November 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babyproject, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    ik wil in het ziekenhuis bevalllen maar dat MOET ik ook ivm mijn gewicht..(hoge BMI)

2. Meeks

Meeks Actief lid

10 mrt 2010
    155
    0
    0
    @ Waar bevallen: nee ik was sowieso liever in ´t ziekenhuis bevallen, ik ben nogal een paniekfreak en ik gok dat ik thuis al bij de eerste wee op standje hyperventilatie had gelegen, haha! Nee dat valt wel mee, maar toch liever in het ziekenhuis, mocht er (God verhoede) iets misgaan... gewoon voor mijn eigen geruststelling...

@Injecties en bloedverdunners: Het went al, alleen het feit dat ik de rest van de zomer (en lang daarna!) met zo'n stomme steunkous aan moet lopen staat me nu al tegen... zeg maar dag tegen de leuke zomerjurkjes....

@geslacht: we willen allebei heel graag weten wat het is. Maar aangezien mijn man en schoonmoeder allebei lopen te roepen dat het er 2 zijn, eerst op de 8 weken-echo dat maar eens zien! Het zou wel fantastisch zijn!

@kleding: ik wacht nog even met kleding kopen tot ná de echo, en misschien wel tot na de 12 weken... totdat ik weet dat alles goed zit. Dat is voor mij een beetje de drempel...dat ik dat nu nog niet zo goed durf...

@klussen: ik moet nog aardig wat doen in huis! Wat mag je nou allemaal wel (eventueel met mondkapje o.i.d.) en wat nou eigenlijk NIET!?

@zondag:............... ik zit er een kleeeeeein beetje doorheen. Vanmorgen voor niks naar m'n werk gereden. Een "lieve" mevrouw heeft mijn dienst overgenomen, ik ben letterlijk 15 minuten op mijn werk geweest en toen had ze geregeld dat ik naar huis kon en zij bleef werken... uhm...overleg hierover zou ook wel fijn zijn?! Efin, ik kom thuis, en aangezien ik tijdelijk bij mijn ouders woon kreeg ik even een enorme dip en miste ik mijn man ENORM.... en dan is telefoneren eigenlijk het slechtste wat je kan doen in combinatie met rondrazende zwangerschapshormonen (blijkbaar) want ik kon m'n tranen nauwelijk bedwingen... dus maar snel opgehangen ("oh schat, de deurbel gaat! ik bel je straks terug!!").... haha! Maar ja, na een lekkere salade te hebben gegeten (en nu alweer misselijk te zijn) gaat het wel weer. Ik wil alleen mijn eigen huis, mijn eigen bank en mijn eigen man om op mijn eigen bank tegenaan te kruipen....

Iedereen fijne zondag gewenst!!

3. flappie00

flappie00 Bekend lid

28 dec 2009
    788
    0
    0
    verkoopmedewerkster
    @ kleren ik zie nu zoveel leuke broeken maasr durf het niet te kopen vind het zonde als ik het over 2 maanden niet meer aan kan

@klussen wij wonen nu een jaar in ons hus maar tis nog steeds niet af gaat om kleine details hoor dat wel

@ waar bevallen ik weet het nog niet zit aan een thuis bevalling te denken maar heb nog genoeg tijd om daar over na te denken

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Over vertellen : dat heb ik bijna overal al gedaan. Mijn moeder en zus was ik sowieso al van plan. Op mijn werk heb ik het ook verteld omdat ik vlak na de posi test een werkreis had van 6 dagen. Zo bovenop iedereens lip kon ik het toch niet verborgen houden.

Voor de rest doen wij nog niets aan namen, inschrijvingen, extra spulletjes aanschaffen of wat dan ook. Mijn MA van de zwangerschap vóor Danique staat me nog erg helder voor de geest en als ouwe taart loop ik een erg hoog risico op miskraam.

Wij willen het geslacht wel graag weten, we wisten het van Danique bij een pretecho op 17 weken. Ik vond dat heel prettig, alsof het tastbaarder voor me werd. Ik kon me er meer een beeld bij vormen.
    En iedereen mocht het weten ook :p

Over bevallen : nog niet heel goed over nagedacht maar ik denk dat ik in het ZH wil bevallen.
    De bevalling van Danique was thuis maar dat is bijna mis gegaan (een stortbevalling van 3 uur, ze had in vruchtwater gepoept maar te laat om nog naar ZH te gaan, bij persen bleef navelstreng strak om haar nekje dus hartslag daalde en bleef veels te laag, moest haar in 10 minuten eruit persen en VK heeft op mijn buik staan beuken). Ik ga nu veel minder onbevangen (voor zover dat mogelijk is) een bevalling in dan toen.

