@ Sensee: Tess vindt infacol gelukkig niet vies. De vitamine D druppeltjes hebben ook een sinaasappelsmaak en daar gaat ze heel erg van kokhalzen dus was ik al bang dat ze dit meteen uit zou spugen maar ze lijkt het gelukkig toch niet vies te vinden. Ik wil de infacol wel even een paar dagen uittesten en anders probeer ik weer iets anders. Nu is Tess weer even stil maar net was ze weer heel hard aan het krijsen. Ik heb gelijk even een potje mee staan janken, vind het echt zo zielig @ Marleen: ik baker Tess 's nachts ook wel in en dan slaapt ze wel heel goed maar ik kan haar toch moeilijk heel de dag inbakeren? Pfff, ik hoop niet dat dit zo weken gaat duren want ik weet echt niet hoe we dat dan moeten volhouden...
Je kan prima de hele dag inbakeren. Het principe is juist dat ze bij elke slaap ingebakerd worden. (zie boekje Ria Blom) Wij bakeren Luuk ook gewoon bij elk slaapmoment in.
ik ben begonnen bij de gemeente als dir. secretaresse. Na een paar jaar niet mee rzo leuk dus gekeken voor een studie. Heb de HBDO bestuursacademie gedaan sociale zaken, welzijn en onderwijs. Cultuur valt daar onder. Toen daarna mn bachelor gehaald en toen naar de VU om bestuurskunde te studeren... En dat dus alles in vrije tijd. Heeft mij veel tijd en energie gekost maar was het zo waard!
Hallootjes iedereen!!! Ik kom eventjes 'verslag' uitbrengen... ben nog tot dinsdag in het ziekenhuis..; pfff zo erg lang he! Mila heeft sinds gisteren eindelijk de bv-drang te pakken!!! MAAR ze is zo hevig dat ze amper haar mondje open wil doen en dus steeds verkeerd aanhapt! Iemand tips om haar te laten 'openen'? En dan is ze zo opgejaagd, terwijl ik zo rustig probeer te blijven, ze is gewoon razend dan! Gelukkig helpen de verpleegsters en vroedvrouwen me hier, maar ik zou het toch graag elke keer zelf kunnen, want als ze rustig is gaat het prima! Oh ja, sorry dat ik niet veel kom..; ben soms zo moe nog he! Kon ook vandaag pas terug op m'n benen staan om naar het toilet te gaan, want benen werden niet goed wakker na epidurale!
Wauw, wat goed! Ik heb altijd heel veel respect als mensen een studie doen naast hun bezigheden zoals een baan. Mijn man heeft de HTS in de avonduren gedaan, naast zijn baan waar hij 60 uur per week van huis voor is. (hij werkt wel 40 uur, maar met overwerk en reistijd komt hij op veel meer uren). In die tijd is Roel ook nog geboren dus dat was echt heftig. Maar nogmaals supergoed dat je je zo op hebt gewerkt en aan de VU hebt gestudeerd.
margootje: hoe is t nu met Tess en dr krampjes? tis heel vervelend meid.....maar t komt goed! mrsNuke: meeting is altijd leuk wendy: hahaha die jas! geweldig! sensee: ooo was je nog vlakbij ook debby: ik herken t niet t baby-willen zijn....had t wel verwacht van Isa, maar t is totaal andersom...tis een echt moedertje... maar ik lees dat je ook al veel met ryan doet, meer kan je denk ik niet doen! ineke: logisch dat je nog moe bent en druk met beeb...komt vanzelf! suc6 met bv! gisteravond had Tess om 21.00 eten gehad...en daaarna slapen(we waren net thuis van verjaardag) Maar we waren allebei erg moe...dus gingen ook op tijd naar bed, en we zouden wel zien hoe laat tess zou komen....kwam ze om 2.30....best netjes...daarna weer slapen tot 6.30 en weer slapen tot 8.30 en toen had ze wel weer honger, dan haalt ze de schade weer in van een langere tijd slapen, dus eten gegeven
**Sorry, even een ego-berichtje*** Goedemorgen, Hier een rotnacht achter de rug, Owen is hartstikke verkouden, had vannacht een beetje verhoging en spuugde veel. Ik denk dat hij gewoon grieperig is, want hij spuugt veel en drinkt zijn flessen nog niet voor de helft leeg (en dat moet juist wel, want morgen moeten we hem wegen ). En dinsdag belt de ka dan om te horen of hij gegroeid is en zo ja hoeveel en zo nee, wat de consequenties zijn. Ik word er zo langzamerhand steeds verdrietiger van...ik kan niet genieten, ben alleen maar bezig met flessen en hoeveel er in gaat.
hoe snel moet die cinabay werken? mijn kleine moppie heeft zo'n last van zijn darmkrampjes.. ik vind het zooo zielig!!!
