Meiden ik wil jullie allemaal een geweldige zwangerschap toewensen en natuurlijk prachtige kinderen met een perfecte bevalling. Helaas is het voor mij nu helemaal definitief over maar ik ga vol goede moed weer verder! Over een maand of 2 proberen we het weer...
@ Nu al een buikje zo vroeg in de zw.schap : dat kan hoor, dat zijn dan de darmen die opzetten (constipatie?) en/of omhoog komen. Nu heb ik het nog niet, de vorige zwangerschappen begon dat bij mij rond week 7/8. @ Zwangercursus : vorige keer de cursus Samen Bevallen gedaan, vonden wij erg leuk. Dit keer doen we denk ik niks. @ Irene super meid, van harte gefeliciteerd!!! Ik begrijp je angst, ik zie ook elke keer dat doemscenario voor me toen ze bij mijn 1ste zw.schap geen hartje konden vinden. Maar godzijdank gaat het (zelfs op onze leeftijden, ahum) heel wat vaker goed dan fout. @ Travelgirl, het kan echt nog niet dat je het hartje van je baby zelf voelt kloppen. Denk dat je een eigen ader voelt, je kindje is nog maar een rijstkorrel en de baarmoeder zit nog achter het schaambot. @ Kartve : Ik ben niet 'wat' ouder dan jij maar ik ben dan zo ongeveer bejaard (43) . Maar op de curus die wij 2 jaar geleden hebben gedaan zaten ook wat jonge meiden en we hebben het ontzettend leuk en gezellig gehad met z'n allen. Het is op dat moment niet de leeftijd die bindt, het is de zwangerschap. @ Voorgevoel : jongetje. Maar geen idee of ik gelijk heb. Ik zou het iig wel heel leuk vinden, voornamelijk voor mijn man want hij heeft nu al 3 meiden (2 inmiddels volwassen dochters uit eerder huwelijk). @ Linnie, wat naar zo veel miskramen in je omgeving. Het komt best veel voor, bah. @ Nienie, dapper! @ 078mama : heel veel sterkte!
Het is weer super druk hier op het forum, soms wel moeilijk dat er blijde berichten zijn en tegelijkertijd ook weer sombere berichten... @ireneH wat fantastisch nieuws voor je! Wat zul jij vanavond heerlijk slapen! @078mama ontzettend veel sterkte gewenst en veel geluk voor de toekomst! Vandaag had ik opeens weer buikkrampen (vorige week maandag voor het laatst). Het voelt net als ongikrampen, na het eten ben ik direct op de bank gaan liggen en dat hielp vrij snel. Had ik de 1ste echo maar in handen, dat zou mij zoveel meer geruststellen... net zoals jullie niet kunnen wachten!
thanks voor jullie reacties over het hartje voelen kloppen... het was waarschijnlijk een erg naieve gedachte van mij, dank in ieder geval voor jullie uitleg! erg fijn dat je hier alles met elkaar kan delen en bespreken
@078mama, Ik wil jullie ontzettend veel sterkte wensen. @all, nog even een vraagje over eten, mag een haring in het zuur (zo een in een pot)?
ik weet het niet zeker maar volgens mij mag je dat ook niet hebben omdat dat ook een soort van verpakt is! heb vanavond aan mijn moeder en oma verteld dat ik zwanger ben. nou, viel dus toch reuze mee.... ik was op visite bij me oma en heb de hele avond met een zwaar misselijk gevoel gezeten en me hart begon steeds sneller te kloppen... maar me oma was dolenthousiast: "dat ik dit nog eens mag mee maken"! me moeder wou het eerst niet geloven. ik bracht haar terug naar huis na een feestje en zei toen ik wou gaan: "nou dag oma" toen ging ze lachen en geloofde het niet. toen ik begon te huilen van het is echt wááár geloofde ze me en was ze heel blij dat ze oma wordt! nu m'n vader nog na 2 positieve reacties durf ik hem ook nog wel aan....8) slaap lekker mama's en babytjes (gaat vast wel lukken na zo'n huildag! gelukkig morgen pas om 9 uur eruit)
078, wat ontzettend jammer!!!! veel sterkte toegewenst!!! Lilalien, vandaag echo he! Veel succes, laat ons wat weten!
@ Amalia; gefeliciteerd met je eerste mijlpaal! Geeft een goed gevoel dacht ik zo! @ Meeks; Tuurlijk mag je lekker kinderachtig doen haha! Leuk toch? @ Mariposa; dikke knuffel voor jou. @ Lilalien; bedankt, zal vandaag meteen even naar de Kruidvat! @ Kartve; ook een dikke knuffel voor jou.. En wens je vriend veel sterkte toe haha. Oh wat een leuke reacties van je oma en je moeder! Als ik dit zo lees kan ik bijna niet wachten om het goede nieuws ook te mogen brengen! @ Coco; gefeliciteerd en welkom hier! Hoe lang ben je zwanger? @ Wieffie; gefeliciteerd en welkom! Hopelijk verloopt deze zwangerschap toch wat beter.. @ Happyhippo; ik hoop dat je je hier vandaag kunt aanmelden meid! @ Ineke; oh wat heerlijk! Een lentejurkje! Ik wil ook shoppen, maar durf nog niet zo goed! @ Carlo; mooi buikje!! @ 078mama; weet niet of je hier nog leest, maar nogmaals heel veel sterkte toegewenst! @ Travelgirl; ik denk dat je last hebt van bandenpijn. Ik heb dat de laatste dagen ook heel erg. Het zijn geen krampen, maar een raar drukkend gevoel. @ Mercedes; ja dat zag ik gister ook staan, haring in pot. Had er zoveel zin in, maar weet ook niet of het wel mag.. @ Hier; ik begin nu ook 's nachts misselijk te worden. Dan wordt ik wakker en voel ik me beroerd, maar schenk er niet te veel aandacht aan. Als ik slaap, heb ik ook nergens last van. Ik geloof dat kleine slokjes cola de misselijk ietsje tegen gaat. Ik hoop dat er toch nog een paar novembermama's bij komen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd of zoiets toch? Maar we komen nu wel heel gevaarlijk dichtbij december...
