November 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babyproject, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty2

Kitty2 Bekend lid

27 dec 2007
    622
    0
    0
    Nederland
    Oke,
    ik ben 25 jaar, woon in een klein dorpje in Friesland. Heb al een dochtertje van 2, ze wordt eind oktober 3. Ik werk in een supermarkt, broodafdeling. Vorige zwangerschap ben ik opgenomen geweest bij 35 weken, wegens groeiachterstand. Bij 36 weken mocht ik naar huis en hebben ze haar nog in het ziekenhuis gedraaid. Op de uitgerekende datum is ons meisje in het ziekenhuis geboren met een gewicht van 2610 gram. Ze mocht dezelfde dag nog mee naar huis.

@ Debby; nee ik ken het ook niet van de vorige keer, dat ik kon kiezen. Daarom vond ik het eerst ook zo vreemd.
    En wat een verhaal!!

Vorige keer vond ik niet zoveel aan mijn kraamtijd.. Ik kan ook zoo moeilijk stil zitten. Ik vond het vreselijk dat er een onbekende in mijn kastjes, in mijn was en in mijn huis aan het snuffelen was. Ik denk dat ik me er deze keer maar gewoon aan over moet geven, ook aangezien we hier al een meisje hebben lopen van dan 3 jaar.

@ Stopzetten kraamzorg; ja hier kan het ook! Vorige keer was ik net op tijd..

2. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Je hebt PB

Het algemene adres is ws dezelfde die jij hebt,

moeders voor moeders
    postbus 20
    5340 BH Oss
    Welkom bij Moeders voor Moeders
    gratis info nr; 0800 022 80 70

3. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Oke dankje.

4. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Bedankt voor de lieve reacties! Client heeft waarschijnlijk suicide gepleegd, heel naar dus... Vanmorgen heb ik contact opgenomen met m'n manager, voor een doorverwijzing naar het bedrijfsmaatschappelijkwerk. Ik heb toch de behoefte om er met een prof iemand over te praten en voor m'n gevoel moet ik er ook echt iets mee. Op dit moment werkte ik al een aantal maanden halve dagen ivm ziekte van pfeiffer en een depressie. Daar ging het eindelijk wat beter mee, dus wil nu geen terugval. Zo, dat was m'n ego verhaaltje weer....

Ik zal me ook nog even voorstellen.
    Ik ben 24 jaar (25 als de baby geboren wordt) en woon nu nog in Rotterdam, maar vanaf 1 juni ga ik bij mijn vriend in Den Haag wonen. We willen erg graag samen een huis gaan kopen, maar dan moet eerst zijn huis verkocht worden. En dat gaat helaas nog wel een poosje duren. Ik heb trouwens ook een hond!
    Ik werk in de psychiatrie als ambulant woonbegeleider. Officieel werk ik 36 uur in 4 dagen. Na de bevalling wil ik 27 uur in 3 dagen gaan werken en dan neem ik 1 dag ouderschapsverlof op.
    Vriendlief werkt als schilder en ook hij gaat 1 dag ouderschapsverlof opnemen. Kindje gaat dan 2 dagen per week naar het kdv.

5. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

@kraamzorg :hier in BE is het niet de gewoonte om kraamzorg te vragen ,je kunt het als je in't zh of thuis bevalt aanvragen.
    Ik heb bij de 2e aangevraagd 3 maanden voor bevalling en was voldoende optijd maar heb de week na zh-opname afgebeld omdat ik me erg goed voelde.

@ mezelf voorstellen :
    Ik ben Lilalien woonachting in BE (limb.) ,nog net 29 word er 30 op 20/05.
    Ben gehuwd sinds 28/08/04 met mijn ventje hij is er 36.
    We hebben al een zoon van 12/11/04 ,bij hem heb ik 1 maand bv.mogen geven erna kreeg ik kanker en een dochter van 11/10/07 haar heb ik 14 maanden bv.mogen geven en moeten stoppen na 3 vmk* en baarmoederontsteking.

Mijn man werkt fulltime als treinmachinist ,ikzelf ben fulltime thuisblijfmoeder sinds september 2009.
    Ik zit nu in een vrijstellingsperiode van 4 jaar ervoor heb ik parttime gewerkt bij een energiebedrijf in onze buurt.
    Ben wel van opleiding opvoedkundige en verpleegkundige maar onwille van rugproblemen (scoliose,hernia's en de kanker)heb ik voorlopig een einde gemaakt aan die werksituatie.
    Mijn droom was om een medische secretaresse te worden ,wieweet eens de kids groter zijn.

