@ Carlo; ik ga dit keer geen zwangerschapsgym doen. Vorige keer wel gedaan, maar ik vond het weinig voorstellen. Al was het wel heel gezellig en na de tijd hebben we met de dames en kindjes ook nog wel eens afgsproken. Dat is wel leuk om te zien hoe alle kindjes zich ontwikkelen. Maar het was iets van 8 lessen voor de bevalling en 4 erna of zo. Was 1 avond in de week ongeveer 2,5 uurtjes. @ Irene; vandaag echo!! Heel veel succes meid! Spannend hoor! Oh ik zie nu dat je er enorm tegenop ziet. Ik hoop dat je vannacht wat hebt kunnen slapen. Ik begrijp je angst heel goed. Ik ga dan ook heel erg voor je duimen dat alles goed zit en dat je een heerlijk kloppend hartje ziet! @ Peertje; alweer 9 weken!! Jij bent hier illegaal toch? Of ben je niet in oktober uitgerekend? @ Travelgirl; weet niet, nog nooit gevoeld. Ik denk niet dat het het hartje is. Misschien idd een ader of zo? @ Abbi; ben jaloers!! Zou ook wel een weekendje weg willen.. @ Kartve; de vorige keer met zwangerschapsgym was ik 21, de jongste die daarop volgde was 28.. Daarna waren ze allemaal boven de 30. Maar je merkte niks van het leeftijdsverschil. Iedereen heeft hetzelfde voor ogen; baby/bevallen/puffen en heel veel plezier maken. Nu moet ik er wel bij zeggen dat degene van 28 een collega van mij was. Als zij er niet bij zat, had ik er wel meer tegenop gekeken, maar ik had zeker mee gedaan. @ Moontje; ik heb helemaal nog geen voorgevoel. Meestal heb ik dat wel en heb ik het altijd verkeerd.. ummh.. ja.. Maar omdat ik zo misselijk ben, denk ik dat het een meisje wordt. Maar voordat ik wist dat ik zwanger was, dacht ik dat de volgende een jongetje zou zijn.
goeiemorgen meiden, @slecht slapen, ben ook al ruim 1 week rond 4-5 uur wakker....niet normaal....ik werk alleen avonddiensten, heb nu een week vrij geha, dus ik zal vanaf donderdagochtend wel bek af zijn....echt bijslapen gaat niet, zoonlief moet ik naar school brengen/halen....en onder zijn schooltijd doe ik thuis was... @voorgevoel, mijn eerste gevoel na de posi test was een meisje, heb daarna naar de chinese calender gekeken, en die zei ook een meisje....echter dat gevoel wordt nu wat minder....mijn hubbie zegt dat het een jongen wordt.... zo ga nu zoonlief naar school brengen, en dan thuis nog wat doen....misschien nog 1 uurtje proberen bij te slapen....
Hoi ! Slecht slapen komt bij mij door zorgen niet meer niet minder en het vaak opstaan om te plassen Voor de rest al goed ,seffes als hier alles op orde is ons wassen even naar de markt en stad in met jongste
@kitty: ja ben illegaal hahaha yep 9 wk! fijne gedachten over 3 wk weer een echo! t blijft toch nog spannend! @de rest: ik denk een jongetje....de rest om mij heen denkt een meisje....over 11 wk hopen we t te weten! ik slaap best goed, moet wel middenin de nacht plassen, verder oke! liefs, peertje
