Dan gaat ze de 1ste keer 2 uurtjes.... 2de keer halve dag etc.dus dan moet ik al weer een dag vrij nemen of een andere dag gaan werken en oppas regelen!
Dat is bij inschrijving ook niet gezegd! daar baal ik wel een beetje van:x... maar komt ook wel weer goed!
hier alweer een goede dag met Bjorn. vanmiddag even boodschappen gedaan en centrum in, toen natuurlijk niet geslapen. daarna even bij mijn moeder geweest, toen sloeg de vermoeidheid toe en was het krijsen. bij mams op bed gelegd en na 10min was hij stil. tussendoor af en toe wat jammeren (volgensmij krampjes) maar toch zo bij elkaar een uurtje geslapen. eenmaal thuis even wat gedronken, gespeeld en 19.15u na bed toe. tegen 19.45u jammeren en 20.00u was het krijsen. uit bed gehaald en weer even lekker op schoot genomen. net flesje op en even geknuffeld en daarna na bed gebracht. 2x even mopperen en ineens was het al stil. dit is nu al 10min geleden volgensmij slaapt hij gewoon al. wat een vooruitgang ineens. morgen laatste verlofdag, dan nog een weekendje vrij en dan er weer tegen aan. maar wel prettig om hem zo naar mijn ouders te brengen(oppas). nu die rustiger is, anders zou ik het ook moeilijk vinden om hem achter te laten. @Marleen: hoe is de dag verder van Luuk gegaan? ben even benieuwd.
MrsNuke wij hebben een gedeelte van de ambulance zelf betaald en een ander gedeelte teruggekregen... De rest van de facturen moet nog komen - al hoop ik echt dat die 24 bloedzakjes aan 100euro per zakje niet voor ons zullen zijn!!!!!!!
Yups, bijvoeding vanaf 4-6 maanden! Staat ook in je boekje van het CB! Sorry meiden, ben druk geweest. Betekent in mijn geval alleen maar dat het goed gaat! Jen doet het fantastisch. Veel lachen, veel brabbelen. Supermeid! Wennen op kdv gaat goed, baal alleen dat ze afgelopen maandag (toen was ze er 6 uurtjes) minder heeft gegeten en geslapen dan thuis. Morgen 7 uur wennen. Ik zal de leidsters nog wat instructies geven over onze kleine meid. Bij ons is wennen overigens voor de datum dat ze volledig komt... Opvang is vanaf 1 februari en morgen is de 6e en laatste wendag. Komt goed uit, want ik heb een baan vanaf 1 februari! Ben er superblij mee, want ik mocht niet terugkomen bij mn vorige werk. Verder ben ik inmiddels meerdere keren in het ziekenhuis geweest voor diverse afspraken. Voor de meiden die het nog weten: ik had een cyste in mn vagina... Ben bij gyn geweest, ben doorverwezen naar de uroloog. De uroloog heeft een MRI laten maken en het blijkt dat de cyste een uitstulping is van mijn plasbuis? Dus daar ben ik mooi klaar mee... NOT. Ziekenhuis in Woerden durft operatie niet aan omdat ze hiermee te onervaren zijn, dus ben doorverwezen naar een uroloog in het UMC. Hoop dat ik binnenkort terecht kan.... Ik heb op dat vlak geen klachten, maar manlief en ik hebben nu al 13 weken geen gemeenschap gehad omdat het niet past en pijn doet als we het proberen Zit er echt niet lekker van in mijn vel... Muh... @MrsNuke: dat heb je mooi genaaid! Gaaf hoor! Ik vind die waskussenhoezen ook niet alles nee. Leg er altijd een hydrofiel bovenop... Deed de kraamhulp... Echt belachelijk dat de ambulance van de eigen risico af gaat! Ik moest inderdaad ook de bloedtesten betalen, maar die kostten niet zoveel. Had verwacht dat ik in elk geval het eigen risico kwijt zou zijn in het jaar van mn bevalling, maar viel heel erg mee! Denk dat dit jaar duurder is... @Ineke: fijn he, de Woombie! Wij hebben sinds kort de grotere Woombie, maar deze is eigenlijk nog te groot. Bij haar oude Woombie kon Jennifer haar armen nog wel een beetje bewegen, maar niet heel veel. In haar grotere Woombie kan ze haar armen meer bewegen, ook richting haar gezicht, maar omdat ze er dan niet bij kan, raakt ze geïrriteerd en begint ze te mopperen! Hierdoor werd ze al om 5/6 uur wakker ipv 7. Dus tegenwoordig ligt ze in een slaapzakje. Doordat de mouwen van de slaapzak te lang zijn en best en zwaar, kan ze nu ook niet bij haar gezicht, maar voelt ze zich minder beperkt. Ze lijkt er wel blij mee! Voetenzak van de MC krap? Huh? Maar Mila is toch zo'n kleintje? Ik gebruik ook nog steeds de voetenzak, past prima? Ik zou wel een mutsje op doen. Maar het hangt er ook een beetje vanaf of jullie veel in de winkels zelf zijn. Niet vergeten dekentje open te slaan in de winkels he? Baby's schijnen snel last te krijgen van warmtestuwing. @peertje: Ohhhh... Wat zielig voor je meisje. Ik kan er echt niet tegen als mijn meisje huilt @marleen: fijn hoor dat Luuk beter drinkt! Is het de rest van de dag ook goed gegaan? @all: heb verder alles vluchtig gelezen.. Lees wel dat het niet allemaal even goed gaat met de beebjes en de mama's ... *knuf* @2g4e: OMG, jouw meisje was/is groot!! Hehe, hoe heb je dat eruit gekregen?!
