November 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babyproject, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

2. Nienie

Nienie Actief lid

26 sep 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Lilalien,

was idd een vaginale echo.
    Valt niet goed te bepalen hoe lang ik al zwanger ben. Ik was gewoon aan de pil toen ik zwanger ben geworden. Aan de hand van hcg kunnen ze het wel een beetje bepalen, maar ook niet exact. Ik moet toch echt wachten op het moment dat ze de boel kunnen meten.

3. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @irene, gefeliciteerd met de mooie echo....

@lilalien, is idd een goed idee....zoonlief is 4 dus is idd wel makkelijk om zoiets als een boekje te hebben over een zwangerschap....

@nienie, van een scharrel?
    zoonlief was van een 2ling, helaas een vanished twin....
    in januari 2010 ook zwanger van een 2ling, helaas MK....had die ronde 4 eitjes op springen, mocht geen gemeenschap meer hebben van de fert arts, maar was dus al te laat....
    bij ons zitten 2lingen er wel in....dus benieuwd, wij hebben volgende week dinsdag de echo!

ik hoop op 1, want in mijn geval is het toch een nog groter risico....bij mijn laatste controle was er 1 op springen...

4. Nienie

Nienie Actief lid

26 sep 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Luukske, ja, idd van een scharrel. Heb iets van 3 weken met m gescharreld. Hij zit nu in t buitenland voor werk, dus weet ook nog van niets. Heb nog wel contact met m, dat wel. Ben benieuwd hoe die t straks opvat.. Pffff, kan mezelf wel opvreten, zo spannend vind ik dat..

Maar wat ik bij jou lees, das ook niet makkelijk voor je. Jeetje zeg!

5. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Hier, helaas helpen de homeopatische middelen nog niet. Alles wat erin gaat, gaat er net zo hard waar uit door overgeven :(. Sorry, maar ik zie het gewoon even niet meer zitten op deze manier. Voel me de hele dag alleen maar beroerd, misselijk en kotsmisselijk :(.

@Irene, yeaaaahhhh wat een supernieuws meis!! Lekker genieten nu van dat kleine wondertje :D.

@Lilalien, wat leuk dat je een boekje voor de kinderen hebt gekocht! Hahah en die poes heerlijk in het wiegje :D.

@Nienie, jeetje, dat zou toch wat zijn als het er 2 blijken te zijn. En per ongeluk zwanger van een scharrel? Ik begrijp dat je geen vaste relatie hebt? En als hij het kindje niet wil? Heb je daar ook over nagedacht? Sorry als ik teveel vragen stel :)

6. Nienie

Nienie Actief lid

26 sep 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Debby, geeft niet hoor. Ik zou ook alles willen weten als ik het zou lezen bij een ander ;) Nieuwsgierig is een goede eigenschap, toch?!

Ik heb inderdaad geen vaste relatie. En ja, ik heb geen condoom gebruikt toen we sex hadden, op dat moment niet bij nagedacht ;) Het 'gebeurde' gewoon.
    Ik heb er wel een beetje over nagedacht wat er gebeurd als hij het kind niet wil. Het zal heel lastig worden, maar ik laat het in geen geval weghalen. Ik ben er zelf verantwoordelijk voor (hij eigenlijk ook). En als ik dan kijk hoeveel moeite mijn ouders moesten doen om überhaupt zwanger te kunnen worden. En de ouders van mn beste vriendin hebben zoveel pijn gehad, toen bleek dat ze geen kinderen konden krijgen (mn beste vriendin is geadopteerd). Het is een wonder dat je zwanger mag worden en ik wil niet met dat lot spelen.
    Ik heb een stabiel leven, alles goed voor elkaar, dus het moet wel lukken. Mn ouders weten het al, en zij willen me overal mee helpen. Mn vrienden weten het nog niet, maar ik weet ook zeker dat zij me overal mee willen helpen.
    Dus mocht de papa in kwestie voor zn verantwoordelijkheid weglopen (waar ik niet van uit ga), word het kind ook wel groot gebracht. En ook met heel veel liefde. Alleen niet in een standaard gezin. Ik snap wel dat het heel moeilijk word, maar het gaat sowieso goedkomen!

7. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Nienie, wat goed dat je alles voor jezelf al hebt overdacht! Als ik het zo lees, ben je een verstandig iemand en groeit dat kindje van jou ook wel zonder vader vol liefde op! En hopelijk wil je scharrel het wel erkennen en neemt hij ook de verantwoordelijkheden hiervoor.

8. Nienie

Nienie Actief lid

26 sep 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop het ook :)

Daar kom ik volgende week vrijdag wel achter. Hij zit nu in het buitenland voor het werk en komt het paasweekend naar nederland. We hebben afgesproken dat ie vrijdagavond meteen bij mij langskomt. Geen idee hoe ik het ga zeggen. Waarschijnlijk word een onsamenhangend verhaal. Ik vind het zo eng he..

En ik hoor het dorp al praten ;) Maar das mn laatste zorg!

9. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Misschien herkent iemand dit?

Ik heb (ik zag het vanmiddag voor het eerst) hele donkere urine. Ook op het wc-papiertje was het overduidelijk heel donkergeel. Iemand enig idee wat dit kan betekenen?

10. Kitty2

Kitty2 Bekend lid

27 dec 2007
    622
    0
    0
    Nederland
    @ Irene; super gefeliciteerd met je goede echo! Alle zorgen voor niks gelukkig!! Geweldig!

@ Nienie; wat een verhaal! Maar heel goed van je dat je er al zo over na hebt gedacht. Ik weet zeker dat jou/jullie kindje een liefdevolle opvoeding gaat krijgen!

