Vraagje voor de meiden die afkolven: hoeveel ml drinkt jullie baby per voeding? Ik wil zaterdag graag een ochtendje weg en dan mag manlief een flesje geven, maar ik heb geen idee hoeveel Jen nodig heeft? Het afkolven gaat nog niet echt super, dus het kost me best veel moeite om genoeg bij elkaar te sprokkelen zeg maar...
Ja dat doe ik met m'n handen maar tdoet toch erg veel zeer hoor, bijna alsof het weer open gaat scheuren... en ik merk dat als ik dan rechtsta ik plots meer vloei... heb het al aan de vv gemeld en ik moest het toch in het oog houden, kon zijn dat er aan de binnenkant nog niet goed genezen stukjes waren! Litteken is aan 1 stuk maar dus best wel lang en meer links (kant van de gyn) dan rechts
Miza, supernieuws!!! Lilalien zalig pedicure!!! *Ineke vraagt zich nu opeens af of haar ventje dat voor haar kan doen?*
Gewicht en lengte lijst (op volgorde van gewicht neerzetten) Geboorte: Luuk - (18 oktober 2010) - 2720 gram - 47 cm - (Marleen1979) Mika - (12 november 2010) - 2970 gram - 48 cm - (Luukske) Sacha - (3 november 2010) - 3130 gram - 50 cm - (Senseemillia) Noa - (8 november 2010) - 3195 gram - 48 cm - (Star34) Tess M - (3 november 2010) - 3230 gram - 48 cm (Margootje) Mila - (24 november 2010) - 3235 gram - 48 cm (Ineke1983) Tess P - (14 oktober 2010) - 3280 gram - 49 cm - (Peertje) Sara - (25 oktober 2010) - 3320 gram - 51 cm - (Zora) Marjolein - (22 november 2010) - 3480 gram - 52 cm - (Nelly) Nick - (9 november 2010) - 3530 gram - 50 cm - (Kitty) Lianne - (11 november 2010)- 3600 gram - 51 cm - (Jootje24) Owen - (12 oktober 2010) - 3700 gram - 50 cm - (Debbykoops) Amé - (31 oktober 2010) - 3810 gram - ?? cm - (MoedertjeB) Micah- (9 november 2010)- 3830 gram - 49 cm - (moontjee) Thijs - (28 oktober 2010) - 3920 gram - 50 cm - (Miza) Jennifer - (5 november 2010) - 3945 gram - 53 cm - (Babyproject) L. - (16 november 2010) - 4020 gram - 53 cm - (Lilalien) Sara - (22 november 2010) - 4100 gram - 52 cm - (IreneH) Yinthe - (11 november 2010) - 4175 gram - 51 cm - (wendy2010) Isa - (16 november 2010) - 4180 gram - 49 cm - (Lot23) Sem - (11 november 2010) - 4308 gram - 54 cm - (Lief09) Renzo - (4 november 2010) - 4620 gram - 58 cm - (Fem) 1 maand: (1x naar CB) Luuk - 3430 gram - 50 cm (bij 4 wk + 2 dg) Tess M - 3600 gram - ?? cm (bij 2 wk + 5 dagen) wordt nog aangepast Sacha - 3650 gram - 50 cm (bij 3 week) > later nog even aanpassen? Tess P - 3750 gram - 51,5 cm (bij 1 maand + 2 dagen) Amé - 4070 gram - ?? cm (bij 1 wk + 3 dg) pas het aan op 7 dec Owen - 4120 gram - 52 cm (bij 5 wk + 2 dg) Yinthe - 4160 gram - ?? cm - (bij 2 wk + 5 dg) (nieuwe update volgt over 2 wk) Sara - 4465 gram - 53 cm (bij 4 wk + 3 dg) Vandaag helaas moeten stoppen met borstvoeding. er kwam niet genoeg meer uit.. toen hebben we besloten om over te gaan op Flesvoeding van Friso. op aanrade van onze kraamhulp die wij heel goed kennen liefs, simone oh ja, heb me eigen weer even terug in de lijst gezet
