November 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babyproject, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Line ik ga ook niet mee testen heb er dan in totaal 3gedaan!
    Heb woensdag al een echo en als die goed is 2weke. Er na weer:)!

2. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Hey meiden,

Voor alle nieuwe zwangeren, welkom en gefeliciteerd!!

Ik heb nog niets gekocht, maar wel lekker gesnuffeld. Ik durf nog niet zo goed, voordat ik het kleine frummeltje bewegend op een echo heb gezien.

@geslacht weten, heel graag! Bij onze dochter ook gedaan dmv een pretecho met 18 weken, dat willen we nu weer doen. Ik vond het heel leuk om te weten, en heb het mijn moeder en schoonzusje verteld verder niemand. Of we het nu meteen vertellen weet ik nog niet, daar gaan we nog even over nadenken.

@buikje, ik heb gisteren al een broekmaat groter gekocht, want mijn normale maat knelt gewoon. Ik ben van mezelf behoorlijk gezet dus ik doe het met twee buikjes, vandaar gewoon een broekmaat groter. hihi.:p Vorige zwangerschap ook geen ronde buik gehad, ben benieuwd hoe dat dit keer zal gaan.

3. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    #1583 IreneH, 20 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2010
    Hallo allemaal!

Eerst Welkom voor alle nieuwe zwangeren! Gefeliciteerd!!

Ik probeer alles bij te houden maar het is hier momenteel zo druk dat het mij echt niet lukt...sorry...

Vandaag super dagje gehad. Vanochtend met lief en Thijn naar het Spoorwegmuseum geweest. Er is daar Thomas de Trein weekend. Echt helemaal super! Merk wel dat ik daarna compleet instort. Lig nu al een paar uur voor apegapen op de bank...pffff....

Spullen hebben wij nog van Thijn, dus de basis dingen zoals kamertje, box, wagen etc etc. hoeven we nu niet aan te schaffen. Wij hebben trouwens een bugaboo en ik vind het een Super Wagen!!!

Ik zit trouwens 's avonds wel lekker met mijn broek los maar verder heb ik niet meer buik dan anders.... ;) Ben ook alles behalve slank van mezelf en heb niet het idee dat je een (paar) kilootje(s) meer bij mij direct ziet. Voorlopig nog geen behoefte aan zwangerschapskleding. Ook mijn bh's zitten nog perfect.

Ik (en mijn liefie krijg ik ook wel zover...) wil dit keer wel graag weten wat het wordt. Met Thijn wisten we het niet en was het een complete verrassing! Nu zou ik wel graag iets met het kamertje willen doen, eigenlijk vooral iets met roze/oranje als het een meisje wordt ;)

Verder durf en doe ik nog niet zoveel. Eerst een goede echo...
    KDV, namen, babydozen, kraamzorg etc etc nog heel even uitstellen. Ik ben toch wel bang dat het niet goed gaat, dus wil eerst zekerheid.

Ik ga weer verder hangen en op tijd mijn bedje in.
    Fijne avond!
    Liefs Irene

4. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    @ natas1, nienie en elis: gefeliciteerd! (en welkom bij de novemberclub)

@ ineke1983: ja heb dat ook regelmatig.. afgelopen 3 dagen bijna continue! vandaag is het gelukkig wat minder

@ namen: wij zijn er al uit voor zowel jongen als meisje (mits het er 1 is)

@ kitty2: dank je wel haha

@ geslacht: ik wil het heel graag weten, manlief niet, maar dat kan nog veranderen natuurlijk van allebei.. tijd zat

@ lilalien: zo! dat ga je niet lang meer verstoppen denk ik nee...

@ vertellen: schoonouders weten het inmiddels.. beste vrienden ook.. mijn eigen ouders nog niet.. dat zal 10 april gebeuren als de echo goed is/was (6 april)

@ IreneH: rustig aan doen he! denk vooral aan jezelf en je buik.. maar wil je hiermee de lijst weer afstaan? of wil je dat nog wel blijven doen?

ego: zijn vandaag heerlijk uit eten geweest met schoonfamilie.. jummie! alleen veel lekkere dingen moeten laten staan die ik normaal graag eet maaja.. tis voor een goed doel! ga nu nog even op bank hangen.. daarna lekker horizontaal! slaap lekker!

5. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    goeie avond meiden,

hier vandaag flink opruiming gehad....zolderspullen op MP gezet, en die zijn binnen 30 min opgehaald....gelukkig hoeven wij niet te slepen!

hubbie en schoonpa hebben flink zitten klussen hier in huis, zoals stopcontacten aangelegd, zodat de vriezer etc verplaatst kan worden, en de babykamer leeg komt....willen hem binnenkort verven, en dan kan ik mijn gang gaan....haha....

6. flappie00

flappie00 Bekend lid

28 dec 2009
    788
    0
    0
    verkoopmedewerkster
    wow lilalin mooi buikje bij mij is nog niuets te zien

7. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Lief van je, maar ik bedoel eigenlijk het reageren op iedereen. De lijst is geen probleem hoor, zet 1 of 2 keer per dag alle pb-tjes in de nieuwe lijst, 5 minuutjes werk. Maar 20 pagina's (ik overdrijf graag ;)) doorspitten met alle verhalen van 1 dag valt niet mee. Jeminee wat wordt er veel geschreven! En ik wil eigenlijk niemand overslaan dus op iedereen reageren maar dat gaat dus niet lukken.

8. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)

ohhh dan heb ik dat verkeerd gelezen.. solly!
    maar je heb gelijk.. het is erg druk hier!! :$

9. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey meiden,

Eerst naar even reageren op gisteren;

@ Pams; ik snap wel dat jullie het geslacht niet tegen de mensen om je heen gaan vertellen, ik vind het knap dat je het voor je kunt houden, kan ik ik echt niet!

@ Snippie: ja, wij vertellen het idd ook gewoon, zoals ik al schreef; ik kan het toch niet voor me houden ;). Op het werk weet alleen mijn leidinggevende het, ik ga het niet lang voor me houden denk ik....

@ Lief; ja leuk he om te weten wie er in je buik zit, bij onze dochter versprak mijn man zich in bijzijn van onze vrienden, die wisten dus al hoe ze zou gaan heten, haha.

@ Luukske; hopelijk heb je afgelopen nacht beter geslapen :). Fijn dat de kou een beetje verdwenen is, houden zo! Zo dan, jij hebt je spullen snel verkocht via MP. Al lekker bezig jullie, fijn hoor.

@ Linnie; wij zijn nog niet bezig met namen, waarschijnlijk zijn we het snel met elkaar eens :). Geen idee hoeveel we gaan uitgeven aan de kamer, wij gebruiken de spulletjes van de eerste nog een keertje, ik ga me met name uitleven aan accessoires :D.

@ Elis; welkom en van harte gefeliciteerd!

@ Natas1: Gezellig dat je erbij bent, welkom en natuurlijk gefeliciteerd! Ik zit ook als een havik op de symptomen dus dat herken ik maar al te goed, haha.

@ Jootje; ja snap best dat je onzeker bent maar hey, je hebt met middagurine getest en je had een streep; superzwanger dus!

@ Ineke; jaaaaa, ik ben soms ook zo onzeker hoor, hoort erbij denk ik. Hopelijk voel je je vandaag wat beter?? Bij 5w en 3d zie je nog niet zo heel veek op de echo hoor, een vruchtzakje, waarschijnlijk niet meer... hou daar rekening mee voordat je zwaar teleurgesteld bent....

@ Kartvelibaia; oh spannend vertellen tegen je ouders... waarom zie je er tegenop als ik vragen mag???

@ Flappie; Ik maak me de ene dag ook meer zorgen dan de andere, zal er wel bijhoren.

@ Marleen; hoe is het met jou? Ik moet ook lang wachten op de 1e echo / intake hoor, wachten we gezellig samen :).

@ Lilalien; zo, jij bent goed bezig met schoonmaken, mooie test had je zeg! Oh wauw, wat een mooi buikje heb jij al zeg!!! Bij mij is er nog niet veel te zien, ik heb wel een buik maar is meer van mezelf als van beeb of darmen, hahahahahaha

@ Kitty; nee, ik heb vk no. 1 nog niet gesproken, hahahahaha :D. Oh grappig; fijne wagen is dat he :), kan prima nog een keertje mee vind ik. Ik ben ook zo misselijk als ik eet gaat het over maar ik wil juist niet eten want daar heb ik geen trek ik, lekker tegenstrijdig he. `Hoe was je etentje???

@ Babywolkje; wat knap van je zoon zeg *applaus*, nog even en die rent de kamer door joh!!! Leuk hoor.

@ Mii1989: Welkom en gefeliciteerd!

