Oooooooooh zalug!!! Kom foto's showen e wat je gekocht hebt!!! Hier hebben we bed,kleerkast zeker nodig en een paar bvkussenhoezen die waren nu versleten. Voor de rest nog een verhoogzitje voor de oudste zodat ze kunnen doorschuiven in de zitjes... Eigenlijk niet veel dus mja ik wil doopsuikers en kaartjes zelf maken ,mezelf daar in amuseren
Oei nony Ja hier ook vroege echo's en om de 2 weken tem week 12/15 hangt af van of alles ok is. Ben nu ook door naar school en winkel
Bedankt allemaal! Ik ga heel hard m'n best doen om jullie te leren (her)kennen! Het lijkt me heerlijk om zo met allemaal aanstaande mama's te praten. Dit is ons eerste kindje, dus ik zal zo nu en dan een hoop vragen hebben, haha. Ik heb al vrij vroeg allerlei kwaaltjes. Morgen is mijn NOD en sinds vorige week zondag voel ik me al anders. Ik was misselijk, voelde me heel apart en werd steeds om 05.00 uur 's ochtends wakker. Ik wist het echt zeker dat ik zwanger was, ik voelde het zo goed. De test(en) die we woensdag gedaan hebben waren ook echt overduidelijk! Maar ik heb alle kwaaltjes er allemaal voor over!!! Dat 's ochtends/'s nachts vroeg wakker worden. Hebben daar meer mensen last van? Ik ben eigenlijk nogal een luilak van mezelf, dus het verbaasd me dat ik zo vroeg wakker ben. Het lukt me dan ook echt moeilijk om weer te slapen. Gister had ik zo'n trek in gebakken eieren dat vriendlief om half 7 eieren voor me is gaan bakken, haha.
wat een leuke berichten hierboven.. lekker shoppen zou ik ook al wel willen maar durf nog niet.. w8 er nog maar een poosje mee.. gefeliciteerd Linnie! succes bij de echo nony!!
Goedemorgen meiden, Het wordt hier superdruk zeg, hartstikke gezellig!!!! Toch wel handig dat we allemaal in dezelfde maand zijn uitgerekend, geeft voor mij wel herkenbaarheid, handig zo'n klankbord . Ik ben net wakker en heb heerlijk een kop koffie gedrinken (Irene, ik ben ook helemaal van de koffie hoor, vind het zaaaaaalig), nu even op de bak uitpuffen (van het koffie drinken, whahaha) en dan ga ik straks boodschappen doen. Voel me nu prima, beter dan 's middags en 's avonds, heb echt nergens last van, vraag me in de ochtend dan ook standaard af of ik eigenlijk wel zwanger ben, stom he. Nou, ik kom zo nog even wat uitgebreider reageren .
Zoals beloofd; @ Meeks, jeetje, wat een verhaal joh, hoe gaat het nu met je??? @ IreneH: ja, je hebt gelijk hoor, ik met mijn korte reacties ghehehehe. Hier ook een koffieverslaafde hoor.... Na 3 bakken MOET ik echt iets anders gaan drinken van mezelf. Ik heb ook alweer een nieuwe ticker @ Ramoontjuh; welkom en gefeliciteerd met jullie 2e wonder, wat eet jij de hele dag door? Ik ga maar eens aan de crackers of ontbijtkoek beginnen ofzo. @ Lilalien; lekker dan, nu al last van je banden, was je nog gestoord gisteren??? @ Peertje; sterkte met je vermoeidheid @ Honeyy; oh wat fijn, dat is al hartstikke snel joh, 8 april. ` @ Anna83: wauw, 10 dpo positief testen, wauw! Ik vind dat come2me ook wel interessant, stel dat we aan het bevallen zijn en het forum doet het niet ofzo (alhoewel de kans mij klein lijkt, meer toch ). @ Ineke; nee, ik weet niet wat de waardes van het hcg allemaal precies zeggen. @ Kartvelibaia; nou, ik vind je naam erg bijzonder en mooi , mooie betekenis ook! @ Moontjee; oh wat leuk shoppen, heel veel plezier alvast (foto's!!!!), wij hebben helemaal niet zoveel nodig, ik heb nog zoveel van de eerste @ Nony; zo, je had er zin in, heel veel succes bij de echo, ben je erg zenuwachtig???? @ Linnie1985: Lekker meekletsen hoor en als je vragen hebt; gewoon stellen, kunnen we elkaar mooi helpen toch. Ik ben 's morgens ook erg vroeg wakker en dan ook echt KLAARwakker he, had het bij onze eerste ook dus het zal wel een zw. kwaaltje zijn Zo, ik ben weer bij. Hier weinig bijzonders, mijn dochter is vervelend vandaag echt zo'n; ik ga aan mama hangen dag, lekker dan. Straks boodschappen doen en morgen lekker de stad in, joehoe, heb er nu al zin in. Vandaag lekker genieten van mijn vrije dag, voor de dames die werken; hoeveel dagen werken jullie? Ik werk 4 dagen en blijf dat ook doen na de bevalling (zeg ik nu). xxx van mij
Hoi meiden! Sinds deze week ben ik er achter dat ik zwanger ben! Het is onze 1e en het was ook meteen in ronde 1 raak... Ben 20 november uitgerekend! Vind het zo spannend allemaal! Merk nu dat ik 's morgens echt vroeg klaar wakker ben (net as meer van jullie). En ik heb af en toe het gevoel van ongesteldheidskramp in mn buik. En mn boobs zijn opeens ook behoorlijk gevoelig! Wat ik het gekste vind is dat ik opeens alles zo goed ruik! Ik kan wel een speurhond worden... Leuk om met jullie te kletsen!
