November 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babyproject, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Mag ik me ook (voorzichtig) aanmelden? Ik ben ook al een november 2007 mama, maar mijn zoontje is geboren op 31 oktober 2007 (dus eigenlijk oktober ;), maar was in november 2007 uitgerekend. Ik ben toen ingeleid, omdat ik hoge bloeddruk en zwangerschapssuiker heb.

2. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik vind het doooodeng, ik heb PCO en ben zwanger geworden door het spuiten van Puregon. Op CD33 had ik pas een ei en dat eitje is nu dus bevrucht...maar...ik had vorige week donderdag ineens bloedverlies, dus ik dacht dat ik ongesteld ging worden. Dus ik de arts gebeld en ik moest maar even bloed laten prikken, mijn HCG waarde was toen 7 (4 dagen voor NOD). Maandag was ik nog niet ongesteld, dus toch maar een test, positief. En toen heb ik aan het einde van de dag nog een digitale test gedaan (zwanger, 1-2 weken).
    Daarop heb ik de arts weer gebeld en ik kon gisteren weer bloed laten prikken. Mijn HCG was nu 110, maar volgens de verpleegkundige eigenlijk nog te laag...volgens "haar boekje" moest het nu tussen de 1.000 en 10.000 liggen :O. Terwijl ik op internet hele andere getallen zie...maar ja..een getal is een getal. Dus nu heel bang voor een mk. Ik wacht nog op bericht van de arts, want had haar gisteren nog uitgebreid gemaild en mijn angst uitgesproken. Dus hoop vandaag op antwoord...

3. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb inmiddels bericht van de arts ontvangen:

Wat een goed nieuws allemaal, alles is nogal verwarrend, maar gisteren was U precies 4 weken en dan past de bloedwaarde erbij. Voor ons is alleen van belang de dag van de pregnyl en die was 7 februari en dan is de eisprong op de 9e en niet de 8e. Om de eerste echo te maken is in week 10. We maken altijd de echo's aan het eind van de ochtend. Dus voorlopig even afwachten en duimen dat het goed gaat.Ik hoop dat U foliumzuur gebruikt. Ik heb getracht U tel te bereiken vandaag, anders moet U het morgen tijdens het tel spreekuur proberen.Laat U ook weten welk dag het beste uitkomt?

4. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw Debby, wat een goed nieuws!! Ik lees af en toe wel eens mee bij het pco topic omdat ik ongeveer hetzelfde heb. Ik heb geen "echte" pco volgens mijn gyn maar wel een aantal cysten rond de eierstokken en ik krijg maar af en toe een eisprong van mezelf. Omdat ik het dus niet heel erg heb, sloeg de laagste dosis clomid gelukkig meteen aan. Ronde 1 met clomid hebben we eigenlijk niet goed benut omdat ik volgens de echo mijn eitje op cd 15 of 16 zou krijgen maarja, dat trage lijf van mij liet het uiteindelijk pas op cd19 springen. We hebben die dagen dus ook niet echt op het goede moment geklust. Deze ronde heb ik ovulatietesten gebruikt en zo mijn ei gevonden. Toen was ik dus ook meteen zwanger. Wel leuk dat je nu weer rond dezelfde tijd gaat bevallen!

@ Babyproject: ik heb ook niet echt veel kwaaltjes hoor. Eigenlijk alleen maar pijnlijke borsten. Vaak moeten plassen is al een stuk minder. Ik doe expres geen testen meer en ik hou mijn temperatuur ook niet meer bij want dat vind ik zo stresserend! Zo lang ik geen bloed zie, ga ik er vanuit dat de beeb nog op de goede plek zit. Heb je al een kindje? Voor ons wordt dit de eerste (als alles goed gaat). Normaal gezien gaat het maar in 10% van de gevallen fout dus de kans is wel erg groot dat alles goed blijft gaan.

5. abbi

abbi Lid

24 jul 2008
    24
    0
    0
    Hoi,
    Ik wil me ook hier aanmelden. Vanochtend positief getest, 2 november ben ik uitgerekend. 2e kindje maar toch weer heel spannend.
    Groeten
    abbi

6. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Abbi, welkom! Leuk, voor jullie ook de tweede (voor ons ook!).

@Margootje, wat heerlijk dat je de 2e keer met Clomid ook direct zwanger bent geworden!

