November 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babyproject, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Goedemorgen meiden!

@ Wuppie: Wat leuk, ook paardgereden dus. Hier wil ik in de toekomst ook graag eeen eigen paardje, maar dan wel bij huis dus dan moeten we eerst verhuizen en dat is voorlopig niet aan de orde. ;)

@ Yvonne: 30 maart een echo. Leuk! Dat schiet al op he? Ik mag een dagje eerder, 29 maart.

@ Ineke: Jammer dat je bakkie koffie niet meer zo smaakt. Ik drink geen koffie alleen thee en af en toe een warme chocomel en die smaken me beiden nog heerlijk. :D

@ Paint: Leuk nog een actieve rijder en 2 eigen paardjes. Ik weet helemaal niets van western, ik rij dressuur en af en toe een sprongetje, maar het lijkt me een erg leuke tak van de sport. En je hebt inderdaad gelijk. Ik blijf ook rijden tot het goed voelt. Ik rij wel een erg heet paard dus wanneer vallen echt schadelijk kan worden voor de beeb stop ik denk ik. Ik ben nog nooit van haar gevallen maar je zult net zien....;) :p

@ Marleen: Ook paarden, leuk! Rij je zelf helemaal niet? Vallen maakt nu nog niet zoveel uit, althans niet voor de beeb, die zit nog lekker verstopt. Straks als het risicovoller wordt stop ik ook hoor. Dan maar lekker longeren en haar eigenaresse rijdt haar ook nog een paar keer per week. Dus komt goed.

@ Babywolkje: Wat jij beschrijft over eten en weeig/misselijk heb ik ook. Vooral inderdaad bij een lege maag. Gister had ik 2 glazen cola gedronken bij een borrel op mijn werk en had ik er geen last van. Misschien een wondermiddeltje? :D Had het hier ook al ergens gelezen dat cola kon helpen. Alleen drink ik normaal nooit cola, omdat het zo slecht voor je is.

@ Irene: Hier ook banner van babytijd.com inderdaad. Ga zo wel even kijken wat er aan de hand is, anders neem ik wel een andere.

@ Anna83 en Linnie1985 en Mamsey en Carlo1987: Welkom hier en van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

@ Nony: hoop dat je een goede echo hebt gehad. Kom maar snel vertellen hier!

@ kartvelibaia; Ook welkom hier en gefeliciteerd. Wat leuk de betekenis van je gebruikersnaam. :D

@ Miza: Ook een paardenliefhebster, zijn er wel veel hier zeg, maar snap ik wel, paarden zijn gewoon erg leuk! :D

@ Wendy2010: Lijkt me verstandig om het nu nog even uit te stellen. Heb je vroeger gereden?

@ Luukske: Vervelend zeg al zulke pijnlijke borsten. Ik heb alleen wat gevoelige tepels, verder eigenlijk niet. Heb er dus maar heel weinig last van.

@ Amalia007: Ik ben stiekem ook al aan het fantaseren over van alles en nog wat hoor. Ook al mocht het nog mis gaan kn niemand me dee tijd meer afpakken. En leuk he, ik had vorige week ook zo'n test met middagurine waar de teststreep eerst van af spatten en toen pas de controlestreep! :D Ga er denk ik na het weekend nog 1 doen. :D

@ Fem: Iedereen beleeft het op zijn eigen manier hoor. Dus jullie mogen lekker allemaal steunen en klagen. Ik zeg altijd; iedereen lijdt haar (of zijn) eigen leed. Ik heb me alleen voorgenomen om van alles te genieten. Ook van de misselijkheid. :D Misschien maak ik dit maar 1 keer mee. 2 maanden geleden waren wij ons er serieus op aan het voorbereiden dat het waarschijnlijk niet meer zou gebeuren en we kinderloos verder zouden moeten, en nu zijn we zwanger! :D Hoera hoera hoera! Ok, genoeg daarover :p heb alleen laten punte en een beetje piekerige rechte pony geknipt, ben er zelf erg tevreden mee. :D

@ Slaatjes eten: Volgens mij mag je gewoon slaatjes eten hoor, alleen goed oppassen met rauwe groente en sla. Dat mag je wel eten, alleen moet je heel goed wassen.

Even dit vast posten anders wordt het te lang denk ik. Rest volgt. :D (even Fem na-apen).

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    @ Meeks: Wat rot zeg, en heftig. Heel veel sterkte ermee. heb je al vaker trombose gehad of komt dit zo uit de lucht vallen?

@ Irene: Ook al zo'n koffiejunk, toch afkicken dan. Ik ben helemaal geen koffiedrinker dat scheelt. Lust het wel maar geef er niet om. En moet er nu ook eigenlijk niet aan denken. Nog genoten gister van de ontknoping? Ik kijk het nooit.

