November 2010 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Marleen1979, 5 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    ik heb difrax-flessen 1 groot en 1 breed.
    en nu een 1-2-3- speen voor pap. alleen nu had micah zijn flesje al in 10 min leeg. (comfort-voeding)

2. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    *peertje* ik heb geen idee of de volgende prikken ook weer eerder moeten. Omdat hier kinkhoest heerst moesten ze vier weken eerder. (vond dat helemaal niet leuk):(:( ze is nog zo klein:( Maar ja kinkhoest moet ze ook niet oplopen.

Vinden jullie haar echt zo zwaar? ze kwam ook al met een best gewicht ter wereld he:D:D Haar startgewicht was 4270 al moet ik zeggen dat ze na twee weken weer op haar geboortegewicht zat. Dan is ze inderdaad ik korte tijd wel veel gegroeid:D:D

*Luuske* sorry maar ik schrik wel een beetje van die man van jou hoor:( Doet hij echt geen voedingen en luiers? kan me dat bijna niet voorstellen. Maar denkt hij echt van jij wilde een tweede dus red je er maar mee?:( en helpt hij snachts ook niet?

3. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    ja hier dus ook de difrax, de smalle versie...dan heb je aan een M of hooguit een L genoeg hoor;)

4. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    nee kinkhoest moet je ook niet hebben! ze zullen t ook vast niet doen als t niet zou hoeven....

nou ze groeit goed...oke, zeg begon ook mooi!

5. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Wat een dagen zeg! Nou goed nog 2 dagen en dan is Michiel een week vrij...ikke blij. :D

Moontje volgens mij is het normaal dat er af en toe wat omhoog komt bij de baby's en dat herkauwen wat je noemt. Dat vertelde mijn kraamhulp tenminste. Die 1-2-3 speen gaat ook wel heel snel hoor. Hier komt het dan zn oren uit. Hier speen 3 met de comfortvoeding (ik doe half half). Bij de avondvoeding (voor hongerige baby's) speen 2.

Babyp wat heerlijk zeg dat ze zoveel dagen al doorslaapt! En dat met bv. Tank je zelf ook even bij heh.

Peertje doe gewoon die ui onder dr bed joh! ;):D Dan zet je maar een knijper op je neus hoor 8):DJa leuk heh vakantie...wou dat ik een totaalpakket had voor de bso..

Tjilpje jeetje dat is idd snel dr prikken. Hoe gaat he tnu met haar?

MrsNuke wat raar joh! niks van aantrekken hoor. Hoe was je kippetje?

Luukske jeetje dat is idd wel lang over 1 voeding zeg! Tegen de tijd dat je klaar bent kun je weer opnieuw beginnen.
    Ook niet leuk van je man...hier wat peertje schrijft 50/50 al moet ik wel zeggen ik doe nu iets meer maar goed ben ook met verlof.
    MAar in zo'n lange tijd geen luier verschonen vind ik eigenlijk niet kunnen. En ook niet een antwoord van jij wilde een tweede. Als hij dat niet wilde dan had hij dat moeten zeggen..je gaat toch niet iets doen wat je niet wil..
    En de fles geven ook joh, michiel wíl die altijd juist per se doen in de avond..

Lot lekker heh dat doorslapen! Hoeveel voedingen krijgt ze nu? Ze is lekker vlot trouwens met doorslapen :)

Debby mooi te horen van owen zn inhaalslag! Sacha is niet onrustig na zn fles eerder heel rustig. Tegen het einde van de fles ligt hij 5 van de 10 keer bijna te pitten. Echt van dat tut sabbelen..haha.
    Dan wordt hij daarna (2 a 3 minuutjes) wel weer wakker, even 'spelen' in de box of kletsen en lachen en dan gaat ie weer pitten in zn bed. Maar dat vind ik dus a-relaxed..Jaime had dat ook en dan vrees ik dat Sacha ook een asd heeft. Kindjes met asd slapen ook vaak aan einde fles omdat het drinken ze veel energie kost..:(

Ineke kunnen die krampen ook te maken hebben met wat jij eet? Dat komt toch via de bv bij haar? Heb er ook niet veel verstand van hoor.
    Wel zielig voor haar!

Marleen je had weer alles geod bij BZV?? Ik stond 2e..haha.

Ik leg Sacha nu echt alle dagen boven te slapen. Met Jaime in huis is het geen doen dan wordt hij steeds wakker. En voor haar ook niet leuk. dus na de fles even 'spelen' en het motto hier is: twee keer gapen is slapen dus dan gaat ie weer in zn bed.
    Ik hoop vannacht op nog een goede nacht, man wat scheelt dat zeg..
    Zn poepgedrag gaat ook goed nu met half comfort half gewoon, maar denk wel dat ik eerdaags over moet naar de voeding voor hongerige baby's. Hij komt echt strak om de drie uur (dus weer 6 voedingen per dag) en rekken dan wordt hij echt mega pissig...Jaime zegt steeds mam wat een huilerd is de baby (hij heeft nog steeds geen naam.haha)

