Neen helemaal niet meid! Maar euh let op teveel ineens kan je maag weer doen omslaan had namelijk dat gisteren ook Coco ,goh anders toch een bloedname aanvragen ben je geruster?? Mausi WELKOM en PROFICIAT!!
@Meeks, hahaha dus toch erwtensoep gehad! En dat humeur kan ook wel een dagje minder hoor . @Daphne, ik kan het me goed voorstellen meis! Ik ben ook blij als ik de 2e echo heb gehad volgende week.
De eerste echo, die is gewoon uitwendig toch?! Een standaardecho zeg maar... @ Daphne: ik heb meerdere malen een inwendige echo gehad en het is niet eng of superpijnlijk... Maar zoals alle handelingen die de gyn uitvoert is het wel een beetje raar en ongemakkelijk
Haha, terwijl ik druk aan het lezen en reageren was, zitten jullie hard door te kletsen. Zo kan ik het toch niet bij houden!! Nee hoor grapje, vind het reuze gezellig!
@ Linnie: Zo, jij reageert gewoon op iederen! Haha. Maar met het testen had ik steeds ochtendurine gebruikt. Behalve die ene keer dat ik 's middahs nog de Clearblue ben gaan halen. Maar 's nachts drink ik ook veel, en ga ook 1 of soms 2 keer naar de wc, dus maakt denk ik niet veel verschil met andere urine. @ Lilalien: die bloedafname, moet ik dat gewoon bij de HA laten doen? Ik vind dat ook weer zoiets joh... Ik heb trouwens net de verloskundige gebeld voor een afspraak. Volgende week donderdag.
Ik zag een nieuwe voorbij komen: Gefeliciteerd!! Ik was vergeten door te geven dat mijn echo afspraak was verzet naar vandaag, dus ik heb vanmorgen een prachtige echo gehad, met een prachtig kloppend hartje. Ik ben weer helemaal opgelucht. Vanavond ga ik (waarschijnlijk tegen heug en meug) een enorme stapel pannekoeken bakken en dan vertellen we het aan de meiden, ze zijn 6 en 7 en zullen het waarschijnlijk fantastisch vinden. Geniet van het mooie weer!!
Line, wat fijn dat je een mooie echo gehad hebt! Ik ben benieuwd hoe je meiden gaan reageren, dat laat je toch nog wel even weten? Mausi gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom!! Ik ben net voor mijn eigen gerustheid even op het fietsje gesprongen en naar de kruidvat gefietst, nadat ik dochterlief naar school gebracht had. Het resultaat van de test die ik dus gekocht had staat in mijn avatar. Duidelijker kan de lijn volgens mij bijna niet. Het verschil met de vorige testen is te zien in mijn album in mijn profiel. Ik ben voor even weer gerust gesteld!
@ inwendige echo: Ik heb donderdag een inwendige echo gehad, omdat mijn blaas leeg was. Geen idee wat dat er mee te maken heeft, maar goed. Ze gaan met een dingetje naar binnen en dan kijken ze even rond. Ik vond het vervelend dat je daar een beetje ongemakkelijk bij ligt, maar het deed absoluut niet zeer. Het enige vervelende na tijd was, dat de dokter er iets te veel glijmiddel op het gedaan, dus mn slipje helemaal nat was na tijd. Maar gelukkig bestaan er schone slipjes Dinsdag weer een inwendige echo gehad, precies hetzelfde. Denk dat ik er morgen weer 1 heb, omdat ze niet kunnen peilen hoe lang ik zwanger ben en niet goed konden zien of het er 1 of 2 zijn. @ ego: Ik kon echt niet langer wachten!!! Heb net even met de gynaecoloog gebeld, om de HCG waarde op te vragen. Vrijdag was die 145, dinsdag 748. Dus hij gaat gestaag omhoog. Als ik het goed begreep van de gyn betekend dit dat het er maar 1 is, omdat de waarde bij 2 sneller stijgt. Maar ik las dat de HCG waarde met de dag verdubbeld, maar dat is bij mij niet echt het geval. Dan had die bij mij al dik in de 4000 moeten zitten. Dus nu voel ik me aan de ene kant wel opgelucht dat t er waarschijnlijk maar 1 is, maar maak ik me weer zorgen dat het maar zo ligt stijgt. Of ben ik nog niet zo lang zwanger als dat de dokter en ik denken? Pffff, wat kun je je druk maken. Zou dat door de hormonen komen? Want normaal gesproken ben ik altijd zo nuchter en zie ik wel hoe het komt...