@Fem: Haha, ja die vermoeidheid zal dan wel een zwangerschapskwaaltje zijn. Een vriendin van me die ook zwanger is (maar dan van de 2de) zei: "ow..heb je dat nu al?!" Haha, dat klinkt hoopvol dus! W.b.t. werken.. Ik werk 4 dagen in de week. Toevallig zat ik net een beetje op internet te struinen over werken en opvang enzo. Ik twijfel nog erg of ik 4 dagen blijf werken of 3 dagen. Ik wil me ook nog verdiepen in hoe dat zit met ouderschapsverlof enzo, want ik heb er echt nog geen ballen verstand van allemaal! Net even een grove berekening zitten maken van de kinderopvangtoeslag, maar dat is nog best duur zeg! Maar ik wil sowieso blijven werken, dat wel. Wat voor werk doe je, als ik vragen mag? @Marispoza2010: gefeliciteerd!! Dat met dat ruiken herken ik ook wel ja! Ik kwam gisteren bij een cliënt op huisbezoek en ik rook precies wat ze de avond ervoor hadden gegeten, haha. Alsof je opeens veel bewuster bent van geuren, vreemd he?!
Gistermiddag belde de arts terug met wat vragen (o.a. of ik al bij een vk was geweest en zo en toen ik vertelde dat we zelfs al een echo hadden gehad, zei hij al dat hij even aan een tweeling dacht, pfff...gelukkig niet!). Maar goed, aan ieder medicijn zitten risico's en het was uiteindelijk mijn eigen beslissing. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik het zo niet trek, dat ik niet kan zorgen voor Ryan en dat dat al een hele goede reden is om eraan te beginnen en dat was hij wel met mij eens. Hij zou ze klaar laten leggen bij mijn eigen ha-praktijk. Daar waren ze niet op voorraad, dus kan ze vandaag ophalen. Daarna heb ik een homeopaat gebeld, bij ons in het dorp. Daar heb ik straks een afspraak, kijken of zij iets kan doen qua medicatie. Mijn ouders hebben Ryan meegenomen en ik heb in tranen afscheid genomen van mijn mannetje. Vreselijk als je zelf even niet voor hem kan zorgen . Gisteren ging het gek genoeg stukken beter met overgeven! Ik vermoed dat ik toch iets van een griepje of zo onder de leden heb gehad, waardoor het dubbelop kwam zeg maar! Mijn broer was ook ziek en aangezien we afgelopen weekend samen naar CP zijn geweest, wie weet! Ik ga in ieder geval de medicijnen ophalen, maar er nog niet mee beginnen. Wil even kijken hoe het gaat. Vanochtend wel overgegeven, maar dat is steeds 's ochtends. Als het daar bij blijft, vind ik het niet zo erg. Verder ben ik vooral heel erg moe en slap. Ik ben in ieder geval 2 kilo of meer afgevallen in de afgelopen dagen en heb weinig vitaminen binnen gekregen, dus dat slappe gevoel is ook niet zo heel vreemd natuurlijk... Ga nu even bijlezen en reageren .