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

nee trek me er niets van aan hoor maar ben het zo beu allemaal ik kan niets zeggen of doen is best wel moeilijk af en toe\

hihih geweldig die opmerking en grappig dat hij nog steeds geen naam heeft! kan niet wachten totdat jay op die leeftijd is en dat soort dingen gaat zeggen volgens mij lig ik de heledag in een deuk!

wat fijn dat zijn poepgedrag goed is! hier echt een drama ik help hem elke dag maar want anders poept hij niet ik heb al olie geprobeert 10cc extra water maar hij houd harde poep kijk het nog even aan anders ga ik toch echt de dokter bellen!

het spugen gaat iets beter vanochtend heeft hij wel 2 uur na zijn fles een golf eruit gegooit:( maar daarna niet meer gelukkig durf hem na 1 boer en niet meer telaten boeren want dan komt het omhoog

de kippetje waren heerlijk :D met een lekker knapperig velletje jam jam

heb net met peet gesproken maar we weten gewoon echt niet meer wat we ermee aan moeten ze zijn zo snel op hun pik getrapt... het is een drama.. maar heb er wel een naar gevoel van in me maag bleghh wanneer stopt het kinderachtige gedoe nou het zijn volwassen mensen!

7. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    sorry dames ik lees niet alles terug, heb ff 'gescand' op de laatste pagina maar daar hou ik het ff bij.
    yinthe is vandaag veeeeel wakker en aan t huilen. kan er niet zo goed tegen dat het zo veel is vandaag. heb al paar keer mee gedaan :(
    nu ligt ze ook te huilen maar laat nu maar even doen denk ik dan. kan toch moeilijk iedere keer naar haar bedje sprinten als ze begint...

drinken gaat goed maar toch is ze blijkbaar ergen snie tevreden over? heb ook cinababy gehaald vandaag om te kijken of dat beter gaat maar lijkt er nog niet echt op. maar ja.. die heeft ze ook pas 3 uur geleden voor t eerst gehad.

waar kon je die sab simplex ook al weer kopen?

vandaag ook beetje geirriteerd geraakt door schoonloeder. kwamen even wat brengen en ik dacht dat ze gelijk door moesten dus ik ondebrak de voeding even om hun kleindochter even te gaan laten zien beneden. was nog geen 20 sec beneden of had het eerste commentaar al weer binnen... ze zagen Yinthe nu voor het eerst met de acne en dat was mijn schuld.... (??? hoe dan? dan doe ik er iets aan!!!) ... wilde haar nekje laten zien ivm acne en ooievaarsbeet, Yinthe zwaait op dat moment met haar armpje dus ma dacht dat ze bijna viel ofzo, maar gelijik die handen er naar toe en ik zou ze niet goed vast houden en ze wou haar zelfs bijna uit mn handen pakken volgens mij.. tsss ! toen heb ik Yinthe weg gedraaid door zelf half om te draaien en die boodschap was volgens mij wel duidelijk. gelukkig was yinthe nog niet klaar met drinken dus daarna zijn we lekker terug naar boven gegaan.
    toen we wel klaar waren en weer naar beneden gingen had ik me voorgenomen om haar niet af te geven en ook niet gedaan! vond ze niet leuk volgens mij maar dat is jammer dan!
    weer zeuren over die acne en toen heb ik ff ietswat streng gezegd dat dat niet pijnlijk is voor d'r (zei steeds dat dat zielig was) en dat niemnad daar iets aan kan doen. grrrrrrr

gelukkig zijn ze niet lang gebleven.. zucht!

vandaag ook nog de buren op kraamvisite gehad.. die buurvrouw kan ook vervelend zijn soms zeg.. maar heb Yinthe ook toen lekker zelf in mn armen gehouden en ze wilde steeds naast me komen zitten maar ik zat daar lekker met mn benen languit op de hoekbank (loungegedeelte dus dan mag dat!) hahahaha...

ben m'n ei weer ff kwijt.

morgenvroeg naar de KA op conrole met Yinthe om 8.45 uur (!!) en daarna met mn moeder naar een workshop visagie dus ben er de hele dag niet. 's avonds pas weer.

sorry sorry sorry voor mn ego bericht.. vandaag was gewoon een giga k*tdag .. :(

8. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Ik kom ook weer even aanwippen. Hopelijk gaat alles hier gewoon goed in dit topic.
    Met Marjolein gaat het ook goed. Ze groeit als kool, 't gaat echt hard. Haar zussen waren van die gespierde spijkers, maar ons Marjootje wordt al een echt dikkertje.
    Zou ik me daar zorgen over moeten maken? De meiden hebben alledrie borstvoeding gehad, maar ik vind het verschil nu met Marjolein erg groot. Ik zie haar gewoon groeien.
    Zou je ook teveel borstvoeding kunnen geven...

Gisteren was ik naar de babymassage geweest. Er waren twee afmeldingen, vertelde de cursusleidster, dus we zouden met vier baby'tjes zijn. Uiteindelijk waren de andere mama's ook niet op komen dagen (is ook niet raar met dat weer) en heb ik priveles gehad. Luxe he!

