November 2010 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Marleen1979, 5 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    IreneH ik heb een pas moet hem even zoeken, kom er vandaag nog op terug;)

2. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    nou micah heeft iig geen koort gekregen.. en heeft ook redelijk geslapen.. soms werd hij wel even wakker.. maar deed ik zijn tutje in zijn mondje en dan was het goed.
    ik denk toch een beetje last van zijn beentjes.
    liefs, simone

3. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

@Irene; ik heb ook zo`n pas. Ik hoor het wel als je hem wil gebruiken!

@Sense; Sem krijgt fv.

Gisteravond een nieuwe vaatwasser besteld, waarschijnlijk issie er donderdag al! Gelukkig! Ik zag me al weken lang afwassen....
    En nu maar hard sparen voor een andere auto, we dachten eerst aan een lening, maja is ook niet echt een oplossing.
    Onze trouwplannen voor 2012 moeten voorlopig maar even in de wacht :(

4. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Met ingang van morgen ben ik ziek (dan is mijn verlof officieel afgelopen). Maar...ik heb morgen ook een sollicitatie en dus kon ik eigenlijk ook niet het UWV afzeggen, toch?!

5. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Lief oh balen van de trouwplannen. Maar zonder auto is vaak ook lastig..

Moontje gelukkig maar dat hij lekker geslapen heeft!

Peertje wel raar hoor! Hier volgens mij ook protocol veilig slapen maar ze vroeg net wel over inbakeren. Nu doen we dat niet maar ik zag dat als je wel doet op dat formulier dat je moet tekenen.

Zo mn ventje is weer thuis :). Het was heel goed gegaan. Hij had zn fles weer helemaal op (en die meiden stonden er versteld van), daarna was hij in slaap gevallen. Werd alleen een keer wakker tussendoor omdat een ander kindje ging huilen..dus hij ook huilen. Hij is wel wat moe volgens mij. Wel lief want we zaten in de auto terug en dan zit ie naast me, keek hij mij heel de tijd aan terwijl hij normaal meer naar buiten kijkt wat er langs komt. Nu naar mij met af en toe zo'n lief lachje als ik wat tegen hem zei...Volgens mij was hij wel blij mij weer te zien :D

6. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @sensee: Ah, dat klinkt wel heel lief als ie je zo aan het aankijken is en dan naar je lacht.. *smelt* Fijn dat het zo goed is gegaan met het wennen. Is wel een fijne gedachte lijkt me.

7. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    sensee: wat fijn dat t goed ging! daar hoop ik ook op donderdag!
    ja vind t ook apart, ben t er als leidster ook niet mee eens...maargoed...we zullen zien! en als t drama word, dan word ze echt wel ingebakerd, desnoods mail ik wel naar de directeur!

vanmorgen was Tess de hele tijd onrustig, kon niet in slaap komen, dus na de fles van 11.00, viel ze als een blok in slaap en slaapt nu nog...ga dr zo maar wakker maken, fles geven en dan job weer halen!

o en net belde mn collega en dat is ook tevens een vriendin van me...die doet naast t werk nog een opleiding en nu kwam ze er gister achter dat ze een tentamen gemist had...dus zij helemaall in paniek...want als ze deze mist dan kan ze fluitennaar dr opleiding, dus ze had contact gehad met lerares en net kreeg ze te horen dat ze vrijdag mag komen, maarja dan werkt ze...en aangezien t crisis is op t werk, met zieken, geen inval etc belde ze of ik smiddsags van 12 tot uiterlijk 4 op de groep wil staan samen met een inval en een stagiare...tegen haar kan ik natuurlijk geen Nee zeggen, ze doet ook zoveel voor mij...dus hopelijk gaat t goed met mn bekken....
    ze zei al: je laat die andere gewoon zoveel mogelijk lopen heh!!!

8. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Peertje neem je Tess dan ook mee als je even moet werken?
    Ik vind het ook zo'n heen en weer gereis..maar met drie natuurlijk helemaal..

Marleen ja het was ook echt schattig..zo van blij je weer te zien.