Ik vind het knap hoe sommigen op iedereen reageren met deze hoeveelheid schrijfsels. Sorry dames maar dat ga ik niet redden.

Meeks, waarom woon je weer even bij je ouders?

Over moe zijn : oh man, ik heb de hele dag het gevoel alsof het midden in de nacht is........ gaaaaaap!

5. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Middag !!

@Nienie welkom!

@Ireneh ,je mag mij op 21 november zetten op del ijst van bevaldatum:)

@ flappie dank u!

@Fem ,lekker wezen shoppen ja ik ga seffes mijn oude zwangerschapskledij uitspitten!

@ meeks ,rustig aandoen hoor!

Ivm verven,goed verluchten en op waterbasis maar men geeft ook uitleg in de verfwinkel ,ik moet ook nog 3 ruimten in onze woonst verven...
    Ivm.thuisbevallen hier mag het niet in mijn geval
    Ivm.geslacht ,het zal heir dus een ja worden want ik zie het niet zitten om alles opnieuw te gaan ophalen wassen ,strijken ik heb over de 40 kledingdozen ergens gestokkeerd staan ,no thx!

Ben nu stipt 5 weken nog 1 week te gaan voor mij de gevarenzone de vorige keren het misging...
    Bekijk bijlage 60217

6. Meeks

Meeks Actief lid

10 mrt 2010
    155
    0
    0
    Dat is een laaaaaaaaaaaaaang verhaal maar ik zal het heel kort opsommen:

Ex wilde mijn huis niet uit, ondertussen 2 jaar mee bezig.
    Ik en huidige man kennen elkaar van hier, maar man woont in buitenland.
    Ik woon tijdelijk bij ouders omdat (nu ex eindelijk het huis uit is) er het nodige opgeknapt moet worden.... ex had namelijk het hele huis in kraakpandstaat achtergelaten.
    Dus eind volgende maand zit ik weer in mijn eigen huis en wat later vervoegt zich ook mijn man bij ons... dus dan is t weer compleet :)

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Keurig kort gehouden hoor Meeks :D

Maar wat naar allemaal joh, gelukkig dus nu het einde in zicht en straks lekker in je eigen huis met je man.

8. Meeks

Meeks Actief lid

10 mrt 2010
    155
    0
    0
    Mijn talent voor dingen inkorten kwam weer goed van pas inderdaad;)

Wie kent er het gevoel van de stemmingswisselingen?
    Mijn dag verloopt als een hele slechte achtbaan tot nu toe: we gaan omhoog:D, en naar beneden:(, en weer omhoooog:D en naar beneeeeden:(.... jantje lacht, jantje huilt, zeg maar...

9. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    @meeks. stemmingswisselingen overduidelijk aanwezig. ik kan op het moment ook echt een driftkikker worden. zit dan mezelf ook heel erg in de weg.

10. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1610 kartvelibaia, 21 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2010
    Ik zag er tegen op omdat ik niet zo'n hele goede band met hun heb en dat ze misschien wel heel stom reageren.. ook mijn vader heeft (volgens mijn gevoel) mijn vriend nog steeds niet geaccepteerd( na 7,5 jaar) als mijn vriend. hij komt uit georgië en mijn vader is nogal een nederlandse boer..... moeilijk om zo uit te leggen....

maar goed, na de 1e echo wil ik het vertellen. en dan zie ik het wel. als ze stom reageren is natuurlijk niet leuk...

Maar misschien heb ik het mis en valt het allemaal nog wel mee!!

Ik zie er nu ook minder tegen op eerlijk gezegd;)
    gaat allemaal goed komen!!!

hoe bedoel je stemmingswisselingen hahahah:D

11. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    wbt de babykamer....

wij wonen in een klein huisje met 1 slaapkamer. het liefst willen we nog voordat de baby komt verhuizen. ik ga urgentie aanvragen bij de woningstichting en hopen dat ze mee willen werken!

als dat niet lukt dan moeten we het op een andere manier oplossen, zoals de woonkamer samenvoegen aan de keuken zodat we 2 slaapkamers krijgen.

gelukkig heeft zo'n kleintje aan het begin nog niet zoveel nodig... maar het liefste verhuizen. en aan de slag gaan met een leuke babykamer

12. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    goeiemiddag meiden,

@bevallen, ik zal i het ziekenhuis moeten bevallen, we hebben een verhoogd risico op een vroeggeboorte ivm een eerdere vroeggeboorte....vind het ook niet erg....
    heb vorige keer een keizersnee gehad, ivm het gewicht van zoonlief(1000 gram), maar wil deze keer graag op natuurlijke wijze bevallen, indien dit mogelijk is....

