November 2010 mama's!

Discussion in 'De mama's' started by Marleen1979, Nov 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Even een vraagje: ik heb van mijn HA SAB-simplex gekregen om krampjes te verhelpen... ik weet dat enkelen hier dit gaven.

Maar de bijsluiter is in het Duits, ik denk dat ik 15 druppeltjes mag geven 3 maal per dag? Klopt dit?
    En moet het in een flesje (afgekolfde) melk of mag het ook zo in het mondje?

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Och, jij ook al zo'n drama met kolven? Hier ook. Lukt na 6 weken nog steeds voor geen meter... Mijn max is 140ml na 3 kwartier beide borsten kolven... :( En op een gegeven moment gaat het alleen maar slechter, want je hebt geen zin en bent dan te gespannen etc...

Hoelang blijf je weg? Je hebt naar mijn idee 2 opties: zoveel mogelijk kolven en opsparen in de vriezer. Zou het zo verdelen dat je makkelijk flesjes van 150ml kunt maken. Andere optie is een flesje met flesvoeding... Deden wij hier af en toe ook en dan kon ik weer eens iets meer kolven.

Als je baby 1 borst drinkt is kolven zoveel makkelijker heb ik het idee...

3. babyproject

Ahhhh <3 Wat een snoesje(s) :D

En baby's drinken inderdaad vaak meer dan jij eruit kan kolven. Zou niet best zijn als Jennifer zou drinken wat ik kolf ;)

4. babyproject

@coco: wat is R. al sterk! En ja, das erg vroeg om al te rollen! Indrukwekkend!

5. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    hey meiden ik vergeet het gewoon te vertellen..
    Het gaat nu gewoon echt super met Micah..* Afkloppen ;)*Haha

het gaat nu zo:
    1e voeding(rond 07.00 )
    ong. 2,5 uur slapen
    ong. 1,5 uur wakker
    2e voeding ( rond 11.00)
    ong 1,5 uur wakker
    ong 2 uur slapen
    nog even wakker
    3e voeding (rond 15.00)
    ong. 2,5/3 uur slapen
    tot de 4e voeding wakker
    4e voeding (rond 19.00)
    Slapen
    5e voeding (rond 23.00)
    slapen tot de volgende ochtend.

omdat we hem sinds 3a 4 dagen om 19.00 uur op bed leggen moet hij nog een beetje wennen aan het goed doorslapen..
    (nou ja is niet slecht) hij is nu vaak rond 05.30 wakker en eerst altijd 07.00 maar het begint al beter te worden
    ik ben super trots op mijn kleine ventje!
    Oh ja,
    en hij lacht veel meer en huilt bijna niet meer! alleen als hij honger heeft en als hij moe begint te worden. dankzij de sab-simplex heeft hij weinig tot geen krampjes meer.
    Liefs, Simone

6. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    voor elke voeding 15 druppels bij borstvoeding VOOR de voeding op de tong druppelen
    bij fles voeding of afgekolfde melk 15 druppels in het flesje doen.

7. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Wow wat snel!
    en wat een mooi kindje!

8. babyproject

Moontjee: super hoor! Wat geweldig dat zoiets kleins zo'n groot verschil kan maken. Hij zal ook wel minder huilen doordat hij nu meer slaap krijgt. Al dat wakker zijn is niks voor zo'n kleintje, maar dat zie je meer: wel moe zijn maar niet kunnen slapen.

En wat een leuke avatar van je heerlijk vrolijke mannetje!

9. IreneH

IreneH Fanatiek lid

Dec 5, 2007
    1,979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Aaaah wat een mooie foto Ineke! Echt super, mooie meid ook hoor!!!

10. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Dank je moontje!
    Coco, wat snel! En tis een schatje hoor :)
    Irene, Babyp dank je ;)

Ja als mila 2 borsten drinkt krijg ik ook niets gekolfd hoor... in geval je niets gespaard krijgt een fv ertussen als je weg moet zou ik zeggen

11. babyproject

Vandaag was trouwens onze 2e wendag bij de opvang. Twee uurtjes maar. Heb 1 van de leidsters een flesje laten geven, ging zonder problemen op (had niet anders verwacht, ze heeft vaker van anderen een flesje gehad), alleen de manier waarop ze drinkt bevalt me niks, ze pakt die brede speen van de Avent fles nog steeds niet goed. Heb nu maar grotere flesjes van Medela gehaald. Die speen is ze immers al 6 weken gewend.