Volgens mij werkt de Cinababy wel redelijk snel hoor Moontjee. En soms wil een warme kruik tegen het buikje ook nog wel helpen.
debby: ah getsie....wat een gedoe weer.... snap dat je daar niet vrolijker van wordt! STERKTE MET M! moontjee: Als t helpt, dan moet je wel gelijk iets merken aan Micah! hier hielp t niet..maar das per kind verschillend..... Tess is nu 6wk en ik merk echt dat ze ouder word...amper krampjes meer, meer wakker, lachen, met enige regelmaat slapen.... oja we hebben net nog fotos voor de kerstkaart gemaakt van tess, (de andere 2 had ik van de week al gedaan) zoo schattig...zal de kaart showen als ie klaar is! maar hier alvast 1 fotootje(van de vele)(nog onbewerkt)....
@all, ik heb het idee dat Mika een rooie gaat worden, haha....mijn moeder meende het net ook al....zijn haartjes zijn heel donker, en dat hebben mijn zussen ook gehad, en dat zijn ook rooien.... ik zou dat wel erg leuk vinden, wat heb altijd gezegd dat ik graag een kindje zou willen met rooie haren OF krullen....nou, nu heb ik er 2, waarvan 1 met krullen en 1 met (wrs) rooie haren!! verder ben ik de ingevroren bv aan het opmaken, en bij stuwing mijn borsten aan het afkolven....tussendoor krijgt Mika gewone FV, en dat gaat goed, ook zijn poepluiers zijn nu beter.... @luiers....de KV luiers redden het niet bij de pampers....heb nog KV luiers liggen die gratis waren op de bonnen, maar die zijn voor overdag, en de pampers voor 's nachts....als de KV luiers op zijn, snel over op de pampers want het plassen gaat Mika ook goed af, dus de enige die volstaan zijn de pampers.... komende week ga ik een poging ondernemen om naar de kapper te gaan, en komende vrijdag heb ik een babyborrel van mijn werk!
@ Peertje: Vandaag gaat het weer een stuk beter met Tess. Ze is weer veel rustiger en ligt al bijna heel de dag te slapen. Volgens mij moet ze haar slaapgebrek van gisteren serieus inhalen. Deze nacht duurde het ook wel langer dan normaal eer ze sliep en ze was zich constant aan het verzetten tegen het inbakeren. Ze was echt razend dat ze niet kon bewegen maar uiteindelijk is ze van pure vermoeidheid dan toch in slaap gevallen. Hopelijk blijft het de rest van de dag ook nog zo goed gaat als nu. Wat een super lieve foto van jullie Tessje zeg Aan de ene kant kijk er er ook wel naar uit dat Tess wat ouder wordt, al is het maar om van die akelige krampjes af te zijn! Nochtans probeer ik nu ook wel veel van haar te genieten want dat "baby zijn" is er zo snel af he. Slaapt jullie Tess al goed door 's nachts? Hier wordt Tess maar 1 keer wakker 's nachts, meestal om 5.00u. Stiekem hoop ik dat ze die voeding snel weer een uurtje verder kan schuiven @ Moontjee: Aah wat zielig dat Micah ook zo'n last heeft van krampjes. Helaas weet ik hoe erg het is om je beebje zo te zien lijden. Misschien moet je toch ook eens die infacol proberen als je geen verbetering merkt met cinababy. Ik leg ook wel eens een pittenzakje op Tess haar buik en ik heb het idee dat dat ook wel helpt. @ Debby: Ik heb echt zo met je te doen meid Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet kunt genieten van Owen en dat je constant bezig bent met voeden enzo. Hopelijk is hij toch bijgekomen ondanks dat hij nu niet goed drinkt. Veel sterkte in ieder geval. Hopelijk gaat het snel weer beter met jullie. @ Ineke: Tess werd ook goed kwaad als ze niet snel genoeg eten kreeg. Aan de ene kant was dat wel handig want doordat ze zo begon te brullen, deed ze ver haar mondje open en kon ik haar dus goed laten aanhappen Het is gewoon even een kwestie van oefenen, zowel voor jou als voor Mila. De tip van Moontjee werkte hier trouwens ook wel en het aanhappen gaat ook makkelijker als je borsten niet te vol zijn. De eerste weken bv zijn gewoon rot. Ik heb hier meerdere keren zitten huilen omdat ik zo'n pijn had van bloedende kloven en dan ook nog die borstontsteking.... Gelukkig gaat het vanzelf weer beter na een tijdje! @ Kolven: Jeetje, ik schrik er soms van als ik hoor hoeveel sommigen kunnen kolven! Ik ben al lang blij als ik 100ml uit 2 borsten krijg! Ik vraag me trouwens af of je borstvoeding met flesvoeding kunt combineren...
