November 2010 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Marleen1979, 5 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

wel lief meiden! moet er helemaal een beetje van huilen jullie voelen echt als vriendinnen voor mij klinkt meschien stom maar zo voel ik het wel..
    voel me best wel alleen de laatste tijd en dan vind ik het fijn dat ik hier lekker kan kletsen..

ik heb trouwens ook iets leuks!
    volgende week ga ik voor het eerst zwemmen met jay :D
    ik heb er echt zoveel zin in echt een lichtpuntje!
    en best schraal meschien maar ik zou op vrijdag een dag extra werken na dat ik het had aangeboden had had ik al zoiets van ik heb er nu al spijt van.. nu belde de mvr van het zwembad en er start vrijdag een nieuw blok de rest zit allemaal al vol en ik wil echt heel graag zwemmen met jay zou het leuk vinden als hij water net zo leuk gaat vinden als mij dus kon het niet laten schieten heb ja gezegt maar dat betekent dus dat ik vrijdag niet meer kan werken:)
    ik vind het niet erg en we kunnen ook rond komen al werk ik maar 3 dagen dus voel me nu ook weer een beetje beter:D

moet wel aan mezelf gaan werken maar ik voel dat het goed gaat komen ik ga er tegen aan!

nou sorry voor het geklaag weer ik ga nu even bijlezen en reageren!

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hey girls,

Even een teken van leven. Heb nu 2 dagen gewerkt! Ben ook echt kapot. Werk is leuk gelukkig. Mis mijn meisje niet als ik daar ben, maar als ik thuis kom heb ik haar wel zo gemist! Ze valt in slaap onderweg naar huis en ja, dan leg ik haar maar op bed? En dan zie ik zo weinig van haar :(

Maandag weer CB. Ben benieuwd hoeveel Jennifer is gegroeid!

Ik had trouwens voor de opvang 2 voedingen BV afgebouwd. Alleen nu had ik eergister 's avonds de late voeding gegeven en toen was ze aan het huilen tijdens/na het drinken, dus ik dacht "wat is er nu...?" Toen bedacht ik me dat ze misschien nog weleens honger kon hebben en inderdaad... Flesje van 60ml ging in 1 keer op.
    En vanochtend had ze ook niet genoeg aan de BV en dat na een nacht slapen :( Baal er zo van :( Zal niet lang meer duren voordat het helemaal gedaan is met de borstvoeding....

Sorry voor het ego bericht... Ik hoop dat alles goed is met jullie en de beebjes! *knnuff*

3. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ MrsNuke: ik snap helemaal wat je zegt over het alleen voelen en dat het juist fijn is om hier nog te kunnen kletsen! Wat fijn dat je vanaf volgende week gaat zwemmen met Jayson! Lekker wat quality time met je mannetje :D Hopelijk krijg je morgen ook nog goed nieuws van je ha, dan zal er nog wel een grote last van je schouders vallen. Lekker alles op je gemakje doen, dan komt alles wel weer in orde. Dikke knuf hoor!!

@ Babyproject: hier wel hetzelfde probleem met de bv. Ik geef nu 2 van 5 voedingen geen bv meer maar ik heb het idee dat ze nu al niet meer genoeg melk krijgt. Van de week legde ik haar op bed na de voeding en terwijl ze normaal dan wel 2u slaapt, werd ze nu na een kwartier al weer wakker. Ik snapte er maar niks van maar uiteindelijk toch een fles gegeven van 120 ml en die ging zo op! :$ Ik vind het wel heel erg hoor, zo moet je toch steeds meer afstand gaan nemen van haar en dat valt me toch behoorlijk zwaar. Doordat ik me zo rot voel, loopt de borstvoeding natuurlijk helemaal voor geen meter meer... :(

Nou ik ga ff douchen want ik kan me precies al niet meer herinneren wanneer ik dat voor het laatst gedaan heb ;) ;)

4. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Sorry dat ik hier weer even kom inbreken zonder helemaal bij te lezen... hopelijk morgen meer tijd!

Babyp, Margootje, kolven jullie overdag nog? Want dat kan de productie wel wat opkrikken, al is het maar 1 keertje... of een uurtje voor de voeding 1 tas borstvoedingsthee drinken helpt hier ook en veel water drinken!
    En zijn jullie borsten dan helemaal leeg dat je een flesje achterna geeft?
    Ik begrijp jullie gevoel helemaal van het 'loslaten' lijkt me zo moeilijk, zeker als je graag borstvoeding heeft!
    Hopelijk komt het weer goed!!!

5. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Mrs.Nuke: Heel veel succes morgen bij de HA. Goed dat je er naar laat kijken. Lijkt me best eng om dat te voelen. Leuk dat je gaat zwemmen met me mannetje!