@ Ramoontje82; Welkom en gefeliciteerd. Wel pittig hoor met zo'n kleintje nog.

@ Lilalien: Sterkte met de bandenpijn. Wist niet dat je dat al zo vroeg kon hebben. Komt zeke omdat dit de 3e is? Of zeg ik nu iets heel raars. (ben natuurlijk nog maar een zwangerschapsleek).

@ Honeyy: Lijkt echt nog ver weg he die echo's. Maar komt vanzelf dichterbij. :D Hoop voor jou (en ook voor mij) dat de tijd snel voorbij gaat.

@ Anna83; leuk idee van die website, maar ik ben er niet handig mee. Overigens had iemand het hier al eerder genoemd volgens mij. Ik vind het prima, maar dan moeten we wel een handig iemand in ons midden hebben die het wil beheren. ;)

@ Moontjee: Veel plezier met shoppen. Enne...hou je wel een ebetje in he? haha. :D Later even showen hier wat je geshopt hebt.

@ Fem: Leuk zo'n vervelende dochter dag. Sterkte ermee en vel plezier in de stad. Lekker shoppen? :D Ben ik gek op. :D

@ werk: IK werk nu 36 uur. Verdeeld over 4,5 dag. Ik wil graag naar 18 uur verdeld over 2 dagen. Ik denk dat mijn moeder en schoonmoeder beide wel een dag willen oppassen maar heb het nog neit officieel gevraagd. :)

@ Mariposa2010: Welkom hier en gefeliciteerd!

@ Debby: Gelukkig heb je medicijnen gekregen voor de misselijkheid. Fijn dat het nu wat beter gaat, misschien inderdaad toch een combinatie van geweest. Nou hopelijk ga je nu weer de goede kant op.

@ Tjilpje: Ik heb ook nog niet mega last van kwaaltjes hoor. Sinds een paar dagen begint de misselijkheid wat erger te worden.

Zo, heb ik ook eens mijn best gedaan. :D Straks boodschappen doen en huisje poetsen, niet zo'n zin in maar moet ook gebeuren he. Morgen krijgen we eters gezellig, dus moet flink wat inslaan. :D En na het weekend nog maar 1 weekje tot de echo. :D

3. Line77

Line77 Bekend lid

20 okt 2008
    582
    0
    0
    Wauw, wat kunnen jullie schrijven! Het is bijna niet bij te houden. Ik heb in ieder geval wel weer veel nieuwe zwangeren langs zien komen: GEFELICITEERD!!

Hier gaat alles goed, behalve die vermoeidheid, maar die ben ik met mijn MS wel redelijk gewend.
    Volgends mij wordt November 2010 een topmaand voor nieuwe wereldwondertjes!!

4. flappie00

flappie00 Bekend lid

28 dec 2009
    788
    0
    0
    verkoopmedewerkster
    @moontje wij zijn ook al wezen kijken voor een kinderwagen hoor
    levertijd duurd lang zowiezo 6 tot 8 weken en dan de zomervakantie stop erbij

@linnie85 ik word ook opeens voor me wekker wakker terwijl ik er normaal niet uitkan en wat nog het vreemst is dat ik nog uitgeslapen ben ook

@fem dat vraag ik mezelf ook altijd af maar tewgen de middag en avond stort ik in en dan denk ik ow ja ben tog nog zwanger

@mariposa2010 eerste ronde wow jij bent gezegend en welkom bij het clubje

@debbykoops doe je rustig aan meid?

@tjilpje maak je geen zorgen ik vind me avond eten heerlijk kijk er echt naar uit hahah ook gewoon koffie lust ik nog en ben ook moe net als jij maar ik ben echt zwanger bij iedereen is het anders

@zora ik doe flink me best hahaha

@hier gaat alles goed heb me broer en me zusje het goede nieuws verteld erg vroeg maar ja kan het gewoon niet voor me houden ze waren erg blij ze wisten ook al dat we bezig waren voor een kleintje
    me zusje reageerde heel verbaast want die wist net een maand dat we bezig waren haha
    woensdag zijn we naar de baby plus geweest en zijn we wezen kijken voor kinderwagens we zijn er nog niet helemaal uit maar het word of een mutsy of een maxicosy mura

5. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Nou net echo gehad en het heeft me aleen maar onzekerder gemaakt...
    Ze zag wel een vruchtzak en een dooier...maar voor de rest niks.
    Dus zei ze dan kom je volgende week even terug, om te kijken of het een goede zwangerschap is of toch een miskraam....kon wel janken
    Volgende week zijn we er 2 weken niet....dus 8 april nieuwe echo (als het dan goed is is er ook echt een beebje te zien...)