We wonen voorlopig nog op ons koopappartement maar vanaf volgende week staat het officieƫl te koop om naar een huisje te kunnen vertrekken.
    We hebben 1 huisdier een half siamees/britse korthaar ,voorheen hebben we nog een siamees en Main coon gehad.

Onze droom was van in't begin een gezin van 2-3 kindjes maar als het mag willen we eens de 3e er is ,verhuist zijn na een 3 jaar nogeens proberen mocht het dan niet meer lukken sluiten we onze kinderwens af tegen dan ben ik 34 jaar.

Groetjes :)

6. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Weeral zo'n PRACHTIGE echo's!!!!

Moet nog wachten tot 18 mei :(
    Niet dat ik ongerust ben totaal niet maar het is o zo leuk om hem/haar nogeens te zien ,zeker na te zien van jullie echo's ;):D

7. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Wat leuk om zo jullie verhalen te lezen!!

ik zag een aantal mooie echo's voor bij komen!!

Ik zal me ook even voorstellen.
    Ik ben 27 jaar en heb een dochtertje van bijna 17 maanden die nog 2x op een dag borstvoeding krijgt.Ik werk in een verpleeghuis als zorgkundige (evv) ik woon samen in een koophuis in heerhugowaard nieuwbouw wijk en we zijn bezig met een ander huis. Mijn man is 30 en werkt als lijnchef in een koekfabriek.Ik ben van mijn dochter thuis bevallen hele snelle bevalling en wil graag van mijn tweede als het mogelijk is ook thuisbevallen. ik heb voor deze zwangerschap 2 mk gehad in 4 maanden tijd drie keer zwanger. zo mijn verhaal in het kort.

liefs rosa

8. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    @Badje, tja vond het ook apart. Mijn zoon is 9,maar het buurmeisje is vorig jaar bevallen,had haar lijst ernaast gehouden en daar stond niets over een verstelbare standaard. Ik ga er ook niet speciaal op zoek naar.

@Kraamzorg, ik heb rond de 10e week gebeld,op advies van hier. Heb cz gebeld,ze hebben me meteen aangemeld,kon kiezen uit 3 heb voor de grootste van de 3 gekozen. Ze gaven een indicatie voor 45 uur. Een paar dagen later had ik de papieren in huis.Tevens stond er in dat ik binnenkort het kraampakket met een cadeautje ontvang.

@Voorstellen, Ik ben mercedes ik ben 31 jaar,gehuwd sinds 16-10-2000,mijn man is 41.We hebben een zoon geboren op 9-3-2001. Zelf werk ik als telefoniste-adm.medewerker bij een vervoersmaatschappij.Mijn man werk als planner bij het ziekenvervoer in onze regio. We wonen in een hoekhuis met een grote tuin en 3 (4e op zolder) slaapkamers. We hebben een hond die ook 9 jaar is.Het is een boomer,o.a. bouvie en poedel.

Zie zelf

9. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, Belgiƫ
    Hallo!
    Ik zal me dan ook maar even voorstellen :p
    Ik ben 26 jaar, 27 als de baby geboren wordt en mijn man is even oud als ik (op 1 maand na), Ik woon in het Zuid-Limburgse Borgloon (BE) en werk als onderwijzeres in het lager onderwijs (groep 3 en 8 - 2de lj en 6de lj)
    Het is onze eerste zwangerschap, na 5 IUI's en een laparoschopie.
    Wij zijn sinds juni 2006 samen en op 16-08-2008 getrouwd. We hebben een eigen huisje gekocht dat we stilaan aan het opknappen zijn!

Zo dat was denk ik alles :)

10. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, Belgiƫ
    Ja had m'n toch nog gevonden... begreep er eerst niet veel van, en eerlijk gezegd nog altijd iet! Ik zie het dus echt niet! Maar denk wel dat ik maandag mijn echo plaats :)

11. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    ik zal me ook eventjes voorstellen
    ik ben simone 21 jaar en woon in rosmalen(noordbrabant)
    mijn vriend is 22 en als de kleine geboren wordt 23.
    ik werk in de thuiszorg maar op het moment zit ik nog in de ziektewet.
    mijn vriend(bijna man) is betontimmerman 40 p/w.
    na de bevalling ga ik nog 1 dag van 6 uur werken en 2 dagen van 3 uurtjes.
    Liefs, simone

12. MissT

MissT Niet meer actief

Hai meiden,

Vandaag 11 weken en 2 daagjes en weer een echo gehad;
    Bekijk bijlage 70476
    Kleine was al heel druk aan het spelen in mijn buikje zooo mooi om te zien ;);)

13. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, Belgiƫ
    YAY!!! de laatste Utrogestan zit erin!!! *vreugdedansje*

En Oh wat een mooie echo's toch allemaal!

14. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    @kraamzorg: is hier geregeld, wil weer 3-5 uurtjes per dag maximaal! had ik bij de 1e ook en dat was super fijn!

@echo's: wat een goed nieuws allemaal weer! heb een paar mooie voorbij zien komen!

@voorstellen: ik ben ilona, 27 jaar, mama van job(17-3-2005) en isa(9-4-2007). geregistreerd partner met arne, 30 jaar, zijn in december 14 jaar samen.
    ik werk 27 uur(3dagen) op een kdv in de wijk.wonen in aalsmeer,hebben 2 katten levi en diesel.bij de zwangerschap van job zat ik met 20wk thuis ivm hoge bloeddruk en daardoor continue hoofdpijn, met 38.3 ingeleid met gel, sloeg aan maar hartje daalde en werd een spoedkeizersnee, was een klein ventje 2610gram en had duidelijk te weinig binnen gekregen door mn hoge bloeddruk, placenta was erg slecht! ook een klein weekje in z'huis gelegen

bij isa spontaan bevallen met 36.6wk, ze was goed op gewicht, 3400gram maar heeft toch een week in z'huis gelegen ivm zuigrefelx, had ze niet, en misselijk en hoofdpijn door de vaccuumpomp. ze was net een dag thuis dat we werden gebeld door Huisarts, de hielprik was niet goed,AGS was verhoogd en moesten de volgende dag in AMC staan....nou geloof me...je stort echt ff in! heel veel onderzoeken, na 4wk verlossende antwoord, was vals positief...ja dat schijnt vaker voor te komen.
    dus al met al, geen leuke kraamtijd gehad.

nou als jullie nog meer willen weten dan hoor ik t wel!!!!!
    dus hopelijk nu wel helemaal top!

15. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Peertje, dat klinkt ook als 2 heftige bevallingen en naslepen. Hopelijk dit keer een mooie bevalling en een mooie kraamtijd!

16. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij zijn getrouwd toen Ryan 1 jaar werd, op 31-10-2008.

17. Doobie

Doobie Actief lid

17 sep 2008
    422
    110
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    Betuwe
    @voorstellen:
    ik ben Sabrina, 26 jaar en nog steeds 26 als de kleine wordt geboren. Getrouwd op 20 juni 2008, met hubbie die 37 is (38 als kleine komt). Ben fulltime leerkracht in het VSO, met zowel moeilijk lerend als moeilijk opvoedbare kinderen tussen de 13 en 18. Geef jazzdance aan kinderen bij een sportvereniging in de buurt en zit zelf bij een musicalvereniging. In oktober 2008 miskraam gehad en nu dus zwanger:D

leuk initiatief dit:D Erg leuk om te lezen van iedereen!

18. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben Monique, 22 jaar, 23 als de baby er is. De papa is 24 als beebje er is. Wij wonen in Heerde. Ik werk fulltime als pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf. Dit is ons eerste kindje...
    Vind alles heel bijzonder om mee te maken al maak je je soms ook wel eens druk om de kleinste dingen..

Maandag de 2e echo. Ben benieuwd of ik dan 10w1d ben of 11w2d. Ik denk zelf het laatste. Ik houd jullie op de hoogte!

Ik vind het gezellig om met jullie mee te kletsen en ervaringen te delen!;)

19. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    ja vooral die van isa vond ik echt tegenvallen!
    dus we hopen nu op de laatste en beste bevalling en kraamtijd!
    zwangerschap is tot nu toe wel de beste;)

20. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    dan doe ik ook maar gezellig mee:

ben wendy, 29 jaar, 30 als de baby komt.
    hubby is 34 (net geworden) en we zijn in aug 2009 getrouwd.
    ik werk op het moment niet, man wel, bij rijkswaterstaat.

we hebben een hond, 1 kat, 1 poes met 3 kittens (die we niet houden) 1 konijn en een voliere met parkieten (aantal onbekend)

de hond is een americaanse stafford en een superschat! :)

Deel Deze Pagina