@ Moontjee: Gaat snel zo'n buikje he, ik zat gisteren foto's te vergelijken, pas met 12 weken zag ik eruit zoals ik er nu uitzie, hahahahaha

@ Nienie; welkom en gefeliciteerd!!!! Ach, dat komt allemaal vanzelf wel, als je voor het eerst naar de vk gaat zal zij (of hij) je veel vertellen en vanzelf lees je meer en meer dat je denkt; ohja, moet ik ook regelen, nu lekker op je roze wolk klimmen hoor.

@ Meeks; is toch leuk genieten van het het feit dat je zwanger bent :). Pffff,w ateen gedoe met de injecties joh... vind je het vervelend dat nu al vast staat dat je in het zkh moet bevallen?

@ Line77: Je hebt helemaal gelijk hoor, we moeten lekker genieten!!!!! (persoonlijk ben ik wel wat meer gerust gesteld als ik een goede echo gehad heb.....)

@ Miza; ik koop ook nog niet te veel hoor, heb alleen een bijpassend vest gekocht bij het setje dat ik gekregen heb, meer niet. Ben idd wel aan het snuffelen :)

@ IreneH: Oh wat leuk het spoorwegmuseum, wat vond Thijn ervan??? vervelend he die vermoeidheid.... snap je onzekerheid *schud hand met Irene*, gaat wel weer over na een positieve echo denk ik dan maar. Beetje uitgeslapen vandaag?

@ Wendy; fijn dat je etentje zo leuk was!!!

@ EGO: gisteren naar de stad geweest, was superleuk maar 's middags was ik zo ontzettend moe, niet normaal meer, ik kon ook echt niet meer..... :(, heb wel een leuk jurkje gekocht bij de H&M en een spijkerbroek maar dat is een skinny dus daar ga ik mijn lijf never nooit niet inkrijgen, vandaag ff omruilen.

Voel me nu wel goed maar hoe later het wordt hoe rotter ik me voel :(.

Ik ben er straks weer, mijn vriendinnetje komt zodadelijk zw. kleding terugbrengen en ik zi nog in mn ochtendjad ;).

10. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    goedemorgen

Zit alweer fris en fruitig achter laptop. Denise dartelt alweer door het huis en het stofzuigen is ook alweer klaar! :)
    nu even lekker rustig aan :)

nieuwe zwangeren: welkom en gefeliciteerd.

Geslacht: verbaast me echt hoe veel het wel willen weten!
    ik hou het toch maar bij een verrassing :)

vertellen: wij gaan het na de echo vertellen..heb een shirtje voor Denise gekocht met de tekst: psssssst mama heeft een baby in haar buik!
    een mooi paars shirtje met gouden letters :)

hebben we al een site voor de lijst??

11. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    @Fem. Thijn vond het super. Er was een ruimte speciaal voor kids van (gokje) 10 bij 30 meter, afgezet met hekken, waar alleen maar Thomas treinen, rails, bruggen, overgangen enz enz lagen. Volgens mij heeft hij wel anderhalf uur met die treintjes zitten spelen. Echt heeeeel erg leuk dus!!

Hoe was jouw dag gisteren? Heb je nog wat gekocht? En heb je het een beetje volgehouden??
    ***OEPS, lees net dat je dat al allemaal geschreven hebt, ga het nu even lezen!! :)***

Liefs

12. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    heey meiden,
    ik heb echt een druk weekend en vandaag ook weer dus sorry dat ik niet op jullie reageer..
    mijn buik is echt opgezet(waarschijnlijk van mijn darmen) en nu vraag ik me steeds af.. "of was dat al voor ik zwanger werd"maja ze zeggen hier van niet;)
    ik vind de eerste echo zo spannend en het duurd nog wel even ik hoop echt dat alles goed zit en dat het goed gaat met ons kleintje:)
    liefs

13. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw
    Wauw! wat is het hier druk! Vergeef me dat ik niet onmiddelijk op iedereen reageer (doe ik straks mss wel even).

Vriend en ik besloten vorige week om dit weekend het nieuws aan onze ouders te vertellen (konden niet wachten:)).
    We hadden twee kleine sokjes gekocht, eentje voor mijn ouders, eentje voor de zijne. Eerst naar zijn mama, haalt mijn vriend plots dat sokje boven. Mijn schoonmama begrijpt het precies niet helemaal en vraagt of het andere sokje dan nog komt. Ik lach alleen maar en dan valt haar euro. Is het echt? vraagt ze. Ik knik en dan komen onmiddelijk alle superlatieven naar boven, fantastisch vond ze het.

