November 2010 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Marleen1979, 5 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    @mrsNuke: haha. hier gemiddeld 2 a 3 poepluiers op 1 dag. maar gebruikt ook comfort voeding en dat bevorderd stoelgang.

2. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Hee meiden, ik ben er weer!
    Na een paar goede gesprekken is de rust weer in huis, en het gaat GOED!!! Het gaat zelfs super goed..ben zo blij
    Met feline gaat ook alles top, dus er zit hier een hele blije mama.
    Ben weer begonnen met werken, en inkopen voor de zaak.
    Hoop dus dat ik snel weer bij kan lezen en kletsen...

Veel liefs nony

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik gebruik omneo dat is ook voor moeilijke stoelgang want heb jay een aantal weken moeten helpen hij poepte niet uit zichzelf 1 keer in de 3 4 dagen was normaal.. dus vandaar dat ik sta te kijken van 2 poepluiers :D

en hoe jeetje wat een luier vol meneertje zat telachen en te gillen en mama ppfffff wat een lucht zeg

4. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    middag,

heb even niet bijgelezen nog.
    nog nieuws/nieuwtjes die ik heb gemist???

gisteren drukke dag, veel bezoek voor mannetjes verjaardag.
    lagen pas 02:00 uur op bed ofzo. Denise werd helaas om 06:00 al wakker. Lianne weer keurig om 7:30 uur :)
    Morgen voor de eerste keer babyzwemmen met een vriendin en haar zoontje. Heb er veel zin in, maar lijkt me ook lastig met aankleden enzo..iemand tips?

5. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Nony: wat fijn dat het weer lekker gaat bij jullie thuis!! :)

6. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    @ margootje, wat een leuke foto en wat een bos haar zeg!
    erg mooi!

hier, Met mijn kleine gaat het al weer wat beter, donderdag hoor ik de uitslag.
    ik hoop dat het meevalt.
    RSA virus heeft ze niet gelukkig...
    Maar mex of influenza maken een grote kans..

7. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    MrsMiami: och jee,,,
    niks aan als je kleintje zo ziek is hé! Lianne is ook al ziek geweest.
    Gelukkig niet zo extreem als bij jullie. Voelde me toen ook zo machteloos.

Marleen: hoe gaat het nu bij jullie??
    Las een stukje terug en kreeg gewoon een brok in mijn keel. Lijkt me verschrikkelijk hoe het gaat met Luuk, niet willen drinken, huilen, en dan je naaste fam. ook zo verdrietig zien. En maar blijven zoeken naar de oorzaak. Kon hij het maar vertellen!!
    Toen Lianne ziek was en spruw had liet ze ook veel staan van de fles. Ik voelde me toen soms echt wanhopig, wilde dat ze goed dronk. Toen bedacht ik me nog, Marleen voelt dit keer op keer en vast in veel ergere mate dan ik. Heb echt met jullie te doen!

8. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik heb ook niet veel bijgelezen, dus kan je daar niet mee helpe ;)

Qua omkleden bij babyzwemmen: bij ons kleed je eerst jezelf om terwijl je baby in de mc zit. Dan ga je in je zwemkleding met je baby (nog in de mc) naar het zwembad gedeelte. Daar zijn extra aankleedkussens om je baby om te kleden. Het blijft best lastig. Ik ben blij dat wij altijd met zn 3tjes gaan... Maakt het allemaal iets makkelijker. Dus de beste tip is: neem ook je man mee ;)

Oh, en zorg dat je baby niet hongerig en/of moe is! Afgelopen babyzwemmen bij ons was niks. Zijn eerder opgehouden... Meisje was te moe. De keer ervoor was wel heel leuk!

9. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw
    Ach nee Ineke! Wat jij beschrijft, past helemaal bij wat Tristan had/heeft. Helemaal droog, begonnen bij wangen na babyacné (die dus in eczeem overging na 5 weken). Daarna hoofd, hals, wenkbrauwen, oortjes. Helemaal rood tot hij alles begon open te krabben. Aan 7 weken een dringende afspraak gevraagd bij een KA. Die kon ook pas 2 dagen later, aangezien iedereen nog met verlof was. Toen hydrocortisonzalf gekregen omdat iets anders niet zou helpen zeiden ze, en beter dat, dan een baby met jeuk. Ik werd wel ernstig genomen. Was blijkbaar erg genoeg... :(

Ik kreeg een brochure over eczeem, de hydrocortisonzalf (2x per dag!!!), een onderhoudende creme voor droge huid, een verbod op meer dan 2 keer per week badderen, alle zeep in de vuilbak, alleen bodymelk en oliebadjes. Dat alles en voortdurend smeren. Nu is het iets beter, ondertussen niet zoveel cortisonzalf meer maar deze week moet ik eens teruggaan. Ik denk nog steeds aan koemelkallergie (ook omdat onze Tristan slecht slaapt, diarree heeft, en winderig is). De KA vertelde dat eczeem normaal pas na 2 maanden opkomt en niet vaak voorkomt bij BV...'k Hoop dat je er toch iets vlugger bij bent dan ik en een goede behandeling krijgt voor je schatje!

10. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw
    Och, dus toch niet voor niets naar de dokter met Tristan...

Net gebeld naar de dokter voor het stoelgangstaal. Blijkbaar het adenovirus dat diarree kan geven...Zorgen dat hij genoeg drinken krijgt is de boodschap. Gelukkig geen rotavirus. Kan wel 2 weken duren... ocharme mijn mannetje

11. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    babyp: tnx voor de tips!! en mannetje mee, gaat hem niet worden.
    hij moet werken.

Ik denk dat ik maar een badjas ga meenemen. Doe ik die eerst wel aan, en dan eerst Lianne in de kleren na het zwemmen. Blijf ik ook een beetje warm

12. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

dat is een goed idee zeg! neem ook mijn badjas mee als we gaan zwemmen

13. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Peertje hier ook een meisje die de laatste 2 dagen op haar knuistjes sabbelt.

Margootje schattige foto!

Nony wat super dat jullie goed gepraat hebben en het goed gaat!!

Jootje babyzwemmen, leuk. Veel plezier.

MrsMiami heb je al een baan gevonden of niet? Wat voor werk zoek je?

14. babyproject

Margootje: wat een ongelooflijk schattig meisje al duimend! :D

15. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw
    Even tussendoor: wow, ik ben blij dat mijn vriend vorige week in Moskou zat en niet deze week!

16. babyproject

Ja, inderdaad zeg!

17. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    grietje: nou idd!:(

lot: schattig heh die knuistjes!

babyzwemmen; idd eerst zelf omkleden en daarna mc mee naar binnen en daar omkleden...je krijgt er vanzelf een handigheid in hoor!;) veel plezier!

nony: wat goed om te horen meid!

nou tess ligt alweer vanaf 18.45 te slapen ben benieuwd wat de nacht gaat brengen.....

18. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    margootje
    wow dan schrik je ja das logisch! deed het verder geen pijn meer ofzo? ahhhh wat een superschattige foto!!!! wauw wat een dotje!!! *zwijmel*

mrsmiami
    ahhh dat is nie te hopen dat ze mexgriep of influenze heeft.. :( hoop dat ze heeel snel beter is.
    doorslapen gaat hier ook goed. yinthe haar allereerste nacht was 5.5 uur... korter hebben we nog niet mee gemaakt op afgelopen nacht na. gemiddeld slaapt ze nu 7 tot 8 uur

lot23
    de laatste nacht alleen is ook goed gegaan. nog steeds angstig maar al wel minder dan de vorige nachten. nu is man weer naar repetitie maar daar is ie om half 11 van terug. ga vragen of mn vader voor ons ook een alarm wil maken bij het raampje want zal het nu toch eng blijven vinden. fijn dat je wat langer verlof hebt zodat je nog wat langer met Isa bent

moontje
    uh dat is wel lang zeg.. en nu? heb je het aan de dokter gevraagd?

grietje77
    snap dat je dat misschien niet helemaal fijn vind dat je de babyfoon op stil had gezet en in slaap bent gevallen (zou ik zelf ook hebben waarschijnlijk) maareh.. die hadden ze vroeger ook niet he... toen deden ze het ook zonder. hoe is het vandaag nog gegaan met tristan? snap ik dat je blij bent dat je vriend daar nu niet zit!

marleen
    ah meis toch.. dat is toch ook zwaar voor je.. en zeker als je (schoon)ouders dan ook gaan huilen.. sterkte meid.. hoop dat morgen iets gaat opleveren

peertje
    tja.. beetje wel.. maar we hebben thuis niet zoveel bezoek gehad ivm het kraamfeest.. dus eigenlijk valt het wel mee hier gelukkig.
    denk dat er zo'n 10 x visite thuis is geweest op de ouders/broers na dus dat kan ik nog wel hebben.
    hm dat is wel vaag idd die nacht.. maar misschien had ze er gewoon ff lekker zin in? yinthe had vannacht ook ineens trek terwijl ik dat niet gewend ben van d'r
    hier ook een meisje die ?? op zoek is naar haar duim ?? ze stopt ieder onderdeel van haar handje in d'r mondje behalve die duim...

ineke
    weer een afspraak nodig.. :( balen meid. maar wel goed dat je weer sterkt voor je zelf en Mila op komt!

nony
    ahh meid wat ben ik blij dat je zo'n positief bericht schrijft! super!!! wilde je gisteren nog smsen om te vragen hoe het ging maar wilde je ook niet steeds lastig vallen met dezelfde vraag die je waarschijnlijk al zo vaak hoort dus toch maar nie gedaan.. meid ben zo blij voor je!

vandaag heeft Yinthe al 2 ronde's na de bv gekrijst van de pijn.. zo zielig! ging juist al zo goed een poosje.. hopelijk kan ze snel poepen want dit is echt zielig weer.. :(

19. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    moest zo lachen toen ik deze foto zag.. hihihi d'r middelvingertje omhoog en dan dat mondje er bij.. ;)

20. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    deze wilde ik ook ff showen.. ze had zo'n plezier! en lachen met geluid en niet zomaar een beetje.. :D

Deel Deze Pagina