November 2010 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Marleen1979, 5 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

@wendy: he gadsie ook al zeikende schoonmoeder en moeder pffff om gek van te worden
    gelukkig is het weer goed tussen je mannetje en jou.. het zou vervelend zijn als het nu zo zou aflopen nu jullie net een kleintje samen hebben.
    mooi zuur dat die meneer of mvr door is gereden.. hebben wij ook een keer gehad maar peet ging keren en er achteraan hihihih die kerel scheet 20 kleuren in zijn broek hahah

@all: heb een afspraak gemaakt bij de dokter kon eigenlijk al morgen terecht maar dan moet ik naar de cb dan kon het woensdag maar dat kon ook weer niet want heb een logee :( dus uiteindelijk is het donderdag geworden :( nog 4 daqgen met een pijnlijk mannetje :( hij huilt na de flessen en begint al tijdens de flessen drinkt zijn flessen soms ook niet meer leeg laat 40 cc zitten nu doe ik er wel nog steeds 10 cc extra in ivm met poepprobleem wat ook maar niet weggaat wat ik ook doe en tot overmaat van ramp zijn zijn wangetje zo schraal dat hij er niet mooier op wordt het is maar goed dat me schoonmoeder even niet welkom is anders zou ze daar ook wer over beginnnen!

de nacht was niet zoals het normaal is jay wordt al 2 dagen vroeger wakker als normaal om 5 uur ipv 7 uur.. als ik hem daarna weer in bed lig ligt hij alleen maar te kreunen echt hjeel zielig uiteindelijk begint hij dan te huilen dus ben helemaal kapot nu...

2. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    goedemorgen, ik heb nog niet bijgelezen. zijn jullie de kerst allemaal goed doorgekomen?
    hier wat minder goed. yara is heel erg verkouden al een paar dagen en had gisteren ook weer koorts. we zijn toen naar de huisartsenpost gegaan en toen heeft ze weer een antibioticakuur gekregen. toen we gisteravond in bed lagen lag yara bij mannetje op de borst en opeens stopte ze met ademhalen een paar seconden, doodeng. mannetje gelijk weer dokter gebeld en moest meteen komen. de dokter heeft hem gerust kunnen stellen, weer helemaal onderzocht. omdat ze zo erg verkouden is en haar neusje dichtzit krijgt ze dan geen lucht en omdat baby's nog niet door de mond kunnen ademen stoppen ze een paar seconden. ik wist dat helemaal niet. we moeten haar nu veel neusspray geven en het kuurtje afmaken en dan hoop ik dat ze snel weer opknapt. we hebben trouwens wel haar bedje op onze kamer gezet vanacht.

3. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Aapje schrikken he als de kleintjes zo benauwd zijn en even stoppen met ademen, je kan ook haar matrasje iets omhoog leggen zodat ze minder benauwd is.

MrsNuke wat vervelend dat Jay niet helemaal zichzelf is, masseren al geprobeerd? Extra water kan misschien ook wat helpen voor de ontlasting, succes. Zijn wangetjes even lekker insmeren waarschijnlijk worden ze door het weer zo schraal.

Marleen was de fles warmer maken de oplossing? Ben benieuwd hoop het zo....

Gister ook weer een gezellige kerstdag gehad met vrienden, mijn man is nu weer werken dat vind ik wel ongezellig met deze dagen. Isa heeft ons vannacht weer verwend met een nachtje doorslapen tot 6 uur en toen nog tot kwart voor 7 bij mij geslapen.

4. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden,

de dagen een beetje doorgekomen?

@sens, hier is het qua sneeuw behoorlijk hoog, en super glad....zijn gisteren zelfs niet naar mijn moeder gegaan, das 30km rijden, maar geen doen!
    en jij ook zo'n klein vreetbeertje? hier sinds het weekend ook...moet nu exta klaarmaken, want hij redt de uren niet meer...en de fles is dan zo leeg....
    ik leg hem 's ochtends wel terug na die hele vroege fles, want doorslapen doet hij echt nog niet....

@peertje, lekker verwend dus....hier helaas niks voor mij....oh ja, bij mijn schoonouders wel, daar krijgen we altijd een royale envelop, maar thuis....niks....de mannen zitten al het hele weekend achter de PS3....

@lila, gave foto

@ineke, hopelijk is het te doen qua gladheid ivm het doopfeest

@debby, hoe gaat het met Owen?

