Wij hebben idd om dezelfde reden als jullie, gekozen om geen testen te doen. Zitten niet in de risicogroep, tis maar een kansberekening en ik zou het kindje nooit weg laten halen. En wat nou als ze het fout blijken te hebben? Heb je je hele zwangerschap zorgen gemaakt om niets! Heb je niet kunnen genieten van je zwangerschap. Daar wil ik eerst volop van kunnen genieten. Daarna zien we wel wat er op ons pad komt.. @ Wendy; waarom wil je het dorp niet meer uit voor koninginnedag? Ik meende dat ik van de misselijkheid overdag af was, maar ben me al de hele ochtend beroerd.. Jakkes! Heb ook geen zin meer om te shoppen.
@ Grietje; oh wat een verhaal meid. Dit heb je ook nooit kunnen zien aankomen. Je moet jezelf idd niets lopen verwijten. Veel sterkte..
@ grietje heel veel sterkte!! @ ego, ik werd vannacht weer voor de zoveelste keer overstuur wakker. ik had weer eens een nachtmerrie gehad dat ik een miskraam kreeg en mijn mannetje zag het en zei"ga maar slapen schat, wij krijgen in november een gezond kindje" ik vond het zooooo Lief!!!
@grietje, gecondoleerd....herken je gevoel wel.... heb 1 augustus mijn pa verloren, en had hem nog zo graag willen zeggen dat we uiteindelijk toch een 2e spruit verwachten. @combitest, wij doen hem niet, zit niet in een risicogroep....het is maar een kansberekening...en daarbij we hebben bij onze zoon zo'n slopende/stresvolle zwangerschap gehad, waardoor ik nu dus echt geen stress wil....deze beeb is gewenst!
Grietje gecondoleert maak jezelf geen verwijten zoiets kan je gewoon niet zien aankomen sterkte. Combinatie test ik ben er nog steeds niet helemaal uit we moeten deze week is even om de tafel hierover. Moontjee oh afgrijselijk zulke nacht merries heb ze zelf af en toe ook en kom dan niet meer in slaap. Wel lief wat je mannetje zei. Gewicht weet ik niet precies ben voor de zwangerschap een paar kilo afgevallen is wel weer wat bijgekomen maar pas nog gewoon mijn eigen broeken. Ook ik moet het in de gaten houden ben bij de eerste 26 kilo aangekomen. Wendy oh leuk een nieuwe tas is altijd welkom. Een extra echo is ook mooi meegenomen. Kitty jakkes nog steeds misselijk gaat het ook niet weg als je iets eet? Echo dames succes vandaag Volgens mij is er al iemand geweest vanmorgen ze was heel zenuwachtig. weet je al wat? Morgen mag ik weer voor een echo poe spannend 10.3 dagen vandaag.
Gecondoleerd!! Is idd.spijtig ,mja je kunt niet alles weten meid ,vertel het hem als je hem gaat groeten?? Even jij alleen met hem? Ik heb een oma (bekijk ze als mijn mama)die het ook niet goed maakt ,probeer nu ook zo vaak ik kan langs te gaan en ze weet van ons 3e kindje.Moest ze gaan voor de geboorte is het zo ,hoop van niet mja ondersteboven zal ik dan zeker zijn... Dus begrijp je wel ,sterkte!
Kinderwagen: Wij hebben de wagen van de Blokker, deze gebruiken we nu af en toe nog voor mn zoontje. Gaan we straks weer opnieuw gebruiken, de ligbak is nog in supergoede staat en het onderstel ook. Alleen het zitgedeelte ben ik nog niet over uit. Ik denk dat we tegen die tijd voor een goede buggy gaan kijken ofzo. Het zitgedeelte ben ik nooit helemaal tevreden over geweest en ga ik me steeds meer aan irriteren en wil ik eigenlijk niet nog een keer gebruiken. Ik weet nog dat in de eerste weken meteen de band lek was; door een punaise gereden. Die hebben we toen bij de fietsenmaker laten plakken (of nieuwe band, weet het niet eens meer). Daarna nooit meer last mee gehad, oppompen doen we zelden. @ Dotje: Ik ben nu al 2 kilo aangekomen. Bij mn eerste in totaal maar 11/12 kilo ofzo, dus ben benieuwd nu... @ Grietje: Ooohh, wat erg meid. Gecondoleerd en heel veel sterkte!
