Ja, ik heb zetpillen gekregen (Emesafene), maar dat heb ik 1x geprobeerd en hielp niet echt . Verder waarschuwde de ha ook al voor eventuele risico's, dus echt veilig nemen vind ik het ook niet . Ik ben ook erg duizelig, misschien omdat ik zo weinig binnen krijg?! Slik wel vitaminepillen en eet fruit.
Duizelig kan wijzen op een lage bloeddruk, heb ik bij Danique ook gehad. Valt helaas weinig aan te doen.
Hmmm...oke. Bij Ryan had ik op het laatst juist een te hoge bloeddruk, waardoor ik rust moest nemen . Dit zou dan wel weer het tegenovergestelde zijn. Zal ik nog met die duizeligheid naar de ha moeten?
Ik zou wel even bellen denk ik. Lage bloeddruk komt vaker voor in het begin van de zwangerschap. In de loop van zw.schap stijgt de bloeddruk. Als je dus heel laag begint is dat wel weer gunstig voor in het 3de trimester.
@ Luukske, ja mijn dochter is inderdaad al 5, maar mijn zoontje is van november 2009 dus dat scheelt straks nog niet eens een jaar
Hallo novembermama's! Ik geloof dat ik me hier ook mag aanmelden. Ik ben 9 maart ongesteld geweest, wilde ovulatietesten doen en die waren op dag 11 al positief, terwijl ik mn eisprong niet voor dag 17 verwachtte. En hij bleef positief. Gisteren bedacht ik me dat een zwangerschap ook een positieve ovutest kan geven. Dus ik dacht, ik doe er 1, dan weet ik zeker dat het niet zo is. Maar die was dus knalpositief!! En de digitale cb net ook. Dus.....ik vermoed dat ik dan een week of 6 ben nu. Heb meteen even met de gyn gebeld en ik moet as vrijdag al voor een echo. Aangezien ik voor mijn dochter 2 mk's heb gehad, vind ik het wel heel fijn dat ik zo snel al mag. Eigenlijk heb ik dus gewoon 2 weken cadeau gekregen. Grappig wat je intuïtie kan doen, want ik was echt verbaasd toen ik ongesteld werd, dacht nl zeker te weten dat ik zwanger was. En dat is dus ook zo!
@Zena, gefeliciteerd en welkom! @Hier, de ha heb ik gebeld en ik zal tijdens het tel.spreekuur even teruggebeld worden over de duizeligheid. Even afwachten dus...en ik wil zoooo graag even op bed! Ze kunnen tot 14.00 uur bellen, maar nog niets gehoord... Ik heb de medicijnen tegen de misselijkheid bij de homeopaat opgehaald, hopelijk gaat het werken!
hier is het precies het tegenovergestelde, ik ben amper misselijk. af en toe een vlaag maar daar is alles mee gezegd. ik ben wel heel erg moe en de zere boobs worden al minder. af en toe vraag ik me echt af of ik wel zwanger ben. maar als ik mijn buikje zie dan weet ik dat het wel zo is. vriendlief heeft de kriebels te pakken en is de kamer die we tot babykamer gaan omdopen al helemaal leeg aan het halen.
Debby; wat is er mis met emesafene? Ik heb het ook gekregen, heb er nog geen gehad.. Durf niet zo goed. Zwanger en medicijnen vind ik geen leuke combi. Maar onze ha heeft geen risico's genoemd en schrijft het heel veel voor..
Vreemd dat iedere ha weer anders reageert. Deze ha was juist heel voorzichtig en zei dat ieder medicijn weer risico's heeft in de zw.schap en stel dat er iets zou gebeuren, dat ik het mezelf dan niet zou verwijten van "had ik toch maar niet die medicijnen genomen of zo". Heb jij ook zetpillen of tabletten?
@ Debby; ik heb de tabletten. Ik denk er inderdaad dan net zo over als je ha. Stel dat er wel iets gebeurd, dan verwijt ik het mezelf waarschijnlijk omdat ik zonodig die pillen moest hebben.. Nou ja, anders moet ik nog maar op zoek naar iets anders. Vooral op het werk is die misselijkheid zo iri. Ik kan ook niet de hele tijd staan te vreten..
heey hey meiden, ik voel me de afgelopen dagen best beroerd.. maar goed dat zal er wel bijhoren ook mijn (.)(.) voelen erg zwaar een opgezwollen doen ook wel een beetje pijn. mijn buik is echt dikker geworden ik snap er niks van.. veel mensen zeggen hier dat ik misschien al verder ben maar ik geloof niet dat dat kan.. dan zou ik het toch wel weten he?! maar goed ik zal vanavond of morgen even goed op jullie reageren nu best moe. Liefs, Simone
@ klachten, ik heb de hele dag trek in eten, maar zodra ik er aan denk word ik al misselijk. Eet dus steeds kleine beetjes, maar na 1 hap word ik al weer misselijk. Overgeven is er nog niet bij, GELUKKIG. Verder heb ik steeds een zeurderig gevoel in mn buik, achter mn navel zeg maar. Word dr echt helemaal gek van. En ben ook steeds zo moe, kan heel moeilijk in slaap komen, word om de haverklap wakker, en kan mn bed echt niet uitkomen En mn wc weet niet wat m overkomt, denk ieder uur naar de wc.. Pfff...
Heb bij de 1e volgende cursussen gevolgd om de week gedurende 1 maand -borstvoeding -de bevalling -van begin tem einde zwangerschap -de kraamperiode 2 uur durende cursussen van 20 tem 22 uur en gratis ofwel vergoed door ziekenfonds
Ik voel eigenlijk weinig. Alleen last van mn rug en buik. Dat had ik bij mn dochter ook heel erg. DUs daar maak ik me verder niet druk om. Ik ben bij mn vorige zangerschap wel misselijk geweest, maar spugen heb ik niet gedaan. Dus ik hoop dat dat weer zo is. Ik heb bewust bevallen gedaan, zeg maar de ouderwetse pufclub. Was erg leuk en de ademhalingstechnieken heb ik zéker wat aan gehad met de bevalling. Deze keer weet ik niet of ik iets ga doen, misschien zwangerschapsyoga ofzo, ik weet t niet.