@ Miza, dan zou het inderdaad wel overeen komen. Ach, ben zo onzeker aan het worden nu. Ben inmiddels aan het idee gewend dat ik me om het minste of geringste zorgen maak. @ Linnie, Wat een lieve reactie van je Ik hoop ook dat ie dr blij mee is. We zien wel, al kan ik er 's nachts haast niet van slapen Ik ben er nu haast van overtuigd dat het er bij toch gewoon 1 is. Maar je vader is er dus van overtuigd dat je er 2 krijgt. Wat grappig zeg! Meestal zijn het de vrouwen die zulke uitspraken doen Eens kijken of mannen dit ook aan hun water kunnen voelen
hey meiden, ik heb een test straks gedaan, en de knalde nog meer dan die van eergisteren....ik snap er niks van, ik voel me zwanger, heb ontzettend opgezette en pijnlijke (.)(.), geen buikpijn etc.... ik kom er gewoon niet over uit....ik ga nu maar even van het meest erge scenario uit....mocht het niet zo zijn, dan valt het dinsdag mee, maar ik heb er echt een hard hoofd in.... mijn lichaam faalt op een of andere manier, en ik weet niet hoe en wat....misschien is het voor ons niet meer weggelegd...er spoken nu allemaal dingen door mijn hoofd....ik zie op tegen WEER een MK.....en mocht het ooit weer lukken.....ik zie ook op tegen een NIEUWE zwangerschap.... het rare is dat ik nog niet kan janken, wrs door het onbegrip, in januari was het gewoon duidelijk, testen werden lichter, bloedverlies etc....en nu??? dit beebje is zo gewenst....ik heb al zo vaak tegen mijn hubbie gezegd, als er weer eens een vondelingetje gevonden werd, had het maar bij ons voor de deur gelegd....de drang voor een nieuw klein hummeltje is gewoon zo groot...en ja, ik weet dat ik me gelukkig mag prijzen met Luka, en dat doe ik ook(nu elke dag zelfs steeds meer), maar er is gewoon nog een leeg gaatje in mijn hart dat gevuld moet worden.... natuurlijk heb ik het er met hubbie wel eens over gehad, en hij zal wrs niet voor IVF gaan, dus bij het huidige spuiten houdt het voor ons op....als het op het einde nog niet is gelukt, dan gaan we ons leven gewoon wat anders inrichten....dan toch dat grote vrijstaande huis, dan toch die dure auto, en dan toch die verre vakanties....maar wel met zijn 3tjes..... zo, ik moest it even kwijt....sorry als ik jullie hiermee lastig val, maar ik weet het gewoon even niet meer....
@ Debby, kan helemaal geen kwaad hoor om meer te eten (behalve dan misschien als je op de weegschaal gaat staan ) @ Daphne, spannend! Een inwendige echo is niet eng hoor. Leuk is anders, je ligt er niet bepaald charmant bij, maar op de momenten dat ik daar lag dacht ik daar nauwelijks aan want je hebt dan wel iets anders aan je hoofd. @ Linnie, je darmen komen al wat omhoog dus kan idd goed zijn dat daar het opgeblazen gevoel vandaan komt. Gefeliciteerd met je mooie echo! @ Miza, mooie test! Donkerder kan ie idd niet lijkt me. @ Nienie, het hcg verdubbelt inderdaad om de twee dagen. Dus dan klopt jouw waarde wel. @ Luukske, ontzettend moeilijk deze onzekerheid. Het kan nu alle kanten opgaan. De goede kant, waar ik voor duim. Maar het kan ook zijn dat je lichaam nog niet heeft erkent dat het met het vruchtje fout is gegaan en daarom nog hcg blijft aanmaken. Je kunt nergens zekerheid aan ontlenen nu, helaas alleen maar wachten op je echo de 30ste. Sterkte!