@carlo: fijn hoor dat het beter gaat met je kleintje! Dan kun je hem idd een stuk geruster achterlaten! @luier: trouwens, Jennifer heeft hier vandaag voor het eerst een volle luier gehad tot bovenaan haar rug Haha, lag helemaal dubbel. Was bij mn zwager en vriendin en had natuurlijk maar 1 hydrofiel bij me en geen schoon rompertje! Wel een ander pakje, nou ja, dan maar zonder romper. Was serieus de eerste keer dat ik weg was zonder extra romper... *grin*
@Moontjee: nah vast niet! Maak je niet te druk! Er is een richtlijn van 2001 dat het pas "mag" vanaf 4 maanden, maar voor die tijd werd het ook gewoon gedaan. En ik dacht dat slechts 50% van de ouders zich volledig hield aan de regel alleen BV/FV tot 4 maanden. So no worries!
Star bij ons zijn de wendagen wel net voor je beginnen moet. Moontje meestal is bijvoeding vanaf 4 maanden of 6 maanden en ook diksap dacht ik. Het zal niet heel veel kwaad kunnen als het eenmalig was hij zou er alleen met zijn darmpjes op kunnen reageren denk ik. Babyp op het kdv is het toch allemaal anders voor je meisje dus het zou kunnen dat als ze gewend is beter gaat eten en slapen. Jeetje dus je word helemaal onderzocht dat is wel fijn maar wel een domper wat het is. Goed van het zh dat ze eerlijk zijn over opereren en je doorverwijzen.
@kdv: vandaag wezen kennismaken. Luca gaat 2 x 2uurtjes wennen, voordat hij erheen gaat. Gaat vast goedkomen! @diksap: ik zou me niet zo druk maken, hoor.. Volgens het CB mag het nog niet, maar daar werd eerst ook niet naar gekeken. @hier: Luca is niet helemaal in z'n hum, maar verder gaat het prima met hem. Maandag zijn we bij mijn ouders geweest. Hij moest vreselijk huilen.. Mijn vader heeft toen de speen in z'n Danone (perziksmaak) gedoopt en hem gegeven aan Luca.. Nou die was helemaal verkocht. Heb hem nog niet eerder zooo vrolijk zien kijken haha! Nu ligt ie heerlijk te slapen. Hoop dat z'n nachten eens wat langer gaan worden. Hij slaapt tot ongeveer 05.00uur (laatste fles tussen 23.00 en 23.30uur). Hebben jullie nog tips??
Babyproject, auch dat lijkt me inderdaad helemaaaaaaal niet aangenaam! Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen! Herken het hoor van de slaapzak ik zet mila overdag nu in de woombie en s nachts in de slaapzak omdat ik dat warmer vind en die is haar ook nog te groot aan de armen zodat ze dan in 'jezushouding' ligt te zwaaien maar het lukt niet omdat het te zwaar is dus zwaait ze minder en krabt niet! Voetenzak MC, ja tis niet echt te klein, maar het is eerder alsof ze dan helemaal op mekaar gepropt ligt in de MC als die erin zit en het stoort haar aan haar hoofdje waardoor ze zweetuitslag krijgt... misschien een katoenen mutsje eerst? En wanneer doen jullie dat verkleinstukje eruit?
