November 2010 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Marleen1979, 5 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    :(:(:(

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht

Hier ook eentje die verkouden is in de ochtend. GEk!
    Lief toch dat zo gillen en lachen..

3. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Laatste voeding is done...ben benieuwd wanneer hij komt.
    Wij gaan slapen ;)

4. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ga op bed, meiden, bedankt voor jullie lieve woorden! Wij vertrekken morgenochtend naar Groningen naar mijn ouders om daar het nieuwe jaar in te gaan luiden. Hopelijk een mooi jaar, 2010 was bijzonder, maar ook heftig ;).

@Lila, vooral jou/jullie wens ik een goede jaarwisseling. Het lijkt mij erg vreemd om dit in het zkh te moeten doorbrengen. Ik vond het al erg dat Owen met Sinterklaas niet thuis was om het te vieren :(. Hele dikke knuffel en beterschap voor je mannetje!!

@de andere meiden: jullie wenst ik uiteraard ook een hele mooie jaarwisseling en tot 2011!!!

5. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Het gaat niet goed met hem ,hij heeft 39,5°C koorts en heeft een paar keer gestopt met ademen.
    Heb echt zo'n schrik dat hij het niet zal halen ook al klinkt dat zo overdreven als je dat post.
    Maar als je dat ziet,kan/wil niet slapen van de schrik....:(:(:(
    Doe ook niets anders dan huilen wil dat hij opknapt en dat we weer naar huis kunnen gewoon gezin zijn als ervoor maar dan allemaal beterzijnde.

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik snap helemaal wat je bedoelt! Ik heb een vergelijkbaar postuur denk ik (1.68 tenger gebouwd). Ik woog voor de zwangerschap 61kg, bij 40weken 67,5kg en na de bevalling 58kg ;) Ik durf nu niet meer op de weegschaal te staan, want volgens mij ben ik weer aangekomen. Wij eten ook Bourgondisch :p Ik hoop zo rond de 60 te blijven, dan vind ik het wel mooi.

Zie je het trouwens al voor je? Klein meisje als ik en dan zo'n baby van 8 pond bij geboorte :$:D Ik was wel een beetje geschrokken en het verbaast me niks dat ze een flinke knip moesten zetten ;)

Ze groeit inderdaad goed en is al zo groot!

@Lilalien: net zo lang als jullie mannetje inderdaad! Ik had me eerder al verbaasd over hoe licht jouw ventje is vergeleken met Jen, want onze meid is niet dik hoor! Wel al sinds haar geboorte een gezond speklaagje. Maar broekjes maat 62 zijn in de lengte goed, maar veel te wijd bij haar middel. Heb jij ergens een recente foto van L?

Wat een drama dat je nu oud&nieuw in het ziekenhuis moet doorbrengen. Slechte start van het nieuwe jaar...

Oh nee! Lees dat ie 39,5 koorts heeft!?! :(
    Hoe gaat het nu met hem? Ademt hij alweer beter?

@luukske: wat ontzettend balen van je polsen. Ik hoop dat die spuiten werken, want 2 weken je handen niet kunnen gebruiken kan toch niet met 2 kids?? Dan zou je man eigenlijk vrij moeten nemen! En sowieso is een operatie niet niks... Sterkte en succes!

@MrsNuke: ik denk dat ik hun voor nu het voordeel van de twijfel zou geven en ze het eerst laten proberen. Als blijkt dat het niet gaat, kun je altijd nog een andere oppas zoeken. Laat ze maar bewijzen dat ze het kunnen, toch? En ik vind niet dat je ze niet "afneemt" als je het weigert: een hele dag in de week is al bonus. Mijn ouders en schoonouders passen helemaal niet op en zien hun kleinkind dus zeker niet elke week. Ze zijn "slechts" opa en oma... Dit klinkt misschien hard, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik zag mijn opa en oma vroeger ook niet elke week.

Wat misschien nog kan gebeuren is dat wanneer ze 1 keer per week een hele dag Jay hebben, ze er een beetje aan gewend raken en ze minder raar/claimerig gaan doen?

Dat gillen is leuk he? Jen doet dat ook. Zo schattig! Net een aapje af en toe ;):p

@Sensee: fijn hoor een groter bed! Wij hadden altijd een 1.40 bed en toen we gingen verhuizen hebben we deze geupgrade naar 1.80. Dit was vooral omdat onze kat op het voeteneind ging liggen en al gauw een halve meter in beslag nam :p En met het idee dat we kinderen wilden die vast af en toe bij je in bed springen, maar meteen een flink groter bed gekocht :D Jullie hebben een 2x2 gekocht?

Hoe gaat het met Sacha en zn flessen? Was het vannacht weer zeuren?

Enneh Jen krijgt ook volledige BV en die komt me toch flink aan! Dus weet niet of "BV-kindjes" (raar woord zeg) minder zouden moeten aankomen...