@Margootje: Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

@Moontje: klinkt erg vermoeiend zo'n eerste dag en ook rot dat het in dat ene huis zo vies was. Daar zit je helemaal niet op te wachten!

@Grietje: Ik moet toch een beetje lachen om je verhaal, zeker over die intiemzeep ;)

@Debby: Wat een toestand weer.. Dat soort dingen moet je er gewoon niet bij hebben.

@Luukske: Niet leuk dat er zo weinig betrokkenheid is bij je collega's.. :(

De laatste vier voedingen zijn nu zonder huilen naar binnen gegaan. Hoe lang zou het goed blijven gaan? Ik geef nu ook Sab Simplex in de flessen, omdat hij de laatste dagen allemaal last van zn buikje heeft. Dat maar weer even proberen nu. Wel fijn dat het de afgelopen voedingen goed is gegaan, geeft ons ook weer even wat ontspanning. Ik hoop dat de nacht ook goed gaat.

Zijn er hier ook mensen die Nutriton (JBPM) in de fles doen? Hoe bevalt dat? Zou ook evt. een optie zijn voor ons, omdat Luuk dan ws. rustiger gaat drinken. Geef jij dat ook Debby?

6. star34

star34 Actief lid

7 aug 2010
    450
    0
    0
    omg. Den Haag

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

@moontje: hoe is het gegaan met werken? meegevallen? ik mag volgende week weer :( moet van 8:30 tot 18:00 maar moet al om 8 uur van huis en ben pas weer m half 7 thuis:( het zxsl mij benieuwen hoe dat allemaal gaat.. lief dat je gestemt hebt! oke grappig jay en micah schelen een paar dagen maar doen ook veel dingen hetzelfde.. zal het gewoon erbij horen? lekker met pootjes op de bank en laat je kerel je maar verwennen :D.. oh leuk bij de thuiszorg dat lijkt mij nou zo leuk he beetje ouwehoeren met die ouwe vrouwtjes:D echt iets voor mij :D maar wel vies hoor dat huis blegghhh

@irene: thanks voor de knuf doet me goed!

@peertje: volgende week weer :( dus nog even genieten van deze week! ik wordt echt al wakker van een kuchje van jay.. en peet.... die slaapt overal doorheen kan een kanon afschieten..
    is je foto ondertussen al bewerkt anders wil ik peet wel even vragen of die dat kan ? goed te horen dat je rug beter gaat tape doet wonderen he! heb het toen der tijd ook bij mijn pols gehad

@marleen: wat een narigheid allemaal meid en wat knap dat je je werk blijft doen positief blijft! je bent echt een moordwijf!

@luukske: ben denk te verwent geweest;):)
    had je dame op hyves gezien zag er mooi uit hoor is dat met lood gedaan? het ziet er in iedergeval niet gemakkelijk uit.. we hebben crea mama's hier!
    hier is het drinken erg wisselend hij drinkt gemiddeld altijd wel 130 weg maar doe altijd 180+6 vandaag heeft hij die al 3 keer leeg gedronken.. maar net liet hij weer 50 cc staan.. maargoed we hebben zelf ook niet altijd evenveel honger
    hihih mannen toch ook! wel leuk even weg met luka veel plezier.
    ai ai ser ;):D grapje hoor nee ik ga ga er wel gewoon vanuit dat het een kliertje is hoor nooit van het slechtste uitgaan heb ik geleerd

@debby: zou nog even rustig aan doen als ik jouw was je hebt zoveel en maakt nog zoveel mee! denk aan jezelf meis je kindje hebben je ook nodig! neem even tijd voor jezelf hoe moeilijk het ook is.
    hoe is het gegaan bij de arts? jeetje wat ingewikkeld allemaal geen idee hoe dat allemaal zit maar succes met het uitzoeken..
    en niet schrikken hoor nergens voor nodig onkruid vergaat niet he!

@margootje: niet schamen meis het is niet niets allemaal een kleintje je hele leven verandert en dat moe zijn ik denk dat we ook een beetje toe zijn aan het zonnetje dat sombere weer doet ook niet goed hoor.. en dat huilen same here eigenlijk elke dag wel:) moet wel zeggen dat het altijd oplucht als ik even lekker gejankt hebt.. het komt allemaal goed meis!
    het is even schrikken ja maar denk/hoop dat het allemaal mee vald! daar gaan we in ieder geval wel van uit..
    ga je douche joh je stinkt :p (Grapje hoor)

@carlo: jeeh wat een hongerlapje hebt jij zeg en schijnt toch iets te zijn iets met rijsterbloem ofzo weet het niet precies hoor

@liesje: zou erg uitkijken met je baan hoor nooit je ouwe schoenen weg gooien voordat je nieuwe hebt!
    ik zie het met peet die is nu een jaar thuis 100 sols verder en niets helemaal niets..

