November 2010 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Marleen1979, 5 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyproject

babyproject Niet meer actief

@peertje: die foto van Tess, leuk! Lekkere vrolijke meid zeg!

@Margootje: oh! jouw Tess is echt sterk! WAUW! Grote meid, mooi gezichtje ook. Pff, ik moet echt meer oefenen met Jen, dit kan ze echt niet hoor!

2. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar heb je ook weer gelijk in dus heb ff op google gekeken :p En dit vond ik er wel over:

Als je tepels erg pijn doen dan kan dit zoveel spanning veroorzaken dat het toeschietreflex wordt geremd. Hierdoor krijgt de baby dus geen melk en wordt boos, hij gaat ongeduldig trekken en rukken aan de tepel met als gevolg dat de pijn toeneemt en jij nog meer tegen het voeden gaat opzien. Om deze vicieuze cirkel te doorbreken kun je voor het aanleggen wat afkolven met de hand, hierdoor komt de melkproductie al op gang voordat je de baby aanlegt.
    Pijnlijke tepels gaan bijna altijd na een paar dagen over. Bij extreme pijn kun je de dokter vragen een pijnstiller voor te schrijven.

Mss is er dan wel genoeg melk maar idd geen goede TSR?

3. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het idee dat ze dit ook nog maar sinds deze avond kan ;) Elke andere keer dat ik haar op haar buikje legde, werd ze kei kwaad omdat ze snel moe werd en dan op haar gezicht lag. Nu vindt ze het opeens geweldig :p

4. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Moontjee: haha ja dat beest op haar arm heeft echt super veel succes! Ik kan het iedereen aanraden! Het is het leukste speeltje wat we tot nu toe voor haar hebben :)
    Oh nou dat is toch wel een beetje een opluchting dat jullie die 1500 euro niet hoeven te betalen.

@ Peertje: wat een poppetje is Tess toch! ♥

@ MrsNuke: wauw, dikke auto hoor! Wij zijn deze week ook gaan kijken voor een nieuwe auto. Is altijd aantrekkelijk om die nu te kopen vanwege de salon kortingen.

@ Babyproject: ga je eigenlijk nu overstappen op flesvoeding nu Jennifer naar het kdv gaat of ga je voorlopig nog door met bv?

5. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, Belgiƫ
    Hmmm ja zou best wel kunnen hoor, daarom drink ik dus die thee weer opnieuw... TSR heb ik wel nog goed in de borst waar ze niet aan drinkt want daar moet ik en tetradoek in m'n bh steken anders lekt het op m'n kleding!
    Misschien toch maar weer 2 kopjes thee dan, namidag en s avonds om de productie op pijl te houden!
    Bedankt voor de tips ;)

Oh ja Margootje, leuke foto!!!!

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

voor welke zijn jullie aan het kijken?

7. LittleMonsters

pfff we krijgen morgen nog kraanvisite maar heb geen koek meer in huis..
    gelukkig wel alles voor een cake dus ben nu nog een cake aan het bakken hihihih
    hoe vers wil je hem hebben hahah

8. babyproject

Waar heb je dat speeltje vandaan? Vind het wel een superidee: een beestje op de arm!

Ik ga BV en FV combineren. FV op kdv en BV thuis. Nu dus nog een flesje vinden waar ze uit wil drinken. Kan altijd nog de grotere Medela flesjes halen natuurlijk, maar het leek me wel handig als ik een flesje nam waar je ook van die handvaten aan kan zetten voor als ze wat ouder is.

9. babyproject

Dat is nog eens luxe :) Verwennerij hoor!

10. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, Belgiƫ
    Meiden, Mila is nu eindelijk een uurtje aan het slapen (snel onder de douche joepie) maar nu vind ik dat ze zo raar ademt! ZE doet het al de hele dag maar nu is het erger... ze ademt precies alsof er iets vastzit in de keel of sinussen, erg grommend... ik spoel zo'n 4 keer per dag met fysiologisch water, kan ik nog wat doen? Is dit gevaarlijk?
    Ben zo bang dat ze stopt met ademen he...

11. babyproject

@Ineke: sorry meis, kan je er niet mee helpen... ik weet het niet, ken het niet :(

12. LittleMonsters

hier ook zo raar roggeltje :( heb ook geen idee wat ik er mee aan moet hij slaapt ook heel ligt nu is constant wakker doe dan zijn speentje weer in en dan gaat hij weer rustig slapen.. hoop dat hij vanacht een beetje slaapt om er nou elk uur 3 kwartier uit te moeten is ook niet zo fijn :( maar wat moet moet he

13. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, Belgiƫ
    Hier dus ook MRsNuke, en dan soms zo een hoge 'piep' bij het ademen erbij en dan kronkelt ze zo precies of ze het benauwd heeft...

14. LittleMonsters

ja jay heeft ook zon piep, dat heeft hij al een hele tijd.. soms als hij wel eens heel enthausiast wordt denk ik wel eens je moet ook nog ademen hoor hihih en soms krijgt hij dan ook kokhalsneigingen en je mag er niet om lachen maar dat bekkie wat hij dan trekt ;):)

15. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    waar kun je dat kopen ?? die speeltjes voor aan de armpjes en beentjes?

16. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Hmm... Ik heb Luuk paracetamol gegeven i.v.m. zijn prikjes. Hij heeft om 20.30 uur zonder problemen zijn fles leeg gedronken (lees: hij heeft pijnstillers dus geen pijn) en is niet ingebakerd in slaap gevallen en niet meer gehoord. Ik ga steeds meer denken dat hij ergens heel veel pijn door heeft (reflux?) en dat daar alle problemen door komen. Zo rustig als nu heeft hij in tijden niet gedronken. Ben benieuwd hoe de late voeding gaat.

17. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    halloo
    hier even een teken van leven..
    druk druk de laatste dagen.
    Maandag bij mijn zus wezen restylen...ze is verhuisd (is gaan samenwonen en gaat in april trouwen) en had hulp nodig bij het inrichten. Vind ik altijd erg leuk, dus hebben daar een dagje doorgebracht. Resultaat is leuk geworden.

Gisteren wezen shoppen met de kids en mijn mama. Erg leuk en goed geslaagd. Denise was weer uit haar kleding gegroeid. Kinderbijslag was weer binnen dus kon weer lekker mijn best doen met geld uitgeven voor haar ;)
    1 jurkje, 1 rokje, 2 spijkerbroekjes, 4 hemdjes en onderbroekjes, 4 truitjes, 1 bollero'tje
    en voor Lianne heb ik zo'n onwijs schattig feestjurkje gekocht voor de trouwerij van mijn zus (pas in april, maar kon het niet laten hem mee te nemen)

Vandaag wezen klussen in mijn andere zus haar huis. Die heeft het huurhuis waar mijn zus eerst woonde kunnen overnemen en is daar nu druk aan de slag.
    Hebben ons best gedaan een kast in elkaar te zetten met van die bouwtekeningen,,,pfff lastig hoor!!
    en later op de middag ben ik nog mee geweest trouwjurk bezichtigen en mening geven over de accessoires.

en dan tussendoor Lianne die onrustig is en meer moet huilen.
    Krijg meer en meer spijt van de fv. Ze heeft geen ritme meer, drinkt niet alle flessen leeg en huilt meer dan ze deed.
    Ik wil mijn tevreden, lach grage en babbelende meid terug!!!!
    ze lijkt niet helemaal haar zelf, misschien is ze ook wel niet helemaal fit.
    Ow en ze slaapt sinds gisteren op haar eigen kamertje.
    Weer zo'n afscheid momentje. Eerst de bv en nu ook al op haar eigen slapen.
    Ben echt een emo wrakje op het moment.

sorry dat ik even op niemand heb gereageerd, Morgen weer een poging doen tot bijlezen.

18. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3498 Margootje, 12 jan 2011
    Laatst bewerkt: 12 jan 2011
    @ Ineke: hopelijk helpt de thee en gaat de pijn snel over. Bv hoort leuk te zijn en geen pijn te doen!
    Als je het ademen van Mila niet vertrouwt, zou ik even de hap bellen ofzo.

@ MrsNuke: wij zijn aan het kijken voor een hyundai ix35. Normaal gezien zou dat enorm duur zijn maar omdat Johan zelfstandige is krijgt hij een fleetkorting (geen idee wat dat is ;)) van 14% en kan hij de btw terugvragen dus dat scheelt nog eens 21%. Met de salon korting gaat er nog 2% vanaf dus dan wordt het toch betaalbaar.
    Ooh, lekker, cake! Mjam mjam :p

@ Babyp: ik heb die beestjes gekocht bij "de krokodil". Volgens mij hebben ze die winkels niet in Nederland. Het is in ieder geval van het merk "lamaze". Als je het nergens kunt vinden, wil ik het eventueel wel opsturen hoor. Het is een set van 2 polsbandjes en 2 zwart/wit gestreepte sokken met een beestje op.
    Ah, hier heb ik het online gevonden:
    Lamaze pols- en voetrammelaarset - IkenIk hippe babywinkel en kinderwinkel met kinderkamer accessoires en themas
    Op deze site kun je het ook kopen, de prijs is hetzelfde. Tess heeft in ieder geval heel veel aandacht voor haar handjes nu. Heb er even een foto van toegevoegd :)

@ Marleen: wat fijn dat Luuk zo relaxt zijn fles leeg heeft gedronken! Het kan toch haast niet anders dan dat hij ergens pijn van heeft he. Hopelijk kan de ka dinsdag eindelijk vertellen wat er met jullie mannetje aan de hand is!

@ Jootje: jij bent idd druk bezig geweest! Wel fijn, lekker shoppen hoor. Wil ik ook nog best eens doen ;) Wat jammer dat je spijt hebt dat je met bv bent gestopt (waarom heb ik precies gemist :)). Misschien moet Lianne ook nog wennen aan de fv en voelt ze zich daarna weer beter. Tess slaapt hier ook nog bij ons op de kamer gewoon omdat ik zelf het "afscheid" ook nog niet aankan. Pfff, ik zie er ook al tegenop dat ze binnenkort naar haar eigen kamertje moet... Ik kan me heel goed voorstellen dat je er emo door wordt. Dikke knuf voor jou!

Nou, nu kruip ik in bed. Om 7u gaat de wekker weer om Tess te voeden. Trusten!!

19. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Gisteravond weigerde Luuk de fles helemaal. Hij heeft dus geen late voeding op... Dat is nog niet eerder gebeurd dat hij helemaal niks wilde drinken. Zijn totaal van gisteren was dus ook maar 560cc.. Ik zal blij zijn als het dinsdag is.
    Hij werd om half 1 wel wakker, toen wilde hij 60cc en daar slaapt hij de hele nacht al op. Hij is nu dus nog steeds niet wakker.

20. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    pffff de dag begint goed, niet dus...Lorenzo heeft 3/4 van zijn fles er weer uitgespuugd overal overheen inclusief hemzelf...en ik was net wakker...
    Nu ligt hij weer in bed, maar hij wil nog niet weer slapen.
    Ikzelf heb nog steeds last van mijn rug, dus nog steeds rustig aan doen...
    Straks rihanna naar de psz brengen, dus dacht nu nog ff in bed te kruipen maar helaas wil meneertje niet slapen *zucht*

Deel Deze Pagina