Alle nieuwe zwangeren, gefeliciteerd! Debby82, sterkte! Wat vreselijk onzeker! Ik hoop dat je nu snel ongesteld wordt en weer voor een volgende ronde kan gaan. Knuffel voor jou! Ik heb gisterenavond ook een test gedaan, mijn man wilde de bevestiging nog een keer hebben. De test was positief met maar een beetje dikker streepje, terwijl hij 6 dagen later gedaan is. (Wel test met een andere houdbaarheidsatum en toen ochtendurine, maar toch...). Ik had echt een knaltest verwacht en ben nu weer hardstikke onzeker. Dit zal toch niet mijn derde miskraam gaan worden? Maar ik heb nog steeds zere borsten en voel me vandaag moe en gammel, terwijl ik toch zo'n 9 uur geslapen heb vannacht. Dus hopelijk maak ik me druk om niks! Liefs Jannne
Hai Jannne, Ik hoop ook dat je je druk maakt om niets, misschien moet je eens zo'n digitale van Clear Blue nemen, die is heel erg precies in het aangeven van HCG. Geen zorgen maken is bijna niet te doen, zeker niet met twee miskramen achter de rug, maar probeer toch een beetje te genieten, je bent zwanger!!
Jannne: Snap dat je je zorgen maakt,maar misschien helpt het te zeggen dat ik het zelfde als jou heb gehad met mijn vorige zwangerschap. had een redelijk duidelijke test met ochtend urine en een aantal dagen later een minder dikke streep met middag urine. komt vast allemaal goed!
Hoi meiden! @ Janne: misschien moet je nog een testje doen met ochtendurine? Kan heel goed zijn dat hij dan wel donkerder is. Overdag is je urine niet zo geconcentreerd als `s ochtends dus zit er dan ook niet zoveel hcg in. Ik kan me heel goed voorstellen dat je onzeker bent als je al 2 miskramen hebt gehad Hopelijk blijft alles goed gaan. @ Debby: ik ben heel benieuwd wat ze in het ziekenhuis gaan zeggen over dat vloeien. Ik hoop echt dat het onschuldig is! @ hier: vannacht wakker geworden met hele erge krampen. Ik was er van overtuigd dat ik een miskraam kreeg. Gelukkig nog steeds geen bloed gezien. Ik heb wel heel veel last van mn darmen dus ik hoop dat die krampen daardoor kwamen. Ik heb nu ook mega last van obstipatie.... :x Niet zo fijn dus! Voor de rest nog steeds geen kwaaltjes
@Janne, welkom en gefeliciteerd! Ik kan me goed voorstellen dat de onzekerheid vreselijk is . Misschien inderdaad een digitale test en dan met ochtendurine? @Margootje, oh wat heftig zeg als je met krampen wakker wordt, maar dat kan inderdaad heel goed van je darmen komen! Inmiddels heb ik bericht van het zkh, maar niet echt het nieuws waar ik op had gerekend... ik hoop niet dan het bloedverlies heviger wordt. licht bloedverlies is nognietzorgelijk. Voorlopig kunnen wij niets doen dan afwachten. Het eerste is pas een echo met 6 weken en die afspraak staat al. Nu maar flink duimen dat het goed gaat. De natuur moet zijn werking doen.Sterkte.
Pfff Debby, wat een dom bericht! Wat heb je daar nou aan Daar schiet je ook niks mee op! Nog een dikke week doorbijten en dan wordt er hopelijk al veel duidelijk! Ik zit trouwens te twijfelen: volgende week dinsdag een afspraak maken bij de gyn of donderdag pas? Dinsdag ben ik exact 6 weken en het liefst ga ik zo snel mogelijk maar aan de andere kant heb je op donderdag wel meer kans om een hartslag te horen denk ik dan aangezien ik dan weer 2 dagen verder ben.... Wat zouden jullie doen?
Ik zou voor donderdag gaan, ik denk dat die 2 dagen misschien wel net het verschil kunnen maken. En die 2 dagen langer wachten is dan toch ook niet zo erg? En inderdaad...ik kan er niets mee! Het is ook zo'n gez*$($ altijd bij die fertiliteitpoli, ben blij als ik straks bevallen ben van een gezond kindje en er nooit meer heen hoef .