@marleen, duim dat Luuk goed is bijgekomen, ondanks de minimale intake.....hier vorige week ook een minimale intake van Mika, maar nu sinds het weekend lijkt hij niet genoeg te hebben....vorige week met pijn en moeite flessen van 120-140 en nu lijkt 180 net genoeg.....

@mrsnuke, idd een lekkere massage kan wonderen doen bij een onrustig kindje!

@moontjee, balen dat het zo vervelend gaat als je schoonouders zich bemoeien met de opvoeding/jullie regeltjes....maar jullie zijn de pap en mam, en moeten het doen, HUN tijd is geweest....

@all, zou vanmiddag voor onderzoek naar het zh moeten ivm het carpaal tunnel syndroom in mijn handen, maar de arts is niet aanwezig, dus nu moet ik donderdag komen....

5. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    marleen: oooo jaaa t zou toch wat zijn! Isa hield ook altijd van een warme fles, moet je ook maar net achter komen!

lila: leuke foto!!!! en dat van de woombie,w a sik....ze had me vorige week gemaild dat ze m op de post had gedaan en dat ze niet had gereageerd omdat ze in t ZH lag, duizendmaal excuses..maar heb m nog niet binnen:(

wendy: jemig ook al zo'n sch.moeder:( ze zijn wel erg favoriet hier!!!! gelukkig heb je goed gesproken met je man....moet je toch niet aan denken op dit moment.....
    gelukkig gaat t met Yinthe weer goed!

nelly: suc6 voor je man! hopelijk word t wat! hahaha ach arme...niet in de maxicosi...dat kan knap lastig zijn!

mrsNuke: ach arm ventje....jammer dat je pas donderdag erheen kan...hopelijk hou je t nog ff vol!

aapje; Beterschap met je meisje!!!! heel herkenbaar:(

lot: jammer heh dat kerst in t wknd viel...nu is t weer een gewone week....

luukske: nou das ook t enige wat ik heb gekregen, bij ouders en schoonouders niks hoor!
    mm balen dat je nu pas donderdag naar arts kan....

6. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    t ging afgelopen wknd best goed met Tess, vannacht werd ze om 5.00 wakker, zoo benauwd, slijm, stikte steeds:(:(:(
    daarna wilde ze weer zo graag slapen, maar ze zat zo vol....dus heb net de HA weer gebeld, ze gaan t zh weer bellen voro die uitslag, maar mag vandaag sowieso nog even langskomen om te laten luisteren.

7. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Gewicht en lengte lijst (op volgorde van gewicht neerzetten)

Geboorte:
    Valentino - (13 oktober 2010) - 2200 gram - 42 cm - (Mercedes)
    Luuk - (18 oktober 2010) - 2720 gram - 47 cm - (Marleen1979)
    Mika - (12 november 2010) - 2970 gram - 48 cm - (Luukske)
    Sacha - (3 november 2010) - 3130 gram - 50 cm - (Senseemillia)
    Noa - (8 november 2010) - 3195 gram - 48 cm - (Star34)
    Tess M - (3 november 2010) - 3230 gram - 48 cm (Margootje)
    Mila - (24 november 2010) - 3235 gram - 48 cm (Ineke1983)
    Tess P - (14 oktober 2010) - 3280 gram - 49 cm - (Peertje)
    Sara - (25 oktober 2010) - 3320 gram - 51 cm - (Zora)
    Marjolein - (22 november 2010) - 3480 gram - 52 cm - (Nelly)
    Nick - (9 november 2010) - 3530 gram - 50 cm - (Kitty)
    Lianne - (11 november 2010)- 3600 gram - 51 cm - (Jootje24)
    Owen - (12 oktober 2010) - 3700 gram - 50 cm - (Debbykoops)
    Sara - (3 december 2010) - 3775 gram - 48 cm - (Nazli21)
    Amé - (31 oktober 2010) - 3810 gram - ?? cm - (MoedertjeB)
    Micah - (9 november 2010)- 3830 gram - 49 cm - (moontjee)
    Thijs - (28 oktober 2010) - 3920 gram - 50 cm - (Miza)
    Jennifer - (5 november 2010) - 3945 gram - 53 cm - (Babyproject)
    L.S*.P. - (16 november 2010) - 4020 gram - 53 cm - (Lilalien)
    Sara - (22 november 2010) - 4100 gram - 52 cm - (IreneH)
    Yinthe - (11 november 2010) - 4175 gram - 51 cm - (wendy2010)
    Isa - (16 november 2010) - 4180 gram - 49 cm - (Lot23)
    Sem - (11 november 2010) - 4308 gram - 54 cm - (Lief09)
    Renzo - (4 november 2010) - 4620 gram - 58 cm - (Fem)