Zo hij had dus al om 14 uur honger maar goed ze hadden natuurlijk niet met heet water aangemaakt en dan is die voeding niet dikker... Maar goed fles gegeven. Merk wel dat het indruk op m heeft gemaakt. Na de fles boeren en hij viel in slaap tegen mij aan. Heb hem lekker in zn bedje gelegd. Die zal wel even slapen!
    Kan ik mooi ff schoonmaken hierzo...haha.

9. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @peertje, tegen een vriendin kan ik ook geen nee zeggen, iig tegen een goeie vriendin!

@irene, ik heb een pasje, maar heb ook een beker en trommel voor Luka van koterkado.nl en das super kwaliteit!! en heel mooi!!
    heb je de sab nu? blijf het maar raar vinden dat het zo lang duurt.

@sens, fijn dat het wennen goed is gegaan!
    ik bedoelde dat hij om 24 uur(middernacht) een schone luier had gekregen!

@marleen, Mika drinkt ook dus in totaal 5-6 flessen van 100cc, maar volgens de vpk van het cb was het voldoende...ondanks zijn gewicht, want hij komt goed aan, en is tevreden....

@debby, denk dat het ook wel een beetje rust brengt als je ziekgemeld bent!

@mrsnuke, net alsof iemand met een papiertje standaard beter is dan iemand met werkervaring....wat een gedoe!!

@all, vanochtend dus geweest voor de spuitjes. eerst gewogen en gemeten, Mika is 5100 gr en 55 cm, een stevige vent dus!
    verder uitgelegd dat Mika echt niet lekker drinkt, en dat hij echt een vies gezicht trekt als hij 80cc heeft gehad....dus ik denk idd ook dat hij het niet lekker vindt....
    CB-vpk stelde voor om evt van fles te veranderen(Mika heeft een bibi speentje, en das de enige die hij pakt, dus ook een bibi fles proberen).
    ze maakte er verder geen probleem van, want hij is tevreden, komt goed bij etc...
    toen dus de spuitjes, hij huilde even toen de naald erin ging, daarna speen in het mondje, en meteen rustig...ben nog even de stad in geweest voor de nieuwe fles en hij heeft lekker geslapen en een tijdje om zich heen gekeken.
    thuis de nieuwe fles met speen geprobeerd.....absoluut geen succes! dus weer de avent gepakt, en hij heeft 120cc gedronken....

vanavond een workshop taarten decoreren, heb er zin in!!

vanochtend trouwens weer een opmerking van hubbie gehad dat ik een kort lontje heb....ik ben gewoon MOE....blehhhh.....
    moet eerlijk zeggen dat de overgang van geen naar 1 kindje makkelijker was dan van 1 naar 2, toen kwam hubbie met de subtiele opmerking dat ik een 3e niet zou aankunnen, haha....wie had het hier over een 3e?!!! heb bijna 4 jaar moeten "zeuren" voor een nieuwe zwangerschap!

10. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hey meiden,

Heb wel bijgelezen, maar kan vandaag niet zo uitgebreid reageren.

Wat stom dat ze niet meer willen inbakeren! Zeker als het op je eigen werk is! En zeker zo'n Woombie, nog hartstikke makkelijk in gebruik ook.
    Bij mijn kdv willen ze het wel, maar Jennifer slaapt vooralsnog alleen 's nachts in haar Woombie, we'll see.

Vandaag eerste wendag op kdv. Ze hebben een erg uitgebreid wenbeleid. 1 februari is pas de eerste echte opvangdag. In totaal gaan we op 6 dagen wennen: vandaag 1 uur met papa/mama, vrijdag 2 uurtjes met papa/mama, volgende week maandag 3 uurtjes en na het eerste uur zonder papa/mama. Volgende week vrijdag weer 3 uur helemaal zonder papa/mama. En dan nog 2 bijna volle dagen (9-15 en 9-16).
    Ik vind het echt heel prettig. Jennifer vindt het allemaal wel prima volgens mij en is totaal niet moeilijk. Maar het is ook bedoeld voor de ouders, zodat zij eraan kunnen wennen en ook kunnen zien hoe de leidsters zijn en handelen. Heb er vandaag dus een uurtje gezeten en kennis gemaakt met de leidsters. Heb er wel vertrouwen in!

11. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @babyp, wat een super fijn wenbeleid, zou het ook zo willen als ik opvang nodig zou hebben, want dan krijg je tenminste een beetje beeld hoe het eraan toe gaat!

12. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    Gewicht en lengte lijst

Geboorte:
    Valentino - (13 oktober 2010) - 2200 gram - 42 cm - (Mercedes)
    Luuk - (18 oktober 2010) - 2720 gram - 47 cm - (Marleen1979)
    Mika - (12 november 2010) - 2970 gram - 48 cm - (Luukske)
    Sacha - (3 november 2010) - 3130 gram - 50 cm - (Senseemillia)
    Noa - (8 november 2010) - 3195 gram - 48 cm - (Star34)
    Tess M - (3 november 2010) - 3230 gram - 48 cm (Margootje)
    Mila - (24 november 2010) - 3235 gram - 48 cm (Ineke1983)
    Tess P - (14 oktober 2010) - 3280 gram - 49 cm - (Peertje)
    Sara - (25 oktober 2010) - 3320 gram - 51 cm - (Zora)
    Lorenzo - (26 november 2010) - 3450 gram - 51 cm - (Liesje76)
    Marjolein - (22 november 2010) - 3480 gram - 52 cm - (Nelly)
    Nick - (9 november 2010) - 3530 gram - 50 cm - (Kitty)
    Lianne - (11 november 2010)- 3600 gram - 51 cm - (Jootje24)
    Jayson - (7 november 2010) - 3640 gram - ? - ( MrsNuke)
    Owen - (12 oktober 2010) - 3700 gram - 50 cm - (Debbykoops)
    Sara - (3 december 2010) - 3775 gram - 48 cm - (Nazli21)
    Amé - (31 oktober 2010) - 3810 gram - ?? cm - (MoedertjeB)
    Micah - (9 november 2010)- 3830 gram - 49 cm - (moontjee)
    Thijs - (28 oktober 2010) - 3920 gram - 50 cm - (Miza)
    Yara- ( 21 november 2010) -3940 gram - 54cm- (aapje79)
    Jennifer - (5 november 2010) - 3945 gram - 53 cm - (Babyproject)
    L.S*.P. - (16 november 2010) - 4020 gram - 53 cm - (Lilalien)
    Sara - (22 november 2010) - 4100 gram - 52 cm - (IreneH)
    Yinthe - (11 november 2010) - 4175 gram - 51 cm - (wendy2010)
    Isa - (16 november 2010) - 4180 gram - 49 cm - (Lot23)
    Sem - (11 november 2010) - 4308 gram - 54 cm - (Lief09)
    Renzo - (4 november 2010) - 4620 gram - 58 cm - (Fem)

1 maand: (1e keer naar CB)
    Luuk - 3430 gram - 50 cm - (4 wk + 2 dg)
    Tess P - 3750 gram - 51,5 cm - (1 maand + 2 dagen)
    Mila - 3800 gram - 52.5 cm - (4 wk + 1 dg)
    Noa - 4060 gram - 52 cm - (4 weken + 1 dag)
    Owen - 4120 gram - 52 cm - (5 wk + 2 dg)
    Sacha - 4120 gram - 55 cm - (1 mnd en 5 dgn)
    Jayson - 4198 gram - 54 cm - ( 3wk + 5 dgn )
    Mika - 4265 gram - 51,5 cm - (1 maand en 2 dagen)
    Marjolein - 4280 gram - 54,1 cm - (3 wk + 2 dgn)
    L.S*.P.- 4285 gram - 59 cm - (6 wk)
    Tess M - 4340 gram - 55,5 cm - (5 wk)

Yinthe - 4380 gram - ?? cm - (4 wk + 5 dg)
    Thijs
    - 4445 gram - 52 cm - (1 maand + 2 dg)