Wanneer hebben jullie de eerste echo?

7. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @margootje, voor ons is het het tweede kindje. Wij hebben al een zoontje, Ryan. Hij is geboren op 31 oktober 2007 (was toen 13 november uitgerekend, maar vanwege zw.schapssuiker en hoge bloeddruk ben ik met 38 weken ingeleid). Heb toen ook een aantal weken plat moeten liggen, de laatste weken, 24-uur bedrust :(.

8. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Abbi! Ik ben ook 2 november uitgerekend :)

@ Debby: leuk dat jullie al een zoontje hebben! Wel pech dat je moest worden ingeleid. Hopelijk is dat deze keer niet nodig! Lijkt me écht niet leuk om bedrust te krijgen.... Ik mag over 2 weken (als ik 6 weken zwanger ben) naar de gyn. Ik moet nog wel een afspraak maken maar dat doe ik diezelfde week wel, ik kan daar meestal toch binnen een paar dagen terecht. Weet je al wanneer jij je eerste echo hebt?

9. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Margootje, wat leuk dat je met 6 weken zwangerschap naar de gyn mag voor een echo! En ik neem aan dat je daarna onder controle gaat/wil bij de vk?
    Ik weet nog niet wanneer, de arts schreef vandaag dat ik in week 10 een echo kan krijgen, maar ik begrijp niet of ze bedoelt in zwangerschapsweek 10 (wat ik me niet kan voorstellen) of in week 10 van dit jaar ,dus over 2 weken. Ga haar morgen maar even bellen :D.

10. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik dacht dat ik 1 november uitgerekend was, maar volgens de arts ben ik 1 dag minder ver dan ik dacht, dus dan ben ik ook 2 november uitgerekend :D. Zullen we een lijstje maken?

11. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    gefeliciteerd meiden! lekker genieten het gaat zooo snel!

12. abbi

abbi Lid

24 jul 2008
    24
    0
    0
    @all ik verwacht pas ergens in week 10-12 een echo te krijgen. Heb de verloskundige ook nog niet gebeld. Gaan jullie allemaal naar een gyn of vanaf de 1e echo naar de verloskundige? Hebben jullie al 'kwaaltjes'? Ik ben nu al een week misselijk. Herken ik van mijn zoontje, heeft toen wel een aantal weken geduurd.

13. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Abbi, ik heb de vk ook nog niet gebeld hoor. Maar omdat ik al in het zkh liep en ook door de MMM zwanger ben geworden, mag ik eerder voor een echo waarschijnlijk. En daarna ga ik de vk bellen, tenminste ik ga ervan uit dat ik onder controle van de vk mag. Ik heb verder nog geen kwaaltjes, behalve moe, soms een beetje last van mijn humeur en af en toe wat steekjes in mijn buik. En nu heb ik het idee dat mijn maagzuur een beetje omhoog komt, zit in mijn keel zeg maar, maar blijft daar. Beetje lastig uitleggen ;). Nog niet misselijk gelukkig! Bij mijn zoontje was ik vanaf week 6 of zo misselijk en dat toen 9 maanden lang :(. Dus dat wil ik nu wel overslaan ;).

14. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    hallo meiden,

wat leuk dat ik nieuwe zwangere zie staan!
    hoe is t met jullie? al een btje aan t idee gewend?

hier nog erg onzeker, voel zo weinig, ben wat humeurig, soms weeig gevoel, af en toe gevoelige borsten...en that's it;) dusja.....
    maar ik ben natuurlijk ook nog niet zo ver....dus misschien komt t nog?!(bij de 1e 2 vanaf week 6 misselijk)

ik heb maandag de Gyn gebeld en mag 17 maart komen voor een echo (ben dan als t goed is 7wk) ik ga weer naar de Gyn omdat mijn 1e bevalling een keizersnee was, dus mocht ik bij de 2e keer kiezen vk tot 34 wk en dan gyn of helemaal gyn...laatste gekozen en toen kreeg ik ook elke controle een echo, das altijd natuurlijk!:D
    dus vandaar dat ik daar nu ook weer voor kies.

heb me ook aangemeld voor MvM, maar nog rea terug gehad....