Ik weet dat het vroeg was voor een echo, maar hoopte toch wel meer dan dit...

Dus ik kom pas weer mee schrijven na vakantie en echo...

LIEFS nony

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Nony sterkte! Probeer toch te genieten van je vakantie en hopelijk kom je daarna super goed nieuws melden hier!

7. flappie00

flappie00 Bekend lid

28 dec 2009
    788
    0
    0
    verkoopmedewerkster
    jeetje nony wat een kut nieuws
    is er aanleiding voor een miskraam dan?
    bloedverlies of krampen?

sterkte

8. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    nee niks geen klachten voor miskraam, maar ze bedoelde volgens mij dat het 2 kanten op kan gaan...alleen kwam het een beetje raar haar mond uit.

Ik ga er gewoon maar van uit dat het goed zit, had gewoon nooit zo vroeg een echo moeten laten doen...

Het is maar goed dat we straks ook echt 2 weken weg zijn, hopelijk kan ik mijn gedachten dan een beetje verzetten...

9. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo, net bij de homeopaat geweest. Het was een "heftig" gesprek, zeer veel emoties die weer los komen en waaruit overduidelijk blijkt dat ik weer niet op een roze wolk zit (waar ik zooo graag op wil zitten!). Ze had wel een aantal suggesties waar ik me ook erg goed bij voel, dus hopelijk gaat dat werken!

@Tjilpje, je bent "nog" maar 6 weken zwanger, meestal begint de zw.misselijkheid "pas" bij 7 weken zwangerschap of nog later. Geniet er lekker van dat je geen kwaaltjes hebt! (Stiekem ben ik wel jaloers ;)).

@Zora, wow....jij hebt goed je best gedaan! Gezellig dat je morgen eters krijgt, ga je dan iets speciaals maken? En word je zelf nog niet misselijk van koken?

@Line, wat lekker meis dat je behalve vermoeidheid nog nergens last van hebt! Hopelijk blijft dat zo!!!

@Flappie, wat leuk dat je het je zusje en broer al hebt verteld. Wij hebben het ook direct tegen de ouders en broers en zussen verteld. En jullie zijn al uit de kinderwagen dus :D.

@Nony, meis, wat vervelend, maar ik weet van mijn vorige zw.schap ook dat ik met 5 weken een echo had en toen was er alleen maar een vruchtzakje te zien inderdaad :(. Drie weken later zagen we een prachtig kindje EN een kloppend hartje, dus houd moed meis!!!

10. flappie00

flappie00 Bekend lid

28 dec 2009
    788
    0
    0
    verkoopmedewerkster
    @debbykoops nog niet helemaal hoor wij twijfelen nog tussen 2 merken
    de maxicosi mura en de mutsy

11. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Flappie, ik zou ook zeker even kijken hoe het inklappen gaat en of ze beiden in de auto passen.

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    @ Debby: ja ben aan het eind van de dag wel een beetje misselijk. En koken is niet mijn favoriete bezigheid maar als ik iets zoets eet of drink tussendoor gaat het wel. Maar morgen kookt mijn man hoor.

We hebben vooraf Garnalen in knoflookolie en meloen met Coburgerham. Daarna kiprollade, en vis uit de oven. Daarbij een maaltijdsalade. En als toetje crepes met verschillende soorten ijs.

Hoop dat ik nu niemand misselijk maak door al die etenswaren hier te noemen. :$ :D

Flappie: Wij zijn nog helemaal niet met kinderwagens bezig. Laat jullie allemaal gewoon eerst gaan en dan kan ik advies aan jullie vragen. :D

Nony: In principe kan het altijd 2 kanten op, dus eigenlijk ben je door deze echo helaas niet veel wijzer geworden nee. Lekker gaan genieten en je gedachten poberen te verzetten op vakantie.

13. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik moet niet aan eten denken, laat staan aan koken (voel meer iets voor fruitpotjes voor baby's :) of geprakt/gehakt vers fruit). Maar garnalen, mmmmm en dan die kiprollade uit de oven met een maaltijdsalade en dan dat toetje, ooooowwwwww, voor toetjes mag je me wakker maken :D.

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ja lekker he toetjes. Mmmmm. Maar ik moet wel op mijn gewicht letten. Ben al 2 kilo zwaarder en snoep helemaal niet. Maar eet wel een extra boterham en drink meer melk. Zo snel zit het er bij mij aan helaas.

Ik heb normaal altijd zin in eten. Nu ook helemaal niet eigenlijk. Moet eerder kokhalzen als er een bord eten voor me staat. Maar als ik er even doorheen ga en toch een paar happen eet smaakt het me prima en voel ik me beter.