@star: lekker laten zeiken hoor het is nooit goed daar ze hebben altijd wel wat te zeiken geen baby is hetzelfde groeit hetzelfde! ze doet het goed en daare gaat het om!:D

@lief: thanks voor de knuf. wat hebben de november beebs hoor overal maar nachtelijke tafarelen niet fijn.. ik ken het gevoel van de wallen ze hangen bij mij op mijn enkel ondertussen..

@grietje: hihihi ik lig echt helemaal in een deuk om het stuk intiemzeep :D dat zal ook echt iets voor mij zijn ik zie het al helemaal voor me :D:D.. ook al slechte nachten :( fijne verjaardag!

nou ben weer een beetje bij dacht ik zo!

8. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @moontjee, ik werk ook in de thuiszorg, maar dan als verpleegkundige, ben al in heel wat "vieze"huishoudens geweest, waarvan 1 de man des huizes de zalf, die ik moest gebruiken voor zijn vrouw haar ontsteking, ook voor de katten gebruikte...blehhh....
    ik gooide daar eerst steeds mijn handschoenen weg, maar hoorde later dat hij die uit de vuilnis haalde en afspoelde, en aan collega's gaf als ze er geen bij zich hadden....moest af en toe kokhalsen....ben toen mijn handschoenen gaan verzamelen, en gooide ze op een andere plek in de vuilnis.
    verder in huishoudens waarbij ik in de auto al handschoenen aantrok, zo vies was de voordeur al!! deze mensen deed ik op het eind van mijn route, zodat ik thuis meteen onder de douche kon....als ik er aan denk wil ik nog even verlof, want hoorde van collega's dat we weer zo'n gezin hebben!

en ik kan je vertellen, het komt echt niet alleen in "achterbuurten"voor, zelfs in de villawijken....

@mrsnuke, het beeldje is makkelijk te maken,is van powertex....een soort papier-zaagsel....

nou ben er vandoor, boven wordt er 1 wakker!!

9. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    debby
    absoluut bezwaar aantekenen en je argumenten goed onderbouwen. stom uwv ook altijd

star
    idd niks van aantrekken. cb's zeggen dan ook nogal snel om een voeding weg te laten heb ik gehoord maar ik vind dat zo stom en raar.. als je kindje toch nog honger heeft.. dat zogenaamde 'overgewicht' gaat er vanzelf af als ze gaan kruipen / lopen volgens mij.

10. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    goeiemorgen meiden, we zitten bijna aan de 5000 berichten dus zal maar al een deel 2 aanmaken!

@star, ik heb zelf de indruk dat ze af en toe gewoon iets zoeken bij het CB....ik trek altijd mijn eigen plan thuis, zodat de kindjes zich het beste voelen en tevreden zijn, MAAR als ik naar het CB moet doe ik het altijd volgens HUN regeltjes....dan hebben ze niks te mekkeren!

@mrsnuke, gezellig....zwemmen, iets voor jezelf(met Jay) is ook echt lekker!

@all, vannacht een shit nacht gehad, Mika is verkouden en kreeg daardoor wat minder goed lucht, en dronk dus ook wat minder, met als gevolg om 22.30-2u-5u.
    hubbie moet vandaag naar Utrecht, wilde mij niet belasten dus wilde met de bus naar het station....staat hij daar ruim op tijd, rijdt de buschauffeur gewoon door....dus dadelijk meteen een klacht indienen....heb dus hubbie alsnog af moeten zetten ivm de treintijden....dus snel 2 kindjes aangekleed en ingepakt....en nu weer thuis....

ben zelf ook niet fit, dus doe het rustig aan vandaag...Luka naar school en Mika en ik lekker binnen!

11. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    heb er een smiley voorgezet zodat we het verschil misschien zien....haha....

12. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Luukske: ja, is wel handig, een smiley ervoor. Valt het topic meer op, weet ik waar ik naar moet zoeken.

13. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    We moeten trouwens hier nog heel eventjes doorkletsen want we zijn nog niet aan de 500 pagina's.

14. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Dus ik zal maar even wat gaan kletsen, haha.

Ik heb voor maandagmiddag een lekker massage geboekt. Had een bon voor een speciale rugbehandeling cadeau gekregen voor de Kerst van mijn man en die ga ik maandag dus verzilveren. Even lekker een uurtje liggen en relaxen en heeerlijk ontspannen. Heb er zin in.

15. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Joehoe! Zit ik hier nu in mijn eentje te kletsen!?

16. babyproject

Yups, helemaal leeg... Jennifer dronk sowieso altijd al beide borsten he? Dus ik snap wel dat door de mindere productie er gewoon niet genoeg is. Ik heb ook helemaal geen last van stuwing 's avonds als ik een hele dag niet heb gevoed/gekolft... Heb gewoon niet meer genoeg. Maar ik denk dat ik volledig ga afbouwen ipv opkrikken. Het kolven ging altijd dramatisch en ik werd er zo sjaggo van. Heb geen zin om dit op werk en in de bieb (!) te moeten doen... Bedankt voor de tip tho! Had er nog niet aan gedacht! Hoelang ga jij nog geven?

@Margootje: jij dus ook al zo'n teruglopende productie. Sinds Jennifer naar de opvang gaat, is de verhouding hier zelfs 3 FV / 2 BV. Ze vraagt bij het kdv sneller (om de 3/3,5 uur ipv 4), dus ze krijgt daar 3 flesjes, laatste rond een uur of 5. Ja, dan ben ik nog niet terug!

Het is gewoon weer zo'n afsluitmoment. Moet er toch een keer mee stoppen. En ze wordt ook al zo groot! ;)

Ben trouwens blij dat ik niet de enige ben die niet elke dag doucht :p;) Hehe.

@MrsNuke: ja leuk babyzwemmen! Ik hoop dat Jay het leuk vindt! Hoe ging het bij de HA?

Wat maak jij lange dagen zeg als je moet werken! Ook niks...

@Marleen: \o/ Super dat de voedingen goed gaan!

@star: werk nu 3 dagen in de week. Maar het is het vroege opstaan en het reizen wat het vermoeiend maakt denk ik. Komt vanzelf wel goed! Ik ging laatst op de fiets naar de tandarts (voor het eerst fietsen sinds de bevalling!) en het is maar 8 minuten, maar vond het tegenvallen! Vond het best zwaar ;):)

Heb Jennifer gisteren beneden in de box laten slapen en daarna naast me op de bank. Zo is ze toch wat meer bij me :p

@vieze huizen: jeetje, is het echt zo erg bij sommige huizen?! Maar ben jij dan de eerste die daar komt van de thuiszorg? Want ik dacht dat deze 1 keer per week kwamen? Hoe kan het dan zo vies worden in 1 week?

Ik schaamde me best wel toen de kraamhulp kwam dat mijn huis niet superschoon was en dat zij het moest schoonmaken. Maar het was zeker niet vies hoor! Moet je nagaan hoe die mensen zich voelen waarvan hun huis echt smerig is? Of zouden ze de schaamte voorbij zijn?

@luukske: wat een nacht en ochtend heb jij gehad... Pfff... Wat belachelijk van die buschauffeur dat ie zomaar doorreed! :$ Dat kan toch niet. Lekker rustig aan doen de rest van de dag!

Oh een nieuw topic! Dan ga ik daar ook vast maar heen!

Hier vandaag een rustig dagje. Moet vanmiddag naar het UWV voor een afspraak met mn werkcoach (was 2,5 weken geleden al gemaakt), heb nu wel een baan, maar is wel voor minder uren, dus toch maar heen.

17. babyproject

@Coco: sorry, ben gewoon langzaam :p

Lekker hoor een massage! Even fijn genieten en ontspannen!
    Ik heb ook nog een voucher, moet ook maar eens een massage boeken. Twijfel nog wel tussen ontspanningsmassage of sportmassage (omdat mn rug zo vast zit...). Wat is precies een "speciale rugbehandeling"?

18. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Leuk Coco, zo'n massage :)

Ja als ze echt leeg zijn is het inderdaad jammer, maar ja als kolven niet zo best lukt en inderdaad je geen knus afgezonderd plekje hebt... dan zal het afbouwen nu ook wel goed gaan, wat ook erg belangrijk is he!
    Ik zou het liefst tot 6 maanden blijven bv geven en misschien daarna nog s ochtends en s avonds, maar we zien wel hoe dat loopt he ;)

Hier nog steeds onhoudbare jeuk :'( ik begin er echt helemaal wild van te worden...

19. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ babyproject: Ik heb geen idee, ik wacht het wel af. Op de bon staat Rugmassage deluxe... Ik ben benieuwd... Heb er onwijs veel zin in.

20. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Ineke: Ik wilde de voige keer ook tot 6 maanden bv geven. Maar het is me (ons) toen zo goed bevallen dat ik tot 20 maanden ben doorgegaan. Het kan raar lopen.

Deel Deze Pagina