November 2010 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Marleen1979, 5 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    zijn er hier dames die cityville spelen op facebook?

2. MoedertjeB

MoedertjeB Actief lid

1 mrt 2010
    495
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha ik ben gestopt met alle spelletjes op FB. Nam veel te veel tijd in beslag :p

3. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    jup :)

4. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    moedertjeB: Woww, Amé is echt groot en wijs..dat koppie!
    leuk hoor :)

en die babybjorn heb ik ook gehad, vond het teveel belasting geven op de rug. Draagdoek vind ik prettiger, omdat het gewicht meer verdeelt zit

5. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    wil je mij toevoegen???
    mijn naam is simone van gulik

6. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Tjilpje, spruw heeft ze niet (gisteren toch nog niet toen ge nagekeken werd) maar ik ga het toch eens opzoeken... misschien hebben ze het over het hoofd gezien?

Moedertje, wat is Amé groot zeg, ze ziet er inderdaad ouder uit dan 2 maanden :) mooie foto trouwens, ze hebben echt pret samen!

Vanmiddag op bezoek geweest bij vriendin, haar dochtertje is op 02-01 1 jaar geworden, wat gaat dat snel zeg!!! Ze kan al stappen en mama zeggen... niet te geloven dat Mila dat binnen 10 maanden misschien ook al kan!

7. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    moontje: ja, ik zal je proberen toe te voegen ;)

bv mama's : hoe gaan jullie het straks doen als jullie weer moeten werken??
    ik ben nu dus aan het afbouwen, geef nu 1 flesvoeding en de rest nog borst..maar het zit me wel wat hoog..vind het wel erg jammer..

8. star34

star34 Actief lid

7 aug 2010
    450
    0
    0
    omg. Den Haag
    Wowww... wat een super foto zeg! ze ziet er idd erg wijs uit....:)

9. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    ***EGO BERICHT***

De logopediste kon helaas niets meer voor Owen doen. We hebben wel een fijn gesprek met haar gehad en ze heeft de fysiotherapeute er nog even bijgeroepen ivm de onrustigheid van Owen. Nog een aantal tips gekregen hoe we hem het beste vast kunnen houden etc. En net toen we weg zouden gaan, belde de kinderarts, dus daar zijn we direct langsgelopen (we zaten in het zkh ;)).

Daar ook een fijn gesprek mee gehad. Zij vond het ook allemaal erg vervelend. Hij was wel redelijk gegroeid (155 gram), maar dat dus wel met 1/2 schepje extra voeding. En nu staan we voor het dillemma: wel of niet bijvoeden met 4 maanden. In principe doen ze het met reflux kindjes en kindjes met voedingsproblemen wel, maar...omdat Owen wellicht kma heeft, dan zouden ze weer adviseren met 6 maanden. Maar dat gaat ze dan ook overleggen met het Emma Kinderzkh t.z.t. En we hebben uitgebreid gesproken over werken. Voor nu vond ze dat ik ALLE reden had om me ziek te melden en niet al volgende week aan het werk te gaan (officieel eindigt mijn verlof dan). En ze bood aan, als wij daarvoor belangstelling hadden, om Owen naar een verpleegkundig kdv te brengen. Daar mogen ze bijv. wel medicijnen toedienen en hebben ze kindjes met een medische achtergrond. Ze ging even bellen of Owen daarvoor in aanmerking zou komen en zou ons daarover dan terugbellen. Ik vond het wel even heftig om te horen, dat hij met zijn problemen dus inderdaad beter niet naar een regulier kdv kan (totdat het natuurlijk beter gaat!). Ik zei dat het alleen nodig was als ik inderdaad snel werk vindt, maar de ka vond het ook verstandig om hem toch eerder heen te brengen, zodat ik ook tijd en rust voor mezelf heb (en ook om te solliciteren). Dat is ook zo natuurlijk, maar ook wel even confronterend voor mezelf. Vanavond belde ze terug en zei dat het geen enkel probleem was en dat Owen voldoende medische indicaties heeft om daar geplaatst te mogen worden. Slik....heftig, maar ook 'fijn' dat hij daar terecht kan! Morgen gaan we even bellen voor een intakegesprek.

Verder vanmiddag knallende ruzie gehad met Arnoud, ik trok het gewoon allemaal niet meer en alles wordt teveel. Heb hoofdpijn, ben prikkelbaar, moe, zit mezelf in de weg etc. etc. En dan natuurlijk wetende dat Owen inderdaad beter eerder heen kan dan ik werk heb, zodat ik een beetje zorg uit handen kan geven, geeft mij weer het gevoel dat ik een 'slechte' moeder ben, terwijl ik ook wel weet dat dat natuurlijk niet het geval is. Kortom: een heftige dag weer.

We gaan er ook van uit dat ze in het Emma Kinderzkh niets nieuws kunnen vinden. Owen heeft ernstige reflux en daar lijken toch alle problemen weg te komen. Maar goed, we gaan zeker heen, kwaad kan het nooit en de ka vond het ook 'fijn' om t.z.t. met bijvoeden samen te overleggen met de ka van het AMC.

10. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    **update**

moet zo met Tess naar HAP omdat ze nu 38.5 koorts heeft....dit en omdat we al 3wk bezig zijnn wilde ze dr toch even zien omdat ze zo klein is!

tot later met update!

11. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik ga het eerst proberen met afkolven... Als dat niet lukt, ga ik over op flesvoeding. Het is misschien wel jammer, maar ja, soms is het niet anders... En op een gegeven moment moet je er toch aan geloven ;)

Op zich hoef je trouwens toch niet volledig af te bouwen? Ik dacht dat je 2 of 3 voedingen alsnog borstvoeding kon blijven geven en alleen de flesjes op de opvang met kunstvoeding.

12. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh wat heftig meis :(. Dacht dat het iets beter ging? Sterkte meis en houd je ons op de hoogte?

13. babyproject

babyproject Niet meer actief

peertje: sterkte en succes...

Debby: wel fijn dat je niet hoeft te werken zonder problemen wat betreft inkomen. Probeer je erover heen te zetten dat Owen eerder wordt opgevangen dan dat jij werk hebt... Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.... Misschien helpt het dat om überhaupt in aanmerking te komen voor een uitkering je beschikbaar moet zijn voor werk en dat ben je natuurlijk niet als je kindje thuis is. Het zal je inderdaad ook een boel rust geven en de tijd en ruimte om te solliciteren.
    Ik heb ook nog geen baan (kan niet terug naar mijn oude werk) en Jennifer gaat ook eerder naar de opvang... Vind het een gek idee, dus hoop dat ik snel aan het werk ga!

14. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    peertje sterkte
    debby, knuffel voor jouw

15. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Debby getver meid heb het echt met jullie te doen:(

Peertje ook al zo vervelend nieuws, sterkte!!

Moontje nee ik begin niet aan het spelletje ben zo verslaafd:D:D

Over werken en borstvoeding onze tweede dochter kreeg vanaf zes weken 2 flesjes nutrilon per dag. De rest voedde ik nog zelf. Ging prima en heb het zo tot zeven maanden volgehouden. Toen ben ik volledig gestopt met de borstvoeding. Misschien is dat een optie?

Ik ben nu gastouder dus blijf thuis en kan zo Diva volledige borstvoeding blijven geven. Over drie weken heb ik het huis weer vol:$ zal dat wennen zijn zeg:D

16. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    koorts was weer gezakt naar 37.3 dankzij de zetpil, hij heeft dr helemaal nagekeken en alles was goed.
    ze is dus gewoon flink verkouden en daar kunnen ze koorts van krijgen, gewoon pcm geven als ik denk dat ze pijn heeft...
    als t erger word, dus hoge koorts, benauwd, suf, dan morgen weer contact met eigen HA.

ben blij dat t niks ernstigs is, dus we kunnen rustig de nacht in, je weet t nooit met al die nare berichten over mex.griep enzo.....

ben er nu wel ff klaar mee, nog nooit zo vaak bij een arts gezeten als in de afgelopen maand!

17. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    Debby: meis, je bent echt geen slechte moeder! je bent al bijna een jaar bezig heh, eerst die nare zwangerschap en daarna de zorgen om Owen, daar kan jij, noch hubbie, noch Owen iets aan doen!
    pak alle kansen die ze je bieden mbt owen! dat is voor jou ook een stukje rust en ook dat merkt Owen dan weer!sterkte wijffie, tis niet makkelijk!

ps: t gaat met ups en downs met Tess....dusja geen pijl op te trekken! ;)

18. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Peertje, 'gelukkig' niets ernstigs aan de hand, maar feit blijft natuurlijk dat jullie al weken 'sukkelen' met haar :(. Ik hoop toch echt dat ze snel helemaal opknapt en dat jullie die zorgen kwijt zijn!

@Werk, ik ben officieel per 4 februari werkloos en zou dan recht hebben op een WW-uitkering (voor 17 maanden) tenzij ik dan nog ziek ben, dan krijg ik een ZW-uitkering. Volgende week heb ik een sollicitatie en hopelijk krijg ik die baan, dat geeft rust aan meerdere kanten. Bovendien zit het kdv waar Owen heen gaat daar vlakbij, dus dat is voor mij ook ideaal!

19. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Ik had zelf idd ook in gedachten om een combi van fles met borst te gaan doen, maar even zien of dat gaat lukken..

Peertje: gelukkig niks ernstigs, maar leuk is anders. hou maar even goed in de gaten..

Debby: Knuffff

20. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Ineke: even over dat loslaten tijdens het drinken..mss heb je wel een sterk toeschietreflex, komt er teveel melk vrij in 1 keer?
    Ik denk gewoon even mee....
    anders de druk er even afkolven en dan zien hoe het gaat?

Deel Deze Pagina