1 maand: (1e keer naar CB)
    Luuk - 3430 gram - 50 cm - (4 wk + 2 dg)
    Tess P - 3750 gram - 51,5 cm - (1 maand + 2 dagen)
    Noa - 4060 gram - 52 cm - (4 weken + 1 dag)
    Owen - 4120 gram - 52 cm - (5 wk + 2 dg)
    Sacha - 4120 gram - 55 cm - (1 mnd en 5 dgn)
    L.S*.P. - 4140 gram - 57 cm - (5 wk)
    Mika - 4265 gram - 51,5 cm - (1 maand en 2 dagen)
    Marjolein - 4280 gram - 54,1 cm - (3 wk + 2 dgn)
    Tess M - 4340 gram - 55,5 cm - (5 wk)

Yinthe - 4380 gram - ?? cm - (4 wk + 5 dg)
    Thijs
    - 4445 gram - 52 cm - (1 maand + 2 dg)

Sara
    - 4465 gram - 53 cm - (4 wk + 3 dg)
    Lianne - 4655 gram - 56 cm - (1maand + 2 dg)
    Isa - 4680 gram - 55,5 cm - (5 wk)
    Micah - 4728 gram - 54,5 cm -(4 wk + 6 dg)
    Jennifer - 4790 gram - 57,5 cm - (4 wk + 4 dg)
    Amé - 4995 gram - ?? cm - (5 wk+ 3 dg)
    Renzo - 5150 gram -57,5 cm - (3 wk + 5 dg)
    Sem - 5380 gram - 57,5 cm - ( 4 wk + 4 dg)

2 maand: (2e keer naar CB)
    Valentino - 2480 gram - ?? cm - (7 wk + 6 dg)
    Luuk - 4070 gram - 54 cm - (7 wk + 2 dg)
    Yinthe - 4280 gram - 53 cm - (6wk) (update @ 4 januari)
    Tess P - 4495 gram -54 cm - (2 maanden)

8. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Morgen!

Luukske ,ook mijn vriendin is geopereerd aan beide polsen van CTS.
    Veel succes!

Moontje ,Y.dus ook afgevallen ,begin zowaar te denken dat het precies normaal is tenzij er nog andere problemen erbij komen.

Mrs.Nuke en 1 koffielepel olie in zijn flesje doen helpt ook niet tot goed poepen??

Zo ga me klaarmaken voor de mini-date met Mila (Ineke).

Liefs Lila x

9. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    ik denk dat je iemand anders bedoeld;)

10. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    mij misschien....?

Y(inthe) is ook afgevallen

11. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @MrsNuke, vervelend van je schoonouders en helemaal nu jij het weer hebt gedaan volgens hun :(. Tegen dat schrale wangetje zou je even vaseline kunnen smeren (ik denk eczeem, heeft Owen althans ook). Verder kan je daar weinig aan doen, maar zou het zeker even na laten kijken. Wat zielig dat hij zoveel huilt :(. Zou het zeker op het cb ook even vragen of zij misschien nog tips hebben.

@Moontje, ook al van die bemoeials van schoonouders, vervelend meis :(.

@Lila, wat een leuke foto's! Wat vreemd dat L niets heeft gekregen van je schoonouders :(. En nu je man zijn ogen ontstoken :(.

@Peertje, heerlijk dat je man deze week thuis is! Lekker genieten meis. Wat een leuke foto's! En wat fijn dat je vandaag nog wel even langs mag komen met Tess, vreemd trouwens dat de uitslag nog niet binnen is!

@Marleen, en drinkt Luuk nu wel goed nu de flessen warmer zijn?

@Nelly, ook blij dat de Kerst voorbij is dus ;). Kan het zijn dat Marjolein niet lekker zit in de maxicosi? Misschien iets van de verkleiner even eruit halen om te proberen of zo?

@Wendy, wat fijn dat alles goed was bij de gyn! Kreeg je standaard een echo? Heb ik niet gehad, alleen even inwendig onderzoek. Wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met hubbie!

@Aapje, jeetje wat schrikken dat Yara even stopte met ademen! Hopelijk helpt de kuur snel. Is dat tegen de verkoudheid?

@Luukske, vervelend dat de arts vandaag niet aanwezig is en dat je nu (weer) moet wachten tot donderdag.

