@ Debby: Voor jou gaat het dus niet op, ze zeggen toch dat in het tweede trimester meestal de misselijkheid afneemt... jammer. Kun je niet eerder bij de gyn terecht als je zo onzeker bent? Sterkte. @ Kitty: Je zit ook op de termijn dat ze zeggen dat de misselijkheid minder wordt, dus geen zorgen over maken hoor! @ Wendy: Mooie foto hoor. Je ziet echt heel duidelijk de vingertjes, echt lief!
Zo, krijg net de kraamzorg-papieren binnen. Kraamzorg de Eilanden, daar waren we de vorige keer ook en was toen goed bevallen. Hebben jullie de kraamzorg al geregeld en waar zitten jullie?
@ Linnie, Jeetje,dat is niet niks om zoiets mee te nemen. Ik hoop dat het slapen vanacht beter gaat. @ Debby; Ik begrijp je onzekerheid,ben bij de vorige zwangerschap ook zolang zo misselijk geweest. Nu,sinds een paar dagen begint het weer. @Luukske,hoop dat het een mooie dag word (ondanks het weer). Wel leuk een limburgse zanger als cadeau. Wie dat zul je wel nog ff geheim houden.Maar amuseer je. @Echo's,weer mooie foto's voorbij zien komen,heel mooi meiden. @Kraamzorg,hier had ik de papieren meteen binnen. Was voornamelijk informatie.Ik zag wel dat er een aantal dingen verandert waren,er staat onderander in dat het badje in hoogte verstelbaar moet zijn,maar ik heb nog nooit een standaard gezien die je kan verstellen.Ga dus maar een gewone nemen.
Zo snel zijn jullie met kraamzorg! Ik werd net bij vk toegesproken dat ik het echt vandaag moest regelen anders zou ik te laat zijn. Fijn in de stad wonen . Dus gelijk maar gebeld en ze hadden nog geen stop vertelde de dame van de kraamzorg heel blij . Mercedes wat apart van dat badje. Het wisselt toch iedere keer weer heh. Hoe oud zijn jouw andere kind(eren). Jaime is net vier als deze wordt geboren ik heb dat bad niet eens meer en verstelbaar komt mij ook niet bekend voor . Wendy wat lief dat handje op de echo! Waarom wordt je steeds vooruit gezet? Hier zeggen ze 1 keer meten en daarna niet meer iets van kan wisselen oid per keer en als ze later in de zwangerschap maar goed blijven lopen ofzo. Debbykoops wanneer was je laatste echo dan? En misselijk is dan wel goed teken toch? Kan de vk niet even hartje luisteren? DAt je je geruster voelt? Doobie ik snap dat je dan zenuwachtig bent idd. Als je echo straks goed is zal je je vast beter voelen. Vandaag is ie toch? Vk was ok. Lage bloeddruk ijzer ook prima. Ze kon alleen hartje niet horen dus mag volgende week nog een keer terug. Hij zwemt schijnbaar steeds weg. Ze hoorde hartje eventjes (ik niet maar goed) en dan was ie weer weg. Hij had er duidelijk weinig zin in. groetjes Sensee
@Sensee, met 12 weken had ik de laatste echo. En ik zit helaas niet bij de vk, maar bij de gyn. Anders had ik de vk inderdaad wel even gebeld om te vragen of ze het hartje even wilden luisteren. Ach, waarschijnlijk maak ik me druk om niets. Nu gaat het ook wel weer.
@ Mercedes: Verstelbaar badje heb ik ook nog nooit gezien. Het badje van de oudste heb ik nog, daar zit hij nu nog af en toe in in de douche omdat we geen groot bad hebben. Ga gewoon deze weer gebruiken want is nog prima (Hema). Standaard hadden we vorige keer geleend. Nu even vragen of ik hem nog eens kan lenen en anders kopen we er één. Maar een verstelbare heb ik echt nog nooit gezien. @ Senseemillia: Ze kunnen je toch nooit weigeren voor de kraamzorg, of zijn er echt bureau's die een stop hebben? Kan me dat moeilijk voorstellen. "Nee mevrouw je lost het zelf maar op want je was te laat met aanvragen..." Pfff... ik word gek van Moeders voor Moeders. Wil je iets doen voor het goede doel, maar ik kan er steeds achteraan. Ze zijn nu al 2 keer gewoon niet langsgeweest om de bussen te ruilen, zat ik er een week langer mee terwijl ze toch volgeplast zaten. En ook al iedere keer mn cadeautje vergeten, waar ik ook al voor gebeld heb en zelfs een keer een briefje op de bussen geplakt of ze het cadeautje erbij wilde doen. Ik vind het zo helemaal niet meer leuk om mee te doen als ze zo laks met je omgaan. En iedere keer bellen word ik ook zat. Weet iemamd misschien of je zo ook kunt mailen?
