November 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babyproject, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

*Steekt slaapkopje boven*

Sliep net 45 minuutjes toen een buuf langskwam met een cadeautje (2e hands popenwiegje)voor jongste ,die schrok zich rot dat ik lag te maffen:D

Jongste haar :$ gingen zo toen ze het zag;)

Nony ,goh op dat moment zie je ook enkel dat of een inimieni streepje (zie album van mijn miskramen)

Etenstijd nu:)

2. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @nieuwe zwangeren...gefeliciteerd...

@nonny, de volgende echo is gewoon een mooi kloppend hartje te zien in je buik....

@werken, ik werk 15 uur per week, alleen 's avonds, en dat blijft ook zo....ik heb diensten van 18-23 uur, maar het komt vaak genoeg voor dat ik pas rond 19 uur thuis weg ga, dus vaak leg ik zoonlief zelf in bed, want die is overdag heel actief en om 19 uur K.O., en met een brusje dus hetzelfde....de kids zullen niet veel in de gaten hebben dat ik aan het werk ben....

@moontjee, ben benieuwd wat jullie allemaal aan de vingers blijft plakken....

@babyspullen, ik heb nog een aantal dingen van zoonlief, maar ik heb ook veel weggedaan(hubbie wilde eerst geen 2e ivm een "traumatische"zwangerschap van zoonlief), dus ik heb wel een reden om wat nieuwe dingen aan te schaffen....
    heb gisteren trouwens bij V&D een aantal witte lakentjes gekocht(die hadden een kassastoring, en die telde alles 2 voor 1, dus meteen van geprofiteerd), ledikant en wiegmaat, en een aantal mooie lapjes stof op de markt, zodat ik de lakentjes leuk kan oppimpen...

@kinderwagen, heb bij mijn zoon een mutsy urban gehad, en later een quinny zapp....
    ben nu erg aan het twijfelen tussen een bugaboo cameleon en een mutsy slider(qua compactheid ingevouwen verschillen ze niet veel) en de maxi cosi mura 4 vind ik ook erg leuk....

3. flappie00

flappie00 Bekend lid

28 dec 2009
    788
    0
    0
    verkoopmedewerkster
    moeilijk he al die keuzes
    ik wil vooral dat de wagen lang mee gaat dus dat je eigelij geen buggy nodig hebt
    kwa duurzaamheid zijn ze allebei wel goed maar ze hebben ook allebei voor en nadelen pff moeilijk hoor

vandaag gaan we het schoonouders vertellen
    maar ben bang dat ze niet erg staan te juichen :(

4. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ik heb vandaag trouwens nog een paar testen gedaan. Even voor mijn gevoel om te controleren of de lijnen al donkerder zijn.
    Bij de 2 mk's die ik gehad heb werden de testen maar moeizaam donkerder.

Ik geloof dat ik nu wel kan proberen wat geruster te zijn.:D
    Heb ook maar meteen mijn avatar veranderd, hihi.

@werken: Ik ben trouwens een thuisblijf mama.

5. flappie00

flappie00 Bekend lid

28 dec 2009
    788
    0
    0
    verkoopmedewerkster
  6. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Zo'n een had ik ook al gedaan, die zijn erg mooi! :D
    Maar ja ik ben nou eenmaal een onzekere muts, vandaar nog maar weer een paar met lijnen zodat ik deze kon vergelijken met eerdere.:)

7. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    @ mariposa2010 : gefeliciteerd!!! precies even lang als mij.. :)

@ ruiken.. : dat heb ik niet.... maar dat komt misschien door hooikoorts waar ik dus al last van heb :(

@ zora ; ja heb vroeger wel veel gereden.. maar is laaaang geleden
    denk wel zo'n 15 jaar minimaal.. maar ik doe het ook maar niet idd.. ;)

@ nony; het wat jammer..! dan zul je ook niet van je vakantie kunnen genieten zeker? bah! nou ik duim voor je
    dat het toch in orde is en dat je 8 april een beebje zult zien!

@ debbykoops: nou hopelijk gaat het lukken met de suggesties en voel je je snel happy!

@ testen: ik ga straks ook nog een test halen. denk ik.. heb zin om te testen
    ben benieuwd of ik ook een donkere streep kan produceren.. hihi..

@ flappie: hoezo zouden je schoonouders er niet blij mee zijn??? :(

8. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    @flappie, denk je dat echt meid? Ik ga duimen voor het tegenovergestelde. Knuf!

9. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    @Werken, ik werk nu 3 dagen wisselend,dat zal zo blijven. Ik krijg het allemaal goed geregeld en ben dan 4 hele dagen lekker thuis.

@Babyspullen,ik heb nog veel van mijn zoon,dus zo heel veel hoef ik niet te kopen,al zal ik sommige dingen misschien kopen maar dan geslachtsgericht.Ik heb nu veel universeel.

@kinderwagen,ik had voor mijn zoon een teutonia, een hele fijne wagen,deze heb ik nog en wil ik ook gaan gebruiken.

@vermoeidheid, normaal ben ik echt een nachtbraker en ben ik op tot 1/2 uur,maar de laatste week lig ik er rond 22.00/22.30 in,gisteren moest ik werken tot 22.15 dat was vermoeiend,en vandaag moet ik tot 00.30,dus zal ik wel helemaal k.o. zijn als ik thuis kom.(maar die diensten heb ik gelukkig maar eens op de 6 weken).

10. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    @Nony
    Wat een vervelend nieuws zeg! Volgens mij kan je zo iets, in dit stadium, beter niet weten.. Ik hoop dat je toch een fijne vakantie hebt!

@vertellen
    Wij hebben het woensdag (de dag dat we getest hebben) het aan m'n schoonzusje en zwager verteld. Zij is ook zwanger en is begin november uitgerekend. Echt heel leuk! We moesten het even aan iemand kwijt! :D
    Gister zijn we naar m'n schoonouders geweest. Schoonmoeder geloofd het niet in eerste instantie niet, haha. Gelukkig vinden ze het harstikke leuk. We kregen al gelijk een kinderstoel aangeboden, heel lief
    Dit weekend gaan we naar mijn ouders. Brrr...Dat vind ik wel een beetje spannend. Geen ideee hoe ze gaan reageren!
    Voor de rest weet één vriendin het en houd ik verder nog even m'n mond. Maar mocht het fout gaan, dan wil ik het sowieso toch met deze mensen delen..

@kinderwagen
    Ik zit al lekker internet af te struinen, hihi. Wat een mooie wagens zitten er tussen! Die Joolz day, super mooi! Maar we gaan pas in een later stadium spullen kopen, dat vind ik nu nog te riskant.

@Zora
    Klinkt lekker zeg!

@Debby
    Chemische zooi in homeopatische middelen?? Mag ik vragen wat voor homeopatisch middelen je gebruikt of wilt gaan gebruiken?

@testen
    Woensdag heb ik 2 testen gedaan. De digitale van cb en de digitale met indicator. Gister belde vriendlief me op vanuit z'n werk en vroeg of ik 's middags nog een test wilde doen. Hij is er zo blij mee!! Haha, hij zou willen dat ik elke dag zo'n test zou doen. :D

@Flappie
    Ik hoop dat je ouders toch wel goed reageren! Hier duim ik mee! :)

11. abbi

abbi Lid

24 jul 2008
    24
    0
    0
    oei wat is er veel geschreven. Kijken of ik ook eens mijn best kan doen en uitgebreid reageren.

Nony: wat vervelend meid, maar het was ook wel heel vroeg. Probeer te genieten van je vakantie en daarna is er wel een mooi kloppend hartje.

Debby: gelukkig dat je medicijnen krijgt en er heerst inderdaad buikgriep. Misschien was het een combinatie van beiden. Ryan vindt het vast geweldig bij opa en oma en jij kan lekker even bijtanken. Voor iedereen goed toch

Tjilpje: Elke zwangerschap is anders en fijn toch dat je nu nauwelijks ergens last van hebt.Tja, klinkt een beetje cliché he. Aftellen tot de echo maar.

Paardrijden: wat een hoop paardrijdsters. Hier niet hoor. Ben een beetje bang voor paarden...

Zora: wat een uitgebreide reactie, wow. En je hebt gelijk, het is belangrijk om te genieten van je zwangerschap. Het is toch een wonder. Af en toe wel moeilijk hoor. Merk dat ik het nu met een dreumes erbij toch ook een stuk moeilijker vind

Nieuwe meiden: welkom en gefeliciteerd

3 uur een lunch en een slaapje verder... (wat is slapen midden op de dag toch lekker)