Breek even in Babyproject: je 150 a 180 x haar gewicht doen en het getal wat eruit komt dan delen door het aantal voedingen per 24 uur. Maar borstvoeding is lichter verteerbaar dus ze kunnen hier goed wat meer van willen drinken. Je weet ook niet wat ze uit je borst drinkt. Dus als het lukt zou ik wat extra achter de hand houden mocht ze niet genoeg hebben aan het geen dat je hebt uitgerekend dat ze zou drinken. Voor het kolven. Je kan beter een paar keer per dag korte beetjes kolven dan 2x heel lang bijv. Dat stimuleert meer. Maar dan moet je wel uitkijken dat je niet teveel gaat stimuleren anders zit je dadelijk weer met stuwing. Je zou ook na iedere voeding je borsten nog even na kunnen kolven en zo wat op sparen iedere keer. Af laten koelen tot het op dezelfde temp is en dan bij elkaar doen. Ik zou als ik jou was dan morgen wel alvast 1 flesje proberen te geven, want stel dat het niet lukt dan zit je man zaterdag met een kindje dat weigert te drinken uit de fles. Ik zou dan ook adviseren om het flesje na zaterdag erin te blijven houden. Niet dat je denkt van ooo ze heeft nu 1x goed gedronken eruit nu hoeft het niet meer totdat ik weer ga werken. Want dan kun je dus flesweigeraars krijgen. Ze zijn het dan weer verleerd. Drinkt ze meteen de 1ste keer goed dan 2 a 3x per week of zo. Drinkt ze minder dan zou ik elke dag een flesje adviseren of om de dag. Breek weer uit.
Gewicht en lengte lijst (op volgorde van gewicht neerzetten) Geboorte: Luuk - (18 oktober 2010) - 2720 gram - 47 cm - (Marleen1979) Mika - (12 november 2010) - 2970 gram - 48 cm - (Luukske) Sacha - (3 november 2010) - 3130 gram - 50 cm - (Senseemillia) Noa - (8 november 2010) - 3195 gram - 48 cm - (Star34) Tess M - (3 november 2010) - 3230 gram - 48 cm (Margootje) Mila - (24 november 2010) - 3235 gram - 48 cm (Ineke1983) Tess P - (14 oktober 2010) - 3280 gram - 49 cm - (Peertje) Sara - (25 oktober 2010) - 3320 gram - 51 cm - (Zora) Marjolein - (22 november 2010) - 3480 gram - 52 cm - (Nelly) Nick - (9 november 2010) - 3530 gram - 50 cm - (Kitty) Lianne - (11 november 2010)- 3600 gram - 51 cm - (Jootje24) Owen - (12 oktober 2010) - 3700 gram - 50 cm - (Debbykoops) Amé - (31 oktober 2010) - 3810 gram - ?? cm - (MoedertjeB) Micah- (9 november 2010)- 3830 gram - 49 cm - (moontjee) Thijs - (28 oktober 2010) - 3920 gram - 50 cm - (Miza) Jennifer - (5 november 2010) - 3945 gram - 53 cm - (Babyproject) L. - (16 november 2010) - 4020 gram - 53 cm - (Lilalien) Sara - (22 november 2010) - 4100 gram - 52 cm - (IreneH) Yinthe - (11 november 2010) - 4175 gram - 51 cm - (wendy2010) Isa - (16 november 2010) - 4180 gram - 49 cm - (Lot23) Sem - (11 november 2010) - 4308 gram - 54 cm - (Lief09) Renzo - (4 november 2010) - 4620 gram - 58 cm - (Fem) 1 maand: (1x naar CB) Luuk - 3430 gram - 50 cm (bij 4 wk + 2 dg) Tess M - 3600 gram - ?? cm (bij 2 wk + 5 dagen) wordt nog aangepast Sacha - 3650 gram - 50 cm (bij 3 week) > later nog even aanpassen? Tess P - 3750 gram - 51,5 cm (bij 1 maand + 2 dagen) Amé - 4070 gram - ?? cm (bij 1 wk + 3 dg) pas het aan op 7 dec Owen - 4120 gram - 52 cm (bij 5 wk + 2 dg) Yinthe - 4160 gram - ?? cm - (bij 2 wk + 5 dg) (nieuwe update volgt over 2 wk) Sara - 4465 gram - 53 cm (bij 4 wk + 3 dg) Renzo - 5150 gram -57,5 cm (3 wk + 5 dg) Heb mezelf ook weer even toegevoegd. Nu maar ff bijlezen. Reageren zal er wel niet van komen mar doe mn best