Tenzij je natuurlijk toch opeens een derde wilt he Maar dan kun je nog altijd naar een andere kliniek gaan. Ik ga denk ik dan voor donderdag een afspraak maken. Als ik dinsdag geen hartje zou horen, zou ik toch heel bang zijn. Dan wacht ik liever nog 2 daagjes langer.
Nee dat zal ook waarschijnlijk niet zo zijn, ik zat maar te grappen Ik zou het liefst ook geen tweeling krijgen hoor. Met eentje beginnen vind ik al ruim voldoende
Wat een "spannende" dingen zie ik allemaal.. Kan me goed voorstellen dat jullie je soms onzeker voelen door alle dingen die je voelt in je lichaam. Ik heb vandaag de VK gebeld en heb nu een afspraak staan voor 22 maart. Verder vandaag naar de huisarts geweest om andere medicijnen te vragen. Ik gebruik medicatie voor mijn astma, maar de medicijnen die ik nu heb mag je niet gebruiken bij zwangerschap. ik heb nu een vervanger, maar die werkt een stuk minder vind ik. Het is niet anders..
@Margootje, haha, ik zou echt wel schrikken als ze zegt "oh het zijn er 2 ". @Marleen, vervelend meis dat die vervangende medicijnen een stuk minder werken .
Mijn vorige zwangerschap begon als een een tweeling, niets is onmogelijk dus . Hoe oud zijn jullie andere kinderen? Ik heb twee dochters van 7 en 6 en vraag me af wanneer ik het hen zal vertellen. Hoe doen jullie dat?
ons meisie is 15 1/2 maand, heeft er dus nog weinig besef van.... denk dat als we het gaan vertellen ik haar zo'n leuk shirt aantrek met "ik word grote zus" erop ofzo...
Ons zoontje wordt in april 2 jaar. Hij beseft het ook niet dus we gaan hem denk ik pas aan het eind van de zw.schap voorbereiden op de komst van de baby.
Hey lieve mede-november mama's! Ik ga eerst even reageren op vandaag (ben benieuwd of ik dit tot nov ga volhouden, maargoed ). @Margootje; oh, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met krampjes / buikpijn, ik weet het ook nog wel van de 1e, maar toch he.... Ik lees dat je last hebt van obstipatie, heb ik ook zo erg , ik gebruik roosvice Lakso (of hoe je het ooks chrijft) op basis van pruimen, misschien is het wat voor je? Heb je al gebeld met de gyn??? @ Debbykoops: Heb je nog iets van de kliniek gehoord?? Ik hoop toch zo dat het niks is...! Wat een stom bericht heb je gekregen, niet echt meelevend zeg , hopelijk stopt het snel het bloedverlies! @ Line77; ja, hier ook doodmoe hoor, hoe oud zijn je meiden (heb ik ff gemist geloof ik, sorry ). @ Jootje24: Hoi daar, fijn dat je weekend zo leuk was, gefeliciteerd met je ouders! Hier ook weinig kwaaltjes hoor, af en toe dat ik denk; hmmm, heb ik nu een kwaaltje?? @ Babyproject: Lekker zeg, naar Turkije, heerlijk. Duurt nog lang he de echo.... (ik moet ook heel lang wachten!) @ Janne; Oh wat vervelend dat je nu zo onzeker bent, positief is positief he, geef de moed niet op (en je hebt de test 's avonds gedaan he....) @ Marleentje; Wat vervelend dat de medicijnen minder werken... hopelijk krijg je nergens last van.... @ Vertellen kids: Wij hebben het onze dochter (nov 2007) al verteld maar ze krijgt er niet echt iets van mee, hahahahahaha. Ik heb vandaag de VK gebeld en ik mag pas 22 april komen, dan ben ik bijna 11 weken!!!! Ik snap niet waarom het zo lang moet duren??? Baal er wel een beetje van, wil ook zo graag een hartje zien.... Nou, ben weer bijgekletst. Liefs van mij
De VK-praktijk waar ik heen ga wanneer ik 8 weken zwanger ben heeft een echo-apparaat. Ik ga dan dus het hartje ook nog niet horen. Ik krijg van de VK een verwijskaart voor een echobureau in de buurt en dan pas kan ik daar een afspraak maken. Zal wel tussen week 10 en week 12 zijn. Ik moet dus ook nog even geduld hebben.