@ Debby; jammer dat het middeltje zijn werk nog niet doet.. Hopelijk moet je lichaam er nog aan wennen en wordt het elke dag iets beter. Zeer vervelend dat je steeds moet overgeven.
    Ik heb vandaag twee keer overgegeven, dus dat viel mee. Ben verder de hele dag misselijk..
    En hele donkere urine, nee echt geen idee sorry. Geen ervaring mee..

11. Kitty2

Kitty2 Bekend lid

27 dec 2007
    622
    0
    0
    Nederland
    Och is het niet lief??
    Hoe heet dat boek dat je hebt gekocht lilalien? Ik ben zelf ook op zoek naar een leuk boek voor mijn dochtertje van 2,5 jaar. Maar heb nog niet een geschikt boek kunnen vinden..

12. Amalia007

Amalia007 Actief lid

1 feb 2010
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees nog steeds braaf mee:

Maar wat ik graag met jullie wil delen is, dat ik vandaag 6 weken zwanger ben en dat zonder te bloeden :D Dit maak ik voor het eerst mee... beide zwangerschapen hiervoor begon het bloeden tussen 5-6 weken namelijk. Ieder keer dacht ik, als ik de 6 weken maar haal zonder te bloeden dit keer :D En nu op naar de 12, de dubbele pfffffff wat duurt het langgggggggg!!!!!!!!!!!!!!!!!! :$

*fingers crossed*

P.S. ben super misselijk (maar hoef gelukkig niet over te geven)

13. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Lilalien: Wat schattig haha. Heb zelf ok twee katten die op de onmogelijkste en leukste plekken slapen.

Debby: Het zou kunnen zijn dat je te weinig vocht binnenkrijgt dan wordt je urine donkerder. Misschien door het overgeven? maar ik ben geen arts.

Nienie; Ik als MMM- meisje vind het ook erg fijn om te lezen hoezeer je dit wonder waardeert ondanks dat het niet gepland is. Vind dat je het heel goed relativeert. Ik heb een vriendin die alleenstaande mama is, ook door een scharrel, het is niet altijd makkelijk maar zij is super gelukkig met haar kindje, en de papa trouwens ook. Ze hebben geen relatie maar hij draagt ook echt zijn steentje bij.

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wat goed meis! Op naar de 12! :D

15. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Even een testje...

16. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    heb ik ook!! ik kijk even mee;)

17. Line77

Line77 Bekend lid

20 okt 2008
    582
    0
    0
    Dat heb ik de afgelopen weken ook gehad, kon het goed zien omdat ik plas voor MvM, nu is het over. Ik had ook hele donkere urine bij de mevrouw van MvM en zij zei dat ze dat wel vaker ziet...

18. Meeks

Meeks Actief lid

10 mrt 2010
    155
    0
    0
    Mijn hemel, ik heb 1 dag niet gekeken en ik ben nu al een half uur aan het lezen!! :$ We schrijven er lustig op los!

@ Voorgevoel: Ik denk een jongetje, mijn man denkt een tweeling (jongetjes).... die praat niet over jongen/meisje, die praat over één of twee.... ;) We zijn het al wel eens over de naam als het een jongetje is, dus dat is dan wel weer handig... :D

@ Donkere urine: Meestal gebeurd dat als je niet voldoende vocht binnenkrijgt. De urine ruikt dan ook sterk... probeer anders meer water te drinken en kijk hoe het dan gaat? Je rent je dan waarschijnlijk wel helemaal rot naar de wc, maar ja... :p

@ Nienie: Ik kan niet anders dan een diepe buiging maken en een groot applaus geven :D Goed overdacht en uiteraard respect voor je keuze! En met dat vertellen komt vast wel goed!!!

@ Ego eigen verhaal;): Ik heb net lekker de woonkamervloer en keukenvloer van mijn oude "nieuwe" huis staan schrobben en ik was best trots op het resultaat! En meteen naar de IKEA gereden voor een paar nieuwe stoelhoezen voor de stoelen die ik donderdag van mijn ouders krijg... ze lijken qua model op de Ektorp Tullsta (ofzoiets?) van Ikea, dus die hoezen had ik gehaald.... en t paste perfect! Dus mooie witte stoelen voor mijn nieuwe huisje! Meteen ook maar nieuwe gordijnen gehaald, alle geur van de vorige "bewoner" moet eruit!!! :):) Ik kan nogal doordraven in dat soort dingen ;).... OOOOH en ik heb lekker recalcitrant een nieuw naambordje besteld!!! :D Mijn naam én zijn naam, en dan plak ik 'm pontificaal op de brievenbus! Ha! :p Ik mag soms toch wel een beetje kinderachtig doen?? ;)

19. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    @IreneH: gefeliciteerd meid! wat een opluchting! pfff en over 3 wk weer, is wel erg fijn joh! geniet ervan!

@debby: hopen dat de medicijnen snel aanslaan.
    ik had donkere urine en een blaasontsteking. nu is de kuur voorbij en is mn urine weer normaal...dus misschien is dat t? heb je wel genoeg gedronken vandaag?

@nienie: wat een verhaal joh! maar top dat je er zelf zo mee om gaat! ben benieuwd wat de vader in kwestie zegt!

@amalia: top meid! komt vast goed!!!!

20. Mariposa2010

5 mrt 2010
    44
    0
    0
    Ik merk ook dat m'n urine donkerder is de laatste tijd! Gelukkig komt het vaker voor dus!

Verder ben ik de afgelopen paar dagen erg somber! Heb alleen maar negatieve gedachtes. Denk steeds dat ik bang ben voor alles wat er gaat veranderen in m'n leven. Terwijl ik toch blij moet zijn met zon wonder in m'n buik! Moet ook elke dag wel een keer huilen... Terwijl ik normaal altijd onwijs positief en vrolijk ben.
    Herkennen jullie dit?

Deel Deze Pagina