Wow, bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik probeer gewoon zo veel mogelijk te kolven. Vandaag ging het best redelijk, had 80ml, maar gisteren had ik bijvoorbeeld nog geen 20ml. Maar dat giet ik er zometeen bij als die van vandaag goed koud geworden is. Met dat van morgen erbij, moet ik toch wel een beetje in de buurt komen lijkt me. Ik durf inderdaad niet te vaak op de dag te kolven ivm stuwing... Dan kun je daarna wel een mooi voorraadje aanleggen, maar pff, stuwing is geen pretje. Misschien toch maar meteen na een voeding nakolven, kijken hoeveel er dan nog uitkomt. We hebben inmiddels nu al 2 keer een flesje gegeven aan Jennifer (om te kijken of ze inderdaad de fles wel wilde) en die waren binnen een paar seconden leeg Oke, het waren flesjes met slechts 20ml, maar toch. Geen flesweigeraar hier En om dit te voorkomen in de toekomst, waren we inderdaad ook van plan het flesje te blijven geven (had van de kraamhulp begrepen dat je hiermee moest beginnen tussen de 4 en 6 weken). Manlief vond het ook leuk om te doen, dus dat komt helemaal goed! Fijn om te lezen dat we goed bezig zijn
'k Kom ook even fotootjes spammen... Eigenlijk gaat hier alles wel goed, maar ik ben zo ontzettend moe. Evelien wil 's avonds echt niet gaan slapen en brult de hele buurt bij elkaar. Niks helpt... Zo vermoeiend... Marjolein heeft gelukkig iets van een ritme te pakken. Afgelopen week had ze een aantal regeldagen en kon ik dus ongeveer om de paar uur gaan voeden... Maar nu lijkt dat over te zijn. Ze is nu ietsje aan het vervellen. Zo lief, Annabel zei dat Marjolein sneeuwhandjes had. Heerlijk, die peuterpraat. En ze is zoooo ontzettend lief voor haar babyzusje. Niks dan knuffelen, kusjes en vasthouden. Even fotootjes zoeken...
En de laatste, de drie zusjes samen. Evelien heeft geen rust in d'r kont, dus die moesten we afleiden met het mutsje van Marjolein.
het viel mee ; @ Wendy2010; Ik had je mijn verhaal gemaild, was deze goed aangekomen?? Suggesties voor de site, jeetje, heb je effe? Heb genoeg ideeën, misschien een heel eigen forum??? Ik roep maar wat he . Haha, papapiet, wat een leuke foto's!! Mbt anticonceptie; anders ff vragen aan de HA??? Wat een prachtige tatoo zeg! @ Marleen; Jeetje, arm ventje, ben je nog naar de HA geweest en wat zei hij??? En heb je ORS gehaald just-to-be-sure? Ben jij gewoon tijdens het vloeien al gestart met de pil? Of echt na het vloeien???? @ MrsNuke; Hier ook een tatoo fan, wil ook graag eentje gaan zetten maar weet nog niet precies wat... even over nadenken nog, waar wil jij hem??? @ Luukske; Fijn zeg dat het zo goed gaat in zijn eigen bedje!!! Ons ventje wordt al zo groot voor de wieg, whahahahahaha. Enneh; snel aan de anticonceptie jij . Geen cd's in huis? Oh, gewoon zonder proberen lees ik, nouja, je weet maar nooit natuurlijk!!!! Lekker genieten dus! @ Ineke; Hoe is het daar??? Mooie avatar heb je zeg! @ Lilalien; Nou idd, nog 7 zware kilo's te gaan whahahahahahaha. Jij nog een paar kilo's te gaan lees ik, goed hoor van jou!!! @ Star; Hier ook een verkouden mannetje, gebruik zelf zoutoplossing voor het slijm, vind het zo