Jeetje, wat hebben jullie weer veel gekletst! Ik zal later alles even terug lezen en mee kletsen. Eerst ff ego m'n eigen verhaal. Zaterdag zijn we het m'n ouders gaan vertellen. Het wordt hun eerste kleinkind. Maar wat zag ik er tegenop om het ze te vertellen. Ik was echt bang voor een negatieve reactie. We hadden een beker gekocht met opa en oma erop en die heb ik toen gegeven. Ze waren helemaal in shock, haha. Ze hadden niet verwacht dat het al zo snel zou gebeuren. Maar ze vonden het echt heel leuk. M'n moeder kon zelfs niet begrijpen dat ik er zo tegenop zag om het te vertellen. Gister zei ze nog: ik moet me echt inhouden om je niet steeds te bellen of smsen om te vragen hoe het met je gaat. Hihi, echt heel lief. Helaas gister ook wat minder goed nieuws gehoord. M'n schoonzusje was ook zwanger, zij was begin november uitgerekend. Helaas heeft zij een miskraam gehad... Echt heel erg!! In m'n omgeving hebben er nu al 4 vrouwen in een korte tijd een miskraam gehad. Daar schrik je toch van... Moet mezelf dwingen om er niet te veel aan te denken... Ik heb ook een heel ander vraagje aan jullie.. Zijn er mensen die een sport uitoefenen? Ik sport namelijk drie keer per week. Zumba, yoga en zwemmen. Met zwemmen wil ik sowieso door blijven gaan, ik heb gelezen dat zwemmen tijdens de zwangerschap heel goed is. Yoga ga ik mee stoppen, misschien ga ik iets van zwangerschapsyoga doen maar niet de yoga die ik nu doe. Maar dan Zumba.. Ik vind het super leuk om te doen, word er echt vrolijk van. Maar ik weet niet zo goed of het verstandig is. Ik heb het gister aan de instructrice gevraagd en die zei dat ik er gewoon mee door kon gaan, alleen dat ik geen buikspieroefeningen meer moet doen. Maar toch twijfel ik... Wat zijn jullie ervaringen met zwangerschap en sporten??? Ik ga eerst ff wat eten, zal later op de dag alles even terug lezen! Groetjes, Linnie
@linnie, hier ook verschillenden met een MK, waaronder ikzelf in januari en het nichtje van mijn man, in nov en afgelopen maand....maar maak jezelf niet gek, is niet goed voor je!! ik heb deze keer een heel posi gevoel over deze zwangerschap.... wat betreft het sporten, ik durf eerlijk gezegd ook niet zo goed meer te gaan...want als ik die buikspieroefeningen achterwege ga laten dan hou ik minder over om te doen....ben wel aan het zwemmen, en wil idd ook zwangerschapsyoga oid gaan doen
Goedemorgen meiden! Irene: Heel veel sterkte en succes bij de echo straks, hopelijk kom je hier terug met goed nieuws meis! @ Nachten: Ik moet er ook elke nacht uit om naar het toilet te gaan. Daarna slaap ik rustig weer door hoor. Kom wel wat slechter in slaap de afgelopen week. @ Linnie1985: Ik rijd paard, en ook vrij intensief. Ik overleg het straks nog wel even met de gynaecoloog, maar ik denk dat je gewoon door kunt gaan met sporten tot het niet meer goed voelt. Ik ga voorlopig in ieder geval vrolijk door.
Goede morgen Ik moet nog terug lezen maar reageer vast even op het sporten. ook ik vind het eng en heb in de vorige zwangerschappen niet gesport. Nu wel gister op de crosstrainer gestaan steppen en 10 minuten hardgelopen, was helemaal trots op mezelf en hoop dat ik zo door kan blijven gaan. Vanavond body pump. Volgens mij kan je gewoon door sporten op de buikspieren na. Zo even bijgelezen. Irene succes zomenteen ken die baal dagen wel. Curcus Denk niet dat ik iets ga doen mischien zelf zwemmen. Vorige keer ook niks gedaan ook geen boeken gelezen over de bevalling. Heb me kop in het zand gestoken terwijl ik normaal alles wil weten en het heeft voor mij gewerkt bevalling ging makkelijk. wakker worden ja moet er minstens 1 keer uit en kom moeilijk weer in slaap. Gister was ik heel erg opgeblazen last van me darmen voelde het best erg toen ik op de crosstrainer stond daarna ging het beter.