En lief dat jullie vragen hoe het hier gaat. Het gaat wel redelijk, Owen drinkt de ene keer goed en rustig, de volgende keer is het weer drama, er is geen pijl op te trekken. En hij lacht nog steeds niet (sorry, ik begin me er toch wel zorgen om te maken :().

12. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    debby: uitslag is binnen en de foto was goed...maar ze is nu zo benauwd weer....dsu toch maar checken vanmiddag!
    jullie mogen woensdag weer naar ZH toch?meis ik snap je zorgen zou ik ook hebben.....:( mannetje heeft al veel meegemaakt!

13. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Debby ups en downs dus nog met Owen, van de week naar het zh met hem toch? Heel veel succes en snap je zorgen hoop zo dat het snel voorspoedig mag gaan bij jullie!

Peertje succes bij de ha en goed dat je haar toch nog even na laat kijken ook voor je eigen gemoedsrust. Gelukkig waren de foto's goed. Zielig als ze zo benauwd zijn.

14. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    @debby de kuur is tegen de verkoudheid. ze maakt nu wel minder geluid dan gisteren gelukkig.
    @peertje jullie meisje ook al zo verkouden? is echt zielig bij die kleintjes
    yara drinkt ook slecht. ze dronk eerst 5 keer 200cc en krijg er nu amper 120 cc in. als ze maar 10% van haar lichaamsgewicht binnenkrijgt is het goed toch???
    @lila leuke foto's.

15. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    pff maak me nu toch wel zorgen hoor:(.....ze heeft nog maar 2 flessen gehad, maar ze is zo duf, slaapt alleen maar! zo ken ik mn moppie niet.....ze ligt echt zwaar te ademen in dr bedje....:(:(
    moeten om 16.20 bij HA zijn....

16. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Hè Peertje wat naar. Ben blij dat je zo naar de ha kunt!! Sterkte met je meisje, en hopelijk kan de ha iets voor jullie betekenen!

17. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

:( arm meisje succes straks

18. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @peertje, jeetje zeg, das echt niet leuk zo'n dreumes die slecht lucht krijgt....ik ken het van Luka(hij heeft astmatische bronchitis, en vaak uit het niks heel kort van adem etc...en dit ook al van baby zijnde).

@marleen, hier vandaag ook weer een dagje van dan wel goed, en dan minder drinken....en gisteren leek hij niet genoeg te krijgen....

@aapje, Mika heeft ook van die dagen dat hij max 5x120cc krijgt....

@wendy, drinkt Y minder dat ze is afgevallen?

@lila, lekker even bijkletsen met Ineke....
    zijn jullie de kindjes al aan elkaar aan het koppelen, haha....

@all, Mika heeft vandaag ook weer 2 flessen waar hij een deel heeft laten staan, maar hij lijkt tevreden....
    hij heeft alleen al sinds zijn geboorte last van verstopte traanzakjes, en hierdoor zitten zijn oogjes heel vaak potdicht met groene prut....na het slapen zelfs echt aangekoekt en hard, en overdag maak ik het elke keer goed schoon....
    baal er alleen ontzettend van dat hij echt jankt als zijn oogjes zo dichtgeplakt zitten....

hubbie en Luka zijn even de frisse lucht op naar familie op de boerderij....Luka heeft namelijk al 1 week last van de bronchitis, en het binnenzitten is niet echt fijn voor hem, dus nu frisse lucht!!

hubbie gaat vanaaf naar de bios, en dan stappen....gezellie....NOT!
    heb vandaag trouwens kaartjes uitgehaald voor het studio 100 zomerfestival, en wrs voor Nick en Simon (Symphonica in Rosso).

morgen en woensdagmiddag krijgen we nog kraamvisite, donderdag naar het ziekenhuis, en dan hebben de het grootste deel van de vakantie er weer opzitten voor hubbie en Luka....

ik heb zelf trouwens nog geen bevestiging van mijn baas of mijn weken verlof aansluitend aan het verlof goedgekeurd is....

19. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    nou ben weer terug, HA vond dr ook erg benauwd en duf, dacht toch wel aan t rs-vrius, we hebben nu een puffer met ventolin meegekregen, hopelijk verlicht dat....als t niet beter gaat, dan weer bellen......

luukske: gezelligheid die man van jou;)
    ik heb ook kaartjes voor N&S symphonica in rosso!!!!!

20. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    peertje beterschap voor je meisje.

Deel Deze Pagina