Morgen , Nee hoor zaterdag pas voor mij Maar euh bedankt voor je enthousiasme! Mama078 Heel veel sterkte! Kart leuke reactie van je mama Dadelijk de oudste naar school doen ,brood halen ,tegen de middag worden ze door mijn moeder opgehaald kan ik doordoen met de grote kuis aan mijn ramen en rolluiken. Tot vanavond!
Nou meiden nog 24 uur en dan ben ik op weg naar schiphol...heb er ontzettend veel zin.... Gister een reading gehad bij mevrouw die paranormaal begaafd is (waar ik eigenlijk helemaal niet in geloof) en die zei meteen je bent zwanger en het zit goed.... Ik wens jullie heel veel succes met echo en vk afspraken!!! Tot 8 april liefs nony
Ik word gek! Ik wil NU die echo! Ik ben zo bang dat het niet goed zit dat ik me constant zorgen loop te maken ... en dat schiet ook niet op natuurlijk! Ben gister wel weer ongegeneerd boos geworden op manlief omdat hij naar mijn zin iets te lang van huis bleef....dus zeuren op 6000 km afstand zeg maar... en (.)(.) zijn gevoelig, veel maagzuur en boeren.... volgens mij zit het nog wel goed...maar ja, ik durf niks te zeggen totdat ik dat knipperende lichtje heb gezien...
@078mama, sterkte meis....hoop dat je je snel opnieuw kunt aanmelden.... @all, mijn eerste "gift" voor MvM staat aan de deur....doe ik voor mijn gevoel iets terug voor de pregnyl spuiten die een hoop meiden gebruiken....
078 mama, Heel veel sterkte. Hoop voor jullie dat je je snel weer mag aanmelden als "mama'' Nony, een prettige vakantie toegewenst. En zo'n bevestiging van een paranormaal iemand zou ik ook wel willen. Geeft toch wel een goed gevoel volgens mij. Meeks, die zorgen zijn heel herkenbaar hoor. Lilialien, meid wat een voorjaarskriebels bij jou. Hier ook wel het een en ander moeten schoonmaken, maar dat moest omdat de makelaar kwam met potentiele kopers. Kitty, Ja cola kan inderdaad helpen bij misselijkheid. Bij wagenziekte helpt het in ieder geval ook. Kart.... , Fijn dat ze al zo positief reageerden. @ Hier wel een tweeling in de fam. Mijn zus heeft een tweeling gekregen. Maar tijdens de echo vorige week was er maar 1 vruchtzakje te zien, dus wij houden het gewoon op 1 tje Mijn gevoel zegt een jongetje. Morgen mag ik weer naar de verloskundige. Toch weer heel spannend. Klopt het hartje nog steeds. Is het goed gegroeid. Nog steeds erg weinig symptomen. Mag morgen na mijn werk gelijk heen, dus ik hoop dat ik mijn koppie er een beetje bij kan houden.
Goedemorgen meiden . Wat een weer, geniet er nu al van. Al lekker de was buiten hangen, al stofgezogen. Mijn dochtertje slaapt nog lekker, of althans, alweer . Hoe gaat het met jullie? Ben een paar dagen niet geweest, ziek geweest. In de zwangerschap is mijn astma erger, alhans, in de eerste wel, en heb nu ook weer aanval gehad en momenteel aan de prednison. Doe ik ook liever niet, maar goed, als de kwaal erger is dan het middel.. tsja! Ik lees hier leuke en minder leuke dingen . Ik heb niet alles terug gelezen. Maar wil de meiden veel sterkte wensen bij wie het kindje niet sterk genoeg was. Ik hoop dat het voor die meiden weer heel snel raak is. Dikke knuffel!!!!! En lees veel misselijkheid, had zelf twee dagen even een vreemd gevoel in mijn buik, niet echt misselijk, maar zo flauw ineens. Gisteravond ook weer, ben lekker naar bed gegaan en vanmorgen rustig wat gegeten toen mijn dochter aan de pap zat en het was meteen over. Bruis van de energie, ook niet moe!! Afkloppen hahaha!! Wat een grote groep trouwens
Paint, We zijn precies even lang zwanger . Wat leuk. Ik voel ook weinig nog hoor. Jij mag morgen al naar de VK dus..... ik moet nog twee weken wachten ! Duurt zo lang he.
Mama ben ik gelukkig al en dat zorgt voor zoveel afleiding dat ik er al bijna niet meer mee bezig ben gelukkig. En ik ben een realist dus kan altijd alles goed relativeren al doe je dat liever niet over zoiets. Zo nu ga ik geen negativiteit hier meer dumpen! Veel succes!!!