He meiden, ik zit nu al even met jullie allemaal te kletsen, maar ik weet zo weinig van jullie. Is het misschien een idee dat iedereen zichzelf nog eens voorstelt en iets over zichzelf vertelt of iets? Dat hebben we misschien in het begin allemaal wel gedaan, maar ik ben er wat later bijgekomen dus heb dat gemist. We zijn nu met een aardig vast clubje met allemaal bekende namen maar ik kan me er steeds geen voorstelling van maken wie er aan de andere kant zit. Zal ik maar beginnen? Ik ben 24, getrouwd, woon vlakbij Rotterdam en werk parttime in de horeca, in het cafe van mijn vader en we hebben 2 honden. Ik heb een zoontje van bijna 2, hij is van juni 2008. Bij hem heb ik 20 maanden bv gegeven. Ik ben toen in het ziekenhuis bevallen (gebroken vliezen maar nog niet ingedaald, bevalling opgewekt ivm langdurig gebroken vliezen) maar hopelijk mag ik nu thuis bevallen.
Coco bah lekker heb je die flessen nog een paar dagen extra staan.... Oh en hier jawel hoor ze weigeren je dan. Woon je in randstad of niet? Collega van mij is twee jaar geleden bevallen en kreeg ook geen kraamzorg. Het was vol! Hier gooien ze idd een stop erop als ze vol zitten. Denk dat het verschilt per regio. Debbykoops en je kan niet je gyn bellen om te vragen of je niet ff voor 5 minuutjes langsmag om hartje te horen? Al bij mij hoorde ze het net dus ook niet dus misschien maakt zoiets jou nog onzekerder? Ben jaloers op je dat je bij gyn zit.weet reden natuurlijk niet, maar ik heb het niet zo op kraamhulpen, verloskundigen etc. Komt ook door vorige zwschap hoor. Vk zei tig keer nee mevrouw de baby is gedraaid en ik nee die is niet gedraaid en die was ook niet gedraaid bleek na ik aangedrongen had op een echo. En zo nog wat dingen. Avon wat ik tegen coco zeg misschien verschilt het per regio. Ik woon in randstad centrum utrecht.
@ Avon: Op de site kan ik zo gauw geen emailadres vinden. Dat mailadres dat jij hebt, is dat van je contactpersoon zelf of een algemeen adres? Als dat zo is, mag ik het dan hebben?
@ Senseemillia: Ik woon vlakbij Rotterdam, ook wel in een drukke buurt. Maar kraamzorg is hier gelukkig al geregeld. Toen ik de vorige keer beviel (juni 2008 ) was het wel druk, toen kregen we van tevoren een brief dat de kraamzorg gegarandeerd was maar ze konden ivm met vakantieperiode en babyboom geen volledige uren garanderen, maar alles is toen goedgekomen.
Goed idee heb ik ook wel. Ik ben Linda, 32 jaar (volgende week zondag 33) getrouwd en woonin Utrecht. Werk bij overheid als beleidsmedewerker kunst en cultuur. Ik heb een dochter van 3,5 (wordt eind okt. 4). Bij mijn dochter had ik een niet zo fijne zw.schap. Jaime was van een tweeling heb van 1 een miskraam gehad. Hoge bloeddruk vorige keer en uiteindelijk Hellp. Jaime was een eigenwijs (nog steeds) die in stuit bleef liggen. Is gehaald met een keizersnede (doe mij bij deze ook die ritssluiting maar weer open).
Ik ben dus Debby, 34 jaar, heb een zoontje van 2,5 jaar (ryan, geboren op 31-10-2007). Ik woon in Ursem, dat ligt tussen Hoorn en Alkmaar. Normaal gesproken werk ik 3 dagen per week als officemanager bij een advocatenkantoor, maar zit dus al de hele zw.schap thuis . Bij Ryan ben ik ingeleid wegens zw.schapssuiker en hoge bloeddruk met 38 weken. Toen Ryan 8 maanden was heb ik een depressie gekregen. Dat is nu ook wel mijn angst eigenlijk. Ryan heeft fv gekregen, olmdat ik een borstverkleining heb gehad en waarschijnlijk geen melk kan geven. Bij hem had ik ook helemaal geen last van stuwing. @Sensee, ik zit bij de gyn vanwege de vorige zw.schap.. Met 34 weken kreeg ik zw.schapssuiker en moest uiteindelijk ook insuline gaan spuiten. Daarna nog hoge bloeddruk en de laatste 5 weken 24-uur bedrust gekregen, gelukkig wel thuis, iedere dag kwam er een verpleger om de bloeddruk en een CTG te maken. Nu gaat het wel weer met de onzekerheid, ik wacht nog wel even af. Het zijn gewoon lastige weken, omdat je het kindje nog niet voelt, maar ook nog niet veel controles hebt. En dan ook nog dat overgeven erbij en alle tijd om na te denken over van alles en nog wat. En ik merk dat mijn lichaam geen energie meer krijgt. "s Middags vallen mijn ogen gewoon dicht, dan ben ik op. Alles gaat denk ik naar de baby wat er binnen komt...
