@Moontjee, ik kan het me niet voorstellen dat je gewicht ermee te maken heeft. @Ineke, 19 weken pas weer?! Jeetje...en dan zit ik te "zeuren" . Wanneer zouden ze jullie baby'tje kunnen onderzoeken? Omdat je je afvraagt of het niet eerder kan?
wij moeten de 20 weken echo is het ziekenhuis doen omdat ze naar de niertjes willen kijken mijn vriend, zijn broertje en hun moeder hebben een afwijking aan de nieren namelijk(niks ergs maar wel belangrijk om te weten) bij de vorige echo heeft de echoscopiste wel gezegd dat ons kindje een heel mooi neusje heeft en dat downkindjes dat MEESTAL niet hebben
Lieverd, ik denk niet dat het erom gaat of wij ermee gerustgesteld zouden zijn, maar of jij dat bent! Ik zou er wel gerust onder zijn. En zo niet, dan zou ik toch de vk even bellen, zij kan je vast en zeker geruststellen!! DIkke knuffel
Ja ik wel maar ik ben 40... Als ik jou zou zijn zou ik morgen even bellen en vragen hoe zij aan die berekening komen. Gewoon eerlijk zijn. Ik had dit namelijk ook niet verwacht (vandaar mijn reactie gisteren..). Als er niets vreemds in je bloed is gevonden ben ik wel benieuwd hoe ze bij mij op 1400 komen en bij jou op 290. Maar wij zijn geen experts dus laat het ze maar toelichten. En tot slot, vergeet niet bij een kans van 1 op 290 gaat het dus 289 keer 'goed'!!
Nou, ik voel me redelijk dus ik ga mijn best doen om even op vandaag te reageren ; * Wendy2010 Wauw, wat ben jij vroeg wakker joh, wel fijn dat je je niet verslapen hebt , ik slaap ook enorm slecht ja, dus herkenbaar (maar ik heb wel 1000 kwaaltjes hahahahahaha). Fijn zeg dat de echo weer goed was, wat een geruststelling he? Volgens mij is de kans dat het fout gaat in het 2e / 3e trimester enorm klein, dus niet vanuit gaan hoor!!! * Nony Oh wat vervelend dat je zo'n last hebt van hoofdpijn, is het ondertussen alweer wat gezakt...? Ik hoop het wel voor je... Het zou idd best kunnen dat de hoofdpijn door je bloeddruk komt maar ik heb er niet zoveel verstand van moet ik eerlijk toegeven. * Ineke1983 Hoe is het daar bij jou...? * DebbyKoops Oh schattig he als ze zo lief met elkaar spelen, ik hoop ook dat je bloeddruk gezakt is hoor, ben benieuwd wat ze doen als het niet zo is. En JA, de tijd tussen de controles duurt mij ook VEEL te lang haha. Succes alvast morgen met het bloed prikken he.... * Luukske Super dat je de lijst bij wilt houden meid, complimenten! * Lilalien Wat heb je al een mooi buikje! Spannend hoor morgen. Ik kan het hartje thuis nog niet vinden en nu is de batterij ook nog eens leeg van de angel sound, geduld hebben dus (en een nieuwe batterij halen, haha). Nou zeg, de 1e nov beeb, ben ook benieuwd, ik ben de 3e uitgerekend, dus wie weet . En natuuuuuuuurlijk duim ik voor je morgen * Honeyy Ik ben superbenieuwd naar je buikje! Showen!!! * Moontjee Fijn dat alles zo goed was en idd; het gaat erom dat jij je er goed bij voelt!!! Probeer je niet teveel zorgen te maken, volgens mij is het best een goede uitslag, anders bel je voor de zekerheid de vk toch even??? En idd, als de score niet goed was geweest dan had je allang een doorverwijzing gekregen hoor!!! ga eens snel op je roze wolk zitten!!! . Ik vraag me af of gewicht met de uitslag te maken heeft hoor, het is een combi van leeftijd, bloed en echo... niet het gewicht vd moeder volgens mij.... * Avon Wauw, 4 keer eruit om te plassen is niet niks zeg!!! Sterkte ermee * Babyproject Ik heb al een enorme buik. MAAR: dit is onze tweede he, bij de 1e had ik een heel klein ieniemienie bolletje, je zag amper wat aan me bij de 1e.. niet TEveel zorgen, de grootte van de buik hoeft helemaal niks te zeggen, anders bel je je vk als je je teveel zorgen maakt...? * IreneH Mooie uitslag van de combinatietest, heel netjes! Geniet ervan!!! * Zora Netjes, 3 cm aan buik erbij!! Gaat het verder goed met je? * Lot Gezellig he al die kindjes dicht bij elkaar , bij ons is het gewoon toeval, helemaal niet bij stilgestaan, pas toen ik de test in mn handen had dacht ik; ohjee, weer eentje in november, haha. @Hier; het gaat redelijk goed, mijn gewrichten doen heel erg pijn, hebben jullie dat ook?? Maak me wel zorgen, ben zo bang dat ik BI krijg en eerder moet stoppen met werken ofzo.... Verder heb ik vaak krampen en omdat ik het hartje nog niet gevonden heb, pfffffffffffffff........... erg he ben ik toch. Ben gewoon nog net zo onzeker als bij onze dochter. Misschien nog wel meer. Vraag me continue af; waarom zou het mij gegund zijn om nóg een gezond kindje te krijgen??? Stom he........ xxxx
@ moontje ik heb helmaal geen verstand van die combi testen, maar als ik me zo onzeker zou voelen zou ik vk bellen voor een gesprek en dat ze me dan precies zouden vertellen hoe en wat.. sterkte en bel gewoon lekker de vk,je zorgen maken is helemaal niet goed. En net wat iedereen zegt het zit gewoon goed anders hadden ze je wel doorgestuurd... @ kindjes vlak na elkaar jarig mijn zoontje is van 7 oktober en deze komt rond 16 nov dus ook wel redelijk dicht op elkaar @namen we hebben een jongens naam!!! nu nog een meisje hoofdpijn is gelukkig weg, heb vandaag wat beter op drinken gelet.. Morgen is mijn walk in closet klaar, ik blij eindelijk inrichten
Moontje, wees gerust. 1 op 290 is wel groter dan de gemiddelde kans van iemand van jouw leeftijd, maar het is nog steeds een hele kleine kans hoor! Van de 1000 kindjes die worden geboren hebben er nog geen 4 het syndroom van Down. Dat is toch een prima score?