@snottezuiger: ik vind het machtig mooi dat iedereen zo'n ding heeft gekocht 8):D Wij hadden hem al: tijdens de zwangerschap gekregen van een vriendin. Nog niet hoeven gebruiken, Jen is (nog) niet verkouden *even afkloppen*

@Tjilpje: AH nee toch?!??! Al je mooie kleertjes?!?!! :$ Zijn ze zo erg gekrompen dat ze niet meer passen? :( En ook nog 20 euro verloren :( Wat ontzettend balen :(

@Debby: Ook voor jou een mooie jaarwisseling. Hopelijk brengt 2011 veel verbetering voor je kleine man!

7. Lilalien

Hij heeft nog een paar keer gestopt met ademen ,zijn bloed is genomen om te kijken waarvan hij zo'n hoge koorts blijft maken.
    Wachten op de uitslag en hij zit nog niet op zijn piekdag van het rsv-virus.
    Heb geen oog dichtgedaan ,ga nu proberen even te rusten tot we meer weten en dan wordt hij verzorgd.

8. babyproject

#2708 babyproject, 31 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 dec 2010
    @hier: nou, ik ben naar de HA geweest hoor (daarom ben ik zo vroeg online, normaal blijf ik t/m de 2e voeding van J. in bed ;))

Onze HA praktijk is op dit moment erg "onrustig". Er werken veel vrouwen en die zijn echt de 1 na de ander zwanger :$:p Degene die me geholpen heeft was ook zwanger en zij vervangt juist de HA die nu met zw-verlof is ;)

Maar goed, ik het verhaal uitleggen, dat ik graag verwijsbrief wil voor een gyn. HA wilde toch zelf even kijken/voelen en ze kon inderdaad ook voelen dat er iets zat. Kennelijk is het gewoon zo'n 2 cm groot! Moet je het voorstellen. Een zwelling/verdikking vlak na de ingang van 2 cm...! Vind het niet zo gek dat manlief niet past...

Vraag me wel af waarom het sinds de bevalling zo in de weg zit... HA liet vallen dat het nog best mogelijk is dat er niks aan gedaan zal worden? Omdat het misschien door hormonen zou komen/versterkt wordt? Ook ivm borstvoeding. Nou, ik zou toch graag weer "de liefde kunnen bedrijven" met manlief... Het is nu alweer 9 weken geleden! Dan stop ik wel met BV, had toch al in mijn hoofd dat ik zou stoppen als verlof is afgelopen...

Dus: to be continued. Gelukkig komt de gyn 2 keer per week naar de HA praktijk, dus ik hoef niet helemaal naar het ziekenhuis en ik heb aanstaande maandag :$ al afspraak met gyn. Twijfel wel een beetje of het wel verstandig is. Mocht het tot een operatie komen, deze gyn is van het ziekenhuis in Woerden en misschien heb ik toch liever iemand van het WKZ/UMC? Zou het uitmaken qua kwaliteit/vaardigheid oid?

9. babyproject

@Lila: :( Ik leef met jullie mee.

10. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lilalien jeetje meid wat erg:(:( hoop dat het snel beter zal gaan, heel veel sterkte!!

Babyproject, nou ben je lekker mee zeg:$ hoop dat je snel terecht kunt voor verder onderzoek.

11. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik sta inmiddels op de 8e plaats dus dat gaat niet zo goed..:( Ik hoop dat ik via jouw hyves dan nog wat stemmen binnen haal :D Zou wel fijn zijn. In mijn kennissenkring hebben ze onderhand allemaal wel gestemd denk ik en je mag maar 1x per week stemmen. Ik zet ook steeds een oproepje op Twitter.

12. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Lila: Echt rot dat het nog niet goed gaat met jullie mannetje. Ook niet leuk om het nieuwe jaar zo te moeten beginnen.

@Debby: Ik hoop voor jullie in het bijzonder op een topjaar!

@Sensee: Hier ook weer wat kilo's erbij vrees ik. Ik zit denk ik rond de 70 kilo nu en dat vind ik veel te zwaar. Ik ben 1.76, en wil max. 65 kilo wegen eigenlijk. Ik ben alleen erg gek op oliebollen dus deze dagen doen er ook weer geen goed aan. In januari maar weer echt op gaan letten en gaan sporten. (alhoewel ik niet zo'n sporter ben)

@Tjilpje: He wat balen dat de kleertjes zo gekrompen zijn. :(

@Babyproject: Goed dat je naar de huisarts bent geweest, maar echt duidelijkheid heb je dus nog niet. Lijkt me een hele onprettige situatie voor jullie. Ik hoop dat ze je toch snel gaan helpen.

13. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    goedemorgen

tjilpje: das echt balen:(

luukske: ja dat zal best dat daar minder verdiend word dan hier in de randstad...manlief verdiend ook niet slecht, dus we mogen niet klagen hoor!;)
    hopelijk werkt t die injecties meid...is toch fijner dan een operatie!

debby: jullie ook een fijn uiteinde meid en dat 2011 maar een goed jaar mag worden!!!!

mrsNUke: ja ik snap je wel hoor, lijkt me ook heel vervelend zulke schoonouders....en kan Peet niet eens met ze praten dan?

lilalien: o gets meid wat een nare situatie! hoe gaat t nu???

sensee: heo is de nacht gegaan met nutrix?
    hier ook niet groot, 1.63m helaas ben ik wel zwaarder dan jullie:( 90kg......

hier kwam dametje weer om 3.30, heb nog geprobeerd te rekken met een speen, maar dan kon ik elke 5 minuten terug lopen...ja daar had ik geen zin in en aangezien hubbie nog steeds ziek naast me lag....dan maar een flesje...150 en die ging op....vanmorgen werd ze om 7.45 wakker met een flinke poepluier, daarna flesje...120 op:(

14. babyproject

Had ik ook niet verwacht hoor. Ik kwam in feite voor een doorverwijzing naar de gyn en die heb ik ook gekregen en op zich gaat het allemaal vrij vlot. Kan a.s. maandag immers al terecht.

Ik had gisteren trouwens ook al op je foto gestemd, dus kan vandaag niet nogmaals.

15. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hallo!
    Even een EGO berichtje!

Mila heeft de hele nacht gekermd (zoals een babypoesje) en gejammerd, ze kan niet goed ademhalen waardoor ze een pijnlijke keel heeft en dus vaak drinkt... ze heeft sinds gisteren 15u 38°C koorts soms meer soms minder (geef perdolansuppo's) en veel slijm, snottebellen, rode oogjes... echt zielig om te zien!
    We hebben een afspraak om 15u30 bij de kinderarts van het ziekenhuis...

Ik hoop echt dat ze gewoon een verkoudheid heeft (zoals m'n man) en geen RSV!
    *in gedachten met Lilalien en L, dikke knuffel voor jullie*
    Hoop dat we ook niet in het ziekenhuis gaan moeten blijven, maar heb toch een vluchttas klaargemaakt, moest het toch zover komen, wil geen risico's nemen...

Ik weet niet wanneer ik straks weer online zal komen, zal proberen iets te laten weten!

AAN IEDEREEN EEN GOED OUDEJAAR EN EEN GELUKKIG EN GEZOND 2011 TOEGEWENST!!!

16. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Iedereen een fijne Jaarwisseling toegewenst. en uitkijken met het vuurwerk!!

17. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Babyproject wat een schattig jurkje, vind jurkjes zo leuk.
    Goed dat je naar de ha bent gegaan, 2 cm jeetje dan snap ik dat je er last van heb zeg. Ben ben benieuwd wat de gyn zegt en als je hem/haar niet prettig vind en denkt dat hij niet kundig is dan kan je altijd verder gaan maar ga ervan uit dat iedere gyn wel kundig is in zijn/haar vak.

Luukske hopelijk werken de spuiten.

Tjilpje jeetje dat is mooi balen zeg van die bon en dan gaat het ook nog fout met wassen, wat een dag was dat voor je.

Lilalien jeetje wat angstig zeg, sterkte!

Isa heeft vannacht weer doorgeslapen, om half 11 laatste fles en toen kwam ze om kwart voor 6, fles gedronken en toen heeft ze weer geslapen tot 10 uur.

Ik wil jullie allemaal alvast een goede jaarwisseling wensen en een gelukkig, gezond en liefdevol 2011! Geniet van jullie gezinnetjes.

18. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Jeetje wat gebeurt hier allemaal. Heb alles gelezen en ga zo reageren maar wil eerst Lila en Ineke sterkte wensen!!

@Lila. Lieve meid, ik hoop voor je dat het inmiddels wat beter gaat met je mannetje. Ik denk aan jullie! Sterkte!!
    @Ineke. Ik hoop voor jullie dat het geen RS is, maar gewoon een flinke verkoudheid. Hou ons op de hoogte!

19. Lilalien

Korte update:

Vanaf vandaag kon het erg worden,maar omdat hij nog geen koorts had bij zijn opname kan het nu nog hoger gaan in koorts of langer duren in dagen.

Zijn bloed was in orde,geen bacterieële infectie,bicarbonaat tekort ,infuus zal men vanavond starten tijdens de nacht.
    Maar hij is bijgekomen in gewicht dus hij drinkt erg goed ondanks zijn ziek zijn.

Bv.geven is een must en nu kolf ik even af mede hij vanacht een dip had met zijn ademhalen stoppen.

Iedereen bedankt voor de steun en duimen!x

Bekijk bijlage 118092

20. Lilalien

Deel Deze Pagina