Joehoe Goed nieuws!!! Ik zou het persoonlijk niet gelijk 'overdrijven'... Maar je post is van 12.48 ofzo dus inmiddels heb je waarschijnlijk 6 broodjes achter je kiezen Zitten ze er nog in? Snel verder, ben op mijn werk en DRUK. Lees stiekem even wat er allemaal geschreven wordt en kon het niet laten om vast hier op te reageren! Tot vanavond!!
@ Daphne: Inwendige echo's: Ik heb er al wel 100 gehad. (ok beetje overdreven, maar in ieder geval veel). Het is hooguit een beetje ongemakkelijk, pijn doet het niet. Tsja en kan me voorstellen dat het voor veel van jullie nog erg ongemakkelijk is maar ik heb al zo vaak in mijn blote nietsie voor zoveel artsen gelegen dat het me geen bal meer uitmaakt. @ Line: Gefeliciteerd meid met de goede echo. @ Britse Korthaar: Ik heb er ook 2! Een Blauwe en een Lilac. Zijn nu weer heerlijk aan het verharen.
Hoi hoi, vanmorgen echo gehad! Hier ook routine hoor, kreeg er al 2-3 per maand voor de IUI en vond het gefrutsel met tangetjes en staafjes bij de IUI door gekantelde baarmoeder veel erger Ik was een half uur ervoor netjes naar het toilet gegaan, maar mijn blaas zat toch alweer vol! De gyn heeft wel duidelijk een mooi vruchtje kunnen zien en goed van grootte! Alles is dus in orde! Wel geen foto meegekregen, te vaag vond hij zelf! En we mogen volgende week vrijdag alweer terug (2 april)! Dan ben ik 6 weken zwanger en zullen we hopelijk een hartje horen en misschien al zien HOEVEEL er zijn Ik kijk er alweer naar uit!!! En vandaag mijn eerste echte braakneiging gehad! Ik heb helemaal geen honger en ben al 600 g afgevallen sinds zaterdag! Gyn zei dat ik MOET eten en altijd kleine beetjes zodat maag niet leeg is... maar BAH smaakt me echt niet en loop al de hele middag te boeren Coco, ik hoop dat je snel wat meer weet! Gewoon bloed laten prikken, dan heb je zekerheid! Luuske jij ook veel succes!
@Ineke,blijft altijd spannend zo'n echo,ik heb er ook al heel veel gehad.Ben nu door iui zwanger geraakt,misschien daardoor ook het idee dat het goed gaat.Vorige mk's was ws doordat het zaad te slecht was. En volgende week mag je al terug,jammer dat een foto nog niet mogelijk was,maar alles zat goed,dat is het belangrijkste en nu volgende week een mooi kloppend hartje. Ik heb de laatste week ook zo'n last van braakneigingen,heb ook al een paar keer overgegeven,ik kan alleen water drinken.En eten met beetjes,'s ochtends probeer ik een boterhammetje te eten (echt met moeite) en 's middags een cracker en dan avondeten.Tot nu toe gaat het redelijk.
@ volle blaas: De ha vroeg aan mij of ik een volle blaas had, dus ik zei dat ik net naar de wc was geweest. Toen zei die "Ok, dan moeten we een inwendige echo maken, omdat ik anders niets kan zien." Nou ja, prima, er moet toch gekeken worden, of het nou in- of uitwendig is. En gyn heeft een inwendige echo gemaakt, omdat het beeld dan scherper is en alles beter kan zien.. Ik vind t allemaal prima. Die mensen zien iedere dag tientallen vagina's en die van mij mag er best zijn
Ik heb 1 april (dus volgende week donderdag en dat is geen grap ) de tweede echo. Dan ben ik 9.3 weken. Ik heb de eerste echo gehad met 6.2 weken en toen was er al een vruchtje EN een kloppend hartje te zien. Nou ja...vruchtje, het was maar een "vlek" .