.2 en volgens mijn eigen berekening was ik toen precies 7.0. Laatste ongesteldheid 22 feb. Gemiddelde cyclus 24-26 dagen. Positieve test op 21 maart. Volgens mijn eigen berekening is de datum 27 november en volgens die van de pretecho 2 december. 11 mei hebben we de echte termijnecho, even kijken wat daar uit komt. Maar ik wil sowieso hier blijven kletsen.
Karte en doobie SPANNEND!! Karte ik ben ook minder lang zwanger denkelijk late innesteling ofwel verkeerde opmeting. Maar nu zien ze dat amper precies ,mijn gyne zegt ook op 12 weken kan hij perfect zien op die termijnecho hoever men precies is en dan kan hij ook de bevaldatum uitrekenen. hier is mijn 1e dag ongi 13 /02 /2010 dus ik zou ook 'verder' moeten zijn dan banner aangeeft Doobie ,hoever zou je dan denkelijk zijn?? Hier is seffes de klusjesman daar en dan schiet ik ook ingang ,heb overal spierpijnen (komt ervan als je teveel doet). De kids zijn al weggebracht door mijn man ,wat een rust haha
@ Kart: Net wat Luukske zegt er kan een paar dagen verschil in zitten met meten, omdat dan niet helemaal precies gemeten wordt en van zo'n hele vroege test hoor je weleens hoor. Bij de volgende echo kunnen ze het beter zien. @ Doobie: Spannend zeg, gelukkig hoef je maar 1 weekje te wachten, dat scheelt. Ik hoop voor ej dat alles goed is! Over een uurtje mijn 2e echo. Vind eht weer super spannend, hoop zo dat alles goed is.
Wie had het nou trouwens over de Mac, dat het niet meer smaakte... Nou, hier gisteren ook Mac op, en kon er geen genoeg van krijgen, hihih. Smaakte me allemaal super!
In principe zou ik vandaag 8 weken zijn.. Maar ik zat nog even te denken... Vorige week zaterdag ik een bloedinkje, wat mogelijk de innesteling kon zijn.. Wat betekent dat dan qua zwanger-tijd..??
@Kartvelibaia Wbt je berekening. Mijn berekening was bijna hetzelfde als die van jou. 20 feb was ook de eerste dag van m'n laatste menstruatie. Ik heb 3 dagen voor mijn nod al vet positief getest (en ik weer zeker als ik het een dag eerder had gedaan dat tie dan ook positief zou zijn). Mijn cyclus is ook altijd precies 28 dagen. Nou heb ik nog geen echo gehad, dus weet ik niet wat de verloskundige gaat zeggen, maar ik denk dat ze bij jou gewoon niet zo goed gemeten hebben. En idd wat je zegt, als je uit gaat van de berekening van de vk dan klopt het helemaal niet. Want dan zou je, bij wijze van, vlak na de bevruchting al positief getest moeten hebben. Afwachten dus... spannend hoor!
Zo de zolder zou nu klaar moeten zijn,tegen de middag komen ze van hogerhand controleren of alles goed is uitgevoerd en dan kan ik als het goed is daarna alles gaan uitzoeken en opruimen. Dan komt er eindelijk schot in de zaak.Zolder kamer word meteen gelatexed,zodat ie er ook weer een tijd tegen kan. Ik had al een mooie kast gezien,was nu in de actie dus wil hem deze week nog gaan halen.
@ natas ...... *knuf* .. vind het heel erg voor je/jullie en wens je heel erg veel sterkte toe.. @ lot : ja de gyn zei dat ze graag wil dat ik bij haar blijf komen... vind het zelf wel fijn dus hoop dat dat zo blijft... @ irene: heb de 19e weer een echo, en die staat nog niet op de lijst zie ik.. (16.50 uur) (nog 6 nachtjes slapen... pffff)
@mercedes, lekker als de zolder klaar is....kunnen jullie dadelijk echt beginnnen met de babykamer...haha....
haha komt me bekend voor! soms als ik in m'burg bij de mac een cheeseburger ga halen (heel netjes, 1 burgertje, meer niet) heb ik er nog voor ik op de snelweg ben al spijt van dat ik er maar 1 heb genomen en ga ik in goes om een tweede! hahahaha maar andere momenten hb ik er ook ineens totaal geen zin in en kan ik al misselijk worden bij de gedachte hoor..