Dan mijn ouders. Toen ze eindelijk samen in de zetel gingen zitten hield ik het niet meer. Ik zei, wij moeten eigenlijk iets vertellen en gaf daarop het sokje aan mama. Ze begon onmiddelijk te wenen! Echt, ze waren allebei supergelukkig en waren zelfs al plannen aan het maken! hahah!

14. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik vind het ook zo spannend de eerste echo, weet wel dat ik zwanger ben maar ben nog steeds bang dat het vruchtje ineens gestopt is met groeien ofzo... dat soort dingen spoken steeds door mijn hoofd...... Zal vast wel goedzitten maar ben wel wat meer gerust gesteld als het 8 april is....

Jootje, wat leuk zon. shirt zeg, Sharon heeft een shirt gekregen met 'Grote zus' erop, zo schattig, uiteraard snapte iedereen het gelijk!

Irene; leuk dat het zo leuk was zeg, waar is het eigenlijk???? Gisteren was megzwaar, leuk maar zwaar!

@ Moontjee; doe rustig aan, mijn buik lijkt ook mega (maar dat is volgens mij echt van mezelf hoor).

15. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Geslacht: Ik wil het echt wel graag weten :) is ook makkelijk om de kamer te verven, kleertjes te kopen, ... maar dat vertellen we niet hoor!!!

Vertellen: Onze ouders en zussen weten het al, ze wisten dat ik geopereerd werd en wanneer ik ongesteld was dus wisten ze perfect wanneer de IUI was en wanneer ik mocht testen, dus heb ik heb welgeteld 2 dagen aan het lijntje kunnen houden :) maar de rest van de familie mag het pas na de echo weten!
    Ook de collega's wisten het nog voor ik het vertelde (ik heb echt de indruk dat vrouwen in je omgeving soms gewoon meetellen haha)

Nu is het nog bang afwachten of alles donderdag OK zal zijn!!!

16. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ja Fem, ik heb al enkele echo's van 5 weken opgezocht op internet, zodat ik weet wat ik ongeveer kan verwachten :)
    Jammer dat er nog geen hartje te horen zal zijn! Ik hoop dat ik dan snel terug mag, want dat is toch echt een geruststelling he, als je dat hoort!!!

Straks gaan we naar een babyborrel van vrienden... Dan komen weer die vragen "Wanneer is jullie babyborrel", "Niet te geloven dat jullie nog geen kleintje hebben"... PFF wordt extra moeilijk om te zwijgen dan :)

17. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    @ grietje77 Wat leuk dat jullie ouders zo leuk reageerde zeg..
    En al plannen aan het maken ja? Haha grappig!
    @Fem, ja, je hebt vast gelijk het zal wel mijn eigen buik zijn;)
    Ben jij ook wat dikker van jezelf??
    @geslacht, ja wij willen dat zeker wel weten.. lijkt ons veel handiger maar onze familie en vrienden weten het echt pas als hij of zij geboren is.
    @ineke1983, spannend joh! Dat komt vast wel goed.
    @ alle nieuwe zwangere: Gefeliciteerd (die ik nog niet gehad had;))
    @margootje, waar ben je toch?;) alles zal toch wel goed zijn zeker?? (ik hoop het wel) ach je zult het wel gewoon druk hebbenJ;)

18. Kitty2

Kitty2 Bekend lid

27 dec 2007
    622
    0
    0
    Nederland
    Oh dat is niet zo mooi!! Was je trouwens liever thuis bevallen?

Waar willen jullie allemaal bevallen als je mag kiezen? Ziekenhuis of thuis?
    Ik zou dit keer graag thuis willen bevallen, maar als ik weer naar het ziekenhuis moet, dan doen we dat. Vond het helemaal niet erg.

En ik wil binnenkort een paar dingetjes schilderen.. Mag ik dat wel doen eigenlijk? Weten jullie dat?

Allemaal een goede zondag!

19. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Kitty: ben van Denise thuis bevallen, en zou dit keer ook heel graag thuis willen. :)

verven...geloof dat die dampen niet altijd goed zijn.
    anders even op google zoeken?

20. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland

Verven in en om het huis

In verf, terpentine en andere oplosmiddelen zitten gevaarlijke stoffen die je makkelijk inademt. Zeker als je niet goed ventileert kan verven schadelijk zijn voor de gezondheid. Liever dus helemaal niet doen als je zwanger bent. Het zenuwstelsel van je kind kan daar negatieve gevolgen van ondervinden. Als je toch perse wilt verven, gebruik dan een verf op waterbasis en ventileer goed.

dit vond ik op internet

Deel Deze Pagina