13. Lilalien

Meeks goed kort gehouden:D

Karte (houd je naam kort)ik hoop dat je dan spoedig een aangepaste woonst kunt verkrijgen!

Luukske ,wauwie 1kg je zoontje?!:$
    En hij is helemaal erdoor geraakt ,echt chapeau en dan kan ik je bezorgdheid en ergens gerustheid geloven dat je in een ziekenhuis graag zult gaan bevallen!

Heb niet zo graag ziekenhuizen mede een vorig probleem,dokters idem zolang ze me een veilig en begrijpend gevoel geven is het ok.
    Heb bij alle 2 vorige bevallingen 7 dagen moeten verblijven door geelzucht kindjes.
    Hopende dat ze dit keer er direct rekening meehouden (bv.s'nachts toch onder de lamp leggen).Ik ga dat ook zeker aankaarten met de gynècoloog.

Goh heb barstende hoofdpijn gekregen ,maar heb wel mijn kledingkast kunnen in orde maken ,nu nog de was en strijk :(
    Ik haat strijken ;)

Groetjes

14. flappie00

flappie00 Bekend lid

28 dec 2009
    788
    0
    0
    verkoopmedewerkster
    3+ is langer dan 5 weken

2-3 weken is 4 tot 5 weken

denk dat je al 6 weken bent dan heb er ff bij sluiter va bijgepakt

15. Lilalien

Bij mij is de eisprong echt vastgesteld op 26/27 februari dmv.echo dus ik kan nooit langer zwanger zijn dan mijn banner aangeeft tenzij een goed groeiend vruchtje OF een 2ling wat mijn gevoel erg sterkt want na 40 seconden kwam zwanger en 3+ toch zeer snel vond ik:)

Ik zal de link in mijn profiel zetten van de filmpjes van de test(en).

16. flappie00

flappie00 Bekend lid

28 dec 2009
    788
    0
    0
    verkoopmedewerkster
    mmm dan klopt t wel mijn ei was rond de 24 feb maar bij mij klopte de clear blue wel tewrijl ik een cyclus van 40 dagen had

17. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hoi dames!

Hebben jullie ook zo van die stemmingswisselingen!?! Soms echt verschrikkelijk... mijn man zegt dat is soms echt "vervelend" doe en over alles discussieer en ik ondervind dat zelf ook wel! Vind mezelf dan weer een kreng en dan ben ik helemaal van m'n melk!!!
    Zullen de hormonen zijn zeker?

Ik heb nog altijd dat tintelende - ongiegevoel in m'n baarmoeder is dat normaal? Hebben jullie dat ook nog? Heb ook de indruk dat m'n buik wat harder is!
    En ja, boobs beginnen flink te zwellen :) dat vind m'n mannetje dan weer WEL leuk haha

18. Paint

Paint Actief lid

27 feb 2007
    392
    0
    0
    Geloof niet dat ik al last heb van stemmingswisselingen.
    Krijg in ieder geval nog niet echt opmerkingen. Wel wat lachende
    weg van "het zullen de hormonen wel zijn" maar meer ook niet.

Heb wel continue een "aanwezige" buik. Zeurderig gevoel.

19. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @lilalien, zoonlief doet het super, ondanks zijn geboortegewicht van 1 kilo en 35 cm bij 32 weken(pre en dysmatuur)...we gaan nu ook voor een zwangerschap van minimaal 32 weken....liefst gewoon tegen de 40 weken aan...haha....
    ik zal extra controles krijgen, en bij het minste of geringste moet ik stoppen met werken, en rust pakken, heb ik bij zoonlief niet goed gedaan....

@ongigevoel. heb ik deze zwangerschap dus helemaal niet...

@CB digi met indicator, bij mij ook binnen 30 tellen 3+ erop, met 5 weken.....
    heb 22 febr de pregnyl gezet, en heb 23 febr laat mijn eisprong gehad, volgens de arts zat er 1 eitje dat rijp was, en nog een paar kleintjes....maar uit ervaring weet ik dat dan de kans bestaat dat er toch meerdere een groeisprong maken(in dec 2009 op dinsdag 1 ei op springen, verder niks, en 1 dag later 4 eitjes op springen....zwanger van een 2ling, helaas MK), dus ben benieuwd naar de echo volgende week dinsdag(hoop op 1 gezien mijn voorgeschiedenis).

20. Lilalien

Lol begin nog schrik te krijgen nu ;)

Deel Deze Pagina