Die collega van mij was ook 2008 bevallen juli volgens mij. Misschien ligt het ook daar aan. Al hier schijnt het heel druk te zijn. Ik denk dat ik trouwens niet alle uren neem. HAd de vorige keer zo'n muts hier rondlopen. Of tenminste die zat de hele middag in dat boek te schrijven over mijn temp en die van jaime etc..........
@Kraamhulp, wij hadden eerst een meisje die net klaar was met de opleiding, maar dat was geen succes. Ryan dronk dus niet, had geen zuigreflex. Hij is op woensdag geboren, op vrijdag mochten we naar huis (eigenlijk ook stom van het zkh om ons zo te laten gaan) en op maandag zei de vk dat hij echt moest gaan drinken, anders moest hij opgenomen worden. Maandagavond had hij diarree en hebben we direct de vk gebeld en die heeft de ka gebeld. Toen is Ryan weer opgenomen. Wordt weer verdrietig als ik aan die tijd denk.... Gelukkig was het 1 nachtje en dinsdag mocht hij weer mee nar huis. Toen hebben we het kraambureau ook gebeld dat we weer naar huis mochten en dat we iemand anders wilden qua kraamhulp. Iemand met ervaring. Die is toen gekomen en dat was zoooo fijn! Gezien mijn zw.schap van Ryan en alles dat erna gebeurde, is he took niet zo vreemd dat ik een depressie kreeg....Daar ben ik nu wel weer bang voor, omdat ik nu weer een (zware) zw.schap heb.
@ Coco; ja je hebt gelijk.. Het is ook nooit goed he? Haha, een week geleden riep ik nog dat het nu wel gebeurd mocht zijn met de misselijkheid en nu vind ik het eng omdat het echt over is... Oh, wat zit een mens toch vreemd in elkaar haha! Maar je hebt gelijk, moet er niet zo over in zitten. @ Kraamzorg; ja is bijna geregeld, heb alle info doorgegeven en moet nu alleen nog een papier ondertekenen en terugsturen. Dat kan ik straks nog mooi even doen. Ik zit bij Isis (Friesland). Ik kon trouwens kiezen voor 3 uur per dag kraamzorg of fulltime kraamzorg (eerst 8 uren, daarna 4 uren per dag). Welke nemen jullie? Ik heb eerst gewoon fulltime aangevraagd. Het is makkelijker om uren weg te geven i.p.v. uren bij te vragen. Heb ik wel eens gehoord dan... @ Verstelbaar badje; volgens mij kun je bij die van ons (3 jaar geleden gekocht) de poten in 2/3 standen zetten. Deze heb ik toen bij babydump gekocht. Maar dit hadden wij pas door, nadat we hem niet meer voor onze dochter gebruikten.. @ Kleding; joepie!! Gisteren 2 leuke witte rokjes binnen gekregen! Nog een paar shirtjes en laat de zomer maar komen!
@Kitty, ik heb ook de kraamzorg al aangevraagd, maar had geen keuze tussen 3 uur per dag of fulltime?! Kan me dat van de vorige keer oko niet herinneren overigens. Lijkt me inderdaad makkelijker om uren weg te geven dan bij te vragen.
Ik neem wel het maximum aantal uren. Ben nu van plan om me lekker te laten vertroetelen en me nergens druk om te maken, dat heb ik bij de eerste veel te weinig gedaan. Ik kwam toen thuis uit het ziekenhuis en de kraamhulp was er nog niet en toen ging ik snel de bank stofzuigen omdat er hondenharen opzaten! Wij hadden toen wel een leuke kraamhulp. Een degelijke oude muts van de oude stempel maar wel een heel aardig mens waar ik veel aan heb gehad met het getob van de borstvoeding. @ Debby: Wat een verhaal zeg, hopelijk gaat het deze zwangerschap helemaal anders! @ Senseemillia: Hoe zit dat eigenlijk precies als je de eerste keer een ks hebt gehad? Mag je dan zelf kiezen of dat ze tweede keer weer zo gaat? Toen mijn zoontje geboren werd had hij trouwens zn handjes onder zn kin, dus door zn elleboogjes was ik bijna totaal ingescheurd. Hopelijk gaat dat ook anders dit keer!
@ Kitty: Ik heb nog niet hoeven kiezen maar ik neem gewoon de fulltime. Denk dat dat met het intakegesprek in de 7de maand ter sprake komt.