Groetjes,
    Nelly

9. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja die opmerkingen zijn ook leuk. Maar soms 'mag' je niet lachen want dan weet je dat het foute boel is..maar dat is zo moeilijk! Ik draai mij altijd om dan. Ook met dat scheten laten wat ze doet...zo hard! Ik wil niet dat ze het doet maar soms bescheur ik mezelf...erg heh.

Zo'n kip met knapperige vel is goed! Lekker gekruid..jummie!

Raar van zn poepen. Als olie en xtra water ook niet helpt. Welke voeding gaf je ook al weer? Zielig heh als ze niet kunnen poepen en dan die keutels. Ik zou idd even aankijken maar mss voor de kerst anders een dokter bellen.

10. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Sab Simplex haal ik bij St. Josef Apotheke - Sab Simplex

Niet leuk zoveel huilen maar mss heel raar maar ken je het boek oei ik groei? Yinthe heeft er wel de leeftijd voor heh een eerste sprong! Ze is toch eerder gehaald dan de uitgerekende datum?

Irri je schoonloeder! Bah!!! Goed dat je haar niet hebt gegeven.

11. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Luxe een priveles :D. Zou me geen zorgen maken hoor. Bv worden kindjes toch niet dik van? En het ene kind is anders dan het andere heh...

12. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    WENDY *knuffel* hier ook een huilende mama!

Mila is al de hele dag wakker en aan het huilen, met kleine slaapjes ertussen (zijn toen snel gaan kerstshoppen) maar voor de rest 1 en al gekrijs van de pijn!

Heb KA gebeld en nu moet ik gaviscon VOOR de voeding geven... raar he! Heb ook niet de indruk dat het helpt... iemand ervaring mee?

Tis gewoon zo zielig, weet niet meer wat gedaan om haar te troosten... :(
    Morgen naar CB, hopelijk kunnen die raad geven

13. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Worden jullie ook gestoord van het statische? Alles wat ik aanraak dat geeft een schok..vanmiddag wilde ik Sacha zn speen in de mond doen en pats..hij ging meteen heel hard huilen, beetje sneu.

14. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Mss proberen dat je haar zeg maar met buik op je onderarm legt. Dan haar hoofd bij binnenkant elleboog en je hand dan om haar luier heen tussen de benen?

15. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ineke en Wendy he bah het sloopt je van deze dagen. (weet er alles van) Mijn eerste kon er ook wat van:$;) Wij deden haar savonds later nog wel eens in badje of namen haar mee onder de douche daar werd ze wel moe en slaperig van;) Maar ja daar heb je overdag niks aan:(:( heb het met jullie te doen meiden. *knuffel* hebben jullie al voor overdag een draagdoek geprobeerd?

Diva heeft hier nog niet last van de prikjes maar dat kan nog komen, lekker in bad geweest vanavond. Nog helemaal niet verteld dat ze heel af en toe al gericht een glimlach aan je geeft zo lief;);)

16. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    sensee: JA HALLOOOO dan ruikt dr kamertje niet meer naar zwitsal;):D:D *zal t overwegen*
    hier zit Tess nu ook weer op 6...maar ze drinkt nu meestal 160/170....en ben vandaag weer ff gestopt met die extra....had niet t idee dat ze dr iets voller van was....straks krijgt ze wel een fles met extra....
    maarja door di everkkoudheid schiet t ook niet op!
    hahaha die jaime....nog steeds baby zonder naam!

mrsNuke: als t poepen zo moeilijk blijft kan je altijd ff overleggen met HA! zou ik dan wel ff doen! zo sneu anders!
    pfff kan peet geen gesprek aangaan met zn ouders dan???

wendy: ach arm mopje!
    pff was weer gezellig met je schoonmoeder;)
    suc6 morgen!

nelly: volgens mij maakt dat niet uit bij BV beebs...dus maak je niet druk! tis gewoon hollands welvaren!

17. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien raar, maar hier gaf de kraamverzorgster de tip om te gaan stofzuigen als ze niet in slaap kan komen. Nou raar maar waar die van mij slaat direct de ogen dicht als ik de stofzuiger aanzet:D:D

18. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nelly hier hetzelfde hoor, mijn eerste twee waren veel lichter en slapper dan de derde.......Dit is echt een stevig propje:D:D Groeit als kool;) (geef ook borstvoeding)

19. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Wendy: Wat rot dat je meisje zoveel huilt en dat jij je machteloos voelt. Is ook vervelend dat je niks kunt doen.

@Ineke: Voor jou ook een knuffel. Dit zijn soms echt moeilijke tijden. Als ze wat groter zijn dan gaat het vaak wat makkelijker en in de tussentijd kan het heel emotioneel zijn als je kindje zo'n last ergens van heeft.

@Sensee: hier nog geen last van statische vonken etc.. Arme Sacha met die schok.. Kan het aan een bepaald soort schoenen liggen? Als ik bepaalde schoenen aan heb, heb ik er wel last van en met andere schoenen niet.

20. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Denk aan de bank.... Jaime haar haren staan ook altijd helemaal omhoog als ze op de bank aan het ravotten is.

Deel Deze Pagina