@Homeopatische tabletten, ik heb gisteravond de eerste tablet genomen en vanochtend was ik wel wat misselijk, maar niet zo erg als eerder. Ik ben erg benieuwd hoe het gedurende de dag gaat, want dat is vaak het ergste... @Kitty, dat is juist de reden dat ik nu ook ziek thuis ben, ik kan gewoon niet werken met die misselijkheid . @Nienie, vervelend dat je ook misselijk bent. En ieder uur naar de wc om proberen over te geven? @Zwangerschapscursus, ik heb vorige keer Mensendieck gedaan. Dit keer weet ik het nog niet, als de misselijkheid wegtrekt, wil ik misschien wel gaan zw.schapszwemmen. @IreneH, heel veel succes en vooral hopelijk plezier met de echo! Denk aan je meis!!!! @Abbi, ik heb ook een borstverkleining gehad (jaren terug alweer), maar gelukkig geen last van de littekens of zo nu. Goed om te horen dat jullie weekend Londen geslaagd was! @Voorgevoel, vanaf de eerste positieve test heb ik het voorgevoel dat het een meisje is, maar misschien wil ik dat ook wel graag, omdat we al een jongen hebben. Maar mocht het een jongen zijn, ben ik ook zeer tevreden!! Maar qua voorgevoel zeg ik dus heel sterk een meisje. En met Ryan had ik ook een heel sterk voorgevoel voor een jongen en dat bleek juist te zijn . @Fem, oh jij ook al ziek en misselijk . Ik vind het ook moeilijker nu omdat er al een klein mensje rondloopt en de nodige aandacht vraagt. Dikke knuffel! @Linnie, wat leuk dat je ouders zo goed reageerden! En jeetje zeg, dat is ook wel erg schrikken zoveel miskramen in een korte tijd .
Het is goed!!!!!!!!!!!!! Joehooeee ben zooooooo blij!! We hebben een klein mensje in wording gezien met een hartslag. Kon mijn tranen niet inhouden. Jeminee wat een spanning. Over drie weken mag ik weer komen voor een echo. Ben nu op mijn werk dus ga snel weer verder. Vanavond meer, maar wilde dit graag vast met jullie delen! Liefs van een hele opgeluchte Irene
Irene WAUWIE word zelf bijna geemotioneerd!!! Geweldig toch ! Linnie ,begrijp je gevoel we denken het ook weldra te gaan melden want mijn buik en gewicht gaan goed omhoog ondanks ik gewoon eet zoals ervoor (maar wegens voorhistorie te maken heeft). Heb een grote ronde op de markt en stad gedaan ,voor de kindjes een leuk voorlees/prentenboek gekocht van de 9 maanden reis in mama's buik Klein handig boekje waarin ze kunnen snuisteren en vragen stellen
@ Debby, nee, gelukkig niet. Ieder uur naar de wc om te plassen en vrij vaak ook om te poepen. Sorry voor t ietwat onsmakelijk detail Nu ff mn verhaal kwijt over mn bezoek bij de gynaecoloog. Vorige donderdag naar ha geweest. Omdat ie geen zwangerschapsring kon zien, moest ik door naar de gyn, om een bbz uit te sluiten. Deze is gelukkig uitgesloten, maar nu zag zij een ring met een bultje er op. Weer op nieuw bloed geprikt om te kijken hoe mn hcg stijgt. Gyn heeft bevestigd dat ik zwanger ben, ze kan alleen niet aangeven of het er 1 of 2 zijn. Als het er 2 zijn moet mn hcg hoger zijn, dan bij 1. Vrijdag weer een afspraak, krijg ik uitslag van mn bloed en krijg ik een nieuwe echo. Want als het er 2 zijn, moet ik volgens mij strenger onder controle staan. De kans is wel groter dan normaal, aangezien opa en oma (van moeders kant) allebei een van een tweeling zijn en alle broers en zussen ook tweeling zijn. Tis wel wat hoor. Per ongeluk zwanger van een scharrel en dan blijken het er straks ook nog 2 te zijn, pfff. Ik vind het echt spannend! Iemand hier ervaring met tweelingen?
Geen ervaring met tweelingen hier. Mijn broer en schoonzus hebben wel een tweeling. Erg druk maar heel leuk volgens hun. Is trouwens twee-eiig.
Geen idee Niene was de echo vaginaal? Of te onduidelijk? Denk jezelf misschien minder ver te zijn? de mijne staat in men fotoalbum 4 w2d