Zoveel werken en dan een studie is nog moeilijker! Bij mijn eerste studie werkte ik wel voltijds maar dat is bij overheid 36 uur pw. Ik kreeg dan 1 dag pw vrij om naar school te gaan. Studie 2 en 3 moesten naast mn werk. Maar hier toen nog geen kindjes hoor..En Michiel werkte toen in Cambridge dus door de week had ik ook meer 'eigen' tijd. zou nu heel graag nog iets willen doen maar waar haal ik de tijd vandaan...... wij gaan altijd naar spanje en Michiel spreekt ook spaans. Jaime leert nu ook een beetje zei ze laatst nog jij moet het ook leren...ja zegt ze dan ga je naar school om spaans te leren...ja lieve meid maar wanneer....
hihi Mika een rooie ...ik vind het wel bij zn naam passen. Idd ook een optie op de dag andere luiers dan in de nacht...overdag verschoon je toch vaker. Margootje 100 cc is toch best veel? En als ze er genoeg aan heeft is het goed toch? Volgens mij kun je bv en fv wel combineren maar ff goed kijken hoe je dat doet met speen en wat voor speen...niet dat ze straks niet meer bv wil. Bij Jaime kolfde ik een uur aan een tiet en had ik nog geen 25 cc. Peertje wat een schatje. En echt een meisjesgezicht heeft ze. Leuk dat ze meer bewust worden van dingen om zich heen heh. Jaime was als piet geschminkt vandaag en sacha moest lachen toen hij haar zag....mss niet precies daar om hoor maar hij reageerde er wel op..haha. Nou Debby het houdt echt niet op heh. Wat gaat zkh doen als hij opgenomen wordt? sondevoeding oid? En opname wil je niet dus ik hoop dat hij toch nog goed groeit al wel lastig als hij niet zo goed drinkt en spuugt. Marleen was je nog naar de christmas fair geweest? Hier ook goed vannacht. 22 uur laatste voeding en kwam vijf uurtjes later. Daarna weer doorgetukt. Gister en ook vandaag vermoed ik dat ik op 6 flessen komm (en heb er niet eens wat voor gedaan...heb ik mazzel in ene). Hij nam bij zn voeding vanochtend 150cc . Daarna dus door naar sint en dacht al dan kan hij wel ff 4 uur ertussen hebben..en ja hoor. Dat poepgedrag begrijp ik trouwens nog steeds niet . Vannacht weer harde kleidrolletjes en nog geen 3 uur later heeft ie een normale poep ikke nie meer weten. Zo mn beenhammetje staat op het vuur, hoop dat ie lekker smaakt straks..nog nooit zo'n ding gemaakt..
@Sensee: Cursus Spaans bij de volksuniversiteit doen anders? We zijn niet naar de christmas fair geweest. Ik ben superverkouden en niet zo fit dus maar thuis gebleven. En jullie?
Ik ben moeeeeeeeeeeeeeeeeee en soms ook best jaloers op jullie als ik lees hoe goed jullie kindjes drinken.... (sorry!). En ook doorslapen 's nachts, Owen kwam vannacht om de 3 uur en op een gegeven moment is Arnoud zelfs met hem naar beneden gegaan, want hij bleef maar huilen en wilde niet meer slapen .