zielig.... Mbt vloeien; is het niet al een ongi?? (ik zeg ook maar wat hoor ). @ Coco; He meis, nog steed BIB, arme jij, trek je het nog een beetje??? Hier gaat het redelijk goed met het verdelen van de aandacht hoor... @ Mrsmiami; Oh vervelend van je tepels zeg, helaas geen tips hier... @ Kitty; Ohhh, das zeker netjes van je ventje zeg....!!! Dat is hier helaas nog niet het geval hahahahaha. @ Nony; Hopelijk voel je je snel beter! @ Moontje; Was bij mij ook gebeurd, geen idee hoe het komt dat er per ongeluk iemand vanaf valt...? @ Peertje; En, hoe ging het met het ophogen van de fles??? Herkenbaar van de nachten hoor, hier gaat het de ene nacht goed (23 uur laatste fles en dan 'pas' om half 6 komen) en de andere nacht is het weer drama (00 uur / 03 / 06 uur bv). Wanneer moet jij weer gaan werken? Ik 17 jan . Oh, ik lees nu dat je 6 jan weer moet beginnen.... @ Jootje; Mbt krampjes; hier lijkt het minder te worden met cinababy....??? @ Sensee; Hier ook een echtpaar die zit te denken aan sterilisatie.. (en dat wilt manlief ook wel, joepieeeeeee). Hier ook nog flubberbuik én een streep, zo gek... en ook nog steeds vocht, drink netjes kruidenthee maar wilt nog niet echt helpen, heb pasgeleden twee nachten vreselijk liggen zweten maar tot op heden nog niks kwijt hoor... Oh leuk saampjes naar de film! Haha leuke foto van Jaime @ Miza; Ohhh, wat goed van Thijs zeg!! Fijn hoor. Zo te lezen gaat het langzaamaan de goede kant op, wat fijn zeg! @ Nazli; Succes met de laatste loodjes, gaat het nog een beetje??? Mbt vloeien; Heb sinds gisteren het idee dat het eindelijk minder aan het worden is zeg, ben het zo zat. Bah! Ik wil nu ook wel weer eens -jeweetwellen- in het ouderlijk bed hahahahaha. Mbt Tatoo; Onze ukkies zijn beiden schorpioen en Femman en ik beiden Ram, dus misschien doe ik daar wel wat mee, aan de andere kant; met namen en data heb ik ook wel wat en dan met bloemen ofzo... hm, moet er echt ff goed over nadenken, wil graag iets subtiels en niet al te groot. Benen en armen zijn ivm werk uitgesloten en heb al een tatoo op mn schouderblad. Jullie nog ideeën??? Met Renzo gaat alles goed, komt nog steeds om de 3 uur, als we hem zelf laten komen; komt ie dus gewoon om de 3 uur, mannetje heeft een klok mee gekregen hoor bij geboorte hahahaha. Kijk reikhalzend uit naar het moment dat we rijstebloem mogen geven in de hoop op een niet-gebroken nacht, maargoed, geeft niks, zou alleen wel lekker zijn hahahahaha. Zo, ben weer een beetje bij zeg, heb er een uur over gedaan . xxx van mij
@Fem : gebruik ook zoutoplossing.... het duurt lang voordat het over gaat.... maar ja... we zijn allemaal een beetje verkouden hier! Wat betreft het vloeien... is geen ongi volgens mij...want nu is het weer minder! zal wel horen zo.. haha
Wat mooi!!! Op welke plek heb je hem laten zetten?? Hier ook iemand die een tattoo wil met namen van de kids. M`n schoonzusje heeft de naam van m`n nichtje op de binnenkant van haar pols, vind ik ook erg mooi. Zou daar ook een tattoo willen, maar moet er ook nog even goed over nadenken. Ik heb ook al een tattoo in m`n lies, die moet heel nodig bijgewerkt worden, na 2 gigazwangere buiken.