Ik ga ervandoor. Fijn weekend meiden!

15. Mariposa2010

5 mrt 2010
    44
    0
    0
    Oh ik vind het zo spannend allemaal... heb net de vk gebeld en heb 20 april mijn intake gesprek met echo ;)

Dank voor jullie felicitaties!

Ik vraag me af wanneer vertellen jullie het je ouders en familie?! Ik ben bang dat ik het niet lang geheim kan houden..:(

16. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Pfff...even zeuren hoor :(. Hoorde nu van een vriendin dat homeopatische middelen zeker in het eerste trimester van een zw.schap worden afgeraden, omdat ze vol zouden zitten met zwaar giftige verdunde stoffen :(. Dat het allemaal chemisch is....

17. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Lekker dat je binnenkort een intake en een echo hebt :)!

Wij hebben het eigenlijk direct aan de ouders en broers verteld. De rest komt later wel, als we de 12-weken echo hebben gehad.

18. flappie00

flappie00 Bekend lid

28 dec 2009
    788
    0
    0
    verkoopmedewerkster
    ja dat gaan we zeker ook bekijken we hebben alleen nog geen auto dus dat word lastig haha zijn wel druk aan het sparen want dat is tog wel handig met een kleine

ik ga ook zeker voor ik er 1 koop er mee lopen door de winkel enzo en kijken naar het gewicht en etc

19. Annemieke82

Annemieke82 Actief lid

15 mrt 2010
    158
    0
    0
    Zeeland
    `Goedemiddag allemaal,

@ nieuwe november mama's: Gefeliciteerd!:D

@ Fem: bij ons in de buurt is er weinig keus in meegroei BH's, dus ik heb nu zo'n (very unsexy) hema ding. Ziet er niet uit, maar zit heerlijk en dat is wel een een opluchting! Morgen ga ik een stukje verder rijden en dan hoop ik wat mooiere exemplaren te vinden.

@ Nony: jeetje meid, dat maakt het allemaal wel stressvoller kan ik me zo voorstellen. Hopelijk heb je bij de volgende echo geweldig nieuws, ik duim voor je! Ga je lekker op vakantie? Alvast heel veel plezier gewenst dan!

Mijn Jan is ook echt geweldig, hij loopt de hele dag door schoon te maken en heeft gisteren heerlijk gekookt! Verder wil hij de box straks voor het raam zetten en een vogelplank in de tuin met eten enz., zodat de baby straks vogels kan kijken, hihi!

@ iedereen die zich beroerd voelt: STERKTE!!

@ WIDM: ik ben ook zo'n verslaafde en door alle zwangerschaps opwinding was ik het gisteren helemaal vergeten..... Is dat wat! Wel op uitzending gemist teruggekeken gisterenavond en ik dacht ook dat Frits de mol was, nu gok ik op Sanne.

Groetjes!

20. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    @de nieuwe zwangere mama's van harte gefeliciteerd!!

@vertellen, de naaste familie is al op de hoogte. Ik kan het gewoon niet voor mij houden.

@widm, hier ook een fan. Frits was ook helemaal mijn mol, nu denk ik dat het Kim is. Of toch Sanne? Hahaha, ik weet het gewoon niet.

@vermoeidheid, gisteravond met moeite het einde van widm kunnen halen. Daarna mijn luikjes maar dicht gedaan. Ik heb niet eens vernomen dat mijn man terug is gekomen van zijn werk om half 11.
    Tegen 12 uur maar naar boven verkast om vervolgens vanochtend om 8 uur pas weer wakker te worden.

@nony, ik ga heel hard voor je duimen, het gaat vast goed komen meid!

@Debby, goh zou dat echt, dat heb ik nog nooit eerder gehoord.:(

@Fem, geweldig die waslijsten van je! Lief dat je overal op reageerd.
    Dat zou ik ook moeten doen, maar daar ontbreekt de tijd me hier en daar nog wat voor.

@kinderwagen, wij hebben een Quinny speedy sx, maar zonder reisweig e.d. (gekocht toen Ilse 1 was, omdat ons 2e handsje het begeven had). Mijn schoonzusje heeft dezelfde met alles er bij, dus ik ga haar maar vragen of we de dreami mogen lenen. Mijn 2e nichtje is inmiddels 1, dus de dreami gebruiken ze dan toch niet meer.
    Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik de Mutsy Transporter ook helemaal geweldig vind. Ook niet zo groot ingeklapt. Misschien toch onze wandelwagen verkopen strakjes? Hmm, nog maar eens goed over nadenken. Tijd genoeg nog.;)

Deel Deze Pagina