liefs peertje

15. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Debby: ik woon in België en daar werken we niet echt met een verloskundige. Meestal ga je in het ziekenhuis bij de gyn op controle. Ook thuisbevallen komt hier zelden voor. Ik ga er dus vanuit dat ik onder controle blijf bij de gyn maar ik moet toegeven dat ik niet helemaal zeker ben.
    Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat je pas bij zwangerschapsweek 10 mag komen voor een echo. Tenminste, als je in de mmm zit dan mag je meestal al bij 6 weken komen. Hopelijk weet je morgen meer!
    Oja, leuk dat je ook op 2 november bent uitgerekend! Volgens mij wordt het dan maar een kort lijstje want ongeveer 4/5 is nu uitgerekend op de 2e :D

@ Abbi: ik heb nog niet heel veel kwaaltjes. Vooral zere borsten, vaak plassen en moeeeee. Ik heb ook wel met momenten het gevoel dat ik een krop in mijn keel heb maar misselijk ofzo ben ik niet. Ik las dat dat ook vaak pas vanaf week 6 begint dus ik zal maar niet te vroeg juichen :)

Nu kruip ik in mijn bedje. Trusten!

16. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Peertje, ik vind het allemaal ook nog erg spannend. Begin wel langzaam aan het idee te wennen, althans probeer er van te genieten ;). Ik voel ook weinig, af en toe steken in mijn tepels, ben soms ook wat humeurig, eet veel (wel erg gezond, terwijl ik normaal een echte snoeperd ben), en vanochtend was ik ineens een beetje misselijk. Maar dat kan ook tussen mijn oren hangen :). Ik heb net bericht van de fertiliteitsarts ontvangen en ik mag 11 maart voor de 1e echo. Volgens haar ben ik dan 6 weken en 2 dagen zwanger (ik denk 6 weken en 3 dagen), dus ze hoopt dan hartactie te kunnen zien! Erg spannend. Ik mag zo vroeg, omdat ik via de MMM zwanger ben geworden.

@Margootje, ik ga er nu nog steeds van uit dat ik 1 november ben uitgerekend (eigenwijs ;)). De fertiliteitsarts gaat uit van 2 november, maar ja...wat maakt die ene dag nou uit. Gisteravond had ik trouwens ook dat krop in mijn keel gevoel, net of het een soort maagzuur was wat niet helemaal omhoog kwam. Vandaag werd ik wakker met pijn in mijn keel :(.

17. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    #37 Debbykoops, 25 feb 2010
    Laatst bewerkt: 25 feb 2010
    Oh ja, wat ik wel erg heb, is erg emotioneel en ik heb ook meer last van afscheiding (had ik bij mijn vorige zw.schap ook).

18. babyproject

babyproject Niet meer actief

November 2010 Mama's!

1 november
    Debbykoops - 33 jaar - 2e kindje
    Doritoo - 28 jaar - 1e kindje
    Peertje - leeftijd? - 3e kindje

2 november
    Abbi - leeftijd? - 2e kindje
    Babyproject - 26 jaar - 1e kindje
    Margootje - 25 jaar - 1e kindje

19. babyproject

Lijstje!

Zoals jullie kunnen zien, missen we nog 2 leeftijden van meiden.

Wat voor gegevens willen we nog meer in het lijstje?
    Woonplaats? Is misschien wel handig mochten meiden irl eens willen afspreken.

20. babyproject

Ik heb me ook al aangemeld bij Moeders voor Moeders.
    Ik werd gisteren door ze gebeld, maar dat was een foutje. Ze dacht dat ik al langer zwanger was, ze wilde morgen al langskomen! Maar dat was dus niet de bedoeling (veel te vroeg voor hun zwangerschapstest, die heeft veel hcg nodig om positief te testen). Je kunt meedoen vanaf week 6, dus ik word aan het einde van mijn week 5 opnieuw gebeld.

Verder heb ik me ook al aangemeld bij kinderdagverblijven! De wachtlijsten hier zijn niet normaal!

Ik heb alleen de HA nog niet gebeld, of een VK ;)
    Dat doe ik maandag wel. Ik kan nog steeds niet zo goed geloven dat ik zwanger ben :p Ben sinds zondag gestopt met roken, dat dan weer wel!

Ik ga zometeen even langs de drogist voor wat olie voor mijn buik. Lijkt me heerlijk :)

Deel Deze Pagina