@ mariposa: welkom speurhondje , gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom bij de november mama's!!! @Linnie: Ja, kdv kost een behoorlijke zak met geld, onze dochter gaat 2 dagen per week en straks gaat no. 2 op dezelfde dagen, wel zo makkelijk natuurlijk. Via de belastingdienst en dan toeslagen (geloof ik), kun je uitrekenen hoeveel je ongeveer terug krijgt. Ik werk als accountmanager in de technische detachering (soort uitzenden, maar dan anders, wij bemiddelen alleen vaste banen), is echt heel leuk, ik doe het nu al wel 10 jaar en zit eraan te denken om naar de HR over te stappen. Maarja, nu komt ukkie no. 2 dus overstappen denk ik nog maar even niet over na .
@ Debby; voel je niet schuldig mbt Ryan meis, waarschijnlijk heeft hij een geweldige tijd (tenminste, zo gaat het hier, als ik Sharon wegbreng voel ik me rot en zij bouwt 1 groot feest bij oma, hahahaha), dus geniet van de tijd die je nu voor jezelf hebt, lekker opladen ipv jezelf opvreten, daar heeft Ryan dadelijk ook niks aan....!
@Linnie85 Thanx! Ik kan het nog haast niet geloven! Vind het echt zooo onwerkelijk! Ik werk nu ook 4 dagen trouwens op Communicatie. Maar wil ook wel 4 dagen blijven werken denk ik hoor. Maar goed dat zeg ik nu, nu ik mijn kleine nog niet ken Hopen dat opa en oma's willen oppassen ahaha! Maar die weten nu nog niet eens dat ik zwanger ben... Vandaag genieten van mijn vrije dag!
Je hebt gelijk hoor! Ryan wordt daar straal en straalverwend en ik kan op dit moment toch weinig tot niets voor hem doen. Ik ga hopen dat ik lekker kan aansterken en straks weer leuke dingen met hem kan doen!
Daarom Debby, lekker genieten, de tijd die je voor jezelf hebt is al zo schaars (heb nu heel pedagogisch Bumba opstaan zodat mama even kan forummen ) dus; geniet, geniet, geniet. Ik ga morgen de hele dag de stad in (zonder man en kind maar wel met mams, zus en beste vriendin), dat vind ik zo lekker, maar ben toch wel weer blij als ik thuiskom hoor . Lekker opladen en straks saampjes weer leuke dingen doen.
@Fem ahaha thanx! Ja echt raar hoor die goed ontwikkelde reuk! Zit elke dag in de trein...maar ga denk ik een zakdoek met lekker geurtje meenemen om mijn neus in te stoppen dan...ik ruik het echt als iemand aan de andere kant van de coupe een broodje leverworst eet! En zweetluchtjes van mensen..getver... werd er gisteravond echt misselijk van!
Oh bah Mariposa, ik ben enorm verkouden maar merk ook wel dat mijn reuk iets beter is, jouw situatie lijkt me best vervelend.....
@Nieuwe zwangeren, welkom en gefeliciteerd ! @Nony, succes en vooral veel plezier met de echo! @Fem, wat lief dat je directeur met je meedenkt en je naar huis wilde sturen! Dat hoor je ook wel eens anders. @Meeks, jeetje wat vervelend dat je een trombosebeen hebt! En die injecties die je jezelf moet geven, doet dat geen pijn? @IreneH, hier nog een WIDM verslaafde . Maar je had het mooi mis, hahaha. Ik denk dat Kim de mol is. @Peertje, wat heerlijk dat je al verder bent dan je zelf dacht! Maar wel grappig dat ze daar nu al van uit gaan, meestal doen ze dat toch pas rond de 12 weken echo? @Montjee, leuke dingen geshopt gisteren? Bij Ryan waren wij ook heel vroeg met kijken naar spulletjes, maar dat deed manlief bij mij vooral omdat ik zoooo ziek was en het allemaal soms niet meer zag zitten. Op die manier hielden we de moeder erin . @Werken, ik werk normaal 3 dagen per week en dat wil ik ook na de bevalling graag blijven doen. Maar zit nu dus ziek thuis .
Hoi Dames, kan iemand mij ook even een korte samenvatting geven? Zal vanavond even proberen vier dagen bij te lezen. Heb vandaag vrij dus even druk bezig met het huishouden:x Maar even snel een vraag, ik maak me een beetje zorgen. Ik ben nog maar kort zwanger maar heb eigelijk nergens last van behalve vermoeidheid en soms wat last van mijn borsten. Ben helemaal niet misselijk, lus nog gewoon koffie, voel niks in mijn buik helemaal niks. Ok hij is wat dikker Eet nog gewoon mijn warme eten terwijl ik bij mijn eerdere twee zwangerschappen amper een aardappel kon koken of ik hing al boven de pot. Laat staan eten. Kortom kunnen jullie me even geruststellen?