Sara
    - 4465 gram - 53 cm - (4 wk + 3 dg)
    Lianne - 4655 gram - 56 cm - (1maand + 2 dg)
    Isa - 4680 gram - 55,5 cm - (5 wk)
    Micah - 4728 gram - 54,5 cm -(4 wk + 6 dg)
    Yara- 4750 gram - 54.7 cm - ( 3wk+4 dg)
    Jennifer - 4790 gram - 57,5 cm - (4 wk + 4 dg)
    Amé - 4995 gram - ?? cm - (5 wk+ 3 dg)
    Renzo - 5150 gram -57,5 cm - (3 wk + 5 dg)
    Lorenzo - 5165 gram - 57 cm - (5 wk + 6 dg)
    Sem - 5380 gram - 57,5 cm - ( 4 wk + 4 dg)
    Sara - 5470 gram - 58 cm - (6wk + 1 dag)

2 maand: (2e keer naar CB)
    Valentino - 2480 gram - ?? cm - (7 wk + 6 dg)
    Luuk - 4070 gram - 54 cm - (7 wk + 2 dg)
    Tess P - 4495 gram -54 cm - (2 maanden)
    Yinthe - 4520 gram - 53 cm - (7 wkn + 5 dgn)
    Noa - 5020 gram - 56 cm - (8 wkn + 2 dgn )
    Jayson - 5072 gram - 59 cm - ( 7 wk + 2 dgn )
    Mika - 5100 gram - 55 cm - (8 wkn + 4 dgn )
    Sacha - 5160 gram - 59 cm - (2 mnd en 4 dgn)
    Lianne - 5205 gram - 58,5 cm - (7 wk + 5 dgn )
    Yara - 5250 gram - 56.5 cm - (6wk+1dg nacontrole kinderarts)
    Tess M - 5300 gram - 58,7 cm - (9 weken)
    Micah - 5464 gram - 58 cm - (2 mnd +1 dg)
    Jennifer - 5540 gram - 60,2 cm (2 mnd + 5 dgn)
    Amé - 6020 gram - 61 cm (2 maanden)
    Sem - 6565 gram - 61 cm - (8 wk + 4 dg)

3 maand: (3e keer naar cb)
    Tess P - 5435 gram - 57,5cm

ik heb dus een "kleine" stevige vent!!

13. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Luukske wat een flinkert dat met het speentje erin en stoppen met huilen. Super hoor! Hij groeit goed zeg. Nou prima dan toch als hij wat minder drinkt.VEel plezier vanavond.

Babyp jeetje zeg dat is vele idd maar wel goed hoor. Wennen is idd meer voor de ouders. Al ik moet zeggen dat ik het nu makkelijker vind dan toen met Jaime de eerste keer.

Ik ga de slaapkop hier zo maar even pakken. Het is droog hier dus ga lekker lopen naar de bso. Hopelijk doet het wat voor die kilo's die er nog afmoeten ;)

14. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @sens, wandel ze!!
    ik had vanochtend ook naar het CB willen lopen(ligt tegenwoordig aan de andere kant van de stad, dus das goed voor de kilo's), maar hier dus ook regen. heb toen de bus gepakt, en op de terugweg via de stad teruggelopen, moest toch even die andere fles voor Mika halen, en aangezien hij zich zo goed heeft gehouden, kon ik dus ook nog even op koopjesjacht....heb hem nog wat leuke bovenkleertjes gekocht.

15. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    sensee: ja tess zou wennen van 9.00-13.00, maar dat wordt nu dus 12.00-16.00, hopelijk hou ik t zelf vol en niet dat ik zaterdag niet meer op of neer kan...maargoed...we zien t wel! anders weten we gelijk dat ik nog niet 2 dagen achter elkaar kan....
    haahh volg keer doen ze t wel met kokend water?

luukske: precies, als ik een keer niet kan, dan wil ze altijd extra werken voor me...dus mag wel is wat terug doen;)
    woow mika doet t goed, ondanks dat ie niet veel eet!
    leuk, veel plezier vanavond!!!
    pff die man van jou....ziet ie t dan echt niet??? of wil ie t niet zien???

babyp: ja vind t ook een btje jammer van mn werk...maargoed...we zullen zien!;)
    das idd een uitgebreide wenperiode...wij hebben ook 5 dagen opbouwend wennen....is idd erg prettig, voor ouders, kinderen en leidsters!

16. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Let maar goed op jezelf peertje!
    Ja volgende x doen ze kokend water..haha. Was mijn fout hoor.

Luukske oh lekker ook nog geshopt! En als het droog is, is het lekker wandelen heh...

Heb slaapkkop nog niet gepakt..haha...vind het zo sneu hem wakker te maken...

17. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ineke
    uhhh ik drink eigenlijk gewoon kraanwater.. mag dat niet dan?

margootje
    heeey meid! alles goed? schoonouders zouden vandaag de aanhanger komen halen met ons afval voor de stort en ludwi zou die dan mee gaan lossen maar ze was er niet bij tot onze grote verbazing. was al 2 dagen zenuwachtig maar niet nodig dus... waarschijnlijk is ze nog boos.. krampjes zijn weer weg.. gaat nu weer heel goed met ons meissie! hoe is het bij jullie??

sensee
    snap ik dat je schrikt als hij dan zo stil blijft liggen.. idd bijna altijd een schrikreactie en dan ineens niet.. maar gelukkig doet ie 't nog.. !

peertje
    ahhh ook al zo'n verdriet door de prikken.. erg is dat he.. en dat huilen ook is hartverscheurend.. :(

fairytale
    welkom hier en nog gefeliciteerd met je kleintje!

lief09
    he wat balen zeg van dat slechte begin van 2011.. :( kun je de expert niet vragen voor geen total loss verklaring? als je zegt dat je geen geld hebt voor een ander auto en deze wil laten maken zijn er sommige bij die dat doen voor je. (mits de auto dat ngo aan kan, het levert wel meer op meestal)

nony
    hey is jouw wond nog steeds niet goed dan?

peertje
    nou ja zeg... is toch jouw kind!? jij mag toch zeker wel bepalen waar ze in gaat slapen??

mrsnuke
    heeft peet niet zo lang recht meer op WW dan? het is nl zo dat ze de evntuele opleiding alleen betalen als ze dan goedkoper uit zijn dan wanneer ze het volledige recht op WW nog uit moeten betalen.. even uirekenen hoeveel ww hij nog moet krijgen tot einde recht en dan kijken hoeveel de opleiding kost die hij wil doen... + de maanden die hij nog WW zal krijgen tijdens de opleiding

UWV
    als de afspraak bij een arts is kun je hem wel afzeggen vanwege sollicitatie maar kijk dan even goed hoe je het brengt als ze er naar vragen; anders denken ze misschien dat je kunt solliciteren dus geen recht op ZW en knikkeren ze je er zo uit.

18. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Luukske: Dus Mika drinkt ook heel weinig zie ik. Super dat ie wel goed aankomt. Stelt mij ook wel weer een beetje gerust. Vandaag is het echt een dieptepunt qua drinken. Hij heeft nu vier voedingen op van 90cc, 75cc, 90cc en 85cc, in totaal dus maar 340cc. Hij moet nog wel twee voedingen. Net ook weer gillen na een paar slokken. Bij elke slikbeweging huilt hij. Later wordt dat wel beter gelukkig en drinkt hij toch nog wel wat.

19. star34

star34 Actief lid

7 aug 2010
    450
    0
    0
    omg. Den Haag
    das idd wel lekker van die wen uutjes... het kdv waar Noa heen gaat heeft dat niet.... best vreemd eigenlijk! Als ik dat van te voren had geweten had ik haar naar een andere gedaan...

20. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    sensee: ja ga er zeker op letten!
    hahah slaapkop! ja zo sneu heh als ze net lekker liggen!

wendy: nou fijn dat ze weer gezellig is! haahah en sch.moeder nog beledigd! nou jammer voor haar toch!

star: anders bel je t kdv toch en vraag je om een wenperiode???
    zullen ze toch niet heel moeilijk over doen neeem ik aan!

Deel Deze Pagina