November 2010 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Marleen1979, 5 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Nog meer probleempoep baby's dus. Ik heb het opgegeven hoor! Begrijp niet waar het aan ligt.
    Wat betreft bedje. We hebben het bedje van Sacha vier dagen op onze kamer gehad en toen was ik gewend aan zijn geluiden maar werd er kriebelig van. dus hup bed weer naar zn eigen kamer. Merk dat als ik hem erin leg hij ook weet dat hij moet slapen. Soms 'probeert' hij het even maar het huilen stopt snel. Hij is niet zo pittig als zn zus! En gelukkig maar, twee van de stuiterballen dan kun je mij opvegen hoor!

Wendy ik heb onderbroeken van de HEma gehaald. zijn van die boxers van dat hele zachte spul zonder randjes zeg maar (dat je het niet ziet als je strakke kleding aan hebt) en die dingen zitten HEERLIJK! Had ze al voor de ks gehaald dus ook in zkh aan gehad. Echt een aanrader. Zijn niet heel goedkoop vond ik. Ze hebben er ook 'corrigerende' hemdjes bij ;).

Irene wat een snoepie. Dat mondje is echt lief! Leuke foto ook van jou op bed met je kindjes. Als ik dat bed alleen zie ben ik blij dat ik weer thuis ben ;) Gelukkig hebben ze wat werk uit handen genomen want idd net uit zkh kan niet natuurlijk dat je die klusjes in huis doet!

Luukske lastig in de nacht is aandacht vragen niet fijn. Goed dat hij dan daarna nog lang heeft geslapen. Heb je zelf ook nog wat kunnen slapen?

Star als de infacol niet werkt zou ik sab simplex proberen. Dat werkt hier goed. Moet je de baby dan venkelthee geven? Ik dacht dat je dat moet doen als je bv geeft. Maar heb er ook niet veel verstand van hoor.

MrsNuke wat een prachtige foto's weer. Zag ze ook al op je hyves. Lekker ventje is het!

Hier een goede nacht, maar kan altijd langer heh ;). 21.45 laatste fles en hij kwam weer om 3.45 en daarna om 7.15.

De tickets online boeken lukte gister niet, erg irritant. We moeten ook een tussenvlucht hebben van chicago naar NY en dat kregen we niet voor elkaar.
    Michiel zei gister ja als je nou tzt in NY weer op je oude gewicht zit dan kun je daar lekker shoppen (had vorige keer daar zo'n mooi pak gekocht van dkny). Maar goed ik zat echt van :$ OMG dat is waar...En zit dus nu gewoon nog in mn zw.spijkerbroek die ik op het einde al niet meer aankon. Ben bang dat ik dat nooit ga redden :(.

S heeft net een fles op en ligt nu lekker te slapen. Gaat mama zo even een wasje vouwen!

2. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk

Ja was heerlijk, wel koud inderdaad.
    gelukkig heb ik een heel warm dekentje in de kinderwagen dus die kleine had het echt niet koud.
    Ze vond het echt leuk joh!

3. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk

die Venkelthee heb ik gewoon bij de c1000 gehaald, staat bij de babyvoeding en anders bij zo'n zonatura vak.
    Of kijk anders ffies bij een kruidenzaak.

@ Irene, wat een mooie foto's..
    wat een snoepie!!!

4. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    @Wendy ja ben heel blij met kh, vooral omdat ik er nog 2 heb lopen en man het heel druk heeft.... Zo kan ik tussen de middag ook nog lekker slapen volgende week moet ik het weer alleen doen...

5. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    irene: ahh wat een dotje!!!! en t is idd niet normaal dat je al zo snel aalees weer deed...waren de kh op? gelukkig daarna wel relaxed gehad!

star: ahhh zielig heh die krampjes....schrale troost misschien maar over en paar weken is t over....Tess heeft eigenlijk geen krampen meer.....

luukske: ook al onrustig nachtje....

wendy: misschien word ze onrustig van de geluiden van jullie? ik bedoel tess is ook beter en langer gaan slapen sinds ze in dr eigen kamertje ligt.....

mrsNuke: wat een poepie!!!!!:D

lilalien: gaat weer lekker heh met die schoonouders van je;)

venkelthee kun je wel in de supermarkt halen hoor en kunnen fleskindjes ook gewoon drinken....ik heb t bij job ook gebruikt en gaf m wel is een btje als ie zo'n last had......

infacol hier al vanaf dag 2 gebruikt tot 4wk...en dan voor elke voeding.....

6. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    We hadden gehoopt dat Owen vandaag naar huis mocht, maar helaas :(. Gisteren overdag leek het goed te gaan, maar vannacht ging het weer stukken minder. Hij wordt nu getest op het RS virus, maar ze verwachten niet dat hij dat heeft. Hij moet in ieder geval vannacht nog blijven en dan wordt er morgen weer opnieuw gekeken. Als hij het virus wel heeft, moet hij blijven tot het over is, dat duurt meestal één of twee weken. Vooralsnog gaan we daar niet van uit, maar met ons 'geluk' weet je het nooit. Het viel mij al behoorlijk tegen dat hij vandaag niet naar huis mocht, omdat daar gisteren al over was gesproken en ze hem meer voor de zekerheid toen afgelopen nacht nog wilden houden :(.

Sorry...heb dus ook niet bijgelezen.

7. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    wanneer houdt t nou eens op:(
    heb zo met jullie te doen...:(

8. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Had het er nog met Arnoud over dat het soms lijkt of we het allemaal verzinnnen, het is zo onvoorstelbaar, zelfs voor ons :(.

9. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Nou zoiets verzin je niet hoor! Het is echt een neverending story zo hè. Kan helaas niet meer doen dat jullie heel veel sterkte wensen!!

10. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

hoi ,meid aan zoiets moet je niet denken ,degene die dat zeggen zouden zelf een in de plaats moeten staan.
    Veel sterkte en probeer moed te houden ,het is zo'n mooi mannetje en jullie doen zo jullie best!

11. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    zou bijna willen dat je het had verzonnen......:( en dat Owen gewoon lekker bij jullie is!
    zou willen dat ik iets voor je kon doen!

12. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Hoi meiden,

Heb niet alles terug gelezen, dus ben niet echt op de hoogte van al het reilen en zeilen bij iedereen.
    Ik hoop dat iedereen lekker aan het genieten is.

Zag wel dat het kleine manneke van Debby weer in het zh is..
    Knuf voor jullie.

Hier gaat het redelijk. Thijs drinkt nog erg wisselend, maar toch wel steeds meer zelf. Hij laat zo'n 20cc per voeding staan. Vorige week dronk hij een paar dagen alles zelf, maar inmiddels dus niet meer. Toch in overleg besloten even een paar dagen geen voeding meer door de sonde bij te geven. Hij is sinds vorige week 300 g gegroeid, dus dat is erg goed.
    In zijn armpje is er nog steeds niet veranderd, dat voorspelt niet zo veel goeds. Volgende week dinsdag hebben we de eerste afspraak in Leiden staan. Veel meer duidelijkheid gaan we dan waarschijnlijk nog niet krijgen. Er zal wel snel een afspraak volgen voor een mri-scan. Daarna zal er wel meer duidelijkheid komen. Kortom het is en blijft spannend hier.
    Desondanks genieten we enorm van ons lieve manneke.

Ik zal echt eens gaan proberen wat regelmatiger te lezen en reageren. Is ook wel wat beter om af en toe de gedachten te verzetten.

13. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Zo. 'k Had gisterenavond een berichtje gepost in het bevallingslijst forum en wilde hier ook wat plaatsen, maar Evelien wilde maar niet slapen. Ze is de laatste paar avonden zo verschrikkelijk aan het huilen en we hebben geen idee wat er aan de hand is. Zo zielig.
    'k Ben echt blij dat mijn man deze week ook nog thuis is. Zo relaxed wennen aan de nieuwe situatie.

Met Marjolein gaat het wel goed.
    Ze zeggen wel, een derde kindje is een toetje. Nou, zo voelt het ook wel. 't Is echt genieten hoor. Marjolein groeit goed op mama's melk. Ze ziet nog een klen beetje geel, maar de bloedwaardes zijn in orde, dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken. Onze dappere dame is nu al drie keer geprikt. Twee keer om bloed af te nemen en een keer de hielprik. Donderdag mag ze weer een paar buisjes bloed inleveren. Ze wordt gecontroleerd op schildklierafwijkingen, omdat ik een trage schildklier heb en antistoffen(?). Eind volgende week mogen we dan naar de kinderarts voor de uitslag. Ik ben benieuwd.

De kraamhulp was gisteren voor het laatst geweest. Het was een schat van een mens, maar ik ben toch wel blij dat ze weg is.

Vandaag zijn de oudste twee naar het dagverblijf, dus we hebben lekker de tijd aan onszelf. Heerlijk!

Zo en nu ga ik even wat teruglezen. Tenminste tot mijn bezoek komt.

Groetjes,
    Nelly

14. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Even ons kereltje spammen.

15. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Gewicht en lengte lijst (op volgorde van gewicht neerzetten)

Geboorte:
    Luuk - (18 oktober 2010) - 2720 gram - 47 cm - (Marleen1979)
    Mika - (12 november 2010) - 2970 gram - 48 cm - (Luukske)
    Sacha - (3 november 2010) - 3130 gram - 50 cm - (Senseemillia)
    Noa - (8 november 2010) - 3195 gram - 48 cm - (Star34)
    Tess M - (3 november 2010) - 3230 gram - 48 cm (Margootje)
    Mila - (24 november 2010) - 3235 gram - 48 cm (Ineke1983)
    Tess P - (14 oktober 2010) - 3280 gram - 49 cm - (Peertje)
    Nick - (9 november 2010) - 3530 gram - 50 cm - (Kitty)
    Lianne - (11 november 2010)- 3600 gram -51 cm - (Jootje24)
    Jayson - (7 november 2010) - 3640 gram - ?? cm - (MrsNuke)
    Owen - (12 oktober 2010) - 3700 gram - 50 cm - (Debbykoops)
    Amé - (31 oktober 2010) - 3810 gram - ?? cm - (MoedertjeB)
    Micah- (9 november 2010)-3830 gram- 49 cm-(moontjee)
    Thijs - (28 oktober 2010) - 3920 gram - 50 cm - (Miza)
    Jennifer - (5 november 2010) - 3945 gram - 53 cm - (Babyproject)
    L. - (16 november 2010) - 4020 gram - 53 cm - (Lilalien)
    Sara - (22 november 2010) - 4100 gram - 52 cm - (IreneH)
    Yinthe - (11 november 2010) -4175 gram - 51 cm - (Wendy2010)
    Isa - (16 november 2010) - 4180 gram - 49 cm - (Lot23)
    Sem - (11 november 2010) - 4308 gram - 54 cm - (Lief09)
    Renzo - (4 november 2010) - 4620 gram - 58 cm - (Fem)

1 maand: (1x naar CB)
    Luuk - 3430 gram - 50 cm (bij 4 wk + 2 dg)
    Tess M - 3600 gram - ?? cm (bij 2 wk + 5 dagen) wordt nog aangepast
    Sacha - 3650 gram - 50 cm (bij 3 week) > later nog even aanpassen?
    Tess P - 3750 gram - 51,5 cm (bij 1 maand + 2 dagen)
    Lianne- 4040 gram -?? cm (bij 2wk+ 4dgn)
    Amé - 4070 gram - ?? cm (bij 1 wk + 3 dg) pas het aan op 7 dec
    Owen - 4120 gram - 52 cm (bij 5 wk + 2 dg)
    Thijs - 4445 gram - 52 cm (bij 1 maand + 2 dg)
    Renzo - 5060 gram - 57 cm (??) (bij 3 weken + 4 dg)

16. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Heeft iemand hier ervaring met de Belly Bandit???

17. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ah Debby wat naar nu weer. Dit is echt niet meer leuk.
    Redt je het allemaal nog een beetje? Kun je er wel goed over praten met mensen?

Miza fijn dat jullie zo genieten van Thijs maar wel balen zeg dat zn armpje nog niks doet :(. Ik hoop toch dat je na zo'n scan wat meer weet en dat ze gericht een behandeling mss kunnen starten.
    Hij heeft een lief snoetje!

Nelly wat flauw dat ze dan niet gelijk prikken voor de hielprik als ze die andere bloedafname doen. In zkh werd Sacha geprikt voor die bilirubine en zij hebben gelijk die hielprik gedaan. ik vind het al zo zielig heh in dat kleine tere voetje prikken! Brrr.

Peertje..hihi dat wist ik dus echt niet dat je het de baby ook kan geven die venkelthee..hihi.

Zo hier vandaag consequent in bed leggen als hij heeft gegeten. Dus geen slaapjes meer in de box. Voelt goed voor mijzelf en hij doet het er ook goed bij. Tukt tot 10 minuten voor de volgende voeding en dan slurpt hij zn fles leeg (mss moet ik meer aanbieden want hij gaat iedere keer leeg...behalve in de nacht dan). Even knuffelen en hij lacht nu steeds zo lief. En dan weer in bedje tukken!

Straks Jaime ophalen en geen zin om naar buiten te gaan. Veels te koud...brrrrrrrrr.

18. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Irene geen ervaring met die belly bandit, maar las er eens een topic over ergens op zwp. Maar dacht als je m wil gebruiken moet je eerst overleggen met je gyn, omdat jeeen ks hebt gehad..ofzo dacht ik..

19. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    hier een belly bandit maar pas hem nog niet...:(
    morgen nog een keer proberen, heb nu de corrigerende broekjes van de hema, bevalt ook heel goed..

20. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    miza: wat een lekker ventje!!!! fijn dat t drinken goed gaat! spannend hoor een mri bij zo'n klein manneke!

nelly: oo heerlijk meid...lekker genieten dus!

irene: geen ervaring met belly bandit

sensee: ja hoor dat kan gewoon;) lekker dat sacha nu overdag ook lekker in bed slaapt!

Deel Deze Pagina