Debby: vraag het anders na bij het voedingscentrum. Zij hebben ook een hele goede lijst van wat je wel en niet mag eten en lijkt me een goede objectieve bron. Heb het even opgezocht. Dit staat er:
    Kruiden
    Veel zwangere vrouwen laten geneesmiddelen links liggen, maar zien kruidenpreparaten en andere "natuurlijke" middelen wél als veilig. Dit is niet altijd terecht. Van veel kruiden is namelijk bekend dat ze schadelijk kunnen zijn voor het ongeboren kind. Zelf dokteren met natuurproducten wordt afgeraden tijdens de zwangerschap. Voor vragen of advies is het beter contact op te nemen met het consultatiebureau, de verloskundige of huisarts.
    Uit voorzorg is het aan te raden om niet te vaak of te veel (producten met) venkel, fenegriek, anijs, nigelle (nieszaad), moederkruid, salie, senna, rabarber, gember, meidoorn en dong quai te gebruiken. Dat geldt ook voor thee van deze kruiden. Bij het koken zijn de hoeveelheden zo klein dat normaal keukengebruik van deze kruiden wel toegestaan is.
    Bepaalde kruiden niet gebruiken!
    Kruiden die echt vermeden moeten worden zijn efedra, aloë, sassafras, kava kava, absint-alsem, borage (komkommerkruid), groot en klein hoefblad, smeerwortel en boerenwormkruid.
    Ik zou op de verpakking kijken of dit erin zit en bij twijfel even bellen.

Flappie: waarom staan je schoonouders niet te juichen?

Zora: dat klinkt als een mooi uitgebreid menu. Koken jullie vaker zo uitgebreid? Hier dol op koken, maar merk dat met een kleintje rond je voeten het menu wat korter en simpeler wordt

Kinderwagen: wij hebben een bugaboo. Heerlijke wagen. Ik wil hem graag weer gebruiken. Ben nog aan het twijfelen hoe ik het moet doen met de oudste, die is dan bijna 2, kan nu al heel goed lopen, maar wel zijn kant uit...

Eten: nog wel zin in, maar na het eten word ik misselijk. Heb nog niet gevonden waar het aan ligt dus eet gewoon lekker alles (van droge crackers word ik ook misselijk, dus waarom zou ik droge crackers eten)

Shoppen: ik ga dit weekend (vanavond) met mijn ook zwangere schoonzusje naar Londen. Ik kan me niet voorstellen dat het ons lukt om ons het hele weekend in te houden, er zal vast wat worden gekocht.

12. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Homeopatische middelen, ik heb geen idee wat zij er allemaal in zou stoppen, maar ik heb het even afgeblazen. Ik wil toch niet later denken "had ik toch maar niet" of zoiets. Ik krijg sowieso die medicatie van de ha en zelfs daar twijfel ik over of ik die wel ga nemen. Vandaag is het redelijk te doen, scheelt natuurlijk ook dat Ryan er niet is. Ik probeer me er geestelijk even bij neer te leggen dat het niet anders is en hoop dat het na de eerste termijn over is...en verder ga ik gewoon vitaminen slikken voor zwangeren. Dat zorgt er dan in ieder geval voor dat ik vitaminen binnen krijg. En probeer ik fruit uit, kijken wat ik lekker vind en wat er ook binnen blijft.

@Flappie, waarom ben je bang voor de reacties van je ouders?

@Abbi, dank voor je uitgebreide reactie van het voedingscentrum! Ik ga dat zeker even in gedachten houden voor het geval het wel nodig mocht zijn....en veel plezier met jullie weekend in Londen!!!!

13. Nienie

Nienie Actief lid

26 sep 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

ik zag dit topic en dacht, hey, ik ben ook een novembermama.. Al is het besef er nog niet echt. Ik weet de exacte datum niet, ligt tussen 17 en 22 november. Kan het zelf ook niet uitrekenen, omdat ik gewoon aan de pil was toen ik zwanger werd.

Dinsdag 23 maart naar de gynaecoloog toe, omdat de huisarts de zwangerschapsring niet kan vinden. Hij wil graag dat ze me even goed onderzoeken.
    Dus denk dat ik dinsdag ook wel meer zeker weet wanneer ik uitgerekend ben.. Hoop het iig.

Heb niet het hele topic doorgelezen, maar iedereen VAN HARTE GEFELICITEERD.

14. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Moet ff mijn ei kwijt, heb toch maar een test gedaan en die was mega positief!!!!!! Ben helemaal blij meiden.

Ok, ik kom straks uitgebreid reageren :D (zoals jullie gewend zijn, whahahahahaha) ga nu nog even dansen en nog meer blij zijn.

15. Kitty2

Kitty2 Bekend lid

27 dec 2007
    622
    0
    0
    Nederland
    Nou dames!!!