Moontje jakkes wat een droom ,heb ze gelukkig niet meer zo.. Liesjeeeeeeee hoe was het?? Ben sandwishe aan't eten ,heb de ramen gelapt ,en alles in huishouden ,ook alles onder opgeruimd ,ik ben kwaad op mijn man die laat altijd de rommel en zware zaken staan voor mij ,straks even over aanspreken....nu ik heb 2 hernia's dus ik zaag niet over het feit dat ik moet tillen tijdens de zwangerschap maar wel van men rug. Hierna me douchen en een gratinschotel maken met lekkere videe ,aardappelen en allerlei groentjes
@ Gewicht; ben nu totaal 2,3 kilo aangekomen. Bij m`n dochtertje was ik nu al 5 kilo aangekomen. Vlak voor deze zwangerschap was ik wel weer op m`n oude gewicht, zelfs 2 ons lichter! @Combitest; wij doen het ook niet. Zitten niet in de risicogroep, zijn 25 en 26 en zouden het kindje ook houden. M`n vriendinnetje heeft wel bij beide kinderen gedaan, bij de eerste een kans van 1:21000, bij de 2e een kans van 1:25! Veel onderzoeken en tests later bleek het kindje helemaal gezond. Pas bij 26 weken zwangerschap kon ze genieten van de zwangerschap.
@ Diegenen met een goede echo / ander goed nieuws: GEFELICITEERD! @ Diegenen met slecht nieuws: Het spijt me en veel sterkte gewenst @ Waarom ik niet uitgebreid reageer: Ik ben al zo lang niet geweest (wel af en toe vluchtig meegelezen) maar als ik nu overal op moet reageren.... Ik kan na 1 pagina niet meer onthouden wat er op de vorige pagina stond... @ Ego: Hele goede dagen gehad, behalve de misselijkheid en de braakneigingen Ineens gaat alles vanzelf, dingen regelen zich vanzelf... ik zal niet teveel uitweiden maar alles valt op zijn plek. Ik heb alleen nog steeds geen zwanger "zwanger"-gevoel... ik weet niet, hoe leg ik dat uit....
@lief, dat is dus wat ik bedoel met de kansberekening bij de combitest..... bij ons was het andersom...heb tot 20 weken een redelijk zorgeloze zwangerschap gehad(tja, 1 vruchtje verloren, en tot 13-14 weken gevloeid, combitest hebben we niet gedaan) en bij de 20 wkn echo lag zoonlief bijna 1 week achter...werd erg nonchalant over gedaan...met 25 weken van het ene op het andere moment ziekenhuisopname omdat de groeiachterstand nu ruim 2 weken was....meteen longrijping gehad, en uiteindelijk ruim 6 weken in het ziekenhuis gelegen, zoonlief heeft in totaal 5 weken groeiachterstand opgelopen, en is met 32 weken geboren. bij de groeiecho's die ik 2wekelijks kreeg, zagen ze een "afwijkende" groei van zijn bovenbeentjes, en ze waren er heilig van overtuigd dat onze knul Down zou hebben....we hebben nog een optie gehad om een vruchtwaterpunctie te laten doen, maar net alsof dat iets zou uitmaken als je zo ver zwanger bent....zoonlief was levensvatbaar en gewenst....ik heb trouwens nooit geloofd dat hij Down zou hebben....toen bij geboren werd was hij, afgezien van de hypospadie, kerngezond, en had een apgar van 9.....nooit beademing gehad etc....en dat met 1 kilo en 35 cm!!
daar ben ik dan! Vanmorgen een enorm mooi kindje gezien met een kloppend hartje! Volgens de meting ben ik nu 10w4d. Mijn dag kan niet meer stuk!
Lang over de combitest nagedacht. En ja wij gaan het wel doen. Wij zitten wel in de risico groep. ( 36) En mocht de test niet zo goed uitvallen denk ik ook de volgende stap te zetten. Een vlokkentest of vwpunctie. En mocht de uitslag daar ook niet goed van zijn denk ik niet dat we het kindje houden. Klinkt misschien hard. Maar je kan van te voren niet zien of weten hoe zwaar gehandicapt het kindje zal zijn.
@Grietje,Gecondoleerd,heel veel sterkte de komende dagen. @Liesje,gefeliciteerd met je mooie echo,geniet ervan. @combinatietest,is dat nu hetzelfde als nekplooimeting en bloedtest? Owow wat voel ik me dom. Nekplooimeting laat ik wel doen,de gyn vond ons niet een risicogeval,maar mocht kiezen van hem,na lang twijfelen heb ik gezegd de afspraak maar te laten staan,puur alleen dat ik geen spijt krijg dat ik het niet heb gedaan. @Hier,nog altijd ziek,hoop dat ik vrijdag beter ben,dan heb ik een 50 jarige bruiloft van mijn peettante,hier wil ik wel graag bij zijn. Zaterdag is er feest van mijn werk (15jarig bestaan) er schijnt altijd een geweldig optreden e.d. te zijn,dus ben wel nieuwsgierig.