Dat denk ik niet hoor, meid! Het gaat om chromosomenafwijkingen. Dat gebeurt al tijdens de bevruchting.
Zoooo wat hebben jullie veel gekletst gisteravond en vandaag.. Femke en Lilalien; super buiken!! Heel mooi! Babyproject; bij mij zag je het de eerste zwangerschap pas bij 24 weken... Lilalien; ik duim voor jou. Oh sorry.. Verder weet ik het echt niet meer. Morgen gaat ons dochtertje voor het eerst naar de psz. Ben zeer benieuwd hoe ze het gaat vinden.
Moontje, volgens de site van UVC Utrecht: Bij de combinatietest wordt het merendeel van de vrouwen terecht gerustgesteld. Zo zullen van de 300 vrouwen met een kans van 1 in 300 op een kind met het Downsyndroom er 299 niet in verwachting zijn van een kind met dit syndroom, en één wel. Maar dit betekent tegelijkertijd dat de combinatietest ten onrechte kan geruststellen. Een kans van 1 in 300 is immers gunstig maar de kans op een kind met Downsyndroom blijft. Een kansberekening betekent echter ook dat vrouwen ten onrechte gealarmeerd kunnen worden. Van de 50 vrouwen met een kans van 1 op 50 op het Downsyndroom zal er slechts één een kind met dit syndroom krijgen, terwijl de andere 49 zich ten onrechte zorgen maken.
Dit heb ik ook, het onzekere gevoel dat ik heb, is nog erger dan bij Isa. Ik vraag me ook af waarom we nog een gezond kindje krijgen en hoe het komt dat alles goed gaat. Ik ga regelmatig bij een medium/spiritueel begeleidster langs om mezelf weer terug in balans te krijgen (hoe en waarom is een lang verhaal). Ik heb aan haar verteld dat ik met deze vragen zat; waarom gaat het goed, moet het niet misgaan? Zij geeft als antwoord dat het ons gegund is om nog een goede zwangerschap en een gezond kindje te krijgen. Het hoeft niet altijd tegen te zitten, het kan ook eens goed gaan. Ik weet niet of ik het duidelijk heb neergezet, maar ik begrijp heel goed wat je bedoelt!
Dank je wel voor je reactie Isa, ik herken je gevoelens heel goed. Misschien hebben we het wel 'verdiend' na alle ellende van 2009 en begin 2010, maar toch..... maargoed, je snapt wat ik bedoel...... wat een rotgevoel he...
@Fem; door dit rotgevoel lijkt het alsof je je hetzelf niet gunt, tenminste vind ik dan. Het lijkt dan alsof je niet blij bent met de baby. Ik ben nu zo onzeker en maak me zorgen dat ik nog niet echt kan genieten van de zwangerschap. Waarschijnlijk komt dat pas als ik de baby kan voelen. Dan voel ik leven en heb ik meer zekerheid. Maar wat ik heel zeker weet, is dat het jou en mij ontzettend gegund is om een goede zwangerschap en een gezond kindje te krijgen.
Het is bij mij meer het onzekere.... niet omdat ik het mezelf niet gun maar omdat ik denk; WAAROM zou het mij gegund zijn, snapje??? , gekke meiden zijn we toch ook he . Ik ga lekker slapen, morgen weer werken dus ik ben er morgenavond weer . Liefs, Fem
goeiemorgen meiden, @all met afspraken vandaag....succes! @moontje, als je je onzeker voelt gewoon even vk bellen en uitleggen....enne je gewicht heeft geen invloed.... @all, gisteren lag ik er om 19 uur in, was schijnbaar al eerder in slaap gevallen volgens hubbie.... vandaag even de was bijwerken, en morgen shoppen.... heb gisteren van mijn dinnetje een leuk pakje van dirkje gekregen, wit/grijs....zij denkt ook al een meisje....dus ben benieuwd over 2 weekjes.....
Morgen! Oh leuk luukske ,had ook een kruippakje gekregen een blauw met autootjes op (hier denken ze jongen) en een body in een flesje met 'born in 2010' Idd.gewicht heeft niets te maken met de combitest ,ik woog ook 111 kg vorig jaar in't begin van het jaar. Ik moet ook dringend strijken en opnieuw opkuisen ,vraag me soms af vanwaar die vuiligheid vandaan komt. Vanavond echo ,morgen als mijn moeder wil oppassen ga ik ook de stad in voor mijn verjaardag shoppen Hier is de man jarig 28 februari ,ikzelf de 20 mei ,zoon 12 november ,dochter 11 oktober en nu prutsje ergens de 25e november. Groetjes! xxxxxxxxxx
oh wat een leuke dingen hebben jullie allemaal al gekregen! gaaf! wij hebben nu een afspraak gemaakt voor de 20 wkn echo! joepie! nog 6.5 week.. (pffff wat lang!!!) ik ga vandaag ff lekker naar de stad hierzo en vrijdag met hubbie naar r'dam! fijne dag allemaal!