Ik ga me hier toch maar weer melden hoor!!
    Heb nu 3 dagen geen last meer gehad van bloed/bruin verlies en durf het eigenlijk wel weer aan om me hier weer te melden.
    Ben gisteren en vandaag verschrikkelijk misselijk geweest. Vaak overgegeven, dus echt super zwanger! Goed teken natuurlijk, maar dat overgeven is niet zo leuk hoor... Heb pilletjes van de ha gekregen, binnenkort maar eens proberen.
    Ik heb hier niet alles bijgelezen.. Sorry! Vanaf nu zal ik alles weer bij houden!
    Ik heb geen echo meer gehad en ik krijg volgende week ook niet meer een echo. Ik weet gewoon wel zeker dat het goed zit.
    Met de vk heb ik overlegd dat we mijn eerste echo opschuiven naar 13 april, ik ben dan 10 weken. Leek me mooier dan bij 8 weken. Het is bij mij de vorige keer een paar dagen na de 8 weken echo nog misgegaan, dus aan de 10 weken echo hecht ik meer waarde. Nu moeten we nog wel even wachten, dat is wel weer jammer.

Nou meiden, ik ben blij dat ik me hier weer mag melden en nu ga ik niet weer weg hoor!!

16. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Kitty, welkom terug meid!!!! Fijn dat het gestopt is!

Ik heb gewoon een andere vk gebeld en daar mag ik al op 08 april komen, nu moet ik dus nog een goede smoes hebben om de vk op 22 april af te bellen, iemand een tip? Had het antw app ingesproken vanmorgen maar omdat ik maar niks hoorde dus een andere vk gebeld en terwijl ik met hem aan de lijn zit belt de andere vk (snappen jullie het nog?), echt weer zo'n Fem-actie, hoe kom ik hier nou weer onderuit??? Haha

17. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    hoi meiden,

wat is hier veel afgekletst, heb net een half uur zitten lezen.
    wat betreft de wandelwagen zijn wij er al helemaal uit. mijn zus is ook zwanger, die loopt 5 weken op mij voor en mijn ouders hebben ons beide een wandelwagen beloofd. dus vorige week samen met mams en zus op pad. gister met vriendlief nog even wezen kijken en wij zijn eruit. wij gaan voor de mutsy slider in de nieuwe kleur, de lime groene. hij is echt gaaf en rijd super. had ook een mooie maxi cosi mura 4 gezien maar die rijd echt minder als de mutsy.
    ik heb vandaag een zware dag. enorm vermoeid en mijn broek zat enorm strak, hij deed me gewoon erg veel pijn aan mijn buik. ik dacht ach laat ik eens positie broek gaan passen, en wat denk je...hij paste. haha, zit hier nu dus al met bijna 7 weken in een positie broek:D zelfs mijn vriend zei al dat mijn buik echt ineens "huge" word. hij is meer als op de foto.

18. flappie00

flappie00 Bekend lid

28 dec 2009
    788
    0
    0
    verkoopmedewerkster
    me vriend wilde in het begin geen kind hij durfde het niet te vertellen aan mij en is weg gegaan naar zijn ouders
    dit was omdat ik nog geen vast contract had
    nu ik wel een vast contract heb wil hij het dus wel

ff kort samen gevat
    nu denk ik dat hun dus gaan zeggen van ja is dit wel verstanding enz enz

ik ben hartstikke blij met de beeb in me buik me vriend ook maar moet nog beetje wennen
    dus ik heb geen zin in negatieve reacties

19. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Kitty welkom terug!

Jee wat een vriend...sorry maar iemand die naar zijn ouders vlucht omdat hij het niet aankan ,zal hij dan voor de minste pruts ernaartoe gaan rennen eens de baby er is?
    Mijn man was bij de 1e ook zo maar eens verder heeft hij zich aangepast in het vader-worden-zijn proces.
    Moest mijn partner me zoiets doen ,die deur was echt gesloten erna...
    Ik heb ook hard voor alles moeten knocken in mijn leven ,ben dankbaar voor mijn leven ,dat van mijn man en mijn kindjes en de volgende onderweg.
    De 1e die ook nu maar een scheef gezicht of antwoordt geeft daar trap ik het bij af ,gedaan ik pik geen onzin meer en zeker niet in iets wat een heugelijke bedoeling is (net zoals jij Flappie dat zeker bedoeld).

;)

20. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    mag je garnalen wel hebben? ik dacht van niet, dus afgelopen woensdag heb ik ze laten staan:(..... (en het is me lievelingseten)

Deel Deze Pagina