Ik ga na het weekend ook beginnen met 2 voedingen afbouwen... Hopelijk is dat voorlopig voldoende, als ze in een 7-11-15-19-23 ritme zit, kan ik 3 v/d 5 voedingen nog zelf doen.

Maf inderdaad dat het babyzwemmen 's avonds is. Er is ook wel 's ochtends babyzwemmen, maar dan kan mijn man niet mee en met zn tweetjes (of drietjes eigenlijk) is het allemaal net iets makkelijker.

12. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Goe met zn hoofd omhoog hoor! Sacha heeft daar nooit zo'n zin in. Ik moet zeggen dat ik hem ook te weinig op zn buik leg.
    En nu al draaien!!! dAt is echt snel.

13. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Moontje fijn dat hij zn ritme te pakken heeft! Nu volhouden.

Marleen ah arme Luuk maar groot gelijk heb je dat je het hebt gefilmd. Uitleggen is altijd lastiger.

Verder wel gelzen maar beetje druk..vandaag vriendinnetje van Jaime te spelen gehad...OMG wat zijn die druk..en wat kunnen ze gillen.
    Sacha is heel erg verkouden. Balen 2 dagen gewend op kdv totaal 6 uur en hup verkouden :x.

Oh ik ben vandaag O geworden. Hoe symbolisch...de laatste dag van mn verlof...

Verder zn gang. Baal nog steeds van de bril voor Jaime en pleisters. Zijzelf vindt het leuk. Hoop gewoon alleen niet dat ze gepest wordt straks, ze is te lief en aardig vaak voor mensen. Bijt wel wat van zich af maar niet veel (omdat ze lief wil zijn voor iedereen).

14. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    hee meiden,

Zoals de meesten van jullie weten gaat het hier thuis niet goed.
    En nog steeds gaat het niet goed.....:(
    Nou schreef ik hier al niet heel veel mee, maar het lijkt me beter om
    hier even niet te komen...
    Ik ben alleen maar aan het klagen, terwijl dit een tijd moet zijn voor gezellige praat.
    Dus zolang het hier thuis niet beter gaat, kom ik niet meer.
    Als er een oplossing is gevonden, laat ik dit of zelf weten of via mijn buddy (als je het goed vind wendy?)

Dus ik wens iedereen veel succes met de kindjes!!!

LIEFS nony

15. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Sensee, inderdaad heel erg symbolisch!
    EN ik zou alvast even met de leidsters of juffen van Jamie gaan praten om het even aan te kaarten, dan zullen ze er vast even extra op letten, samen met de groep over praten...
    Zo doen wij het ook op school als er een kindje met bril, gips,... of zelfs een kindje van afrikaanse afkomst komt (is een dorpsschooltje dus niet veel allochtonen) dan praten we er samen over, stellen vragen en vooral het kindje met iets 'speciaals' mag honderduit vertellen en dan is iedereen geïnteresseerd en geen pesterijen!
    Zeker aankaarten!

NONY, dikke knuffel!!!
    Ik weet zeker dat iedereen vindt dat je NIET vervelend doet hoor... we luisteren graag naar je als je je hart wilt luchten!
    Heel veel sterkte toegewenst, kom wanneer je wilt, je bent ALTIJD welkom om wat dan ook te vertellen, goed of slecht!

16. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Nony: Ik vind het helemaal niet erg om je "geklaag" aan te horen hoor. Naast alle leuke dingen die we met elkaar willen delen is het toch juist fijn om hier je verhaal kwijt te kunnen als er eens iets niet zo lekker gaat. Iedereen heeft hier wel eens wat te klagen of iets wat ze kwijt wil, over iets met de baby, iets persoonlijks of iets heel anders, de één wat meer of erger dan de ander. Maar hier zijn er altijd dames die, je verhaal 'aanhoren', je advies geven of alleen maar even laten weten dat ze er voor je zijn of aan je denken, dat vind ik juist zo fijn van dit topic dat dat allemaal kan.
    Ik denk dat niemand hier het erg vindt om naar jouw "gezeur" te luisteren.
    Maar als jij vindt dat het beter is om hier voorlopig niet te komen is dat jouw keuze. Dan wil ik je heel veel sterkte toewensen. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen, er is toch genoeg om voor te vechten?
    Dikke knuffel voor jou, en hopelijk zien we je hier weer eens, in een vrolijkere toestand.
    Maar nogmaals: Als je denkt dat wij je een zeurpiet vinden moet je echt niet wegblijven hoor!

17. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ineke dank je voor de tip. Ik ga het met dr juf bespreken.
    Hoe gaat het bij jullie op school als ze dan moeten gymen? Jaime heeft straks ook die pleister...zie je dan wel diepte? Als ze nu valt bloed ze als een rund door die bloedverdunners. Ik zag het van de week met een heel klein wondje op haar vinger.

Nony meid je mag hier ook klagen hoor! Doet iedereen. Maar je moet wel genieten van je kindje heh...hoe ongezellig het nu ook is. De tijd gaat al zo snel. DIkke knuffel.

Meiden ik krijg net een sms van Marleen: Ik zit al de hele middag in het zkh met Luuk. Hij krijgt zo een catheter om te kijken of hij blaasontsteking heeft.

Oh Sacha is wakker..Tot later!

18. peertje

peertje Fanatiek lid

Mar 20, 2009
    1,671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    ineke: wat een mooi stel samen!!!!!

coco: wat een mooi ventje!!!! en rollen, echt super! hier alleen terug! van rug naar buik...maar das ook makkelijker;)

sensee:lucky bastard! laatse verlofdag ongi! :D

marleen: ahhh neee.....sterkte meid...hoop dat t meevalt!

nony: ach meid, heb zo met je te doen....en klagen mag hier hoor!!! tis heus niet bij iedereen rozengeur en manenschijn!
    maar als je je dr niet prettig bij voelt moet je t zeker niet doen! sterkte in de strijd meid, en geniet van je kiddies!

moontjee: das mooi meid!

hier: weer gewerkt, ben kapot en heb auw:(
    en heb ik ook nog eens een blaasontsteking, dus nu aan de AB....gelukkig had ik die nog in huis, van mn zwangerschap(onaangebroken, had m toen uit voorzorg in huis voor vakantie en de vele blaasontstekingen)
    tess heeft t goed gedaan op kdv!

19. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

Feb 7, 2010
    857
    273
    63
    Female
    Hoi!

Net terug van de C&A, eigenlijk was het er véél te warm, blij dat ik terug ben!

Bedankt voor de verjaardagswensen!

Ineke, coco, babyproject: ik heb ook een kolf van de CM (ameda dacht ik). 't Is wel een idee op 's morgens te kolven. 't Zal verzamelen worden. Flesvoeding heb ik niet geprobeerd en ik denk dat we in dat geval hypoallergene voeding nodig hebben (sterk vermoeden koemelkallergie, ik eet zelf geen melkproducten meer en krampen, diarree, eczeem is minder). We blijven maar een avond weg maar ik dacht eraan hem mss eens te laten slapen bij mijn ouders, dan kunnen we eens een nachtje doorslapen... Tristan drinkt normaal zo rond 18u, 21u, 01u, 4u, 8u ... (is nog véél hé... en veel voeding nodig!)

Coco: wauw, dat is vroeg en super foto! Tristan heeft meestal ook niet zo'n zin in om z'n hoofd te heffen...

20. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

hey meiden

ik zit er nu echt helemaal doorheen.. peet belde net hij was even weg wat halen met de auto voor de laatste keer nou je raat het al.. kapot :(:( nu staat de auto op een parkeerplaats daar en heeft hij zijn pa gebeld dat kutding kost ons net nog even geld niet te filmen dit... had ik eindelijk weer wat gespaart hup weer weg...

Share This Page