@ Mercedes: Wordt de zolderkamer jullie babykamer? Zijn er trouwens meer bij wie de babykamer maar heel klein is? Hier wordt het computerkamertje omgebouwd tot babykamer. Die kamer is 2.00 x 2.57. Niet zo groot dus. Ik denk dat we alleen een bedje en een grote commode erin zetten. Dingen zoals beddengoed enzo zal ik gewoon bij mijn zoontje op de kamer in de kledingkast doen, want daar hebben we wel genoeg ruimte. Het kamertje heeft wel een soort vaste kast, maar daar zijn de verwarmingsbuizen in weggewerkt, dus ik weet niet of we deze kast ook echt zullen gaan gebruiken om dingen in op te bergen. We hebben wel al een beetje een beginnetje gemaakt. Vorige week al de boekenkast eruit gehaald en in onze slaapkamer gezet. Gisteren een nieuw computermeubel gekocht, deze komt op de overloop. Dan kunnen we het grote computerbureau gaan slopen en dan is het kamertje leeg. Ik heb er wel zin in hoor, om straks lekker te gaan verven en meubeltjes uitzoeken en inruimen... maar ik hoop dat het allemaal past qua ruimte...
wij zijn bij de eerste echo eigk ook een paar dagen terug in de tijd gegaan maar verander nog even niks..(banner/dagboek) maandag weer echo en dan weten we wat beter hoe het zit.. hoop ik... wie worden er deze week allemaal weer wat vaker misselijk? of juist minder??? ik hb het vooral in de loop van de middag, dan ben ik echt flink beroerd.. 's ochtends ook even maar dat is niet zo heel erg maar 'smiddags wel...
Ik vind de cheeseburgers van de mac ook altijd zo lekker. Ik nam er eerst ook altijd 2. Maar vond het toch wel confronterend dat er maar liefst 300 calorieen in zo'n burger zit! Dus nu eet ik er 'maar' één, haha.
natas knuffel sterkte de komende tijd. metingen voor de 10 weken mogen ze niet als datum gebruiken is gewoon niet nauwkeurig. Bij mijn vorige zwangerschap zat er 5 dag en tussen de echo met 7.4 en 11 weken. Mercedes stuur ze maar door heb ook nog een zolder met potentie Coco hier nu een behoorlijke kamer maar in het vorige huis ook een kleintje. wij hadden een beugel aan de schuine kap en daar hingen kleertjes aan, de rest in de commode. wendy hier gaat de misselijkheid beter sinds ik de vette en gekruide hap heb verbannen Zou er nu ook wel weer zin in hebben maar neem het niet meer krijg teveel last van maagzuur misselijk ed. Mac voor mij dus even niet meer Mijn volgende echo is 28 april nog 2 weken...... gelukkig wel afleiding dochter wordt de 20 ste 2 jaar en heb een hoop te regelen. Zora succes
Bedankt voor jullie reacties. Ja idd, kan nu weinig doen alleen maar afwachten tot het 10 mei is... We zien het wel, het belangrijkste is dat de beeb gezond is! Ik laat m'n banner wel ff zo staan.. Meiden met echos succes vandaag!
Even ego: Meiden! Goed nieuws. Onze beeb is 2 cm gegroeid en ik kwam weer op 2 dagen verder, dus pas zo mijn banner even aan. Verder een prachtig kloppend hartje en wat getrappel gezien. Prachtig! We zijn zielsgelukkig. Ik zal vanavond even de echo inscannen.