Een aantal mensen vroeg hoe de rest van de dag is gegaan qua drinken met Luuk. Het is goed gegaan! Hij heeft nu 6 flessen grotendeels leeg gedronken dus dat is heel fijn! Voor vandaag zit hij nu op 635cc en hij moet nog een voeding. Even ter vergelijking, vorige week dronk hij soms maar 470cc dus dat is nu echt een stuk meer. Hij komt vandaag als het goed is ruim over de 700cc. Nu maar hopen dat het niet eenmalig is. Morgen weer naar de kinderarts met Luuk.
volgens mij is t vanaf 4 maanden....dus je hebt kans dat zn darmpjes er op gaan reageren....maar verder zal t denk ik geen grote gevolgen hebben hoor!
babyp: auw...dat klinkt niet fijn meid....krijg er zelf helemaal pijn aan als ik t lees.... wat goed van jennifer dat ze t zo goed doet! op t kdv is t anders dan thuis heh, dus dat ze niet evenveel slaapt als thuis is vrij normaal! als ze maar wel vrolijk tussendoor is! (en dat is Tess nietklein verwend meisje) hier is die grotere woombie ook nog te ruim en die newborn word nu echt te strak...dus nog in dubio wat te doen! ineke: hier ook 2wk geleden dat verkleinstuk eruit gehaald en dat zit veel beter! hier doe ik als ik ga shoppen geen extra muts op, alleen die van dr vest...door die voetenzak zweet ze toch al sneller..... wat doet mila t goed heh met flesjes! marleen: nou das idd een tijd geleden dat Luuk zoveel heeft gedronken op een dag heh! suc6 morgen bij KA en ik hoop dat dit doorzet! mrsNuke: ja dat zijn geen leuke dingen, ambulance betalen.... hie rgaan bloedonderzoeken ook van eigen risico af idd....btje jammer....alsof we niet genoeg premie per maand betalen wat grappig, wij zaten van de week peer te eten en toen deed Ar een peer voor tess dr mondje...en zij sabbelen joh! zo schattig! ze vond t wel lekker, want zat daarna nog na te smakken.... nou over een klein maandje zou ze al mogen.....
Ik zie dingen over bijvoeding. Beginnen jullie daar allemaal met 4 maanden al mee dan? Ik heb het met de oudste pas met 6 maanden gedaan.
hey meiden, hier weer even een teken van leven....haha.... Mika doet het weer super, de flessen gaan er nu redelijk in, gemiddeld per fles 120, dus beter dan vorige week. vandaag zijn we de hele dag weg geweest, even shoppen....heb dinsdag een workshop cupcakjes gedaan en die was super, dus heb wat spulletjes gekocht om thuis te experimenteren. verder nog wat kleertjes voor mika gekocht, en een nieuwe vingino voor Luka. vandaag ook 10min gesprek gehad over Luka op school, en wat wij al lang denken....hij ligt dus echt voor op zijn klasgenootjes, daardoor botst het wel eens omdat hij geen uitdaging krijgt, en dat uit zich bij hem in driftbuien. afgelopen maandag ben ik bij een instantie geweest die hem gaan testen, dus de komende 13 weken moet ik daar 2x per week met hem naartoe, en in mei krijgen we de eindconclusie. vanavond met de hond naar de dierenarts geweest, hij bleek 41 koorts te hebben, was erg afwezig, dronk alleen en at al 4 dagen niet. hij heeft nu koortsremmer en een spuit tegen het braken gehad, morgen moet ik bellen voor de uitslag van het bloed, maar het was wrs zijn prostaat en zijn nieren....dus ben benieuwd! verder zijn mijn schoonbroer en schoonzus net weg, zij kwamen vertellen dat ze bijna 13 weken zwanger zijn, we worden dus in aug. oom en tante! verder gaat het met mij op en af, merk dat afleiding me goed doet, ben nu meer naar buiten aan het gaan, en vanaf de 14e ga ik weer werken.....heb vandaag mijn dienstlijst opgehaald, en heb dus alleen avonddiensten, zoals ik eerder deed, en ook wilde!! dus nu heb ik ook wel zin om te beginnen! verder ook nog een paar workshops gepland, en misschien ga ik ook nog een basisopleiding doen op de fotovakschool, maar dat zal later dit jaar worden.... @all, kijk of ik morgen even uitgebreid kom reageren, en bijlezen! @woombie, iemand nog belang bij 2 woombie's big baby? 1 winter(dunne fleece) en 1 gewone katoenen. we hebben Mika nu los liggen, en hij is heel rustig. bij interesse PB me maar. ze mogen weg voor 25 euro samen(verzendkosten zijn 2x iets van 1,84 euro, passen niet samen in een envelop). @bijvoeden, we doen het nog niet, Mika krijgt alleen 1 schepje rijstebloem vanille in de laatste fles ivm maagvulling voor de nacht. heb wel al een potje fruit in huis gehaald....